Tapailisitko miestä/naista joka on käyttänyt huumeita
Ollut 3-vuotta ilman. Jos luonne ja ulkonäkö miellyttää eikä muuta "vikaa" ole niin uskaltaisitko yrittää ja antaa mahdollisuuden? Nopeita käyttänyt
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
jos välittää toisesta ihmisestä aidosti niin kannattaa antaa mahdollisuus. Se voi alkaa kaduttaa jälkeenpäin jos tyrmää heti koko suhteen
Jos aidosti välittää itsestään, kannattaa olla antamatta mahdollisuutta muille kuin sellaisille suhteille joissa mikään asia ei ensimmäisen tapaamisen jälkeen epäilytä. Voi todella kaduttaa jos suin päin päätyy riippuvaisten ihmisten kanssa tekemisiin jo nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen huolestuttaisi tuo että huumeiden käytön myötä on tullut vakavia ongelmia perheen kanssa eikä ole kyennyt kolmessa vuodessa jatkamaan elämää vaan istuu pitkälti kotona ja kokee itsensä nistiksi edelleen. Herättää kysymyksen että mikä sai alunperin käyttämään ja onko se alkuperäinen ongelma hoidossa vai onko edelleen esimerkiksi masennusta tai muuta mt ongelmaa jota ei itse tunnista / tunnistaa mutta ei hoida. Lähipiirini alkoholistin ongelmat eivät ainakaan kadonneet mihinkään vaikka juomisen joutui lopettamaan.
Sen lisäksi että käy töissä ja viettää aikaa kotona niin harrastaa liikuntaa aktiivisesti. En itse nää sitä ongelmana jos viihtyy omissa oloissaan enemmän. Oon itsekin aika paljon kotona. Yleensä viikonloppusin nään kavereita koska arkipäivät oon töissä. Mt ongelmista ei oo mitään puhunut vaikka oon itse kertonut että mulla on lääkitys paniikkihäiriöön. Kaippa olisi sen puheeksi ottanut jos hänellä olisi samanlaisia ongelmia tms. Ei aina välttämättä tarvitse olla ongelmia alunperin jos alkaa käyttämään. Monet menee kavereiden mukana, joukossa tyhmyys tiivistyy. Ap
En luottaisi siihen että kaippa ongelmaa ei ole jos siitä ei ole puhuttu. Ajattelitko itse keskustella hänen kanssa asiasta vielä vai mitä ajattelit tehdä?
Vierailija kirjoitti:
En. Riski sortumiseen on suuri, ja miellyttäviä miehiä ilman huumetaustaa on tarjolla.
Miks nähdään vaan se huono puoli ihmisestä? Ei nähdä ihmistä ihmisenä vaan ex narkkarina joka ei tiedä muusta kuin kamasta. Vaikka kuinka olisi miellyttäviä miehiä tai naisia jotka ovat pidättäytyneet täysin huumeista niin silti se entinen käyttäjä voi olla toiselle rakas ja kaikista paras. Luonne merkitsee.
Voisin. Mikäli se ei aiheuta mitään ongelmia. Tunnen paljon akateemisia ja fiksuja viihdekäyttäjiä.
Jos ei ole hepatiitteja eikä gangsterit pyöri nurkissa.
Riippuu mitä on käyttänyt ja kuinka paljon/usein/onko vaikuttanut normielämään. Esim. piikittäjää en kyllä tapailisi. Enkä heroiinin käyttäjää. Edes entistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä on alapeukuttaa tätä kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää nuorempana huumeita, saattaa se sulkea myöhemmin hyviä mahdollisuuksia elämässä. Ei ehkä pääsekään toivomaansa opiskelu- tai työpaikkaan ja tärkeä parisuhde voi kariutua ja jotkut ihmiset voivat karttaa. Puhumattakaan siitä, että huumeidenkäytöstä voi mennä unirytmi ja elämänhallinta sekaisin, opiskelukyky kärsiä, voi tulla mielenterveysongelmia ja jopa puhjeta psykoosi.
