Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muuttua avoimeksi?

Vierailija
20.08.2013 |

Mulla on tällainen ongelma, joka on tullut esiin vasta ulkomailla. Suomessa oon ollut ihan normaali ja puhelias, mutta nyt kun minulla on ranskalainen puoliso niin olen huomannut että ranskalaiset pitävät minua hiljaisena ja ujona, mikä ei kyllä pidä paikkaansa. Juttelen kyllä kaikkien kanssa, mutta en liioittele juttujani ja pidän ne aika lyhyinä, esimerkkinä jos olen unohtanut lompakon kauppaan lähtiessäni, kerron siitä lyhyesti, että näin pääsi käymään, kun taas ranskalainen selostaa koko kuvion ulko-oven lukkoon laitosta siihen, mitä on kaupassa valinnut ruokakoriinsa ja ketä tuttuja näki kassajonossa jne, ja kaiken tämän selostaa äärettömän mielenkiintoisella tavalla. Olen kateellinen tästä taidosta! haluaisin että muutkin kuuntelisi mua ruokapyödässä niin haltioituneena ja naureskelisivat väliin, mutta ei, kun mä vaan mutisen jotain monotonisella äänellä. Samoin kun en osaa olla yhtä ylitsevuotavaisen kohtelias vaan aika etäinen..

 

eli ongelman ydin on se, että miten oppisin olemaan avoimempi, tulisin paremmin muiden kanssa täällä toimeen? Opinkohan sen ajan kanssa? Eräällä naapurilla on täällä puolalainen vaimo, hän on asunut täällä jo 20 vuotta ja on ihan täysranskalaisen oloinen, en tiedä millaisia ovat luonnostaan. onko enää mitään tehtävissä kun suomalainen kasvatus ja kulttuuri on aika syvällä ihmisessä kuitenkin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla