Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun rikoksen todistajaksi. Mitä on edessä?

Vierailija
07.11.2024 |

Siis tuttuni kohdistui rikos, josta on tulossa oikeudenkäynti ja joudun todistajaksi tuttuni toiveesta. 

Mitä tämä käytännössä on? Saako esim syytetty tietää nimeni ja yhteystietoni?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saa ehkä ei.. Jää nähtäväksi.. Soita sille tuttus asianajajalle ja kysele siltä. Yleensä ne kyllä valottaa mitä tapahtuu ja heiltä voi kysellä mieltä askarruttavista asioista. 

Vierailija
2/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa?

En tykkää tästä ollenkaan, mutta toki haluan auttaa tuttuni, johon rikos kohdistui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä saa ehkä ei.. Jää nähtäväksi.. Soita sille tuttus asianajajalle ja kysele siltä. Yleensä ne kyllä valottaa mitä tapahtuu ja heiltä voi kysellä mieltä askarruttavista asioista. 

Jaa-a. Mahtaako tuttu tykätä, jos kyselen asianajajaltaan hänen laskuunsa. 

Eniten tosiaan kiinnostaa, saako epäilty tekijä tietää minun nimeni ja yhteystietoni. 

Ap

Vierailija
4/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus syytettynä niin sain asiakirjat jossa oli todistajien henkilötietotunnukset. tuskin niitä on vieläkään niistä poistettu.

Vierailija
5/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha homma, ainakin suomessa. koskaan ei kannata sekaantua mihinkään, ei ole näkevinään ja poistuu mahdollisimman äkkiä paikalta, jälkeepäin sanoo ettei nähnyt tai ettei muista. Olet huonommassa asemassa kun rikollinen.

Vierailija
6/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus syytettynä niin sain asiakirjat jossa oli todistajien henkilötietotunnukset. tuskin niitä on vieläkään niistä poistettu.

Ohhoh! Enpä tosiaan haluaisi antaa tietojani tuolle mielestäni hyvin epävakaalle tyypille. 

Ap

Vierailija
7/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tosiaan kiinnostaa, saako epäilty tekijä tietää minun nimeni ja yhteystietoni. 

Ap

Jos olet ihan virallisesti menossa todistajaksi, voit varmasti hänelle soittaa tai laittaa vaikka sähköpostia ja kertoa huolenaiheesi ja kysellä niitä mieltä askarruttavia kysymyksiä. Ei sinne sokkona tarvitse olla menossa. 

Vierailija
8/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Enpä tosiaan haluaisi antaa tietojani tuolle mielestäni hyvin epävakaalle tyypille. 

Ap

Jos todistat niin tietosi on avoimia, jopa syytetylle. tämä on suomi, sinä et saa tietoja syytetystä.

Vierailija
9/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos todistat niin tietosi on avoimia, jopa syytetylle. tämä on suomi, sinä et saa tietoja syytetystä.

Miten se voi noin olla?

Vierailija
10/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sait henkilötunnuksia...

Vierailija
11/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rikosuhripäivystyksessä osattanee auttaa:

https://www.riku.fi/palvelut/rikosuhripaivystys-116-006/

Vierailija
12/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos! Tuonne näemmä voi todistajakin soittaa. Tosin ne antaa vissiin lähinnä vaan keskusteluapua karmeesta tapahtumasta. Tarttee toki sitäkin. 

Ap

Vierailija
13/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sait henkilötunnuksia...

Kyllä pöytäkirjoissa on ihan kaikki tieto, nimi, henkilötunnus, osoite ja puhelinnumero.

Ja todellakin jokaisen todistajan, asianomaisen ja syytetyn tiedot.

Olen ollut sekä syytettynä ja asianomistajana, joten tietoa on molemmin puolin noist pöytäkirjoista.

Vierailija
14/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syyytetyn oikeusturvan kannalta todistajista on nimi, hetu, osoite, puhelinnumero jne.

Vierailija
15/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon mukaan tulossa on rikos, jonka ap joutuu todistamaan.

Vai oletko sittenkin todistajana tuttuusi kohdistuneen rikoksen oikeuskäsittelyssä?

Vierailija
16/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oletko sittenkin todistajana tuttuusi kohdistuneen rikoksen oikeuskäsittelyssä?

Joo, oli ehkä huono otsikko. Siis tuttuni kohdistui rikos ja itse joudun todistamaan. 

Harmittaa ja pelottaa, että jouduin tällaiseen mukaan. 

Olen ainoa henkilö, joka tässä voi todistaa, eli jos haluan olla oikeuden puolella, on moraalinen "pakko" kertoa se, mitä asiasta tiedän. 

En pidä ollenkaan siitä, että mun tiedot menee syytetylle. 

Tuo tuttuni ei tiedä minusta muuta kuin etunimen ja prepaid-numeroni. Hän todellakin on pelkkä tuttu, ei mikään kaveri saati ystävä. Haluaisin silti auttaa. 

Ap

Vierailija
17/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos! Tuonne näemmä voi todistajakin soittaa. Tosin ne antaa vissiin lähinnä vaan keskusteluapua karmeesta tapahtumasta. Tarttee toki sitäkin. 

Ap

Kyllä sieltä saa myös ihan tietoa, tullut itselle tutuksi Vastaamon tietomurron vuoksi.

Vierailija
18/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan syyytetyn oikeusturvan kannalta todistajista on nimi, hetu, osoite, puhelinnumero jne.

Todella hullua, että sairaalassakin hoitajat peittävät sukunimensä, mutta todistajana joutuu paljastamaan kaiken. 

Vierailija
19/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit koko ajan tietoinen ja osallinen?

Vierailija
20/58 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit koko ajan tietoinen ja osallinen?

En osallinen. Olin paikalla ennen tapahtumaa ja sen jälkeen. En tapahtumahetkellä. Inhottava tilanne.