Vaimot: miksi vartioit miestäsi, kun puhun hänelle?
Kysyn tätä vilpittömin mielin — haluaisin oppia mistä on kyse.
Olen yhden, päiväkotia käyvän tyttären äiti. Sinkku.
Tällä palstalla olen huomannut, että täytyy mainita koulutustaso ja kuvailla ulkonäköä. On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne.
Kun juurikin leikkipuistossa / hampurilaisravintolassa / uimarannalla tms. neutraalissa paikassa juttelen luontevasti lähellä olevan, entuudestaan tuntemattoman lapsen isän kanssa, miksi kestää vain muutama sekunti, kun sinä vaimo/avovaimo/tyttöystävä palaat siihen miehesi aivan viereen ja katsot tuimasti minua?
Eikö nykysuomalaisuuteen kuulukaan kevyt juttelu small talk tuntemattoman naisen ja miehen välillä, vai pitäiskö palata juroon meininkiin?
Ihan kuin sinä nainen tulet vahtimaan tai vartioimaan miestäsi, kun mukavasti juttelemme lapsistamme siinä, en aidosti ymmärrä.
Kommentit (132)
Varmaan tulisin katsomaan, ettei ole joutunut jonkun kylähullun kynsiin, nimittäin korkkarit ja hame jossain biitsillä tuntuu aika erikoiselta.
Jos keskustelen jonkun henkilön kanssa, ja hänen kumppaninsa tai muu seuralaisensa tulee siihen paikalle, pyrin siihen, että tämä viimeksi paikalle saapunutkin saa tietää, mistä keskustellaan, jotta voi osallistua keskusteluun. Ja tämä ihan täysin riippumatta siitä, mitä sukupuolta kukakin on. Näin kenellekään ei pitäisi jäädä epäselväksi se, millaiset intressit minulla on keskustelun suhteen.
Mutta jos sinä menet hiljaiseksi ja vaikean näköiseksi, kun keskustelukumppanisi puoliso tulee paikalle, tottakai se herättää epäilyksiä.
Oletko ihan varma, ettet kuvittele omiasi noissa tilanteissa? Ehkäpä vaimot haluavat itsekin tulla jutustelemaan mukavia eivätkä seistä itsekseen jossain sivummalla.
Jutteletko samalla tavoin spontaanisti paikalla olevien tuntemattomien naisten kanssa?
Provo 0/5
Miksi joku antaisi tuollaisessa kontekstissa paino- ja pituustiedot? Jos ap olisi joku aidosti hyvännäköinen nainen, niin eiköhän hänellä olisi jo mies plakkarissa valmiiksi, tai sinkkunakin saisi olla sinkkuna maksimissaan pari viikkoa. Ei oikeasti hyvännäköiset naiset kauan sinkkuna happane. Fakta. Ne rumat peruspirkot ja naisnörtit ovat eri asia.
Ei Suomessa ole tapana jutella tuntemattomille.
Leikkipuistoon korkkareissa ja kapeassa hameessa aina? Aika epäkäytännöllinen asuste sinne.
Ap : lla on haku päällä ja miesten vaimot luonnollisesti huomaavat sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole tapana jutella tuntemattomille.
Kyllä minä ainakin juttelen, mutta juttelen myös naisille.
Aloitus on provo, mutta itse juttelen joskus small talk -tyyppisesti parisuhdemielessä epäkiinnostaville tavismiehille, kun siis tulen miesten kanssa paremmin toimeen. Oikeasti komeiden ja kiinnostavien miesten kanssa en uskalla jutella, sillä jännitän sellaisten seurassa. Mutta niiden tavismiesten kanssa ei ole minkäänlaista seksuaalista jännitettä, joten heille voi jutella, kuten isälle tai veljelle.
En tiedä muista, mutta jos itse huomaisin mieheni juttelevan kaltaisellesi naiselle, varmaan pakenisin paikalta ja antaisin heidän jutella.
En vartioi miestäni. Hän on sen oloinen, että naiset hakeutuvat usein hänen juttusilleen, kun itse olen jäänyt syystä tai toisesta vähän taaemmas. Oli sitten kyse puistosta tai puutarhaliikkeestä, kahvilasta tai kaupasta. Ihan itse mies odottaa minun liittyvän seuraan ja kertoo sitten, mistä olivat juttelemassa
Aika surullinen on elämäsi, ap, kun kauniina kesäpäivänä koet tarpeelliseksi trollata,
Korkokengät ja kapea hame leikkipuistossa. 😁 Vähän edes yritystä nyt näihin!
Millainen on oma suhtautumisesi vaimoihin? Olisiko siinä peiliin katsomisen paikka? Oma kokemus on naistuttavasta, joka voisi kuvailla ulkonäköään samaan tyyliin kuin sinä. Hän hakeutui aina keskustelemaan mieheni kanssa. Minuun hän suhtautui alentavasti, jos satuin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistoon korkkareissa ja kapeassa hameessa aina? Aika epäkäytännöllinen asuste sinne.
Ap : lla on haku päällä ja miesten vaimot luonnollisesti huomaavat sen.
Aloitus on takuuvarmasti jonkun mustasukkaisen varatun naisen kyhäämä provo. Ei jotain sinkkunaista kiinnosta kaikki maailman kaksilahkeiset tavalliset äijät jatkuvalla syötöllä kaikkialla ja 24/7. Jos se nainen olisi oikeasti hyvännäköinen, se olisi jo varattu. Eli siis tuo aloituksen kuvaus ei voi olla oikeasta elämästä peräisin.
Päiväkoti-ikäisten vanhempana otan vastaan mitä tahansa aikuista keskustelua. Joten jos mies löytää selväpäisen näköisen ihmisen, jonka kanssa juttelee, olen kärppänä paikalla. Yritän myös tuupata miehen kauemmas, hän saa kuitenkin puhua kaiket päivät työkavereille ja asiakkaille.
Myönnän, että itsekin vähäsen suojelisin suhdettani, vaikka tiedän sen olevan turhaa. Mieheni ei pettäisi minua, mutta luulen sen tulevan yleensä luonnostaan.
Alina Virtanen