Miten yksikään mies kehtaa haluta lapsia?
Olen aivan tosissani miettinyt tätä. Jokainen aikuinen tietää, mitä raskaus ja synnytys naiselle tekevät.
Voi tulla esim. pidätyskyvyttömyyttä, vatsalihasten erkaumaa, kohdun laskeumaa, nivelrikkoa, kroonista kipua, hermovaurioita, lihasten repeämistä, diabetes tai reuma. Pahimmassa tapauksessa voi kuolla tai vammautua (esim. halvaantua).
Vaikka kaikki sujuisikin "hyvin", riskit ovat silti todella isot ja fyysisiä vaurioita tulee varmasti. 95% ensisynnyttäjistä repeää, eivätkä uudelleensynnyttäjät tai ne loput 5% ehjin nahoin selviä.
Ja sitten on vielä se kipu, joka on niin hirveää että roviolla palaminenkin tuntuisi lepolomalta siihen verrattuna. Ylipäätään synnytys ja raskaus ovat äärimmäisen brutaaleja asioita.
Miten kukaan mies siis kehtaa haluta lapsia? Jos oikeasti rakastaa omaa vaimoa, miten voi haluta että hän joutuisi käymään läpi raskauden ja synnytyksen, ja kärsimään kaikki ne kivut ja vauriot? Miten kukaan kehtaa haluta toiselle sellaista?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tässä ketjussa vastauksen siihen miksi haluat lapsia? Tämä siihen tarkoitettu ketju jäi kovin hiljaiseksi: https://www.vauva.fi/keskustelu/3849754/mita-varten-hankit-vauvan#comme…
Siinähän sinulla on vastauksia, kuinka monta niitä haluat? Ei täällä jaksa äidit ja isät olla jatkuvasti velojen ihmettelyihin vastaamassa joka ketjussa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3801333/miksi-teit-lapsia
https://www.vauva.fi/keskustelu/3816741/miksi-teet-viela-nykyaikana-lap…
No jaksaahan, kun ketjut kyllä jatkuvat kymmeniä sivuja, kunhan eivät liity vauvaan. Jatkuvat mm. loputtomilla kommenteilla siitä, että miksi aihe vapaalla ko. ketjujen aiheet eivät liity vauvaan.
Miksi linkkaat muiden kirjoituksia etkä voi vastata?
Erinomainen kysymys! Kiinnostaa kuulla lisää miesten näkökulmia asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut paha ihminen kun olen siittänyt aikanaan tähän maailmaan jälkikasvua. Nyt ymmärrän kuinka suurta tuskaa se viattomalle naisreppanalle aiheuttikaan.
Kadun.
Kivittäkää minut, olen hirviö enkä ansaitse elää. Olin harhaluulossa että nainen halusi itsensä raskaaksi.
Tappakaa minut koska olen mies ja paholaisesta seuraava :(Tunsitko minkäänlaista empatiaa, katumusta tai häpeää, kun seurasit vierestä vaimosi kärsimyksiä?
-ap
Itseä ahdisti lukemat siitä, paljonko ihmisiä syntyy enemmän kuin kuolee joka ikinen päivä. Se oli jo kolmas jälkeläinen eli myötävaikutin ongelmaan. Vaikkakin vaimo oli jättänyt salaa pillerit pois, mutta itse puolestani taas olin halunnut seksiä kuten hänkin.
-eri
Aloittajalla hieman traumoja ja m iesvihaa? Isk äongelmia? Kenelle täyspäiselle edes tulee mieleen nähdä raskaudet ja synnytykset noin negatiivisesti. Pakko on pakko ja muita keinoja lisääntymiseen ei nyt ole kuin raskaus ja synnytys. Ja miksei miehet saisi haaveilla lapsista? Eikö olisi kamalampaa jos kukaan ei haluaisi tulla isäksi?
Itse halusin lapsia ja nyt on 2kpl.
Rakastan oikeasti yli kaiken näitä, mutta välillä tuntuu et haluaisin kuristaa söpöimmätkin metsän eläimet.
Tiedän miehiä, jotka eivät ole suostuneet siittämään lisää lapsia synnytyksen nähtyään. Arvostan heitä, koska ovat empaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Harva mies oikeasti haluaakaan.
Tämä!
Jos mainitsee ehkäisyssä huijaamisen, vastataan: no mitäs halusit seksiä/halusit luottaa naiseen/mies voi itsekin ehkäistä.
Kysymys kuuluukin:
Miten yksikään mies kehtaa haluta seksiä? Tai:
Miten yksikään mies kehtaa haluta luottaa naiseen?
-N28
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miehiä, jotka eivät ole suostuneet siittämään lisää lapsia synnytyksen nähtyään. Arvostan heitä, koska ovat empaattisia.
Ihmiset on tässäkin yksilöitä. Monelle miehelle synnytyksessä mukana oleminen on ollut hieno kokemus. Sitten taas pikkusiskoni, joka joutui seuraamaan synnytystä osana sairaanhoitajaopintojaan pyörtyä pätkähti synnytyshuoneen lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla hieman traumoja ja m iesvihaa? Isk äongelmia? Kenelle täyspäiselle edes tulee mieleen nähdä raskaudet ja synnytykset noin negatiivisesti. Pakko on pakko ja muita keinoja lisääntymiseen ei nyt ole kuin raskaus ja synnytys. Ja miksei miehet saisi haaveilla lapsista? Eikö olisi kamalampaa jos kukaan ei haluaisi tulla isäksi?
Lisääntyminen ei ole mikään pakko, ja mielestäni miehet eivät saisi haluta lapsia koska on äärettömän itsekästä ja sadistista haluta että toinen ihminen (nainen) kärsii.
-ap
En minä halunnut lapsia. Vaimo vuosikaudet vinkui, vänkäsi ja toivoi. Heikkona hetkenä tulin hänen mielikseen lähteneeksi mukaan tähän hullunmyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän keksit että 95% ensisynnyttäjistä repeää :D Raskaus ja synnytys ovat jotain mitä miehet eivät pääse ikinä kokemaan, ja olen miettinyt että harmittaakohan se miehiä? Minusta raskaudet ja synnytykset olivat mahtavia kokemuksia joita en pois vaihtaisi.
"Unfortunately, the odds of getting a vaginal tear are fairly high: First-time moms have a 95 percent chance of experiencing some form of tearing during delivery, since the tissue down there is less flexible"
https://www.parents.com/pregnancy/giving-birth/vaginal/vaginal-tearing-…
-ap
Vaginaalinen kyynel on kielen päällä.
Kaikki saavuttamisen arvoinen elämässä on vaivan arvoista. Tyhjän saa pyytämättäkin