Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut keittävät makaronin ennen uuniin laittamista makaronilaatikon kohdalla?

Vierailija
16.08.2020 |

Olen ihmetellyt tätä. Se kypsyy siellä uunissakin, miksi tuhlata kattila, aikaa ja saada lopputulokseksi löllöjä makaroneja?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä keitän makaronit jotain 2_3 min. ja kevyesti ruskistan j. lihan. sipulit raakana sekaan ja 30-40min. 175 ja hyvä tulee. tietysti punaiseen maitoon.

Vierailija
22/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes käynyt mielessä että makaroonilaatikon voi valmistaa raaoista makarooneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu edes tekee epäterveellistä makaronilaatikkoa?

Hyvin on hengissä pysytty eikä kaikki aika mene siihen että itkeskelen ruuan epäterveellisyyttä. Makaronilaatikko on nam!

Vierailija
24/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka keitetyn paistaa, se makean maistaa" sanoo vanha viisas sananlasku.

Vierailija
25/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäterveellistä mössöä, oli al dente tai ei.

En tee enkä suosittele.

Onneksi elämäni ei ole niin köyhää, että koko ajan pitäisi miettiä, onko joku terveellistä vai ei. Kohtuudella syötynä oikeastaan mikään ei edes ole epäterveellistä. Sen sijaan jatkuva syömisten kyttääminen on mitä suurimmassa määrin epäterveellistä. Etenkin jos kyttää toisten syömisiä. 

Vierailija
26/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta + jauheliha + kananmunat kelpaavat kyllä palstan "fitnessläskeille" mutta jos ne yhdistää kammottavaksi makaronilaatikoksi niin eivät enää kelpaa. Huvittavasti makaronilaatikko kyllä sitten kelpaa loistavasti oikeille urheilijoille. 

Vierailija
27/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, se on sitten lähdettävä jauhelihan hakuun. Jostain syystä tekee mieli saada makaronilaatikkoa. Enkä aio keittää makaroneja etukäteen :)

Vierailija
28/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran tehnyt keittämättömistä makaroneista ja silloin siitä tuli liian kiinteää ja rakenne oli liian pehmeää. Osaan paremmin määritellä nesteen määrän, kun teen laatikon keitetyistä makaroneista.

Vierailija
29/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah mä rakastan makaronilaatikkoo. Teen munamaitoon, 10% naudanjauhelihasta, yksi lihaliemikuutio munamaidon sekaan ja sipulia, NAM. Kaverina voi syödä sitten kasvispitoisempaa lisuketta.

Mutta aiheeseen: keitän makaronit, koska jos ne heittää raakana uuniin, ne kasaantuvat vuoan pohjalle kiinteäksi kasaksi eikä ole jauhelihan kanssa tasaisesti sekaisin. Tein muutaman vuoden niin että heitin vaan kuivana vuokaan mutta totesin ettei rakenteesta tule niin hyvä kuin mitä esikeitetyistä tulee.

Vierailija
30/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronit, ruskistan jauhelihan ja sipulin enkä käytä munamaitoa vaan maitoa .Repikää siitä !

Vierailija
31/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah mä rakastan makaronilaatikkoo. Teen munamaitoon, 10% naudanjauhelihasta, yksi lihaliemikuutio munamaidon sekaan ja sipulia, NAM. Kaverina voi syödä sitten kasvispitoisempaa lisuketta.

Mutta aiheeseen: keitän makaronit, koska jos ne heittää raakana uuniin, ne kasaantuvat vuoan pohjalle kiinteäksi kasaksi eikä ole jauhelihan kanssa tasaisesti sekaisin. Tein muutaman vuoden niin että heitin vaan kuivana vuokaan mutta totesin ettei rakenteesta tule niin hyvä kuin mitä esikeitetyistä tulee.

Minä tykkään lisätä nautajauhelihaan siinä paistovaiheessa sekä sipulikuutioita että paprikasuikaleita antamaan hiukan lisämakua ja lihaliemikuution sijasta käytän ainakin currya mausteena.

Teen kyllä spaghetti bolognesea useimmin kuin lihamakaronilaatikkoa, sillä jälkimmäistä ruokaa pitäisi pitää uunissa 1,5 tuntia 175 asteessa.

Vierailija
32/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen keitetyissä makaroneissa ei jää pinnalle sitä tärkkelystä, mikä jää, jos makaronit laittaa raakana. Se tärkkelys tekee helposti laatikosta sellaisen tiiviin klimpin. Toki monet tykkää just sellaisesta makaronilaatikosta, mun makuun makaronilaatikon pitää olla irtonaisempaa.

Vierailija
33/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ystävää varten vegaanista makaronilaatikkoa, siihen ei ohjeen mukaan keitetty makaronia. Tavalliseen olen aina keittänyt. En tiedä johtuiko ohjeesta vai tuosta ettei makaronia keitetty, niin makaroni oli jotenkin muhjuisempaa kuin tavallisesti.

Vierailija
34/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tyhmiä

Vierailija
35/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän ne yleensä siinä lieden kohdalla

Vierailija
36/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Minä keitin makaronia 2 min ja sekin oli liikaa. Seuraavaksi laitan raakana.

Hyvä havainto!

Vierailija
37/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen miten tykkää, ei kenenkään muun tarvitse minun makaroonilaatikkoa syödä. Eikä minunkaan onneksi tarvitse syödä muiden tekeleitä.

Vierailija
38/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen, makaroonia keittämättä, lihaa ruskistamatta, sipulisilpun pakasteena.

Parfeeta tuli.

Keittiössä tehdään muutenkin paljon ihan turhia taikoja.

Vierailija
39/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari kertaa laiskuuttani tehnyt laatikon keittämättömistä makarooneista, ja kyllä vaan sen lopputuloksesta huomaa. Al denteksi keitetyllä pastalla tai pari päivää jääkaapissa odottaneilla jämillä tulee hyvä laatikko. 

Vierailija
40/80 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja länkyttäjille tiedoksi, makarooniakin on kovin erilaista. Esim. kuitupitoista kauramakaroonia,

Ja suuri osa maailman väestöstä voi hyvin kun saa riittävästi vehnää. Vain Suomisuoli tarvitsee ruista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi