Mikä helvetti saa ihmiset lihoo, laiskuutta
Naisilla syinä on raskauskilot ja kiire lasten kanssa, miehet vetää olutta viimestä päivää. Tekis mieli ravistella hereille, että skarppaa vähän, eikö hävetä. Mielessä ajattelen aina, että mitäpä jos söisit vähän lisää, on näyttänyt onnistuvan tähänkin asti.
Eihän se vaadi ku että syö vähemmän ku kuluttaa, ei luulis olevan vaikeaa. Sitten yhteiskunta maksaa kaikki seuraukset, kuten nivelrikot, diabetes-hoidon ja masennuksen yms. Loose-loose situation..
Kommentit (57)
Ratkaisemattomia arkipäivän ongelmia. Päivän haaveilin lähteväni illalla lenkille, mutta tässäpä istun. Syy: en uskalla jättää mukkuvia lapsia keskenään. Mies lähti lanaamaan mökkitietä, kun oli keliä. Söin salaattia ja kymmenkunta mariannea lohdukkeeksi...
JOS nyt menisin nukkumaan, saisin unen päästä pian kiinni ja JOS saisin ylitettyä itseni, niin minulla olisi aamulla klo 6 mahdollisuus lähteä lenkille.
Jep... Mä oon laiska, ja mä tykkään herkuista.
Raskausaikana iski niin helvetilliset liitoskivut että jouduin saikulle jo 3kk ennen l.a, ja nyt kun synnytyksestä on 4kk minulla on 8kg ylimääräistä...
Mutta en nyt mahda itselleni mitään, en jaksa lähteä vaunulenkille huutajan kanssa joka ei viihdy vaunuissa, ja palkitsen itseäni herkuilla siitä että tupakka on jäänyt pois.
Laihdutan ehkä sitten joskus jos jaksan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:10"]
Oletko varma että sinä et sairastu kyseisiin sairauksiin ? Saat ihan vapaasti tulla ravisteleen, ei mua häiritse tai hävetä mun läskit.
[/quote]
no jos sairastun, ni ainakin voin olla tyytyväinen, etten itse aiheuttanut sitä
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:16"]
[/quote]
Miten niin et itse aiheuttanut sitä? Totta kai aiheutit sen itsellesi, ei se naapurin Maija tai Matti.
Nuo mainitsemasi vaivat voivat tulla myös hoikille. Tunnen esim. yhden naisen jolla selvisi raskauden aikana että hänellä on 1-tyypin diabetes. On hoikka ja terveydestään huolta pitävä.
Jos saisi valita, olisin mieluummin lihava ja fiksu joka ei huutele yhtä rumasti kuin ap. Kuin että olisin hoikka ja hirveän ulkonäkökeskeinen. Ei se ulkonäkö loppu peleissä niin tärkeää ole.
Ap:n kannattaisi lukea tämän päivän Hesarista artikkeli lihavista ja terveistä. Siinä kerrotaan muutama ihan muu syy lihomiseen kaiken muun ohessa. Myös se, miten ap:n kaltaisilla on tiedot aiheesta ihan minimissä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:10"]
Oletko varma että sinä et sairastu kyseisiin sairauksiin ? Saat ihan vapaasti tulla ravisteleen, ei mua häiritse tai hävetä mun läskit.
[/quote]
[/quote] Joopa joo ja lässyn lässyn. Mä syönkin sun kaltaisten ilkeilijöiden takia.
Mulla on polvissa ongelmaa, enkä ole ikinä ollut ylipainoinen. Nämä ongelmat johtuvat ilmeisesti siitä, että olen jossain vaiheessa elämääni ollut vähän siinä rajoilla, että onko anoreksiaa, eli lievästi alipainon puolella ja syönyt todella vähän. Kulumaa, vaikka tämän ikäisellä (40 ja risat) ei vileä pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:17"]
[/quote]
Miten niin et itse aiheuttanut sitä? Totta kai aiheutit sen itsellesi, ei se naapurin Maija tai Matti.
[/quote]
no suurin syy esim nivelrikkoon on lihavuus, samoin kakkostyypin diabetekseen..Toisilla taas perinnöllisyys, nivelrikossa esim aiemmat urheiluvammat yms. Niihin on vähän vaikeampi vaikuttaa itse, eikös
Oikeasti olisi isompi ihme jos ihmiset ei lihoisi. Elimistö on kehittynyt elämään aivan ratkaisevan paljon suuremmassa niukkuudessa ja meillä on käytettävissä lähes rajattomasti erittäin herkullista ruokaa. Tottakai ihmiset lihoo... Ole itse hoikka keski-ikäinen ja vain ääretön turhamaisuus pitää mut hoikkana, nimittäin elämä on jatkuvaa kieltäytymystä päivästä toiseen. Haaveilen siitä miten vanhuksena saan vihdoinkin estotta SYÖDÄ.
Jokainen tietenkin kommentoi niihin ketjuihin, joihin haluaa, mutta ansaitseeko tällainen aloitus tosiaan mielestänne jatkoa?
Jep, mut on saanut lihoomaan syöminen. Mutta kerro sinä, oi suuri nero, mistä löydän sen voiman, etten söisi? Syöminen on ihanaa, ruoka on hyvää, herkut on parasta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:21"]
Jep, mut on saanut lihoomaan syöminen. Mutta kerro sinä, oi suuri nero, mistä löydän sen voiman, etten söisi? Syöminen on ihanaa, ruoka on hyvää, herkut on parasta.
[/quote]
ajatus terveellisemmasta tulevaisuudesta Ja vanhuudesta? Itsekuri? Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:24"]
[/quote]
[/quote]
Mutta mitä iloa on pitkästä elämästä jos pitää kieltää itseltään sen mistä nauttii?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:24"]
[/quote]
[/quote]
Mutta mitä iloa on pitkästä elämästä jos pitää kieltää itseltään sen mistä nauttii?
[/quote]
No ei sitä pidäkään kokonaan kieltää vaan kohtuus kaikessa. Kyllä itekin ajoittain huomaa että kiloja on tullut, mutta sitten vaan vähentää niistä herkuista. Aika loogista, sanoisin. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:20"]
Oikeasti olisi isompi ihme jos ihmiset ei lihoisi. Elimistö on kehittynyt elämään aivan ratkaisevan paljon suuremmassa niukkuudessa ja meillä on käytettävissä lähes rajattomasti erittäin herkullista ruokaa. Tottakai ihmiset lihoo... Ole itse hoikka keski-ikäinen ja vain ääretön turhamaisuus pitää mut hoikkana, nimittäin elämä on jatkuvaa kieltäytymystä päivästä toiseen. Haaveilen siitä miten vanhuksena saan vihdoinkin estotta SYÖDÄ.
[/quote]
SAma täällä. Mulla on pakkomielle pysyä hoikkana, kun suvussa ylipainoa ja vakavia sairauksia sen johdosta. TArkkailen kaloreita niin, että kun ortoreksiasta puhuttiin eka kerran tajusin olevani aika lähellä sitä. Nyt olen sentään lopettanut salaatin lehtien ja yksittäisten kurkkusiivujen puntaroinnin.
Mä olen sairas, en pysty liikkumaan niin kuin ennen / haluaisin. Enkä jaksa. Minulta on leikattu imusolmukkeita ja lääkityskin turvottaa. Painoa on tullut vuoden aikana n. 12 kg. Ruoka maistuu sentään taas...
Raskausaikana en lihonut ja kun tein vauvan kanssa vaunulenkkejä yms., laihduin paljon aiempaa laihemmaksi. Olen kyllä liikkunut aina (ennen) paljon, mutta vauvan kanssa unohtui syöminenkin. Se raskauskiloista, olin bikinikunnossa (hyvässä) 2kk synnytyksen jälkeen.
Nyt muutaman vuoden päästä en voikaan sanoa samaa ja syy on: sairaus. Se ei lihota, mutta liikkumattomuus, lääkkeet, leikkauksen jäljet ja turvotus kaikki yhteensä lihotti. Liikunkin kyllä ihan kohtuullisesti nykyään, mutta paino on jäänyt tähän.
Hyvä olisi laihduttaa, mutta tulee paha olo, jos en syö enkä oikein jaksa huolehtia ulkonäöstä ja painosta, kun on niin paljon muutakin stressiä. Laihduttaminen on ankeaa ja mä tykkään ihan muunlaisesta elämästä varsinkin vakavan sairauden jälkeen.
P.S. Sairastuin vaikka olin laiha.
t. 19