Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolapäivään taisi iskeä ahneus

Vierailija
18.08.2013 |

Tänään Espalla kävellessäni huomasin, että ravintolapäivän hinnat olivat kohenneet aika korkealle.. itämainen ruoka pahvilautasella seisomapaikan kera 10e, kuppikakut 3-4e, 5cm mittainen kevätrulla 2e... sisänsä sääli, jos kiva tapahtumaidea ampuu itseään jalkaansa ahneudellaan kun ruuat maksavat enemmän kuin oikeassa ravintolassa. Ehkä ois pitänyt mennä johonkin muualle kuin espalle

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasemalla pieni pulla maksoi 2 e turkkilaisten kojussa. Jätin väliin. Raaka-aine kustannukset eivät olleet edes 0,20 e.

Vierailija
42/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:04"]

Minä voin käyttää ylipäivättyä rahkaa leipomiseen, mutta en osta katukeittiöistä mitään. Grillimakkara menettelee juuri ja juuri, jos näen, että grillipaikalla on kylmälaukku  missä niitä pidetään. Hellepäivänä en osta niitäkään. 

[/quote]

Noin, huomaatko? Sinulla on kaikki valta päättää mitä syöt ja mitä et.

Ai niin, ihmisethän ovat tyhmiä, ja heidän holhoamisensa on meidän harvojen ajattelukykyisten tehtävä. Se on vain heidän omaksi parhaakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 23:22"]

Miksi ne kiskoo kalliita hintoja, kun ei tarvii maksaa mitään veroja tai hk- tai vuokra kuluja yms.

[/quote]

Ei ne raaka-aineet ihan ilmaisia ole. Sopii kokeilla itse kokata 200 annosta.

[/quote]

Nuudeli, katkarapu + mausteet ei maksa 7 e raaka-aineena.

Vierailija
44/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on seuraava rav- päivä ? 

Vierailija
45/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin ravintolapäivän hintoihin myös, olin ensimmäistä kertaa. Katselimme ympärillemme, ja totesimme että kannattaa mennä ravintolaan syömään. Ihmiset kyllä jonottivat kojuihin, joten kyllä kai monet ovat valmiita maksamaan saman hinnan kun ravintolassa. 

Vierailija
46/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 23:20"]

Luotatteko ihan tosissanne ravintoloiden keittiöiden olevan tosi siistejä ja kaikkia noita kehumianne määräyksiä noudattavia?

Hieno homma, jos tuolla luottamuksella säilyy terveenä, mutta takaan, ettei ravintolan keittiö tai kauppojen lämpötiskit aina ole turvallisia paikkoja.

[/quote]

En luota. Siksi en syö ravintolassa ennen kuin minulle on esitelty ruuanvalmistustilat :-)

Vierailija
47/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 08:42"]

koska on seuraava rav- päivä ? 

[/quote]16.11.2013

Vierailija
48/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 08:58"]

Petyin ravintolapäivän hintoihin myös, olin ensimmäistä kertaa. Katselimme ympärillemme, ja totesimme että kannattaa mennä ravintolaan syömään. Ihmiset kyllä jonottivat kojuihin, joten kyllä kai monet ovat valmiita maksamaan saman hinnan kun ravintolassa. 

[/quote]

Olihan niitä vaihtoehtoja, mistä valita, sellaisiakin, joissa ruoka-annos maksoi pari euroa.

Minusta parasta ravintolapäivässä ovat ne, jotka laittavat ravintolan pystyyn omalle pihalleen tai kotiinsa, eikä mihinkään torikojuun. Se on mielestäni paljon persoonallisempaa. Olemme aina käyneet niissä, on ollut hyvää ja todella edullista. Eilen esimerkiksi syötiin yhdesää paikassa, summa 9 € kahdelta hengeltä, ja juotiin pullakahvit toisessa paikassa, yhteensä 3,50 kahdelta hengeltä.

Kysynnän ja tarjonnan laki toimii, kyllä ne hinnat tippuvat, jos ei löydy maksajia, mutta miksi pitäisi myydä halvemmalla, jos kalliimmallakin menee kaupaksi?

Vierailija
49/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ihan samaa mieltä ap

Vierailija
50/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotatteko ihan tosissanne ravintoloiden keittiöiden olevan tosi siistejä ja kaikkia noita kehumianne määräyksiä noudattavia?

Hieno homma, jos tuolla luottamuksella säilyy terveenä, mutta takaan, ettei ravintolan keittiö tai kauppojen lämpötiskit aina ole turvallisia paikkoja.

[/quote]

En toki, mutta ainakin ravintola on vastuussa, jos heidän tiloissaan rikotaan määräyksiä ja tarjotaan saastunutta ruokaa. Ilman laillista vastuutakin heillä on aika hyvä motiivi toimia sääntöjen puitteissa: liiketoiminnan jatkuminen. Asiakkaat tuskin palaisivat kovin montaa kertaa samaan ravintolaan hakemaan ruokamyrkytystä.

Ravintolapäivän "ravintolat" eivät taida olla missään vastuussa mistään, vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
51/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 20:13"]

[/quote]

En toki, mutta ainakin ravintola on vastuussa, jos heidän tiloissaan rikotaan määräyksiä ja tarjotaan saastunutta ruokaa. Ilman laillista vastuutakin heillä on aika hyvä motiivi toimia sääntöjen puitteissa: liiketoiminnan jatkuminen. Asiakkaat tuskin palaisivat kovin montaa kertaa samaan ravintolaan hakemaan ruokamyrkytystä.

Ravintolapäivän "ravintolat" eivät taida olla missään vastuussa mistään, vai ymmärsinkö väärin?

[/quote]

Miten se sua helpottaa se vastuu, jos sairastut ravintolassa tai pop upissa, ihan yhtä sairas olet.

Vierailija
52/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 20:13"]

[/quote]

[/quote]

Miten se sua helpottaa se vastuu, jos sairastut ravintolassa tai pop upissa, ihan yhtä sairas olet.

[/quote]

Sinä et nyt tainnut ymmärtää, mitä ajoin takaa, mutta ei se mitään.

Vierailija
53/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kondiittori ja työkaverin kanssa tehtiin 200 muffinssia. Perjantaipäivä niitä tehtiin, lauantaina kuorrutettiin ja kaikki meni. Myytiin 1,5 e kpl, raaka-aineet eivät olleet montaa kymppiä. Mutta aikaa meni tosi paljon. Muffinssit oli hyvin pakattu ja kylmälaukut kunnolliset. Ensi kevääksi pitää kehittää jostain muutama pöytä ja kasa tuoleja.

Saatiin lainaksi telttakatos, ihan julkisilla tultiin.

Meni ehkä 2 h kun myytiin koko satsi, mutta ensi vuonna ei nosteta hintoja. Mukavaa oli !

Vierailija
54/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ravintolapäivänä hampparin jonka jauheliha ja kananmuna oli puoli raakaa. Huomasin sen epäonneksi vasta kun olin syönyt jo puolet. Sain kaupanpäällisiksi pahan olon. Tietämättäni olin jo raskaana ja jälkeenpäin olen miettinyt jos tuosta olisi saanut ruokamyrkytyksen, toksoplasmainfektion, listerian tai EHECin!

Vierailija
55/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Jos pelkää ruokamyrkytystä niin kannattaa jättää ravintolapäivä väliin! Ei sitä tarvitse silti muilta kieltää.

Itse syön ulkomaillakin mielelläni katukojuista ja olen käynyt hyvin vaatimattomissa oloissa asuvien luona syömässä. Tiedän toki ottavani riskin, mutta mieluummin nautin elämästä juuri näin kuin pelkäämällä aina pahinta. Kahdesti olen ruokamyrkytyksen elämäni aikana saanut; kerran ulkomailla ja kerran Suomessa ravintolasta. Hengissä olen yhä kaikesta huolimatta :).

Vierailija
56/56 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 21:13"]

Onko noudatettu Elintarvikeviraston määräyksiä elintarvikkeiden katkeamattomasta kylmäketjusta ja hygieenisestä säilytyksestä? Onko lihan ja vihannesten käsittely tapahtunut sääntöjen mukaisesti? Onko jätteet kierrätetty oikein?

[/quote]

Niin, ei varmaan kannata mennä koskaan kenenkään luo syömään, oli ravintolapäivä tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi