Pesetkö riisin ennen keittämistä?
Kommentit (34)
Pesen lian ja ylimääräiset tärkkelykset pois.
Tottakai huuhtelen kylmällä vedellä useampaan kertaan, poistaa turhaa tärkkelystä ja mahdolliset roskat.
Laitan riisin kattilaan ja huuhtelun sen kattilassa muutamaan kertaan, sitten jätän veden ja laitan hellalle.
Riippuu siitä, mitä olen riisistä tekemässä. Jos esim. pilahvia niin en pese. Jos sushia, niin pesen. Jos riisipuuroa, niin en pese.
Mikä juttu tämä nyt oikein on? En ymmärrä. Joskus kyseltiin pesenkö jauhelihan myös ennen paistamista? Haloo aloittaja. Hanki elämä. Kiitos!
Huomaako eron maussa jos pesee? En ole itse pessyt, pitänee kokeilla. Ap
Joskus, mutten yhtä antaumuksella, kun japanialaiset zenseit ..
Zinc
Lisäkeriisin (basmati) liotan ja huuhtelen.
Vierailija kirjoitti:
Huomaako eron maussa jos pesee? En ole itse pessyt, pitänee kokeilla. Ap
Sieltä lähtee ne valkuaiset liikkeelle tai jotain. Kaippa se ihan oikeaoppisessa kokkauksessa pitäisi pestä.
Zinc
Mä jopa liotan joskus yön yli. Tavallista, en puuroriisiä.
Ei kai siitä mitään haittaa kai ole?
En kyllä tiedä, onko hyötyäkään.
Monessa riisilajikkeessa on myos arsenikkia jonka saa suurimmaksi osaksi pois huuhdellessa.
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta pakattua merkkiriisiä ei tarvitse huuhtoa. Negrukaupan etnistä en söisi pestynäkään.
Ja mikähän riisi ei Suomessa ole etnistä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä nyt oikein on? En ymmärrä. Joskus kyseltiin pesenkö jauhelihan myös ennen paistamista? Haloo aloittaja. Hanki elämä. Kiitos!
Kannattaisiko joskus sivistää itseään?
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/201808242201157977
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, onko hyötyäkään.
On hyötyä, arseeni vähenee, tulee pidempää ja irtonaisempaa.
Ostan Uncle Bens riisiä ja pakkauksessa ei sanota mitään sellaista, että riisi pitäisi huuhdella, puhdasta näyttää olevan, olen sitä jo vuosia syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Monessa riisilajikkeessa on myos arsenikkia jonka saa suurimmaksi osaksi pois huuhdellessa.
Haitta-aine on arseenia (ei arsenikkia), mikä ei ole vesiliukoista.
Vierailija kirjoitti:
Arseenia.
Näin opetettiin tekemään kokkauskurssilla eli pesen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, onko hyötyäkään.On hyötyä, arseeni vähenee, tulee pidempää ja irtonaisempaa.
Okei, kiitti😊
En.