suunniteltu sektio jyväskylässä
Toivoisin kokemuksia suunnitelluista sektioista Jyväskylässä. Itselläni tulossa pelkosektio syyskuussa ja etenkin pelkosektioista toivoisin lisäinfoa. Elikkä voisitteko kertoa millä tarkalla rv:llä (esim. 39+3) leikkaus tehtiin ja mikä viikonpäivä se oli. Tietty mahd. tuoreet tiedot kiinnostaa. Olen ymmärtänyt, että suunnitellut sektiot tehtäisiin tiettyinä viikonpäivinä...mitkähän ne Jyväskylässä mahtaa olla? Onko kenellekkään tehty suun.sektiota/pelkosektiota jo rv 38+ jotakin, vaikka kyseessä ollut normaaliraskaus?
Jos joku jaksaa, niin olisi kiva lukea pääpiirteissään leikkauspäivän kulkua. Monelta sairaalaan, saako isä leikata napanuoran, saako lapsen heräämöön, montako yötä sairaalassa ja koitko saavasi erilaista kohtelua pelkosektion takia? Te joille tehty useampi sektio, leikaavatko vanhaan leikkausarpeen?
Kiitos!
Minulla vuosi sitten suunniteltu sektio vauvan perätilan takia, muistaakseni 38+2 tai niillä tietämillä. Maanantaiaamuna mentiin sinne ja pari synnyttäjää oli ennen meitä, eli jouduttiin odottelemaan jonkin aikaa.
Leikkaussalissa oltiin kumpikin sermin takana koko ajan, napanuoran leikkausta ei edes kysytty. Valokuvia ei saanut ottaa, mikä oli minulle yllätys. Isä lähti vauvan kanssa pesulle minun jäädessä ommeltavaksi ja heräämössä olin ehkä pari tuntia yksin... tai se tuntui ikuisuudelta mutta ajasta en nyt ole ihan varma.
Osastolle päästyäni jouduin odottamaan vauvaa ja isukkia vähän aikaa, onneksi he tulivat melkein heti minun jälkeeni. Myöhemmin olen miettinyt että aika karu aloitus oli vauvalle, koska ei päässyt ihokontaktiin äidin kanssa moneen tuntiin. Vähän aikaa siinä ihasteltiin ja pussattiin kunnes kärrättiin pois.
Leikkaussalin henkilökunta oli tosi mukavaa, ja se helpotti jännitystä ja pelkoa tosi paljon. Osastollakin pääasiassa mukavia ihmisiä, paria lukuunottamatta. Imetysohjausta siellä ei juurikaan saanut, mutta onneksi se lähti hyvin käyntiin ja vauva oli virkeä alusta asti eli jaksoi syödä rinnasta.
Mahdolliset loputkin vauvat aion synnyttää sektiolla, eikä haittaa vaikka syntyisivät samassa sairaalassa. Kaiken kaikkiaan siis ihan positiivinen kokemus :)