Ei juma minkä näkoinen "sisustus"
Minkälainen ihminen viihtyy tälläisessä krääsätalossa??
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7752579?pos=oikoas_my_kartta1
Ja miljoonan siitä pitäisi saada?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:41"]
[/quote] Kateellinen olet...taloa on upea. Sisustaahan sen voi miten tahtoo.
Tuossa tilassa on itse asiassa potentiaalia, vaikka järkyttävän mauton Kauniit ja rohkeat in the 80's -sisustus saattaakin hämätä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:13"]
[/quote]
Tulihan se kateuskortti sieltä :D
Sisustaa saa vapaasti (ja olla eri mieltä vapaasti), mutta kun tosta talosta pitäisi uusia molemmat kylppärit, keittiö ja makkareitten pinnat saadakseen upean talon, niin jollain tavalla on kyllä menty metsään.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:13"]
[/quote]
Useasti vaan näkee esim. täällä Espoossa, että kalliin talon rakentamisen jälkeen rahat on loppu ja sisustuksena on kaikkein halvimpia huonekaluja yms. Samoin materiaaleissa on jouduttu säästämään. Kamalaa kaakelia ja halpaa laminaattia. Keittiö jotain ihan perusmallistoa. Ulkoa talo kuitenkin näyttää upealta.
Sitten talo pistetään myyntiin ja yritetään saada mahdollisimman paljon voittoa. On siis haluttu siirtyä suoraan siitä kotoisasta rivarista ökykalliiseen kivitaloon isolla pankkilainalla ja kun rahat ei siihen unelmaan riitä niin jostain on tingittävä ja helpointa se on sisustuksessa kun se ei näy naapureille. Jos rikkaalta haluaa näyttää niin upea talo, kalusteet kierrätyskeskuksesta ja liisattu Audi tai Mersu. Ulospäin kaikki näyttää upealta ja kaikki kadehtivat. Sisällä sitten syödään hernekeittoa ja katsotaan telkkaria hehkulampun alla. Pääasia, että kulissit ovat kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:53"]
ostatteko te aina asunnon valmiiksi sisustettuna?
[/quote]
Ei, mutta kiinteä sisustus on kalliimpaa vaihtaa. Kylpyhuoneet pitäisi panno atomeiksi ja tuo epätasainen valkoinen tiilipinta on aika juntti kasarijulkkari. Julkisivun rappaaminen tasaiseksi ja kalkkimaalilla maalaaminen ei ole ihan ilmaista.
[/quote]
Ehkä sun ei sitten kannata ostaa tuota taloa.
Kiva asua akvaariossa.
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7727659
Makkarissakaan ei varmaan verhoja tarvita.
Mukavat lauteet
Hyvä paikka ammeelle:
asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7727659
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:38"]
Kiva asua akvaariossa.
Makkarissakaan ei varmaan verhoja tarvita.
Mukavat lauteet
Hyvä paikka ammeelle:
asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7727659
[/quote]
Vinkki: vaikka sinulla on eri kuva näytölläsi ei se linkki siitä muutu.
Ei ole mun unelmasisustus, mutten ymmärrä miten tuo on krääsätalo?? Onko teillä kaikilla oikeasti joku skandinaavinen minimalismitalo, vai missä teidän tavarat on? Vaikka värit ja materiaalit oli sellaisia, että itse en niitä valitsisi, niin ei tuolla minusta liikaa krääsää ollut. Minusta ei myöskään ole mitenkään ihmeellistä, että keittiön kaapeissa on tavaraa.
Minusta nuo myöhemmin linkatut kodit eivät olleet mitenkään kamalia, ja 67:n linkkaama oli todella kiva!
Se "englantilaistyylinen" koti ei ole minun makuuni, mutta omassa tyylilajissaan yhtenäinen ja hieno.
Ap:n linkkaama oli ihan eri luokkaa, pelottava.
Pistin viikonloppuna aikani kuluksi hakuun Etuovesta Suomen kalleimpia kämppiä ja huomasin sen saman itsekin, että rahalla ei saa makua.
Ap:n esimerkki ei edes ollut paha, talo itsessään hieno ja tilava.
Mikä vika tossa on? Tuo boordi on vähän "eilisen juttu", mutta siedettävä sekin. Kylppäri on musta mieletön, keittiö ihan trendikäs, vaikka kalsea. Makkarin tapetti... No, se on helppo vaihtaa. Ei tuossa talossa ole mitään erityisen kamalaa. Komea talohan se ja huonekaluthan viedään pois, joten kyllä mulle kelpaisi. Paitsi tuon autosängyn voisi jättää, kun poika tuollaisesta haaveillut...:)
Mut se punainen vessanpöntön kansi! Sellaisen haluan minäkin :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:45"]
Ei ole mun unelmasisustus, mutten ymmärrä miten tuo on krääsätalo?? Onko teillä kaikilla oikeasti joku skandinaavinen minimalismitalo, vai missä teidän tavarat on? Vaikka värit ja materiaalit oli sellaisia, että itse en niitä valitsisi, niin ei tuolla minusta liikaa krääsää ollut. Minusta ei myöskään ole mitenkään ihmeellistä, että keittiön kaapeissa on tavaraa.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Keskiverrolla nykyajan perheellä ON paljon tavaraa - ihan tarpeellistakin tavaraa, ei mitään koristekrääsäromua. Useimpien mielestä sitä tavaraa PITÄÄKIN olla, ja ihminen on vähintäänkin outo, jos ei omista jotain smoothie-konetta tai vähintään 20 kenkäparia yms.
