Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksikään mies kehtaa haluta lapsia?

Vierailija
15.08.2020 |

Olen aivan tosissani miettinyt tätä. Jokainen aikuinen tietää, mitä raskaus ja synnytys naiselle tekevät.
Voi tulla esim. pidätyskyvyttömyyttä, vatsalihasten erkaumaa, kohdun laskeumaa, nivelrikkoa, kroonista kipua, hermovaurioita, lihasten repeämistä, diabetes tai reuma. Pahimmassa tapauksessa voi kuolla tai vammautua (esim. halvaantua).
Vaikka kaikki sujuisikin "hyvin", riskit ovat silti todella isot ja fyysisiä vaurioita tulee varmasti. 95% ensisynnyttäjistä repeää, eivätkä uudelleensynnyttäjät tai ne loput 5% ehjin nahoin selviä.
Ja sitten on vielä se kipu, joka on niin hirveää että roviolla palaminenkin tuntuisi lepolomalta siihen verrattuna. Ylipäätään synnytys ja raskaus ovat äärimmäisen brutaaleja asioita.
Miten kukaan mies siis kehtaa haluta lapsia? Jos oikeasti rakastaa omaa vaimoa, miten voi haluta että hän joutuisi käymään läpi raskauden ja synnytyksen, ja kärsimään kaikki ne kivut ja vauriot? Miten kukaan kehtaa haluta toiselle sellaista?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vähän samaa kaliiperia kuin jos lukisi yskänlääkepullon kyljestä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ja sitten kysyisi, että "miten kukaan äiti voi antaa tätä lapselleen?! 😨"

Huono vertaus. Jos lapsi on sairas, hän tarvitsee lääkettä. Mutta ei ole mitään syytä miksi naisten tarvitsisi tulla raskaaksi.

-ap

Miksi haluat lapsen kärsivän? Eikö olisi parempi tehdä lapselle eutanasia kuin antaa lapsen kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksia, jos lääkkeet edes ylipäätään toimivat?

eri

Vierailija
22/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmeessä tehkö niitä lapsia jos se on noin hankalaa. Pitäkää haarat kiinni, me muut lisäännytään jos halutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naiset kehtaa haluta saada lapsia jopa yksinhuoltajat?

Vierailija
24/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tässä ketjussa vastauksen siihen miksi haluat lapsia? Tämä siihen tarkoitettu ketju jäi kovin hiljaiseksi: https://www.vauva.fi/keskustelu/3849754/mita-varten-hankit-vauvan#comme…

Vierailija
25/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodassa miehet taistelivat oman maansa, vaimonsa, lapsiensa. äitiensä, mummojensa ja sisarustensa puolesta.

Kaikkien suomalaisten puolesta.

Tätä ei kannata eikä saa, koskaan unohtaa!

Vierailija
26/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vähän samaa kaliiperia kuin jos lukisi yskänlääkepullon kyljestä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ja sitten kysyisi, että "miten kukaan äiti voi antaa tätä lapselleen?! 😨"

Huono vertaus. Jos lapsi on sairas, hän tarvitsee lääkettä. Mutta ei ole mitään syytä miksi naisten tarvitsisi tulla raskaaksi.

-ap

Miksi haluat lapsen kärsivän? Eikö olisi parempi tehdä lapselle eutanasia kuin antaa lapsen kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksia, jos lääkkeet edes ylipäätään toimivat?

eri

En ymmärrä pointtiasi. Jos äiti antaa yskästä kärsivälle lapselleen lääkettä, hän tekee sen koska ei halua lapsen kärsivän. Lääkkeen antaminen on siis tarpeellista.

Raskaus taas ei ole tarpeellista, eikä ole mitään syytä miksi naisen tarvitsisi olla raskaana. Raskaus ei paranna mitään vaivoja eikä millään tavoin ole naisen etu.

-ap

Vierailija
27/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ihmeessä tehkö niitä lapsia jos se on noin hankalaa. Pitäkää haarat kiinni, me muut lisäännytään jos halutaan.

Kysymykseni oli suunnattu miehille, ei naisille. Minä todellakin pidän haarat kiinni ja annan muiden naisten lisääntyä, mutta haluaisin silti tietää että mitä lapsia haluavien miesten päässä oikein liikkuu ja miten he voivat elää itsensä kanssa.

-ap

Vierailija
28/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sodassa eivät ainoastaan taistelleet, vaan haavoittuivat, invalidisoituvat iäkseen ja yli 80 000 suomalaista kaatui kotimaansa puolesta.

Siellä kaatui moni isä, aviomes, kihlattu, pappa, ja veli ja mieletön määrä nuoria miehiä jotka eivät koskaan ehtineet kokea millaista on olla isä, kokea isyyden onnea!

Vierailija
29/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän keksit että 95% ensisynnyttäjistä repeää :D Raskaus ja synnytys ovat jotain mitä miehet eivät pääse ikinä kokemaan, ja olen miettinyt että harmittaakohan se miehiä? Minusta raskaudet ja synnytykset olivat mahtavia kokemuksia joita en pois vaihtaisi.

Vierailija
30/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Samaa sarjaa kuin joku kuolee koronaan. Toki kyllä. Mutta harva. 

Jos lisääntyminen olisi noin kauheaa, olisi lajimme kuollut sukupuuttoon aikoja sitten. Kukaties ei edes syntynyt. Lisääntymiskelpoisimmat yksilöt vain näyttävät hiukan hehkeämmiltä hiukan aikaa ja sitten toimittavat jälkikasvun. Se siitä. 

