Taas Skopjen lennolta 12 uutta tartuntaa
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita pirun lentoja voida lopettaa. Joka lennolla saapuu koronaporukkaa jotka tartuttavat varmasti lisää väkeä koneessa :(
Siis minä ihan oikeasti kuvittelin että lennot ainakin tuohon kohteeseen olisi tottakai jo lopetettu. Mitä helvettiä tässä maassa puuhataan? Onko siis näin että vähäjärkinen hupimatkailija voi ja saa tartuttaa kansalaisia aiheuttaen ehkä kuolemaa mutta minä en saa tahallisia tartuttajia vetää turpaan kiitokseksi? Aivan mahtava maa, reilu meininki muiden terveyden kustannuksella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne näy tilastoissa? Niinäkin päivinä, kun koneessa on ollut esim. 24 tapausta, niin virallisen tilaston mukaan vähemmän.
Ne hajaantuu paikkakuntien mukaan ja eri päiville.
Juu, Turkuun merkitään lopulta pelkät turkulaisten tartunnat, suurin osahan noistakin menee Uudellemaalle.
Ja ne joiden kotipaikkaa ei tiedetä tai eivät ole kirjoilla Suomessa, menee myös Turun piikkiin. Sen takia yks päivä Turussa oli enemmän kun Helsingissä.
Eikö joku viranomainen voisi tartuntautilakiin nojaten lopettaa nuo lennot. Mun mielestä riittävä näyttö tähän jo löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku viranomainen voisi tartuntautilakiin nojaten lopettaa nuo lennot. Mun mielestä riittävä näyttö tähän jo löytyy.
Mites olis toi Suomen hallitus?
Ketä ne siis on?
Niin paljon suomalaisia siellä lomalla vai?
Sori, en tajua kun täällä porukka tuntuu tietävän ketä sieltä tulee.
T. Maalta
Ihanaa, kun kotimaassa noita ei ole riittävästi niin pitää tuoda ulkomailta lisää? Pitäkää ihmeessä huoli siitä että porukka voi lompsia mielensä mukaan lennolta suoraan julkisiin ja huomenna duuniin ilman mitään testejä tai karanteenia. Kauheen rajoittavia tuollaiset karanteenit eikä pikku yskä ketään voi haitata.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi noita lentoja oltaisiin paljon pienemmissä lukemissa !
Mieti paljonko niitä kantajia on niillä lennoilla mitä ei testata. Nämäkin olisi jääneet testaamatta jollei sairaanhoitopiiri olisi olut hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites olis toi Suomen hallitus?
No ei taida tädeillä olla munaa tähän. Pesevät kätensä tästäkin.
Minun kyllä vaikea tällä hetkellä ymmärtää ihmisiä, jotka matkustavat ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"riskimaista saapuvia lentomatkustajia asetetaan Turussa pakkokaranteeniin lääkärin määräyksellä ja tartuntataudin nojalla. Sen sijaan Helsinki-Vantaalla näin ei menetellä. Samankaltaisia matkustajia ohjataan vapaaehtoiseen karanteeniin."
Miten tuo pakkokaranteeni käytännössä toimii?
Sanotaan että pitää olla kotona. Ulos saa mennä mutta kaupassa käyntiä pitäisi välttää. Jos ei noudata, niin setä sanoo soo soo. Siis jos jäät kiinni.
Nää jotka tulee Skopjesta on Kosovosta. Siellä on todella paljon koronaa nyt liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"riskimaista saapuvia lentomatkustajia asetetaan Turussa pakkokaranteeniin lääkärin määräyksellä ja tartuntataudin nojalla. Sen sijaan Helsinki-Vantaalla näin ei menetellä. Samankaltaisia matkustajia ohjataan vapaaehtoiseen karanteeniin."
Miten tuo pakkokaranteeni käytännössä toimii?
Se toimii siten, että karanteeniin määrätty saa täyden korvauksen ansionmenetyksestään karanteenin ajalta. Jos rikkoo karanteenia ja jää kiinni, seurauksena on sakkoja. Teoriassa myös vankeus on mahdollista, mutta käytännössä ei, ellei joku ota elämäntehtäväkseen hakeutua lähikontaktiin mahdollisimman monen kanssa karanteeninsa aikana.
Eivät ole suomalaisiaturisteja jos joku ei vielä tiedä.
Miksi sitten Kosovosta tulee nyt noin isot määrät?
T. Maalainen
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne näy tilastoissa? Niinäkin päivinä, kun koneessa on ollut esim. 24 tapausta, niin virallisen tilaston mukaan vähemmän.
Eiköhän niistä suurin osa ole ulkomaalaisia raksatyöntekijöitä, joten tartuntoja sillon merkitä Suomelle, vaan Kosovoon yms. minkä maan kansalaisia ovatkaan.
Jos olisin tuon tiennyt niin olisin todellakin varannut loman johonkin ja sitten loman jälkeen nauttinut karanteenista täydellä palkalla. Voi hitto kun ärsyttää tämä. Oikeasti pitäisi nyt määrätä, että ne jotka tästä päivästä lähtien matkustavat ulkomaille, joutuvat pakkokarateeniin ilman korvauksia.
Maa on liian vaarallinen asua, mutta turvallinen lomailla...
Ovat kosovolaisia Suomessa työskenteleviä vierastyöläisiä, jotka rakennusmailla ja telakalla. Vierailevat kotimaassaan lomilla.
..ttu.