Tästä kommentista nyt vaan paistaa läpi se, ettet tiedä tästä asiasta yhtään enempää kun mitä koulun terveystiedon tunnilla on kerrottu. Ja kerrot nämä tiedot nyt eteenpäin isonakin uutisena. Kuule, kyllä me kaikki ollaan sama huumevalistus kuultu jo. Vähän niinkuin joku miettisi, että minkälainen takka olisi paras omaan taloon ja joku tulisi kertomaan, että "tuli on tosi vaarallinen elementti. Siitä voi saada palovammoja ja se voi sitten aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa". Joo, ihan totta, mutta se nyt ei ollut tämän keskustelun pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen huolestuttaisi tuo että huumeiden käytön myötä on tullut vakavia ongelmia perheen kanssa eikä ole kyennyt kolmessa vuodessa jatkamaan elämää vaan istuu pitkälti kotona ja kokee itsensä nistiksi edelleen. Herättää kysymyksen että mikä sai alunperin käyttämään ja onko se alkuperäinen ongelma hoidossa vai onko edelleen esimerkiksi masennusta tai muuta mt ongelmaa jota ei itse tunnista / tunnistaa mutta ei hoida. Lähipiirini alkoholistin ongelmat eivät ainakaan kadonneet mihinkään vaikka juomisen joutui lopettamaan.
Sen lisäksi että käy töissä ja viettää aikaa kotona niin harrastaa liikuntaa aktiivisesti. En itse nää sitä ongelmana jos viihtyy omissa oloissaan enemmän. Oon itsekin aika paljon kotona. Yleensä viikonloppusin nään kavereita koska arkipäivät oon töissä. Mt ongelmista ei oo mitään puhunut vaikka oon itse kertonut että mulla on lääkitys paniikkihäiriöön. Kaippa olisi sen puheeksi ottanut jos hänellä olisi samanlaisia ongelmia tms. Ei aina välttämättä tarvitse olla ongelmia alunperin jos alkaa käyttämään. Monet menee kavereiden mukana, joukossa tyhmyys tiivistyy. Ap
En luottaisi siihen että kaippa ongelmaa ei ole jos siitä ei ole puhuttu. Ajattelitko itse keskustella hänen kanssa asiasta vielä vai mitä ajattelit tehdä?
Ajattelin mutta en haluaisi tehdä sitä viestien välityksellä. Parempi olis mun mielestä jutella päin naamaa koska haluan nähdä miten hän reagoi siihen kun otan tämän asian esille. Oon ollut vähän sekasin tän asian kanssa koska oon tykästynyt häneen. Tuntuu ettei oo ollut samanlaista yhteyttä kenenkään muun kanssa. Samalla pelottaa koska tuo hänen menneisyys on itselle niin vieras maailma. Mietin myös että mitä mun vanhemmat ajattelisi jos saisi tietää noista taustoista. Oon vasta 23, en haluais pilata omaa elämää sillä JOS hän oikeasti käyttäisikin vielä. Vaikea silti uskoa.
Silti oon perhoset vatsassa kun hän mulle laittaa viestiä. Joka aamu ja iltakin toivottaa hyvät huomenet ja yöt. Teki myös vaikutuksen sillä että viestiteltiin parikin kuukautta ennenkun nähtiin koska etsii vakavaa suhdetta eikä halunnut hätiköidä. Nyt kuitenkin haluais seurustella mun kanssa ja se on varmaan se suurin syy miksi tänne laitoin tän kysymyksen. Kun sen ihmisen kanssa juttelen niin jotenkin ne hänen taustat katoaa mun mielestä ja ihastun vaan lisää. Eli tiivistettynä aion ehdottaa tapaamista ja jutella asiat kunnolla halki ennen kuin päätän mitään. Ap
Jos ei oo kokemusta/tietämystä niin en lähtis kokeilemaan.. lähinnä joudut pettymään jos et osaa huomata ajoissa varoitusmerkkejä toisesta.
Noh, ainakin sua on varoitettu..
Laittomuushan niistä vaarallisia tekee, suurin osa huimausaineista ei ole sen haitallisempia kuin alkoholikaan eikä edes sekoita päätä samalla tavalla.
Mies on kyllä fiksu, kun jos kerran käytöstä on koitunut ongelmia, on lopettanut. Ei tarkota että olisi ollut välttämättä mitenkään koukussa, mutta siihen maailmaan kuuluu niin paljon lieveilmiöitä että hyvä jos on jättänyt sen taakseen.
T huumeiden viihdekäyttäjä, joka ei hengaile rikollisten piikkinarkkien kanssa, mutta on nähnyt sitäkin puolta
Vierailija kirjoitti:
Laittomuushan niistä vaarallisia tekee, suurin osa huimausaineista ei ole sen haitallisempia kuin alkoholikaan eikä edes sekoita päätä samalla tavalla.
Mies on kyllä fiksu, kun jos kerran käytöstä on koitunut ongelmia, on lopettanut. Ei tarkota että olisi ollut välttämättä mitenkään koukussa, mutta siihen maailmaan kuuluu niin paljon lieveilmiöitä että hyvä jos on jättänyt sen taakseen.
T huumeiden viihdekäyttäjä, joka ei hengaile rikollisten piikkinarkkien kanssa, mutta on nähnyt sitäkin puolta
Ehkä ketjun fiksuin kommentti. Kun vaan kaikki tajuis tän
Vierailija kirjoitti:
Tuo "halvempi kuin baari ilta" on just sitä millä ne narkkarit puolustaa itseään.
Ehkä ei nyt sitten myöskään kannattaisi aloittaa mitään parisuhdetta sellaisen kanssa joka menee joka peelaat baariin ja juo 5-15 tuoppia. Haloo!!!!
Kalliiksi tulee se nistielämä siinä vaiheessa kun työpaikka menee alta. Sitten vielä se sosiaalinen aspekti päälle kun muut paitsi nisti kaverit eivät halua olla missään tekemisissä, myymäläetsivät seuraavat kaupassa (ne kun haistavat nistin kilometrin päästä) jne.
Ei se ole huumeiden puolustelua jos puhutaan faktoista faktoina. Ihan Googlaamalla saat selville, että kerta-annos MD_MA:ta maksaa muutaman kympin, myös pilvenpoltto on suht edullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Riski sortumiseen on suuri, ja miellyttäviä miehiä ilman huumetaustaa on tarjolla.
Miks nähdään vaan se huono puoli ihmisestä? Ei nähdä ihmistä ihmisenä vaan ex narkkarina joka ei tiedä muusta kuin kamasta. Vaikka kuinka olisi miellyttäviä miehiä tai naisia jotka ovat pidättäytyneet täysin huumeista niin silti se entinen käyttäjä voi olla toiselle rakas ja kaikista paras. Luonne merkitsee.
Sen takia että ne huonot puolet voi aiheuttaa suurta kärsimystä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin mutta en haluaisi tehdä sitä viestien välityksellä. Parempi olis mun mielestä jutella päin naamaa koska haluan nähdä miten hän reagoi siihen kun otan tämän asian esille. Oon ollut vähän sekasin tän asian kanssa koska oon tykästynyt häneen. Tuntuu ettei oo ollut samanlaista yhteyttä kenenkään muun kanssa. Samalla pelottaa koska tuo hänen menneisyys on itselle niin vieras maailma. Mietin myös että mitä mun vanhemmat ajattelisi jos saisi tietää noista taustoista. Oon vasta 23, en haluais pilata omaa elämää sillä JOS hän oikeasti käyttäisikin vielä. Vaikea silti uskoa.
Silti oon perhoset vatsassa kun hän mulle laittaa viestiä. Joka aamu ja iltakin toivottaa hyvät huomenet ja yöt. Teki myös vaikutuksen sillä että viestiteltiin parikin kuukautta ennenkun nähtiin koska etsii vakavaa suhdetta eikä halunnut hätiköidä. Nyt kuitenkin haluais seurustella mun kanssa ja se on varmaan se suurin syy miksi tänne laitoin tän kysymyksen. Kun sen ihmisen kanssa juttelen niin jotenkin ne hänen taustat katoaa mun mielestä ja ihastun vaan lisää. Eli tiivistettynä aion ehdottaa tapaamista ja jutella asiat kunnolla halki ennen kuin päätän mitään. Ap
Fiksua että aiot jutella. Mutta ei sun siitä huolimatta tarvitse kahden tapaamisen perusteella tehdä mitään päätöksiä seurustelusta tai mistään! On kyllä todella lyhytjänteistä ja vähän naiivia(?) toimintaa häneltä alkaa kärttää seurustelusuhdetta yhden tapaamisen jälkeen vieläpä tuolla taustalla ilman että olette tarpeeksi puhuneet kun sinua nämä asiat askarruttaa. Kerkeää sitä hitaamminkin jos siltä tuntuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhemmille ei kuulu se kenen kanssa aikuinen ihminen seurustelee
Mä annoin mahdollisuuden. Oltiin alle 30 ja miehellä oli aivan tavallinen ja kiva perhe. Miehen huumeidenkäyttö kuitenkin näkyi hänen elämäntavassaan ja alkuperäisiä syitä huumeiden käyttöön ei saatu korjattua. Lopulta kävi liian raskaaksi ja halusin keskiluokkaisempaa elämää, joten piti erota. Kannattaa ottaa jo valmiiksi kunnossa oleva mies, että tarvitse aloittaa korjaussarjalla.
Puriseva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä on alapeukuttaa tätä kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää nuorempana huumeita, saattaa se sulkea myöhemmin hyviä mahdollisuuksia elämässä. Ei ehkä pääsekään toivomaansa opiskelu- tai työpaikkaan ja tärkeä parisuhde voi kariutua ja jotkut ihmiset voivat karttaa. Puhumattakaan siitä, että huumeidenkäytöstä voi mennä unirytmi ja elämänhallinta sekaisin, opiskelukyky kärsiä, voi tulla mielenterveysongelmia ja jopa puhjeta psykoosi.
Tästä kommentista nyt vaan paistaa läpi se, ettet tiedä tästä asiasta yhtään enempää kun mitä koulun terveystiedon tunnilla on kerrottu. Ja kerrot nämä tiedot nyt eteenpäin isonakin uutisena. Kuule, kyllä me kaikki ollaan sama huumevalistus kuultu jo. Vähän niinkuin joku miettisi, että minkälainen takka olisi paras omaan taloon ja joku tulisi kertomaan, että "tuli on tosi vaarallinen elementti. Siitä voi saada palovammoja ja se voi sitten aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa". Joo, ihan totta, mutta se nyt ei ollut tämän keskustelun pointti.
Ja sinun ylimielisyytesi paistaa läpi ihan joka kommentista. Huimat kaksi vuotta olet addiktin kanssa seurustellut ja nyt tiedät ihan kaiken aiheesta. Oikeasti et tiedä vielä mitään. Kahdessa vuodessa oppii nippa nappa edes tuntemaan toisen kunnolla. Addiktiosta, huumeista ja siitä maailmasta sinä et tiedä vielä mitään ja veikkaan, että on kalliit oppirahat vielä tuloillaan. Tule sitten 10 vuoden kuluttua kertomaan miten meni.
Ihan asiaa ja täyttä faktaa tuo kirjoittaja kirjoittaa. Huumeisiin ja niiden käyttöön liittyy aina riskejä- se että ne riskit ei realisoidu jokaisen kokeilijan, viihdekäyttäjän eikä edes käyttäjän kohdalla, ei tee näistä asioista valheita.
Se että näin vihamielisesti ja toisia lytäten monen kommentin verran täällä puolustelet omaa elämänvalintaasi seurustella suonensisäisesti huumeita käyttäneen addiktin kanssa kertoo, että voisi olla pienen itsetutkiskelun paikka. Miehesi on vasta toipumisen alkutaipaleella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika ihastunut tuohon mieheen. Ollaan viestitelty päivittäin ja tavattu kerran. Kertoi heti alussa jo taustoistaan. Rehellisyys ainakin hyvä merkki. Ap
tolleen sua vähitellen totutellaan. eka tarina menee se oli joskus 3 vuotta sitten, sitten se onkin noh, pari kk sitten tapahtui pieni retkahdus, sitten seuraavaksi viihdekäyttöä silloin tällöin mutta kyllä se on hallinnassa ja kohtan lopetan nuo hommat, lopuksi paljastuu että se vetää heroiniiä hihaan..
noh, muijien sinisilmäisyydellä ei ole mitään rajaa. kurssi senkun vaan nousee kun akat kuulevat et on jännittävä mies kyseessä.
Sulla asiasta ihan kokemusta? Puhutko itsestäs
Luet teksiini nyt jotain mitä siinä ei edes ollut, kirjoitin vakavista ongelmista perheen kanssa, en välien katkeamisesta. Mikä lie on syysi ylitulkita sanomisiani niin kyllä, silti, oman kokemuksen perusteella, huolestuttaisi ettei kolmessa vuodessa ole löytänyt sisältöä elämään kun on nuoresta ihmisestä kyse. On muitakin harrastuksia ja aktiviteetteja kuin huumekaverien kanssa hengailu. Mielestäni ei ole kohtuutonta kertoa mihin mahdollisesti kannattaa kiinnittää huomiota jos nuori addiktiota tuntematon henkilö etsii tervettä parisuhdetta itselleen, ei kai kukaan halua että alkuun oikeita keskusteluita ei käydä ja ap löytää itsensä pelastamasta poikaystäväänsä.
Tiedän ärsyttäväni ihmisiä mutta se ei ole tehnyt johopäätöksistäni vääriä.