Vierailija
31/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa lapsia, hänet julistetaan heti pe_dofi_iliksi.

Vierailija
32/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

eri

En ymmärrä pointtiasi. Jos äiti antaa yskästä kärsivälle lapselleen lääkettä, hän tekee sen koska ei halua lapsen kärsivän. Lääkkeen antaminen on siis tarpeellista.

Raskaus taas ei ole tarpeellista, eikä ole mitään syytä miksi naisen tarvitsisi olla raskaana. Raskaus ei paranna mitään vaivoja eikä millään tavoin ole naisen etu.

-ap

En ymmärrä sinun pointtiasi. Mikään tässä maailmassa ei ole tarpeellista ellei ihminen niin itse päätä. Joku päättää antaa lapselle lääkettä, joku tekee eutanasian, ja jotkut naiset ja miehet haluavat lapsia.

Vierailija
33/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän keksit että 95% ensisynnyttäjistä repeää :D Raskaus ja synnytys ovat jotain mitä miehet eivät pääse ikinä kokemaan, ja olen miettinyt että harmittaakohan se miehiä? Minusta raskaudet ja synnytykset olivat mahtavia kokemuksia joita en pois vaihtaisi.

"Unfortunately, the odds of getting a vaginal tear are fairly high: First-time moms have a 95 percent chance of experiencing some form of tearing during delivery, since the tissue down there is less flexible"

https://www.parents.com/pregnancy/giving-birth/vaginal/vaginal-tearing-…

-ap

Vierailija
34/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan kehtaa porsia valmiiksia liikakansoitettuun maailmaan, mahdollisesti isättömäksi, (palkka)työttömäksi köyhälle äidille hänen henkisen tasapainonsa kannattelijaksi?

Vierailija
35/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Unfortunately, the odds of getting a vaginal tear are fairly high: First-time moms have a 95 percent chance of experiencing some form of tearing during delivery, since the tissue down there is less flexible"

https://www.parents.com/pregnancy/giving-birth/vaginal/vaginal-tearing-…

-ap

Oliko tuo siis Suomessa? Ei varmastikaan. 95% on ihan huuhaata.

Vierailija
36/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihamielinen ja asenteellinen kysymys, johon ei voi antaa aloittajaa tyydyttävää vastausta.

37/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vain hyvin pienelle osalle synnyttäjistä tulee kuvailemiasi vaivoja. Synnytys on luonnollinen tapahtuma, johon luonto on naiset ja eläinemot varustanut monin eri keinoin. Jos naisen keho ei kestäisi synnytyksiä, olisi lajimme kuollut sukupuuttoon jo ennen kuin se edes kunnolla oli kehittynyt ihmislajiksi.

Luonto on antanut eläinnaaraille kaikenlaisia eväitä synnytyksestä selviämiseen, mutta valitettavasti ei ihmisille.

Katso vaikka Afrikan äitiyskuolleisuuslukuja, esim. Keski-Afrikan tasavaltaa tai Sierra Leonea. Siellä kaikki paitsi varakkaat synnyttävät sen varassa miten luonto on heidät siihen varustanut, ja seurauksena on kasa äitien ruumiita ja vielä isompi kasa kuolleita vauvoja. Sekä tietenkin joukko naisia, joiden elämä on pilalla vaurioiden takia.

-ap

Afrikassa on useita syitä, miksi äitikuolleisuus on niin korkea. Lapsia saadaan liian nuorena. Synnytyksiä on liian tiheään. Raskas työ, huono ravitsemus, tietämättömyys. Pahimpana kaikista tyttöjen sukupuolielinten silpominen, joka tuhoaa ulkosynnyttimien joustavuuden. Tällaisten naisten on aina mentävä sairaalaan synnyttämään. Usein he eivät ehdi ajoissa tai sitten ei vaan ole rahaa.

Vierailija
38/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut paha ihminen kun olen siittänyt aikanaan tähän maailmaan jälkikasvua. Nyt ymmärrän kuinka suurta tuskaa se viattomalle naisreppanalle aiheuttikaan.

Kadun.

Kivittäkää minut, olen hirviö enkä ansaitse elää. Olin harhaluulossa että nainen halusi itsensä raskaaksi.

Tappakaa minut koska olen mies ja paholaisesta seuraava :(

Vierailija
39/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tässä ketjussa vastauksen siihen miksi haluat lapsia? Tämä siihen tarkoitettu ketju jäi kovin hiljaiseksi: https://www.vauva.fi/keskustelu/3849754/mita-varten-hankit-vauvan#comme…

Siinähän sinulla on vastauksia, kuinka monta niitä haluat? Ei täällä jaksa äidit ja isät olla jatkuvasti velojen ihmettelyihin vastaamassa joka ketjussa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3801333/miksi-teit-lapsia

https://www.vauva.fi/keskustelu/3816741/miksi-teet-viela-nykyaikana-lap…

Vierailija
40/53 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut paha ihminen kun olen siittänyt aikanaan tähän maailmaan jälkikasvua. Nyt ymmärrän kuinka suurta tuskaa se viattomalle naisreppanalle aiheuttikaan.

Kadun.

Kivittäkää minut, olen hirviö enkä ansaitse elää. Olin harhaluulossa että nainen halusi itsensä raskaaksi.

Tappakaa minut koska olen mies ja paholaisesta seuraava :(

Tunsitko minkäänlaista empatiaa, katumusta tai häpeää, kun seurasit vierestä vaimosi kärsimyksiä?

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä