Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvojen rupsahtaneet äidit

Vierailija
20.08.2013 |

Olen alkanut käymään 5kk vanhan vauvani kanssa vauvakerhossa. Siellä olen pannut merkille että monet äidit eivät yhtään välitä ulkonäöstään. Päällä aina iänikuinen imetyspaita ja raskaushousut. Hiukset laittamattomat ja naama meikitön. Itse meikkaan ja laitan hiukset päivittäin. Ja pukeudun kivasti. Ennen raskautta hankitut vaatteet sopivat päälle taas. Uppoutuuko moni nainen äitiyteen niin, että oma ulkonäkö unohtuu täysin? Vai eivätkö he vaan välitä?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa onnellinen.

Miksi niin moni kauniista naisista on ikävä sisältä? Minä olen kaunis ja mukava, en ikinä alkaisi miettiä, miksi tuo pukeutuu noin tai miksi tuo näyttää tuolta. Siinähän ovat millaisia ovat.

Pidän rempseistä ja elämäniloisista ihmisistä, luokittelematta heitä hyvän- ja huononnäköisiin.

Ja älystä aina plussaa.

Vierailija
22/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:49"]

Tuollaista näkyä ei koskaan näe täällä Keski-Euroopassa. Ei koskaan.

[/quote]

Täällä Keski-Euroopassa kyllä näkyy päivittäin. Ehkä sinäkin näet sitten, kun olet oleillut täällä vähän kauemmin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys kyllä lisää ennenaikaisen rupsahtamisen riskiä aika paljon. Toisaalta, jos ei oma ulkonäkö kiinnosta, niin eipä sillä kai sitten ole väliäkään.

Vierailija
24/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin perhekahvilassa käynnin muutaman ap.n kaltaisen arvostelijan takia.Puistossa sitten tutustuin muihin äiteihin joiden kanssa oli mukavaa vaikkei kukaan sitä jakkupukua tai pikkumustaa korkkareilla käyttänytkään :-)

Vierailija
25/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:45"]

Olen alkanut käymään 5kk vanhan vauvani kanssa vauvakerhossa. Siellä olen pannut merkille että monet äidit eivät yhtään välitä ulkonäöstään. Päällä aina iänikuinen imetyspaita ja raskaushousut. Hiukset laittamattomat ja naama meikitön. Itse meikkaan ja laitan hiukset päivittäin. Ja pukeudun kivasti. Ennen raskautta hankitut vaatteet sopivat päälle taas. Uppoutuuko moni nainen äitiyteen niin, että oma ulkonäkö unohtuu täysin? Vai eivätkö he vaan välitä?

[/quote]

Mä en vaan nähnyt mitään syytä alkaa laittautua toisia vauvojen äitejä varten. Sitten kun lähdin kaupungille tai varsinkin kun lähdin töihin, laittauduin kyllä.

Eli ei siinä ainakaan mun kohdallani ollut sen kummemmasta asiasta kysymys.

Vierailija
26/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "laittaudun" (=kevyt meikki ja hiukset jotenkin siististi) yleensä hyvin nukutun yön jälkeen, mutta jos yö valvotaan niin aamulla käy sen verran hitaalla ettei vaan ehdi/jaksa. Vähän nurinkurista ehkä, ja haluaisin kyllä meikata joka aamu, mutta mielestäni on tärkeämpää ettei lasten tarvi odottaa äitiä kohtuuttoman kauan jos vaikka ollaan lähdössä jonnekin. Meilläkin nuo on sellasta kärsimätöntä sorttia... Jos lähden jonnekin naapuria, lähipuistoa tai -kauppaa kauemmaksi niin vietän peilin edessä kyllä enemmän aikaa. Eipä tunnu kovin moni tuolla puistossa aamulla olevan täysissä meikeissä tai kovin kummosissa vaatteissa..

Vierailija
27/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enkä välitä. Olen hyväksynyt sen että kaikesta ei ole pakko välittää tässä elämäni erikoistilanteessa. Olenhan sentään äityisLOMALLA. :)

Vierailija
28/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi velvollisuus laittautua? Jos laittautua haluaa ja saa siitä iloa, niin kaikin mokomin. Muiden ulkonäköä ei pidä arvostella.

Vierailija
29/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän näytät paremmalta, kun kaikki ympärillä on rupsahtaneita! Sun prinsessuus saa lisää hohtoa. Nauti, hyvä ihminen.

Vierailija
30/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:45"]Ennen raskautta hankitut vaatteet sopivat päälle taas. Uppoutuuko moni nainen äitiyteen niin, että oma ulkonäkö unohtuu täysin? Vai eivätkö he vaan välitä?

[/quote]

On tainnut oma ulkonäkö unohtua sinultakin, jos pidät yli vuoden vanhoja vaatteita. Etkö seuraa lainkaan muotia?

(Provoon vastataan provolla, vai mitä?)

Vierailija
31/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:38"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:49"]

Tuollaista näkyä ei koskaan näe täällä Keski-Euroopassa. Ei koskaan.

[/quote] Täällä Keski-Euroopassa kyllä näkyy päivittäin. Ehkä sinäkin näet sitten, kun olet oleillut täällä vähän kauemmin. :) [/quote]

11 vuotta lienee ihan riittävä aika tehdä huomioita ympäristöstään. Toki tämä asia riippuu ihan siitä, millaisessa seurassa elämäänsä elää. Yhteiskunnissa on niin monia kerroksia. Ja "täällä keski-Euroopassa" ei tietenkään tarkoittanut koko maantieteellistä aluetta, vaan viitteen siitä, että jossain täällä päin ei moiseen törmää, että kaikki tai suuri osa äideistä mammakerhoissa olisivat homssuisen näköisiä. Ehkä jossain maaseudulla sitten?

Vierailija
32/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt meikata, laittaa hiukset ja kulkea kivoissa, oman tyylisissäni vaatteissa. Se on osa minua, tapani elää. Ensimmäinen puoli vuotta vauvan kanssa oli todella rankkaa; lapsen sairaudet, nukkuminen max.2h pätkissä, uupumus ja synnytysmasennus. Minulle laittautuminen - edes jotenkin - oli henkireikä, keino pitää "itsestäni kiinni", kun muuten kaikki oma jäi (harrastukset, työkuviot, kaverit, lepo jne.).

Panda-lookin peittämisessä oli se varjopuoli, etteivät ihmiset tajunneet kuinka syvällä väsymyksessä räpiköin.

Vierailija
33/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkäänikäisten lasten äiti enkä tuskin hetkeen tule olemaankaan, mutta en minäkään meikkaa tai laita hiuksiani joka päivä. Olen siis vissiin sataprosenttista mamma-ainesta. ;DD

Vierailija
34/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin jatkaa ap:n aloitusta sillä et nämä rupsahtaneet, meikittömät, imetys rytkyissään happaman näköiset mammat ihmettelevät täällä kun mies katselee nuorempia, hyvännäköisiä naisia tai sitten jää kiinni pettämisestä. nainen tekee vaikutuksen mieheen ulkonäöllään, pitäkööt siitä siten kiinni jatkossakin joten pakkelia naamariin ja tukka ponnarille.

Vierailija
35/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuoroöin valvottavat kauhukohtauksia saava 2v esikoinen & 3kk vauva, joka herää 6-8 krt yössä niin eipä siinä paljon aamulla laittautuminen ole mielessä.. hyvä kun osaa kahvia keittää & muistaa dödöä suihkaista kainaloon! sen verran sain nyt tehtyä, että värjäsin tukan johon raskausaikana oli jo melkein oma väri kasvanut takaisin ja ostin bb-rasvan.. farkuissa en viihdy, ne puristavat ja kiristävät enkä osaa oikein kuvitella muuta paitaa kuin imetyssellaisen, josta tissit saa tarvittaessa kätevästi esille. kenkinä on vaan croksit, koska ne saa niin nopeasti jalkaan ja takas

Vierailija
36/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän armoa hei! Ne mammakerhot on just sitä varten että vaikket jaksais hampaita harjata, niin sinne voi aina mennä. Vauvavuoden jälkeen on taas inspiraatiota muuhunkin. Sen saa anteeksi jos just silloin ei näytä maailman hehkeimmältä kun on pieni vauva. Sitä kun ei kukaan ulkopuolinen tiedä millasta se kenenkin arki on, että mihin asti virtaa riittää.

Vierailija
37/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa äideistä näyttää lähes isoäideiltä, koska ovat niin väsyneen näköisiä ja oloisia. Monet tosi nuoretkin äidit näyttää helposti ikäistään 10-15 vuotta vanhemmalta. En kuitenkaan menisi moittimaan pienen lapsen äitiä, koska pitkäaikainen valvominen oikeasti saa ihmisen huonoimmat piirteet esiin, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Sitten jos edelleen töihin palatessa on edelleen kulahtaneen näköinen, voi miettiä, pystyisikö itselleen tekemään jotakin. Tuskinpa kovinkaan moni haluaa  näyttää rupsahtaneelta, vaikka vauvarumban keskellä sellaiseksi hetkellisesti saattaa muuttuakin.

Vierailija
38/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:45"]

[/quote]

mitä väliä? Kaikki ei ole niin ulkonäkökeskeisia. Meikki on turhaa kemikaalia joka pilaa ihon. itse opetan myös lapsilleni, että he ja minä olemme kauniita sellaisina kun olemme. Toisaalta olemmekin kaikki hyvin " luonnon kauniita"

Vierailija
39/100 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äiti, mutta en minä silti meikkaa tai laita tukkaa. Saatika pukeudu jotenkin erityisen hienosti. Pukeudun mukavasti ja käytännöllisesti, kuten varmaan moni äitikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi