Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ylipainoisille hamppariaterian syöminen on ihanaa herkuttelua, josta haaveilevat?

Vierailija
16.08.2020 |

Että esimerkiksi tavallinen arkiruoka, jossa syödään vaikka nakkikastiketta, perunaa ja iso annos salaattia ei ole maistuvaa, vaan oikeaa elämää on se, että pääsee mäkkäriin tai heseen tai saa syödä ison pizzan tai annoksen kebapia.
Hmm?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo vertaus. Nakkikastike on samanlaista moskaa kuin hamppari.

Vierailija
2/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisille sipsipussi ja sidukka, josta tää lihava haaveilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa yli 350 lbs kaveritbsyödä ilmasiks. Ja piiskaa tulee pyllylle jos ei syö kaikkea

Vierailija
4/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ihmisillä olla hukassa siitä mikä on terveellistä ruokaa?? Nakki/makkararuoat ovat epäterveellistä ja lihottavaa ruokaa. Samoin ruskeakastike ja kermakastikkeet, majoneesit etc.

Syökää kasviksia ja juureksia ja laadukasta proteiinia.

Minä en syö roskaruokaa kuin hyvin harvoin, ja sitäkin maltilla. En napostele kuin kasviksia, kuten babyporkkanoita.

Vierailija
5/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että vain ylipainoiset tykkäävät hampurilaisista? Ja toisaalta, että he eivät syö tai tykkää kotiruuasta? Sulla taitaa olla aika rajoittunut kuva ylipainoisista, katsotko paljon amerikkalaista tv:tä? Hmm.

Ja syy: ne pitsat ja hampparit ovat hyvän makuisia. Ne on oikein jalostettu houkuttelemaan ihmisiä. 

Vierailija
6/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, no jos vaihdetaan vaikka nyt sitten jauhelihakastikkeeksi, ymmärrät idean paremmin?

Vierailija
7/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppariateria on pikaruokaa, jota harvoin tulee syötyä, siksi välillä haaveilen siitä. Nakkikastike on hyvää, mutta kotiruokaa. Kyllä mulla voi tulla himo johonkin makaronilaatikkoon tai pyttipannuunkin, mutta ne teen itse.

Vierailija
8/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mieluummin rehellisesti herkuttelen hampurilaisella kuin syön nakkikastiketta nitriiteillä ja vehnäjauhoilla. Ja vielä perunaa.

Ei tuokaan ruoka mitään terveellistä ole enkä sellaista ikinä itse valmistaisi.

T: normaalipainoinen

Vierailija
9/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ns. paremmassa hampurilaispaikassa syömässä ja ihmettelin itseäni syödessäni melko pahaa ruokaa.

Otin kasvishampulaisen, koska lihamössöt eivät kiinnosta. Kyllähän hampurilaisen söi, mutta ranskalaiset olivat pahoja ja ainoa, mikä ilahdutti, oli kylmä virvoitusjuoma kuumana päivänä. 

Olisi pitänyt ottaa salaatti, niin olisi saanut hyvää ja ilahduttavan värikästä syötävää. 

Vierailija
10/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että vain ylipainoiset tykkäävät hampurilaisista? Ja toisaalta, että he eivät syö tai tykkää kotiruuasta? Sulla taitaa olla aika rajoittunut kuva ylipainoisista, katsotko paljon amerikkalaista tv:tä? Hmm.

Ja syy: ne pitsat ja hampparit ovat hyvän makuisia. Ne on oikein jalostettu houkuttelemaan ihmisiä. 

Kävin sellaisen arkisen keskustelun naisen kanssa, jolle tuollainen hampurilaisateria on sitä unelmaa. Hän ei syö tuollaista roskaruokaa säännöllisesti eikä ollut itse ylipainoinen, mutta jäi mietityttämään, että eikös tuossa ole juuri lihomisen siemen, jos parasta, mitä voit syödä, on joku mättöateria.

Ja minusta hampurilaisateriat eivät ole erityisen hyviä, monikin ruoka on minusta herkullisempaa.

Vierailija
11/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, no jos vaihdetaan vaikka nyt sitten jauhelihakastikkeeksi, ymmärrät idean paremmin?

En. Luulin joskus ostavani paistijauhelihaa, mutta sotku oli täynnä rasvamöykkyjä. 

Miksi rinnastat moskan moskaan?

ohis

Vierailija
12/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja nakkikastiketta? Inhoan molempia. Ne voi korvata laadukkaammalla ravinnolla.

En ole ikinä ylipäätään ymmärtänyt tätä suomalaisten vouhotusta perunasta

Vierailija
13/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ihmisillä olla hukassa siitä mikä on terveellistä ruokaa?? Nakki/makkararuoat ovat epäterveellistä ja lihottavaa ruokaa. Samoin ruskeakastike ja kermakastikkeet, majoneesit etc.

Syökää kasviksia ja juureksia ja laadukasta proteiinia.

Minä en syö roskaruokaa kuin hyvin harvoin, ja sitäkin maltilla. En napostele kuin kasviksia, kuten babyporkkanoita.

Oletpa sä esimerkillinen ihminen. Halleluujaa, sulle on taivaspaikka avoinna.

Vierailija
14/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joku nakkikastike. Antakaa mulle pekonihamppari nam.

Vierailija
15/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ns. paremmassa hampurilaispaikassa syömässä ja ihmettelin itseäni syödessäni melko pahaa ruokaa.

Otin kasvishampulaisen, koska lihamössöt eivät kiinnosta. Kyllähän hampurilaisen söi, mutta ranskalaiset olivat pahoja ja ainoa, mikä ilahdutti, oli kylmä virvoitusjuoma kuumana päivänä. 

Olisi pitänyt ottaa salaatti, niin olisi saanut hyvää ja ilahduttavan värikästä syötävää. 

Valitsit paikan väärin.

Vierailija
16/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että sellaista ruokaa ei voi valmistaa kotona? Se on mentävä syömään hampurilaisravintolaan.

Vierailija
17/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haaveilen gourmet tason ravintolaruuasta. Makkaraa missään muodossa syön kerran kesässä, grillimakkaran. Hampurilaisen saatan syödä, jos lasten kanssa pitää vauhdissa tankata. En haaveile siitä, en aioaeisyä, en sidukasta. Joskus kotona haaveilen kauraouurosta. Jostain syystä minulle tulee silloin tällöin kaurapuurohimo ja toinen on maitohimo.

Vierailija
18/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se ap riippua siitä, mikä kenenkin makunystyröitä ja aivokemiaa kutkuttaa?

Esim. ite olen todella herkkä karvaalle maulle, joten kaikki tuoreet kasvikset maistuu kuin söisi ruohonleikkuujätettä. Onneksi kypsänä pystyn syömään edes osaa niistä. Vastaavasti inhoan esim. oluen makua. Myös esim. tulinen ruoka on tosi haastavaa.

Tästä johtuen mun unelmaruuat ei totisesti ole mitään salaatteja artesaanioluella tai kasviksia pursuvia tortilloja. Kotitekoinen hiiligrillissä valmistettu juustoburgeri kokiksella on aika lähellä täydellisyyttä.

Ylipainoinen en ole.

Vierailija
19/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sanoa, että roskaruoka ja muut herkut tavallaan hakkeroivat ihmisen elimistön luulemaan, että siinä on jotain mitä elimistön on saatava, vaikka aivot tietäisivät toisin. Valmistajat tietävät tämän.

Tietysti on ihmisiä, joihin roskaruoka ym. ei uppoa. Mutta iso osa on taipuvaisia addiktoitumaan epäterveellisyyksiin. Sille on syynsä miksi Mäkkärit yms. ovat niin suosittuja ympäri maailmaa.

Ruokatottumukset muodostuvat paljolti jo lapsena, ja aikuisena niiden muuttaminen on haastavaa. Pelkkä tieto ei riitä, kun kyseessä on jo riippuvuus. Tieto auttaa lähinnä ennaltaehkäisemään riippuvuutta.

Kun olin lapsi, kuulin dramaattiset varoittelut päihteistä ja opin, että olisi typerää kokeilla tupakkaa tai huumeita, mutta ruokaan liittyvistä addiktiosta ei varoiteltu.

Vierailija
20/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täyslihapihvi kasviksilla täysjyväsämpylän välissä on taatusti parempi vaihtoehto kun peruna ja nakkikastike, jossa itsessäänkin on vehnää, suolaa ja lisäaineita.

Majoneesinkin voi tehdä kermaviiliversiona jolloin on terveellisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi