Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vääntäkää mulle rautalangasta tuo e-lasku-juttu...

Vierailija
18.08.2013 |

Minulla menee nyt lähes kaikki laskut suoraveloituksena. Vuoden vaihteessa suoraveloitus kai loppuu. En ole tehnyt elettäkään siirtyäkseni mihinkään e-laskuun. En edes tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaa. Pitääkö minun käydä pankissa hyväksymässä laskuja säännöllisesti, kun tulee tuo e-lasku? Eivätkö laskut enää siis hoidu samalla tavalla automaattisesti niinkuin tapahtuu suoraveloituksessa?

Niin, ja miten tuo e-lasku otetaan käyttöön? Pitääkö se ottaa jokaisen laskuttajan kohdalla erikseen vai mitä minun pitää tehdä? Varmasti ohjeita lukee ympäri nettiä, mutta minulla tulee pää kipeäksi, jos yritän ottaa selvää. En jaksa selvittää tällaisia asioita. Veroilmoituksen täyttö kerran vuodessakin on jo liikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan esihistoriallista ketjua jos joku osaisi neuvoa, kun en asiaa muista, enkä pankin tai laskuttajan sivuilta tähän hätään löytänyt tietoa. ELi: Jos teen e-lasku sopimuksen (Nordea) nettipankin kautta ja käytän tunnisteena laskuttajan viitenumeroa viimeisimmästä paperilaskusta, niin maksanko tuon paperilaskun normaalisti ja saan seuraavan laskun e-laskuna, vai saanko "saman" laskun uudestaan nettipankkiin myös e-laskuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla