Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut keittävät makaronin ennen uuniin laittamista makaronilaatikon kohdalla?

Vierailija
16.08.2020 |

Olen ihmetellyt tätä. Se kypsyy siellä uunissakin, miksi tuhlata kattila, aikaa ja saada lopputulokseksi löllöjä makaroneja?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisinpa hassusti. Kyse makaroneista monikossa tietenkin. :D

Vierailija
2/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttään. Jauhelihaakaan ei tarvitse paistaa ennen uuniin laittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua laatikon pinnalle kovia makaroneja. Ja minulle makaronilaatikon idea on se, että makaronit ovat "löröjä". Jos haluaisin al dente makaroneja, söisin niitä pastana kastikkeen kera. 

Vierailija
4/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttään. Jauhelihaakaan ei tarvitse paistaa ennen uuniin laittamista.

Jauheliha kannattaa paistaa, muuten siitä tulee löllöä kun kypsyy litkussa.

Vierailija
5/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ohjeessa sanotaan niin? Keitän al denteksi enkä koe että olisi löllöä. Mut jos jollain on näyttöä että keittämättä tulee hyvää laatikkoa niin todellakin mielelläni kuulisin.

Vierailija
6/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ohjeessa sanotaan niin? Keitän al denteksi enkä koe että olisi löllöä. Mut jos jollain on näyttöä että keittämättä tulee hyvää laatikkoa niin todellakin mielelläni kuulisin.

Minulla on yli 20 vuoden näyttö. Olen tehnyt laatikko sekä etukäteen keittämällä että etukäteen keittämättä. Ei merkittävää eroa lopputuloksen kannalta. 

Vierailija
7/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon makaronilaatikkoon makaroni keitetään, mutta ei yli. Jos paketin kyljessä lukee 8 min. niin seitsemän minuuttia riittää.

Jauhelihaan otetaan väri kuumalla pannulla. 

Vierailija
8/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yli 20 vuoden näyttö. Olen tehnyt laatikko sekä etukäteen keittämällä että etukäteen keittämättä. Ei merkittävää eroa lopputuloksen kannalta. 

Ai, minun mielestäni merkittävä ero. Tykkään pureskella pastaa, en pyöritellä mössöä suussa.

Vierailija
9/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronit ovat kuitenkin olleet vähän raakoja ellei esikeitetty. 

Vierailija
10/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu edes tekee epäterveellistä makaronilaatikkoa?

Vierailija
11/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minun mielestäni merkittävä ero. Tykkään pureskella pastaa, en pyöritellä mössöä suussa.

Kun pasta kypsyy uusissa puoli tuntia tai jopa enemmän, se on taatusti pehmeää oli sitä keitetty etukäteen tai ei. Itselläni on tapana nielaista ruoka eikä pyöritellä sitä suussa. 

Vierailija
12/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se kattila tuhlaantuu?

Meillä ne pestään ja uudelleen käytetään.

Vierailija
13/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hulluista tiedä, mutta normaaleista ihmisitä tekee monikin. Kaikki eivät pyhitä elämäänsä terveyshulluudelle. 

Vierailija
14/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on edes käyttää uunissa. Makaronit ja naudan jauhelihan voi syödä sellaisenaan raakoina ja juoda munamaitoa palan painikkeeksi.

Vierailija
15/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jauheliha ruskistuu, se pitää jättää ensin pinnalle ja kun se on ruskistunut noin puolessa tunnissa laatikon ainekset sekoitetaan kaikki keskenään. Hyvää tulee.

Vierailija
16/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keitäkään. Enemmän vaan nestettä ja uuniin. Kypsyy juuri sopivaksi, itse en tykkää mössömakaroneista lastikossakaan.

Vierailija
17/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka se kattila tuhlaantuu?

Meillä ne pestään ja uudelleen käytetään.

Mä teen munamaidon samassa kattilassa. Siis makaroonit ensin vuokaan.

Vierailija
18/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska wanha suomalainen sananlasku kuuluu: joka keitetyn paistaa, se makeimman maistaa.

Vierailija
19/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hulluista tiedä, mutta normaaleista ihmisitä tekee monikin. Kaikki eivät pyhitä elämäänsä terveyshulluudelle. 

Näin on.  Ei ihmisten ole tarkoiitus syödä pelkkää pupujen ruokaa.

Vierailija
20/80 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellistä mössöä, oli al dente tai ei.

En tee enkä suosittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi