Miten onnistuisi vhh halvalla?
Vinkkejä?
Olen lihonut syömällä paljon pastaa, paljon itse leivottua vaaleaa leipää jne. Ne on halpoja. Pussi makaronia ei montaa rahaa maksa. Ja itse leivotut leivät tulee myös halvaksi.
Nyt pitäisi yrittää laihduttaa vhh-ruokavaliolla. Kaipaisin vinkkejä miten tehdä se halvalla, kun vihreät salaatit, voit, lihat, lohi, juustot ja jopa tonnikala ja kananmunat on nykyään varsin kalliita.
Kommentit (17)
GI-dieetti on parempi. Etsi vaikka kirjastosta Rick Gallopin kirja GI-dieetti. Siinä on hyvät taulukot, mitä kannattaa syödä ja kaupasta ostaa. Kirja on jostakin 2000-luvun alkupuolelta, itselleni olen sen ostanut v 2005. Kirjan luettuani tajusin, että olin ao dieetistä tietämättäni saanut pudotettua painoani juuri tuon kirjan opeilla.
Vierailija kirjoitti:
GI-dieetti on parempi. Etsi vaikka kirjastosta Rick Gallopin kirja GI-dieetti. Siinä on hyvät taulukot, mitä kannattaa syödä ja kaupasta ostaa. Kirja on jostakin 2000-luvun alkupuolelta, itselleni olen sen ostanut v 2005. Kirjan luettuani tajusin, että olin ao dieetistä tietämättäni saanut pudotettua painoani juuri tuon kirjan opeilla.
Alapeukutin, kun vastasit ihan muuhun mikä oli aloituksen kysymys.
Ostin eilen paprikaa, kirsikkatomaatteja, pakaste kukkakaalta ja parsakaalta, retiisiä, porkkanaa, herkkusieniä pienen pussin juustoraastetta, possun kaksi lehtipihviä, 450 g broilerin rintafileetä, jauhelihaa, munia 4 prk rasvaista viiliä, philadelphia tuorejuustoa, 4 dl kuohukermaa kaksi pussia mustaherukoita. Hinta oli jotain 50 euroa. Viisi päivää elelen noilla. Ei kallista minusta.
Tuosta broilerista ja jauhelihasta saa kasvisten, kerman ja juustoraasteen kanssa molemmista kolme ateriaa. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja sitten viiliä, marjoja tai molempia lisäksi
Terveellisintähän olisi, jos voisi ostaa kaiken tuoreena, mutta pakasteet kuten kukkakaali, parsakaali sekä pakastepinaatti ovat suht edullisia. Samoin tuoreista kaali ja tarjous - sekä sesonkikasvikset. Lihasta jauheliha on edullisin sekä arkijuustot yms. sekä kananmunat vaikka hinta onkin noussut. Kylkeen oliivi- tai rypsiöljyä sekä voita. Tylsäksihän vhh-käy silloin, kun joutuu jatkuvasti kierrättämään samoja ruoka-aineita, mutta monotonistahan pastan, sämpylöiden ja kaurapuuronkin jatkuva syöminen on.
Voi ostaa 3 kg luita ja hauduttaa niitä vedessä reilun vuorokauden. Tästä ha mausteista syntyy herkullinen luuliemi. Ei hiilareita. Laihtuu, koska ei juuri energiaakaan.
Vhh on halpaa. Jää välipalat ja muut herkut pois. Leivät, pastat, puurot pois. Syö kaksi kertaa päivässä lihasta, maitotuotteista ja kasviksista tehtyjä ruokia.
Itse olen vhh:lla, en ketolla, niin voi syödä aika liberaalisti kaikkea kasvista, juuresta, marjaa. Rasvakylläistä ruokaa ei tarvita volyymisesti yhtä paljon ja yhtä usein kuin hiilarikyllästettyä saavuttaakseen kylläisyyden ja päivittäiskaloriat.
Vierailija kirjoitti:
Ostin eilen paprikaa, kirsikkatomaatteja, pakaste kukkakaalta ja parsakaalta, retiisiä, porkkanaa, herkkusieniä pienen pussin juustoraastetta, possun kaksi lehtipihviä, 450 g broilerin rintafileetä, jauhelihaa, munia 4 prk rasvaista viiliä, philadelphia tuorejuustoa, 4 dl kuohukermaa kaksi pussia mustaherukoita. Hinta oli jotain 50 euroa. Viisi päivää elelen noilla. Ei kallista minusta.
Tuosta broilerista ja jauhelihasta saa kasvisten, kerman ja juustoraasteen kanssa molemmista kolme ateriaa. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja sitten viiliä, marjoja tai molempia lisäksi
Minulle tuo on liian kallista, koska ei tuolla voi elää viittä päivää. Viiden päivän päivälliset saa noista kyllä, mutta sitten pitää hankkia myös aamukahvi, jokin pieni aamupala sen kanssa, lounas ja ehkä joku pieni iltapala. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vhh on halpaa. Jää välipalat ja muut herkut pois. Leivät, pastat, puurot pois. Syö kaksi kertaa päivässä lihasta, maitotuotteista ja kasviksista tehtyjä ruokia.
Itse olen vhh:lla, en ketolla, niin voi syödä aika liberaalisti kaikkea kasvista, juuresta, marjaa. Rasvakylläistä ruokaa ei tarvita volyymisesti yhtä paljon ja yhtä usein kuin hiilarikyllästettyä saavuttaakseen kylläisyyden ja päivittäiskaloriat.
En minä nytkään osta herkkuja eli ei nykyäänkään mene rahaa niihin. Syön nykyään aamupalan kahvilla, lounaan ja päivällisen, usein vielä ennen nukkumaanmenoa leivän.
Ap
Fasting on helpompi, kuin keto. Pitää vaan pidemmät paastot, kuin 16/8 mieluiten, 20/4.
Voi syödä normaalia terveellistä ruokaa ja terveys paranee.
Kananmunia kyllä harva jaksaa syödä kauhean paljoa. Alkavat tökkiä. Kananunapainotteinen VHH lienee edullinen.
Huomenna on kauppapäivä. Ostan:
Sika-nautajauhelihaa 2*400g 5e
Kanan fileesuikaleita 2*250g 6e
Arki gouda n 6e
15 munaa n 3,5e
Voi 3,99e
Arki jugurtti, litra, maustamaton n 2e
Punainen maito, litra, n 1,5e
Kuohukerma, 0,5l, n 2,5e
Rehujen hintaa en tiedä, kun pitää katsoa mitä kaupassa on.
Kotivarasta ja edellisten ostosten ylijäämästä tomaattimurskaa, kuivattuja kesäkurpitsaviipaleita, sipulia, smetanaa, raejuustoa, marjoja, nokkosta yms.
Aamiaisiksi munia jossain muodossa tai jugurttia marjoilla.
Lounaiksi edellisen päivän päivällisen tähteitä tai munia jossain muodossa.
Päivällisiksi teen noista jauheliha-raejuustolaatikkoa, kesäkurpitsalasagnea, kaalilaatikkoa, voikanaa.
Kaapeissa on siemeniä ja manteleita, pofiberiä, psylliumia ja ajattelin tehdä niistä leipää ja siemennäkkäriä.
Osta rotunaudan jauhelihaa, kanan fileitä ym.. ja kaalia, paista reilussa voissa pannulla.
Tällä reseptillä minä olen laihtunut 3kk 12kiloa.
Juo lisäksi reilusti kahvia ja suolattua vettä, ei maksa paljoo.
Vierailija kirjoitti:
Fasting on helpompi, kuin keto. Pitää vaan pidemmät paastot, kuin 16/8 mieluiten, 20/4.
Ainakin lihakset lähtee tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lihakset lähtee tehokkaasti.
Intermitted Fasting nimenomaan tähtää siihen, että insuliinit ja kortisoli pidetään alhaalla. Tällöin keho käyttää polttoaineena rasvavarastoja. Ei ole tarvetta muuttaa lihasmassaa glukoosiksi ja siten energiaksi.
Samalla toki pitää toteutua kalorivaje ja kohtuullinen hiilihydraattien määrä. Itsellä tämä tuntuu olevan ainut keino, mikä auttaa. Tasaiseen tahtiin lähtenyt 10kg tänä vuonna.
Itse juon vain vihreää teetä lounaaseen asti.
Esimerkkejä ruuasta:
Muhennos pakaste-neulapavuista, jauhelihasta, tomaattimurskasta ja sipulista. Lisukkeena esimerkiksi uunissa paahdettua lanttua/naurista tai vaikkapa porkkana raaste
Punainen curry: kanan jauhelihaa (halvin jauheliha nykyisin), pakasteesta kasviksia oman maun mukaan (itselle maistuu nyt nuppuvihannekset), punaista curry maustetahnaa ja purkki kookoskermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin, kun vastasit ihan muuhun mikä oli aloituksen kysymys.
Sehän on yksi muunnos VHH:sta, mutta lempeämpi ja jårkevämpi. Ota selvää, ennen kuin alat hillumaan,
Tietäjät tietää.
-ei ap