Mitä tarkoittaa "siin on sulle taagi"
Jos nyt oikein on kuultu niin noin siinä Sinin biisissä sanotaan. Mitä siis tarkoittaa?
Kommentit (31)
Taagi = positiivinen ilmaus eli "siinon sulle taagi" tarkoittaa "siinä on sinulle [joku] hyvä juttu".
Urbaanisanakirja.fi auttaa.
Tagi ja tägi kyllä tarkoittavat jotain, mutta taagi ei mitään. Vähän kuin rantaruotsalaisten lausuma "emem-kilpailut" ei tarkoita mitään.
Tässä teille paketti pesujauhetta.
se on taaki. tulee sanasta thug. tarkottaa gangsta/rikollista. esim. taakibörsta, taakii elämää yms. thuglife! kai ny joku muistaa tupacin?
Tuleepas kaikenlaisia selityksiä. Ei kai tuota Tag pesuainetta enää ole? (nostatti hymyn)
Stadin slangii ja tarkoittaa hyvää
Taagi on hyvä. Taagibörsta = Taagi börsta = hyvä olut
Siin on sulle taagi esim. jos lyö toista ja jää jälki/merkki ihoon. Niinku leimaa toisen.
Täällä päin Suomea toi taaki tarkoittaa urakkaa. Vähän niinkuin taksvärkkiä
Nyt on jo ainakin 6 eri selitystä! Loistavaa!
Niin tykkääkö se tytöistä? Vastatkaa! :) Kuuma kinkku.
Mä olen luullut sen tarkoittavan isoa. :D
Urpot. - Sini Sabotaagi, Siion sulle taagi. Tässä yhteydessä se on tagi, eli nimi.
mikäli vittu asuu rinki ykkösen pohjoispuolella nii seuratkaa jotai muuta mediaa nii ymmärrätte mistä kyse eikä tarvii vittuuntua kuitenkin pääkaupungissa puhekieltä tämä, lisäksi näissä kotiäiti threadeissa muutenkin helvetisti turhia asiantuntijamulkkuja jotka hyvin kaukana itse kyseessä olevasta aiheesta, btw taaki on laadukasta
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:00"]
mikäli vittu asuu rinki ykkösen pohjoispuolella nii seuratkaa jotai muuta mediaa nii ymmärrätte mistä kyse eikä tarvii vittuuntua kuitenkin pääkaupungissa puhekieltä tämä, lisäksi näissä kotiäiti threadeissa muutenkin helvetisti turhia asiantuntijamulkkuja jotka hyvin kaukana itse kyseessä olevasta aiheesta, btw taaki on laadukasta
[/quote]
Muistatko sen, kun koulussa puhuttiin joskus välimerkeistä?
Ah, ma mõtsin, et see oli eesti keelt!
tagi (myös tägi)
(slangia) spray-maalilla tai tussilla pintaan kirjoitettu nimimerkki, vrt. graffiti
Eli tarkoittaa nimeä, nimimerkkiä jne.