Tapailisitko miestä/naista joka on käyttänyt huumeita
Ollut 3-vuotta ilman. Jos luonne ja ulkonäkö miellyttää eikä muuta "vikaa" ole niin uskaltaisitko yrittää ja antaa mahdollisuuden? Nopeita käyttänyt
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen huolestuttaisi tuo että huumeiden käytön myötä on tullut vakavia ongelmia perheen kanssa eikä ole kyennyt kolmessa vuodessa jatkamaan elämää vaan istuu pitkälti kotona ja kokee itsensä nistiksi edelleen. Herättää kysymyksen että mikä sai alunperin käyttämään ja onko se alkuperäinen ongelma hoidossa vai onko edelleen esimerkiksi masennusta tai muuta mt ongelmaa jota ei itse tunnista / tunnistaa mutta ei hoida. Lähipiirini alkoholistin ongelmat eivät ainakaan kadonneet mihinkään vaikka juomisen joutui lopettamaan.
Sen lisäksi että käy töissä ja viettää aikaa kotona niin harrastaa liikuntaa aktiivisesti. En itse nää sitä ongelmana jos viihtyy omissa oloissaan enemmän. Oon itsekin aika paljon kotona. Yleensä viikonloppusin nään kavereita koska arkipäivät oon töissä. Mt ongelmista ei oo mitään puhunut vaikka oon itse kertonut että mulla on lääkitys paniikkihäiriöön. Kaippa olisi sen puheeksi ottanut jos hänellä olisi samanlaisia ongelmia tms. Ei aina välttämättä tarvitse olla ongelmia alunperin jos alkaa käyttämään. Monet menee kavereiden mukana, joukossa tyhmyys tiivistyy. Ap
En luottaisi siihen että kaippa ongelmaa ei ole jos siitä ei ole puhuttu. Ajattelitko itse keskustella hänen kanssa asiasta vielä vai mitä ajattelit tehdä?
Ajattelin mutta en haluaisi tehdä sitä viestien välityksellä. Parempi olis mun mielestä jutella päin naamaa koska haluan nähdä miten hän reagoi siihen kun otan tämän asian esille. Oon ollut vähän sekasin tän asian kanssa koska oon tykästynyt häneen. Tuntuu ettei oo ollut samanlaista yhteyttä kenenkään muun kanssa. Samalla pelottaa koska tuo hänen menneisyys on itselle niin vieras maailma. Mietin myös että mitä mun vanhemmat ajattelisi jos saisi tietää noista taustoista. Oon vasta 23, en haluais pilata omaa elämää sillä JOS hän oikeasti käyttäisikin vielä. Vaikea silti uskoa.
Silti oon perhoset vatsassa kun hän mulle laittaa viestiä. Joka aamu ja iltakin toivottaa hyvät huomenet ja yöt. Teki myös vaikutuksen sillä että viestiteltiin parikin kuukautta ennenkun nähtiin koska etsii vakavaa suhdetta eikä halunnut hätiköidä. Nyt kuitenkin haluais seurustella mun kanssa ja se on varmaan se suurin syy miksi tänne laitoin tän kysymyksen. Kun sen ihmisen kanssa juttelen niin jotenkin ne hänen taustat katoaa mun mielestä ja ihastun vaan lisää. Eli tiivistettynä aion ehdottaa tapaamista ja jutella asiat kunnolla halki ennen kuin päätän mitään. Ap
Jos ymmärsin oikein, niin olette pari kuukautta viestitelleet ja tavanneet muutaman kerran ja mies on avautunut huumetaustastaan? Oikeasti et tunne vielä miestä, et tiedä mistä käytössä on ollut kyse ja vaikuttaa, että mies yrittää sitouttaa itseensä. Ei kannata käydä noin tunteella, vaan kuunnella myös järjellä ja edes yrittää havainnoida neutraalisti, mikä tyyppi mies on ja millaista elämää yhdessä sillä on tarjota. Nyt vaikuttaa siltä, että ihastumisesi värittää kaiken ruusunpunaiseksi ja missaat ja selittelet itsellesi parhain päin ihan selkeitä varoitusmerkkejä.
