Kaurapuuroon raejuustoa?
Laittaako porukka oikeesti kaurapuuroon raejuustoa vai mitä esim Sofia Bn puuron päällä kuvissa on?
Itse syön raejuustoa salaatin tai pinaattikeiton kanssa, ajatus puurosta raejuustolla ei kyllä ole houkutteleva
Kommentit (62)
Tää on vähän sama kuin sinihomejuusto piparin päällä. Nam! Kaurapuuro ja raejuusto, noin olen syönyt puuroni jo väh 10v. Tänään en, koska raejuusto oli päässyt loppumaan, nyyh :( kieltämättä tuo on fitnesspiireistä tuttua juttua, entä sitten, mut sit taas, on varmasti paljon äklöttävämpiä juttuja mitä ns tavalliset tallaajat syö, höhö. Tyyliin nötkötti. Muuten kuin koronavarana. Tavalliset tallaajat vois syödä aavistuksen enemmän kuin fitnessihmiset, varsinkin, jos on kilojen kanssa ongelmia.
Pidän kaurapuurosta ja pidän raejuustosta. Mutta en kuuna päivänä sotkisi niitä samaan kippoon. Mutta jokainen tyylillään.
Raejuustossa noin 10% proteiinia, riisiproteriinijauheessa noin 90%. Riisiproteiini maksaa noin kuusinkertaisesta ja sisältää noin puolet vähemmän hiilareita. Jauhe lisäksi säilyy paremmin. Taidan muuttaa tapojani.
Hauskoja nämä ”minä en ainakaan voi sietää” -tyypit, kovin on pieni maailmankuva, kun ei mieleen juolahda, että ihmisiä on joka junaan, osa jää asemalle, eli suomeksi, makuja on monia.
Siis mitä hemmettiä!
Kaurapuuro on sata kertaa paremman makuista juurikin kun siihen laittaa raejuustoa! Ja sekoittaa ne kunnolla, ei laita raejuustoa vain sivuun!
Maistakaa ennen kuin tuomitsette.
Sen sijaan makeita soppia en tunkisi koskaan puuron joukkoon. Voisilmä ja raejuusto on parasta puurossa.
Täytyy joskus kokeilla. En voi tuomita maistamatta, vaikka raejuustokökkäreet puurossa kuulostaa ällöltä. Itse söisin puuron lautaselta voisilmän kera ja raejuuston pelkälteen suoraan purkista. Miksiköhän ne pitäisi sotkea keskenään? Saattaahan se toimiakin...
Täysmaitoon keitetty puuro, raejuustoa ja mehukeitto. Tykkään.
Tykkään raejuustosta ja se sopii hyvin puuron ja myös keittojen sekaan, tulee ruokaisampi annos. Laitan myös marjoja ja banaania puuroon, joskus siemeniä. Pahoittelut, jos tämä loukkaa joitain ihmisiä.
En ole kokeillut ikinä, mutta aion testata. Ehkä se pitäisi nälän paremmin poissa. Keitän puuron yleensä maitoon ja laitan päälle marjoja. Raejuusto voisi sopia tuohon.
Täällä yks joka vaihtelun virkistykseks päätti kokeilla raejuustoa puuron ja marjojenkaa joku vko takaperin ekaa kertaa. Ihan mukiin menevä ja jopa ihan kiva kun saa samalle lautaselle sekä puuron, marjat ja raejuuston ni saa lusikoida kaikki samasta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tulee semmoinen uhrimieli ja tärkeä olo kun syö raejuustolla terästettyä kaurapuuroa. Että ollaan tärkeän asian äärellä ja terveyden asialla. Vähän kuin että kun on epämääräsitä sotkua niin täytyyy olla terveellistä.
Minuun ei tee mitään vaikutusta toisten sotkuruuat. Syöminen on heilla vaan tankkausta.
Aijaa. Minä kyllä laitan raejuustoa kaurapuuron sekaan, koska mielestäni se on hyvä yhdistelmä. Puurosta tulee jotenkin "kermaisemman" tuntuista. Lisäksi vielä kunnon voisilmä, niin ai että on hyvää. Toki se pitää näin nälkääkin paremmin.
Sinulla on kyllä omituisen ylenkatsova suhtautuminen toisten ihmisten ruokailutottumuksiin.
Mä laitan mutta kelpuutan vain Lidlin raejuustoa, se on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Raejuustossa noin 10% proteiinia, riisiproteriinijauheessa noin 90%. Riisiproteiini maksaa noin kuusinkertaisesta ja sisältää noin puolet vähemmän hiilareita. Jauhe lisäksi säilyy paremmin. Taidan muuttaa tapojani.
https://www.is.fi/terveys/art-2000000882294.html
Uskomatonta, et oku voi edes verrata niitä keskenään:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä syödään kaurapuuroa jos se ei pidä kunnolla nälkää? Miksi ei syödä sellaista aamupalaa mikä pitää nälän poissa?
Syön kaurapuuroa ja palasen ruisleipää keitetyllä kananmunalla aamuisin, nälkä pysyy poissa lounaaseen asti vallan mainiosti.
ajatuskin raejuustostosta kaurapuuron seassa yököttää 🤮
No miksi siis syöt kaurapuuroa jos se ei pidä kunnolla nälkää?
Sinä lisäät siihen kananmunan ruisleivällä ja minä lisään raejuustoa ja marjat. Mikä ero?
No mä syön puuron puurona ja leivän leipänä, en sekoita niitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä syödään kaurapuuroa jos se ei pidä kunnolla nälkää? Miksi ei syödä sellaista aamupalaa mikä pitää nälän poissa?
Syön kaurapuuroa ja palasen ruisleipää keitetyllä kananmunalla aamuisin, nälkä pysyy poissa lounaaseen asti vallan mainiosti.
Sinä lisäät siihen kananmunan ruisleivällä ja minä lisään raejuustoa ja marjat. Mikä ero?
Tuskinpa leivän syöjä sekoittaa sitä leipäänsä sinne puuron joukkoon? Se ero.
Kaurapuuroa voin syödä, jos muuta ruokaa ei ole tarjolla. Ja minä olen niitä, joiden mielestä se on aivan turhaa ruokaa siksi, että tunnin päästä on kahta kauheampi nälkä. Ja ymmärrän kyllä tuonkin, että raejuustoa syödään, koska se on hyvä proteiinin lähde. Mutta sitä en ymmärrä, miksi se raejuusto pitäisi sinne puuron joukkoon pistää? Ihan jo sen takia, että se puurohan jäähtyy, kun sinne pistää kylmää raejuustoa (tai jäisiä marjoja), ja mikään ei ole ällöttävämpää kuin haalea, limainen puuro. Puuro puurona ja raejuusto raejuustona, omista kipoistansa kumpikin, vaikka sitten samalla aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa leivän syöjä sekoittaa sitä leipäänsä sinne puuron joukkoon? Se ero.
Kaurapuuroa voin syödä, jos muuta ruokaa ei ole tarjolla. Ja minä olen niitä, joiden mielestä se on aivan turhaa ruokaa siksi, että tunnin päästä on kahta kauheampi nälkä. Ja ymmärrän kyllä tuonkin, että raejuustoa syödään, koska se on hyvä proteiinin lähde. Mutta sitä en ymmärrä, miksi se raejuusto pitäisi sinne puuron joukkoon pistää? Ihan jo sen takia, että se puurohan jäähtyy, kun sinne pistää kylmää raejuustoa (tai jäisiä marjoja), ja mikään ei ole ällöttävämpää kuin haalea, limainen puuro. Puuro puurona ja raejuusto raejuustona, omista kipoistansa kumpikin, vaikka sitten samalla aterialla.
Siksi että ne maistuvat hyvältä yhdessä. Ja minun mielestäni on hyvä, että puuro vähän jäähtyy raejuuston lisäämisen jälkeen, eipähän tarvitse pelätä suun polttamista.
Sinulla on vapaus syödä ruokasi niin kuin haluat, mutta sinun on turha yrittää sanella muille, kuinka heidän tulisi ruokansa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000882294.html
Uskomatonta, et joku voi edes verrata niitä keskenään:-D
"Suomen elintarviketurvallisuusvirasto Evira julkisti elintarvikkeiden arseenipitoisuuksia koskevia tutkimustuloksia viime kesänä. Tutkimus osoitti, että pahimman ennusteen mukaan pitkäjyväisestä riisistä saatu epäorgaaninen arseeni voi aikuisella ylittää turvallisena pidetyn päivittäissaannin. Sama havainto tehtiin riisipohjaisten lastenruokien kohdalla.
Eviran mukaan arseenin esiintymistä elintarvikkeissa on syytä kartoittaa myös laajemmalla säteellä, minkä vuoksi virasto jatkaa arseenianalytiikan kehittämistä edelleen."
Onneksi ei ole pakko käyttää. Kvinoaa saa myös luomuna ja sillä voi hyvin korvata kaiken riisin:-)
Itse tykkään puurosta raejuustolla. Reilusti marjoja, voita ja raejuustoa sekaan, maistan kardemummalla ja suolalla ja hyvää on. Ja tosiaan pitää proteiinin ja rasvan takia nälän pois pitkään. Mutta en tuosta syystä pelkästään söisi raejuustolla, ellei olisi myös hyvää maultaan.
Kaurapuuro + raejuusto hyvää. Kerran ei ollut raejuustoa (ja laktoositon raejuusto muutenkin on kallista), joten laitoin maustamatonta jogurttia, vaikka ajattelin, että voi olla ällöä. Olikin hyvä yhdistelmä kuuma puuro ja kylmä jogurtti. Siihen vielä marjoja tai hilloa. Puuro ja kylmäsavulohi (+raejuusto) yhdessä on myös hyvää.
Nyt meni jollain niin tunteisiin, ettei kirjoitus oikein suju. Vai onko raejuusto jo tukkinut aivot?
Korjataan *proteiinia ja *lukuisia
Ei Ä-kirjain ihan kaikkialle kuulu.
-Ohis