Olen kuullut että ulkomailla ne maskit maksavat 0,20€ kpl. Miksi ne suomen kaupoissa ovat 0,79€ kpl??
Kommentit (80)
Saksan amazonista
NowusGames® Mund- und Nasenschutz Vlies 3-lagig mit Nasenbügel und Elastischem Band 50 Stück
18.50€
Siitä vaan tilaamaan. Jos tilaa kaksi niin pitäisi tulla ilmainen toimitus kun 39€.
Toki on vielä tuplasti kalliimpi kuin 0,20€.
Ja noi ovat sitten jotain pilipalia jotka eivät täytä mitään standardeja.
Vielä viime vuonna maskit maksoivat 30snt/kpl. Siis ne kertakäyttöiset mitä sai apteekista.
Mä maksoin 0,30 senttiä / kpl. Tilasin netistä.
Miten joku kehtaa valittaa moisista pikkusummista? Rikkaassa Suomessa?
Halvat hinnat, pienet palkat. Isot hinnat, isot palkat.
No ne maskit on halpoja siellä alueilla, missä niitä tuotetaan.
...kun niitä maskeja aletaan kulettamaan Suomeen, niin se 59sentin ero on se kuljetus + verot.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki jollekkin puolueelle, vaikka perussuomalaisille, antakaa ehdotus siitä että maskeille tulee hintakatto! Tässä tilanteessa varmasti saisi äänestäjiä puolelle tuolla...
Että oikein hinrakarto. Laitettaisiinko ihan oma laki tästä?
Maskeja valmistetaan nyt myös Suomessa.
Ostin vasta suomalaisia kertakäyttömaskeja työmatkalle.
Kiinalaisia en ostaisi, vaikka maksaisivat vain yhden sentin kappale.
Niistähän saivat jo keväällä monenlaisia oireita hoitajat, jotka niitä yrittivät käyttää.
Ja tuo on totta, että hinta määräytyy kysynnän mukaaan.
Minä ompelin itse maskit vanhoista kangastilkuista. Lankaa ja kuminauhaa löytyi valmiiksi, silitysrauta ja ompelukonekin kaapista.
Ohjeet katsoin youtubesta, joka täynnä erilaisia ohjeita kaikille naamoille. Itse valitsin sellaisen, jossa rypytys keskellä pystysuuntaan, niin nenällä ja suulla tilaa hengittää, eikä maski ole nenässä kiinni (löytyy lisäksi ohjeet kertismaskien näköiseen maskiin, jossa rypytykset poikittain ja sellainen, johon tulee sauma eteen.)
Jokainen voi valita mieluisan.
Maskiin voi laittaa vinonauhaa tai kuminauhaa. Mistä nyt sattuu tykkäämään. Voi laittaa koristeitakin. Kunhan pystyy pesemään 60 asteessa.
Ohjet oli pääosin aikuisten maskille. Muokkasin mittoja vielä niin, että sain maskit myös lapsille. Kohta kun maskisuositus tulee niillekin.
Ompeluun meni n. 20min/ maski ja rahaa meni 0 euroa.
Maskien myynti on liiketoimintaa, ei sellaiseen voi noin vaan puuttua, ja alkaa järjestämään mitään hintakattoa.
Pitäähän se katsoa myös tuottajahinta. Se joka valmistaa maskeja on perustanut yrityksen, ostanut koneet ja palkannut työvoimaa.
Ei niitä ilmaiseksi tuoteta, ja kauppa tietenkin ottaa sitten vielä oman osuutensa maskien myynnistä.
Meillä Maltalla 90 senttiä - 1 euroa. Lopeta parku ja pysy sisällä.
Onpa pitkä ketju ihan tyhjästä. Aivoton ap kertoo "kuulleensa jostain" ja ulinaketju on valmis.
”Kun kaikki tarvitsevat jotain tuotetta, hinta kipuaa ja
saatavuus on heikompaa. Jos hammaslääkäri on
aikaisemmin ostanut klinikalleen maskipaketin, joka
maksaa kolme euroa, ja nyt maksetaan samasta paketista
54 euroa, onhan siinä kasvuprosentit kohdillaan.”
Suoessa esim.ruokakin 2-4 kertaa kallimpaa kuin vaikkapa Saksassa tai Itä-Euroopan maissa. Ja kaikki muukin hinnoissaan täällä! "Eläminen"on työssäkäyntiä niille joille töitä nyt enää riittää ja kotona istumista, yuilla kituville pelkkää nipinnapin hengissä selviytymistä ja kotona istumista. Muualla Euroopassa paljon vilkkaampaa kulttuuri ym.elämää vapaa-ajalla(no ennen koronaa ainakin oli!), koska kaikkea ei ole hinnoiteltu taivaisiin asti vain harvojen huviksi!
Luultavasti se suomalainen yrittäjä on ostanut ne myymänsä maskit monen välikäden ja tukun kautta ja jokainen haluaa kaupasta oman osansa. Lisäksi monet eurooppalaiset yritykset myy suomalaisille yrityksille tuotteet samalla hinnalla (0,20€) kuin omille yksityisasiakkailleen (0,20€), siksi hinta on pakko olla ainakin kaksinkertainen, koska verot pitää maksaa ja itsellekin pitää jotain jäädä.
Minäkin tein muutaman kangasmaskin itse varuilta, jos esim. kauppoihin tulisi pakko käyttää. Nyt en läytä julkisis akulkuvälineitä jotne ei tarvetta tällä hetkellä. Ompelin ihan käsin, kun en omista konetta.
Vierailija kirjoitti:
Maskien teko intiassa..
.
No noilla maskeilla ei ehkä tuu koronaa, mutta muutama muu tappava tauti saattaa tulla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun Suomessa lahjoitetaan järjettömiä määriä ilmaista rahaa. Tämän yhteiskuntajärjestelmän pitää loppua ja se tuleekin loppumaan. Veikkaan n. 10 vuotta menee, niin makuu loppuu.
Sellaista kuin ilmainen raha ei ole olemassa.
Mistä taikaseinästä valtiot sitten saavat triljoonia vuosittain jos ilmaista rahaa ei ole?
Älypuhelimia on ollut jo yli 10 vuotta, joten oma vika jos ei ole vaivautunut opettelemaan niiden käyttöä.