Mitä tarkoitat tolla että yrittää sitouttaa? Ennen kun tavattiin niin viestiteltiin tuo pari kuukautta. Siitä on nyt kohta viikko kun nähtiin. Ollaan nähty kerran vaan mutta joka päivä viestitelty. Nyt haluais että oltaisiin ihan oikeesti parisuhteessa eikä enää vaan säädettäis jotain. Ap
Ettehän te ole voineet edes ehtiä säätämään vain jotain jos olette kerran viikko sitten tavanneet! Sitä nimenomaan tarkoittaa että kokee normaalin turustumisvaiheen jonain säätämisenä ja haluaa hypätä sen yli äkkiä jotta et ehtisi tunnustella omia tunteitasi ja sittenhän et saisikaan enää muuttaa mieltä kun se olisi jo poikaystävän jättämistä.
No kerro sitten sinä mitä meidän välillä on? Ollaan oltu kiinnostuneita toisistamme ainakin. Ap
Mistä minä tiedän mitä ”teidän välillä on”. Sen tiedän että normaalin aikuisen mittapuulla suhde jossa on kerran tavattu ei ole siinä pisteessä että olipa muita osapuolia kuvioissa tai ei kummankaan tarvitsisi vielä tietää haluaako sitoutua yhtään mihinkään. Eihän siinä edes tunne toista niin että tietäisi mihin sitoutuu. Ja aikuinen ihminen sen ymmärtää ja sietää siitä syntyvän epävarmuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle parisuhde merkitsee esim sitä että vien kumppanin vanhempieni luokse käymään ja esittelen ystäville. Meillä taitaa olla tän miehen kanssa vaan eri käsitys tästä asiasta. Tietysti ensin haluan tutustua paremmin mutta en oo kaikille kailottamassa tästä miehestä koska mun mielestäni se on liian aikaista. ap
Jos sun mielestä sun mittapuulla on liian aikaista parisuhteelle niin toimi sen mukaan, kerro että susta on liian aikaista. Ja jos haluat niin selitys miksi mutta se ei ole missään määrin tarpeellista, ei kenenkään tarvitse parin kerran tapaamisen jälkeen selittää itseään. Eikä sen PITÄISI olla mikään suhteen puolesta puhuva seikka että mies ei heti tavannut vaan juttelitte ensin. Ainoa suhteen puolesta puhuva seikka on se että koet siihen ryhtymisen hyväksi ja turvalliseksi ja SINÄ haluat sitä sinulle itsellesi.
Joo, tässä on niin paljon asioita mitä pitää selvittää että menee jo aivot solmuun. En voi hetken mielijohteesta hypätä tähän suhteeseen kun nuo asiat mua mietityttää tällä tavalla. Pitää selvittää asioita ja myös omaa päätään. Vielä en oo mitään päättänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos oon jonkun kanssa tällaisessa tilanteessa että tekstaillaan päivittäin ja tunteita on molemmin puolin niin suoraan sanottuna en lähde panemaan muiden kanssa enkä mitää muutakaan. Jollain tavalla voi sitoutua ainakin siihen että keskittyy yhteen ihmiseen ja katsoo tuleeko siitä suhteesta mitään ennenkun tapailee muita. Ap
Se on sinun valinta, monet ajattelee samoin ja monet toimii ja ajattelee eri tavoin. Mutta se että ei häärää muiden kanssa ei tarkoita sitä että sen yhdenkään kanssa tarvitsee välittömästi julistautua parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oon jonkun kanssa tällaisessa tilanteessa että tekstaillaan päivittäin ja tunteita on molemmin puolin niin suoraan sanottuna en lähde panemaan muiden kanssa enkä mitää muutakaan. Jollain tavalla voi sitoutua ainakin siihen että keskittyy yhteen ihmiseen ja katsoo tuleeko siitä suhteesta mitään ennenkun tapailee muita. Ap
Se on sinun valinta, monet ajattelee samoin ja monet toimii ja ajattelee eri tavoin. Mutta se että ei häärää muiden kanssa ei tarkoita sitä että sen yhdenkään kanssa tarvitsee välittömästi julistautua parisuhteeseen.[/quote
Oon samaa mieltä sun kanssa. Aion kyllä sanoa tästä koska mulla on kuitenkin oma tahto eikä ketään saa painostaa asioihin mihin ei oo valmis. Luulis että se ymmärtää. ap
Kuullostaa sairaalloiselta omistushalulta, ei varmaan mee kauaakaan ku mustasukkaisuus astuu kuvaan jos ei oo astunu jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
clip clip
Tuosta aiheesta olen lukenut paljon ja mielummin seurustelisin fiksun, aktiivisen ja tiedostavan ihmisen kanssa joka vaikka syö 1-2 kertaa vuodessa silokkeja ja elää terveellisesti kuin miehen kanssa jolla ei ole ”laittomia paheita” mutta käyttää esim. mielen ja aistit turruttavia ssri-masennuslääkkeitä ja elää lain mukaan ”oikein” mutta myrkyttää itseään alkoholilla, tupakalla jne. Tiedän että monet eivät tätä arvovalintaa ymmärrä eivätkä ole edes kiinnostuneita ottamaan aiheesta sen enempää selvää, mutta tuo on se ainut itseäni aidosti kiinnostava vaihtoehto päihteiksi luetuissa aineissa. Alkoholi tekee vain tyhmemmäksi (en deittailisi myöskään alkoholistia) ja todellakin niitä tajuntaa laajentaviakin voi käyttää väärin, aivan liikaa, liian usein ja vääristä syistä. Mutta noin teoriassa olisin kiinnostunut treffaamaan esim. psykoterapeutiksi opiskelevaa henkilöä tai tutkijaa joka on kiinnostunut psykedeelien terapiakäytöstä ja sen tutkimisesta riippuvuuksien ja muiden mielenterveysongelmien hoidossa. Tulisi varmasti mielenkiintoisia keskusteluja ja tuollainen henkilö olisi varmaan avoin keskustelemaan keskimääräistä laadukkaammin myös muista älyä ja avointa mieltä vaativista aiheista, kuten hengellisyydestä.
Vähän herätti huomiota tuo että ihminen joka ei käytä huumeita, automaattisesti käyttäisi jotain muuta.
Meitä on sellaisiakin jotka ei käytä huumeita, masennuslääkkeitä, alkoholia, tupakkaa, tai omaa muutakaan "riippuvuutta". Eikä tämä ole itsekehua vaan ihan vain asian toteaminen ettei voi tehdä sitä yleistystä että jokaisella olisi jokin riippuvuus.
En tietenkään tarkoittanut että huumeita käyttämätön ihminen olisi automaattisesti addiktoitunut johonkin muuhun. Itseltäni olisi kuitenkin tekopyhää odottaa kumppanilta täysin paheetonta elämäntapaa, kun syön itsekin roskaruokaa ja juon viiniä ym. sellaista vähemmän terveellistä toisinaan.
Tästä iloisena aasin siltana; Suurella osasta ihmisistä on joitain "paheita", mutta tietenkään paheessa ei ole aina kyse addiktiosta. Addiktioissa taas on aina kyse siitä, että ne ovat coping keinoja jollekin isommalle taustalla olevalle (käsittelemättömälle) asialle/asioille ja tämä kohta menee ihmisillä usein yli hilseen. Sen sijaan että ihmiset miettisivät niitä taustasyitä miksi jokin asia/toiminto hallitsee heitä tai mitä tyhjiötä se heidän sisällään täyttää, keskitytään siihen päällimmäiseen pintakerrokseen ja konkretiaan.
Esimerkki: Yksinäisyyteen muffinsseja ahmivan ihmisen ongelmien ydin ei ole muffinssit, vaan se yksinäisyys. Tämä yksinäisyys ja sen ratkaisemisen vaikeudet eivät tee tästä ihmisestä automaattisesti jotenkin huonompaa, laiskaa, tyhmää tai arvotonta, vaan tämä ihminen tarvitsisi apua jotta voisi elää laadukkaampaa elämää ja pääsisi käsiksi yksinäisyyden juurisyihin. Nyt kuvitellaan että muffinssit olisivat yhtäkkiä laittomia. Auttaako se tuota ihmistä, että hänet laitetaan vankilaan kun muffinssiaddiktio ajaa hänet rikollisiin tekoihin saadakseen leivoksia? Auttaako se ketään pitkällä tähtäimellä?
Me aivan huomaamattamme yksinkertaistamme syitä ja seurauksia vaikka oikeasti addiktiot ovat hemmetin monimutkaisia ilmiöitä eikä niiden synnyssä ole kyse moraalin, vaan emotionaalisten perustarpeiden puutteesta. Siksi on mielestäni tavallaan järjetöntä, että johonkin lailliseen eli "sosiaalisesti hyväksyttyyn" addiktioon (huom. en puhu nyt paheesta vaan addiktiosta) suhtaudutaan aina paljon myönteisemmin kuin niihin laittomiin addiktioihin, vaikka niiden molempien kehittymisen taustalla olisivat samat ilmiöt.
Huumeet, pettämiset, tatuoinnit sekä lävistykset on ehdoton nou nou, ei jatkoon.
"coping keinoja" kirjoitti joku äidinkulta.
Et sitte voinut sanoa että selviytymiskeinoja.
En usko. Kaikki tietämäni huumeita käyttäneet ovat käyttäneet niitä myöhemminkin. Lisäksi yhteisenä piirteenä näillä kaikilla on ollut tietynlainen kypsymättömyys, taipumus sekoilla elämässä (mm. mennä naimisiin ja erota heti) ja ovat ihmisiä, joilla ei oikein ole mitään omia ajatuksia vaan menevät kuin lampaat aina siihen suuntaan mihin joku heidän tapaamansa uusi seura menee. eli ei yhtään minun tyyppistäni seuraa. Ylipäätään pidän pelkkää huumeiden kokeiluakin niin umpityperänä (varsinkin jos kyseessä aikuinen), että ei kiitos.
Päätin jatkaa tapailua, koska oon oikeasti ihastunut ja kaduttais jos en antaisi mahdollisuutta. Jos tulee siipeen niin se on vaan elämää, elämässä pitää joskus uskaltaa ja kokeilla rajojaan. En halua pelätä elämistä varsinkaan silloin jos on se mahdollisuus että voin tulla oikeasti onnelliseksi tän ihmisen kanssa. Me edetään ihan rauhassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Huumeet, pettämiset, tatuoinnit sekä lävistykset on ehdoton nou nou, ei jatkoon.
no ootpas sinä aika kapeakatseinen ja rajottunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä nyt tällä kertaa on "käyttö" ja mitä aineita.
Piriä enimmäkseen. Essoja harvemmin. On poltellut myös pilveä mut ite en pidä sitä niin pahana kun nuo edellä mainitut. Ap
No, huh.
Pihan se siitä selvitä. Onko oikeesti kuivilla?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittomuushan niistä vaarallisia tekee, suurin osa huimausaineista ei ole sen haitallisempia kuin alkoholikaan eikä edes sekoita päätä samalla tavalla.
Mies on kyllä fiksu, kun jos kerran käytöstä on koitunut ongelmia, on lopettanut. Ei tarkota että olisi ollut välttämättä mitenkään koukussa, mutta siihen maailmaan kuuluu niin paljon lieveilmiöitä että hyvä jos on jättänyt sen taakseen.
T huumeiden viihdekäyttäjä, joka ei hengaile rikollisten piikkinarkkien kanssa, mutta on nähnyt sitäkin puolta
Ehkä ketjun fiksuin kommentti. Kun vaan kaikki tajuis tän
Kumma juttu, kun rikollista toimintaa pidetään normaalina. Muistutuksena vielä:
"Huumausaineen käyttörikokseen syyllistyy se, joka laittomasti käyttää taikka omaa käyttöä varten pitää
hallussaan .... huumausainetta"
Toisin sanoen, alkuperäisen kysymyksen voi kääntää myös niin, että tapailisitko miestä/naista joka on VALMIS TEKEMÄÄN RIKOKSIA?
Itse en olisi suhteessa narkkarin kanssa, tai rikoksiin taipuvaisen kanssa. Kertoo henkilön moraalista ja elämäntavasta paljon, jos huumeet ja rikokset ovat ihan arkipäiväinen asia. Aivan kuin huumeet olisi jokin tavallinen terassiolut. Näin ei todellakaan ole!
Mistä näitä huumeiden ja rikoksien puolustajia aina löytyy? Jos hyväksyy jonkin laittomuuden, niin se tarkoittaa, että ei piittaa muistakaan laeista. Huumeet ja väkivalta ovat erittäin tiukasti sidoksissa toisiinsa. Huumeet ja rikollisuus ovat sama asia, ettekö tajua tätä?
Vierailija kirjoitti:
Päätin jatkaa tapailua, koska oon oikeasti ihastunut ja kaduttais jos en antaisi mahdollisuutta. Jos tulee siipeen niin se on vaan elämää, elämässä pitää joskus uskaltaa ja kokeilla rajojaan. En halua pelätä elämistä varsinkaan silloin jos on se mahdollisuus että voin tulla oikeasti onnelliseksi tän ihmisen kanssa. Me edetään ihan rauhassa. Ap
No, hieno homma nyt. Mites parin vuoden päästä? Alkaako satunnainen viihdekäyttö? Entä kun hän alkaa pyytämään pieniä vippejä sinulta ja joiden käyttö jää epäselväksi? Ja kun kysyt, koska saat lainaamasi satasen takaisin, niin mies suuttuu silmittömästi. Entä kun kuvioihin ilmestyy outoja "ystäviä", jota eivät vaikuta ystävällisiltä? Tämä on niin tavallinen tarina, näitä on tuhansia.
Että onnea vaan ihan v**usti valitsemallasi tiellä. Laita turvakodin numero puhelimeesi jo etukäteen. Tulet vielä tarvitsemaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
clip clip
Tuosta aiheesta olen lukenut paljon ja mielummin seurustelisin fiksun, aktiivisen ja tiedostavan ihmisen kanssa joka vaikka syö 1-2 kertaa vuodessa silokkeja ja elää terveellisesti kuin miehen kanssa jolla ei ole ”laittomia paheita” mutta käyttää esim. mielen ja aistit turruttavia ssri-masennuslääkkeitä ja elää lain mukaan ”oikein” mutta myrkyttää itseään alkoholilla, tupakalla jne. Tiedän että monet eivät tätä arvovalintaa ymmärrä eivätkä ole edes kiinnostuneita ottamaan aiheesta sen enempää selvää, mutta tuo on se ainut itseäni aidosti kiinnostava vaihtoehto päihteiksi luetuissa aineissa. Alkoholi tekee vain tyhmemmäksi (en deittailisi myöskään alkoholistia) ja todellakin niitä tajuntaa laajentaviakin voi käyttää väärin, aivan liikaa, liian usein ja vääristä syistä. Mutta noin teoriassa olisin kiinnostunut treffaamaan esim. psykoterapeutiksi opiskelevaa henkilöä tai tutkijaa joka on kiinnostunut psykedeelien terapiakäytöstä ja sen tutkimisesta riippuvuuksien ja muiden mielenterveysongelmien hoidossa. Tulisi varmasti mielenkiintoisia keskusteluja ja tuollainen henkilö olisi varmaan avoin keskustelemaan keskimääräistä laadukkaammin myös muista älyä ja avointa mieltä vaativista aiheista, kuten hengellisyydestä.
Vähän herätti huomiota tuo että ihminen joka ei käytä huumeita, automaattisesti käyttäisi jotain muuta.
Meitä on sellaisiakin jotka ei käytä huumeita, masennuslääkkeitä, alkoholia, tupakkaa, tai omaa muutakaan "riippuvuutta". Eikä tämä ole itsekehua vaan ihan vain asian toteaminen ettei voi tehdä sitä yleistystä että jokaisella olisi jokin riippuvuus.
En tietenkään tarkoittanut että huumeita käyttämätön ihminen olisi automaattisesti addiktoitunut johonkin muuhun. Itseltäni olisi kuitenkin tekopyhää odottaa kumppanilta täysin paheetonta elämäntapaa, kun syön itsekin roskaruokaa ja juon viiniä ym. sellaista vähemmän terveellistä toisinaan.
Tästä iloisena aasin siltana; Suurella osasta ihmisistä on joitain "paheita", mutta tietenkään paheessa ei ole aina kyse addiktiosta. Addiktioissa taas on aina kyse siitä, että ne ovat coping keinoja jollekin isommalle taustalla olevalle (käsittelemättömälle) asialle/asioille ja tämä kohta menee ihmisillä usein yli hilseen. Sen sijaan että ihmiset miettisivät niitä taustasyitä miksi jokin asia/toiminto hallitsee heitä tai mitä tyhjiötä se heidän sisällään täyttää, keskitytään siihen päällimmäiseen pintakerrokseen ja konkretiaan.
Esimerkki: Yksinäisyyteen muffinsseja ahmivan ihmisen ongelmien ydin ei ole muffinssit, vaan se yksinäisyys. Tämä yksinäisyys ja sen ratkaisemisen vaikeudet eivät tee tästä ihmisestä automaattisesti jotenkin huonompaa, laiskaa, tyhmää tai arvotonta, vaan tämä ihminen tarvitsisi apua jotta voisi elää laadukkaampaa elämää ja pääsisi käsiksi yksinäisyyden juurisyihin. Nyt kuvitellaan että muffinssit olisivat yhtäkkiä laittomia. Auttaako se tuota ihmistä, että hänet laitetaan vankilaan kun muffinssiaddiktio ajaa hänet rikollisiin tekoihin saadakseen leivoksia? Auttaako se ketään pitkällä tähtäimellä?
Me aivan huomaamattamme yksinkertaistamme syitä ja seurauksia vaikka oikeasti addiktiot ovat hemmetin monimutkaisia ilmiöitä eikä niiden synnyssä ole kyse moraalin, vaan emotionaalisten perustarpeiden puutteesta. Siksi on mielestäni tavallaan järjetöntä, että johonkin lailliseen eli "sosiaalisesti hyväksyttyyn" addiktioon (huom. en puhu nyt paheesta vaan addiktiosta) suhtaudutaan aina paljon myönteisemmin kuin niihin laittomiin addiktioihin, vaikka niiden molempien kehittymisen taustalla olisivat samat ilmiöt.
Et kai nyt tosissasi rinnasta roskaruokaa ja viiniä samanarvoisiksi huumeiden kanssa? On kyllä normaalin elämän realiteetit menneet aivan päälaelleen. Sulaa hulluutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hieno homma nyt. Mites parin vuoden päästä? Alkaako satunnainen viihdekäyttö? Entä kun hän alkaa pyytämään pieniä vippejä sinulta ja joiden käyttö jää epäselväksi? Ja kun kysyt, koska saat lainaamasi satasen takaisin, niin mies suuttuu silmittömästi. Entä kun kuvioihin ilmestyy outoja "ystäviä", jota eivät vaikuta ystävällisiltä? Tämä on niin tavallinen tarina, näitä on tuhansia.
Että onnea vaan ihan v**usti valitsemallasi tiellä. Laita turvakodin numero puhelimeesi jo etukäteen. Tulet vielä tarvitsemaan sitä.
Täällähän moneen kertaan on sanottu ettei käytä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin typerää yleistämistä..