Herneet ei sit viihtyny, -Zinccis
sokeriherneessä pari vaivasta riippaa. Olen kumpaakin kyllä leikannut. Toisessa kuilleita lehtiä puolet ja sentään vähän kasvuakin tullut ruukussa. Sitäkin olen syönyt, mutta ei nää oikein menesty.
Zinc
Missä vika ?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
So what? 😊
Twät missähän ne sitten viihtyisi
Zinc
wattu, pelkäsin, että viihtyy savimaassa, vähäx sellainen multa maksaa hunajaa kaupassa, vaikka on niin yleistä, että pitäisi olla halpaa kuin saippua.
Olis pitänyt kalkita, eikä lannoittaakaan juurikaan .. Tai kyllähän lannottaminen yleensä lehtiä lisää, muttei kukintoja, huomasin että tuossa on kaks kukintoa nyt. (olen tosin syönyt tuota herneenversona, että eipä se niitä varmaan ole kerennyt kasvattamaankaan .. )
Zinc
Mutsillas on kasvimaalla, hyvin viihtyy.
Onko sulla amppelissa vai missä?
Sokeriherneet on ihania wokattuna kokonaisina palkoina.
Jahas. Lajikekin sitten ratkaisee kasvupaikan. Tosi kiwa, kun niissä kaupan paketeissa vaan lukee herne tosi hyvä sitä ja tätä.
Eihän ne yksityisasiakkaille mitään tiettyjä lajikkeita myy ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Mutsillas on kasvimaalla, hyvin viihtyy.
Onko sulla amppelissa vai missä?Sokeriherneet on ihania wokattuna kokonaisina palkoina.
Heräsin vähän liian myöhään ja laitoin ruukkuun, joskus kesä/heinäkuun vaihteessa. En ees pyrkinyt palkoja saamaan, vaikka olen ennenki saanu silleen, että olen vaan lyönyt herneenversot ruukkuun keskellä kesää.
Zinc
Tarkoitus oli vaan syödä sitä vihreetä sitä mukaa kun ne kasvaa. Tietty, on nuo elukoillekin kelvanneet .. mutta sokeriherne ei ole paljon isompi kun kuukausi sitten ..
Sun kans ei viihdy kukaan eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Sallikaan ei viihtynyt.
Salli ? En tiedä herneen merkistä kyllä ja liian väsynyt sanaleikkeihin. Taistelua, etten mee nyt nukkuun ja herää sit yöllä. Ihan valmis nukkuun jo.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Sun kans ei viihdy kukaan eikä mikään.
Olet ikävä ja ruma, haiseva, loinen.
Zinc
Nää on saanut sadevettäkin. Mittasin ph:n ja se oli 5,3 .. alkaa vähän selviämään nää syyt.
Zinc
Onko zinc kristallikissa, eli enbuske?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what? 😊
Zinc
Kokeile vaikka työntää ne jatkossa omaan perzeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what? 😊
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Onko zinc kristallikissa, eli enbuske?
Ei kissa ole buske
Zinc, on koira,
eikä kissa
Osta jalostajan älä sorru muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what? 😊
Zinc
Yritätkö nostattaa ketjua ?
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Osta jalostajan älä sorru muihin.
En tiennytkään, että ne myy herneitä.
Zinc
Käynkin hakemassa yhden varren ja mutustelen sitä !
Tässä sitä nyt mutustan. Hyvä herneen maku, ja kukkakin tuli kaupan päälle !
Zinc
Söin kukan ja hahaha! Tässähän on kukan vieressä vielä vajaa senttinen palkokin, syön senkin !
Zinc
So what? 😊