Tein sienipiirakan ja sanoin poikapuolelle että siitä
voi tarjota mummille, tämän miehelle ja kälylle jos nämä käyvät kauppareissuni aikana kylässä. Kun tulin takaisin koko hemmetin piirakka oli syöty. Kiittelivät hymyssä suin kuinka oli ollut hyvää.
Joo, oishan tuo itsellekin maistunut... :O Ei käynyt kellään mielessä että koko piirakkaa ei tartte neljään pekkaan vetästä
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:50"]
Siis et tiennyt että mummo sun muut olivat tulossa, mutta sanoi silti pojalle että jos ovat tulossa saa tarjota sienipiirakkaa?
JA sitten koska et tienyt että olivat tulossa, et hankkinut mitään muuta, koska piirakkaa sai tarjota mutta sitä ei saanut syödä kuitenkaan, kun et edes tiennyt että syöjiä olisi tulossa mutta mahdollisille syöjille sitä sai kuitenkin tarjota? Muttei syödä?
Ja kaupasta et mtn syötävää hakenut, vai?
[/quote]
Vielä kerran: tein perheelle sienipiirakan ja tein lähtöä kauppaan (myös muihin kuin ruokakauppaan). Poikapuoli tuli sanomaan, että on kutsunut mummon &co käymään kylässä ja unohtanut kertoa siitä meille muille. Sanoin että voi tarjota piirakasta vieraille ja sulattaa myös pullaa. No olisi varmana pitänyt olla kaukaa viisas ja sanoa että koko piirakkaa ei tartte syöttää/syödä, se kun oli perheelle tarkoitettu illaksi. Olivat siis syöneet piirakan ja pullaa lisäksi ja ei todellakaan ollut mikään lounasaika. Olen puhunut.
Vieläkin minua harmittaa se piirakka kyllä. Ei olis tarvinnut koko piirakkaa ahmia. En tiedä oikeasti, pääsenkö tästä edes tänäänkään yli. Taidan soittaa työnantajalle ja ilmoittaa saikkupäivän, kun korventaa niin pahasti tämä piirakka-asia mieltäni,
ap
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 08:18"]
Siis et tiennyt että mummo sun muut olivat tulossa, mutta sanoi silti pojalle että jos ovat tulossa saa tarjota sienipiirakkaa?
JA sitten koska et tienyt että olivat tulossa, et hankkinut mitään muuta, koska piirakkaa sai tarjota mutta sitä ei saanut syödä kuitenkaan, kun et edes tiennyt että syöjiä olisi tulossa mutta mahdollisille syöjille sitä sai kuitenkin tarjota? Muttei syödä?
[/quote]
Vielä kerran: tein perheelle sienipiirakan ja tein lähtöä kauppaan (myös muihin kuin ruokakauppaan). Poikapuoli tuli sanomaan, että on kutsunut mummon &co käymään kylässä ja unohtanut kertoa siitä meille muille. Sanoin että voi tarjota piirakasta vieraille ja sulattaa myös pullaa. No olisi varmana pitänyt olla kaukaa viisas ja sanoa että koko piirakkaa ei tartte syöttää/syödä, se kun oli perheelle tarkoitettu illaksi. Olivat siis syöneet piirakan ja pullaa lisäksi ja ei todellakaan ollut mikään lounasaika. Olen puhunut.
[/quote]
No niin, tilanne siis muuttui joten varasuunnitelma B kehiin. Itse olisin sieltä kaupasta ostanut sitten jotain muuta syötvää perheelle kaikenvaralta tai vaikka uudet piirakka-ainekset. Itsestäni olisi myös aika hankalaa tarjota vieraille piirakkaa ja ilmoittaa että sitä ei sitten saa syödä kaikkea. Tai miten sen nyt käytännössä hoitaisi, leikkaisi jokaiselle lautaselle annospalan ja pistäisi lopun piirakan piiloon?
Ja ei, ei mua noin paljon harmittaisi jos joutuisin muuttamaan iltasyömissuunnitelmat.
[/quote]
[/quote]
Voin hyvin kuvitella miten tilanne on edennyt. Poika on nostanut piirakan pöytään ja sanonut, että "Maija" teki tällaista. Vieraat ovat syöneet hyvällä halulla ja piirakkaa on jäänyt jäljelle pieni pala. Joku on rohkaistunut syömään senkin pois, ettei suotta jää kuivumaan.
Ikävä juttu, mutta sellaista elämä on. Et kai enää toista päivää murehdi yhtä piirakkaa?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 08:29"]
[/quote]
[/quote]
Voin hyvin kuvitella miten tilanne on edennyt. Poika on nostanut piirakan pöytään ja sanonut, että "Maija" teki tällaista. Vieraat ovat syöneet hyvällä halulla ja piirakkaa on jäänyt jäljelle pieni pala. Joku on rohkaistunut syömään senkin pois, ettei suotta jää kuivumaan.
Ikävä juttu, mutta sellaista elämä on. Et kai enää toista päivää murehdi yhtä piirakkaa?
[/quote]
Ihan oiekasti, eikö tämä ole keskustelupalsta? Miten sä jaksat länkyttää Auerista, Aitolehdestä, ovislimoista, kiusaajista jne päivätolkulla mutta mä en saa vastata itse aloittamaani ketjuun?
Ei helvetti,pullatkin söivät piirakan lisäksi. Tästä ei vaan toivu.
Mä voisin hyvin kuvitella, että keskustelu on mennyt:
- Äitipuoli teki sienipiirakkaa, haluatteko te sitä?
- Oi, kyllä kiitos, sienipiirakka on suurta herkkuani.
- Laitetaan sitten suoraan neljään osaan tämä.
- Pitäisiköhän sitä kuitenkin jättää sille äitipuolellekin?
- Kyllä hän varmaan olisi sanonut, jos haluaisi sitä, hän vaan sanoi, että syökää.
- Siinä tapauksessa, annahan sitten pala.
sellaista sattuu.
Tais olla tryffelipiirakkaa kun noin harmittaa.
Mua kyllä harmittaisi ihan tavan sienipiirakkakin, ei ehditä itse käydä poimimassa, joten aika harvinaista herkkua se on. Usein tulee myös tehtyä sellaista ruokaa, jota itsellä tekee mieli, joten kyllähän siinä varmasti pettyy. En pidä ap:ta pikkumaisena, varmasti osaa asettaa tämän jutun mittakaavaan. Saahan sitä anonyymisti nurista turhistakin asioista, mistäs täällä muuten keskusteltais?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 16:31"]
voi tarjota mummille, tämän miehelle ja kälylle jos nämä käyvät kauppareissuni aikana kylässä. Kun tulin takaisin koko hemmetin piirakka oli syöty. Kiittelivät hymyssä suin kuinka oli ollut hyvää.
Joo, oishan tuo itsellekin maistunut... :O Ei käynyt kellään mielessä että koko piirakkaa ei tartte neljään pekkaan vetästä
[/quote]
kiitos kun jaoit tämän meidän kaikkien kanssa. tämä olikin tärkeätä tietoa!! ihan omana kommenttinani, niin eiköhän kv av-palstalainen ole siinä kunnossa ettei ole enää syytä syödä yhtään ylimääräistä piiraan palaa?
Ei se nyt ihan täysin tavatonta ole, että jos on nälkäisiä ihmisiä, yksi piirakka uppoaa neljälle, jos eivät mistään tiedä että jonkun muunkin kuuluisi sitä saada. Kuinka monen muun sä oikein suunnittelit syövän sitä? Mainitsit muut perheenjäsenet, kuinka monta vielä itsesi lisäksi? Toki oli ikävää, jos vieraiden tulo oli yllätys, ja päätit hätäpäissäsi uhrata heille perheelle tehdyn piirakan, mutta eikö nyt järki sanonut että siinä tapauksessa ostat sieltä kaupasta perheelle jotain muuta, valmista?? Valitettavasti teinipoika on varmaan maailman huonoin ihmistyyppi tajuamaan että "saa tarjota" sisältää että "saa syödä vain vähän".
Ymmärän sua, ap! :(
Leivoin kerran sämpylöitä ja sanoin nykyiselle puolisolleni, että jos hänen ex-vaimonsa tulee hakeen lapsia, voi tarjota muutaman sämpylän mukaan. Ex-vaimo tuli, samalla kertaa tuli myös mun ex-mies ja siskopuoli, jonka velipuoli ja sen ex-muija tuli käymään. Sitten tulikin jo naapurin rouva ja sen ex-leski :D Jestas! :D
p.s. Yhyy, ne sämpylät. Leivoin ne rakkaudella ja pumpuli sormillani <3
Tämäkin viestiketju taas todistaa, miten vajavainen on ihmisten ymmärrys.
Ap joutui lähtemään kauppaan ostamaan tarjottavaa vierailleen ja sillä aikaa nämä ovat syöneet kokonaisen piirakan. Aika epäkohteliasta syödä kaikki, kun ei emäntäkään ole edes paikalla. Varmaan tämä tapaus ei kuitenkaan traumatisoinut ap:tä lopuksi ikää, vaikka hän halusikin asian jakaa meidän kanssamme.
Niin ja tiedoksi tosiaan epätietoisille, että tämä on keskustelupalsta, eli viesteihin on tarkoituskin vastata. Ilmoitustaulut on sitten erikseen.
Jos kyse oli sellaiseen pyöreään piirakkavuokaan tehdystä piirakasta, niin sen saa neljä ihmistä syötyä ihan kepeästi. Varsinkin jos olivat liikkeellä lounasaikaan tms.
Sinänsä harmi sinulle, mutta ainakin ovat arvostaneet leipomuksiasi!
Piirakka näkyy persuksissa heti seuraavana päivänä syömisestä, joten parempi vaan että meni muihin suihin. Näin minä ajattelisin.
Mua jäi nyt kiinnostamaan se piirakan koko? Oliko kyseessä sellainen pieni pyöreä piirakkavuoka vai kokonainen pellillinen? Ilmeisesti ap:n perheeseen kuuluu vähintään kolme henkeä: ap itse, mies ja teinipoika. Jos se oli sellainen pieni pyöreä piirakka niin ihmettelen kyllä vähän että miten ap yleensä ajatteli että siitä riittäisi sekä vieraille tarjottavaksi että illaksi koko perheelle? Kuinka pienet palat olisi vieraiden pitänyt ottaa että ap olisi tyytyväinen?
Jos taas kyse oli pellillisestä niin silloin on aika isot palaset vieraat ottaneet..
Ja se piirakan ohje olisi tosiaan kiva :)