Mutta kuitenkaan sitä tavaraa ei saisi näkyä missään. Mikä siis neuvoksi? Pitääkö ostaa kaksi asuntoa, toinen itselle ja toinen tavaroille?
Jotenkin niin outoa, että ihanne on mukamas minimalismi, mutta kuitenkin koko ajan pitäisi kuluttaa, ostaa, hankkia jotain uutta, jotain muodikasta, uusia sisustus, vaihdella verhoja, siirrellä huonekaluja, hankkia merkkilaukkuja ja -kenkiä kaikissa väreissä, uusinta elektroniikkaa jokaiseen mahdolliseen käyttötarkoitukseen...
Tämä meidän av-palstan kohkaaminen on muuten luultavimmin nostanut ko. myynti-ilmoituksen katsotuimpien listan kärkeen, joten jos ei näistä meidän käräjistä muuta hyötyä ole, niin ainakin ollaan lisätty kohteen näkyvyyttä. HYVÄ ME! :D
... kuitenkin AP:llä on oma lehmä ojassa tämän kanssa..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:07"]
[/quote]
Samaa ihmettelen. Keskiverrolla nykyajan perheellä ON paljon tavaraa - ihan tarpeellistakin tavaraa, ei mitään koristekrääsäromua. Useimpien mielestä sitä tavaraa PITÄÄKIN olla, ja ihminen on vähintäänkin outo, jos ei omista jotain smoothie-konetta tai vähintään 20 kenkäparia yms.
Mutta kuitenkaan sitä tavaraa ei saisi näkyä missään. Mikä siis neuvoksi? Pitääkö ostaa kaksi asuntoa, toinen itselle ja toinen tavaroille?
Jotenkin niin outoa, että ihanne on mukamas minimalismi, mutta kuitenkin koko ajan pitäisi kuluttaa, ostaa, hankkia jotain uutta, jotain muodikasta, uusia sisustus, vaihdella verhoja, siirrellä huonekaluja, hankkia merkkilaukkuja ja -kenkiä kaikissa väreissä, uusinta elektroniikkaa jokaiseen mahdolliseen käyttötarkoitukseen...
[/quote]
No se kai on tämän talon/sisustuksen ongelma, tavaraa lojuu ympäri kämppää ilman sitä omaa fiksua paikkaa. Missä vaatehuone, säilytystilat? Kyllähän tavaraa saa olla, mutta ei kukaan jaksa kattella niitä kolmeakymmentä keittiökonetta pöydällä. Tai kymmeniä kenkäparia sängyn vieressä. Sehän olisi paljon houkuttelevampi kuva missä voisi ihailla kaikki noi kengät jossain hienossa hyllyssä/vaatehuoneessa.
Ja kyllä minusta sisustus saa olla erilaista, mutta joku punainen lanka pitäisi löytyä, joka sitoo huoneet yhdeksi kodiksi. Tässä talossa en näe sitä. Näen paljon (kallista?) tavaraa ilman mitään järkevää järjestystä.
Just sain siivottua mun 75 neliöisen kolmion. On muutes ihan nättiä meillä :) en ostais tuota taloa vaikka lompsassa ois tuon verran rahaa. Yäk.
Tulee mieleen lapsuudenkodin naapuri joilla oli pikku porrasaskelmia siellä täällä, puhviverhot joka ikkunassa, kipsistä tehtyjä "kreikkalais"pylväitä, muovikukkia, lasipöytiä....
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:07"]
[/quote]
[/quote]
No se kai on tämän talon/sisustuksen ongelma, tavaraa lojuu ympäri kämppää ilman sitä omaa fiksua paikkaa. Missä vaatehuone, säilytystilat? Kyllähän tavaraa saa olla, mutta ei kukaan jaksa kattella niitä kolmeakymmentä keittiökonetta pöydällä. Tai kymmeniä kenkäparia sängyn vieressä. Sehän olisi paljon houkuttelevampi kuva missä voisi ihailla kaikki noi kengät jossain hienossa hyllyssä/vaatehuoneessa.
Ja kyllä minusta sisustus saa olla erilaista, mutta joku punainen lanka pitäisi löytyä, joka sitoo huoneet yhdeksi kodiksi. Tässä talossa en näe sitä. Näen paljon (kallista?) tavaraa ilman mitään järkevää järjestystä.
[/quote]
Minä en kommentoinut tuon talon sisustuksen kauneutta tai rumuutta mitenkään. En myöskään näe siellä mitenkään erityisen paljon tavaraa lojumassa pitkin kämppää, jos ei noita kenkiä oteta lukuun. Kenkärivi on varmaan olevinaan "hienoa", noin isossa talossa tuskin on kyse säilytystilan puutteesta?
Ei munkaan mielestä siellä mitään krääsää ole ympäri kämppää, ja en oikein ymmärrä sitä ajatusta että keittiössä ei voisi olla keittiökoneita pöydällä, vaan tasojen pitäisi olla tyhjät. Kyllä mulla ainakin on blender, kahvinkeitin, mutteripannu, kippoja ja kuppeja, erilaisia öljyjä ja kastikkeita sekä mausteita siinä koko ajan esillä koska käytän niitä melkeinpä päivittäin.
Itse ainakin pidän sellaisista kodeista ja sisustuksista joista näkyy että siinä kodissa todella asutaan ja joissa myös näkyy jotain asukkaan persoonallisuudesta, vaikkei kaikki kirjat, lehdet, huonekasvit, koriste-esineet tai vaikka jumppapallo jossain nurkassa ihan saumattomasti "sovikaan" sisustukseen, niin se kuitenkin tuo siihen kotiin ja sisustukseen sellaisen persoonallisen loppusilauksen ja pisteen i:n päälle.