Ärsyttääkö teitä ihmiset, jotka kirjoittavat virkkeen perään 2 pistettä?
Sinne kuuluu laittaa yksi tai kolme pistettä. Kaksi pistettä ei ole välimerkki, sitä ei edes ole olemassa kieliopin näkökulmasta katsottuna. Mistä se on alun alkujaan edes tullut?
Pekalla on kuulemma muuta menoa tänään..
vs.
Pekalla on kuulemma muuta menoa tänään...
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ne,,, jotka tunkevat 3 pilkkua,,, joka väliin. Mitä se edes tarkoittaa,,,?
Toi on jo joku ymmärryksen vamma.
Kyllä.. lisäksi ärsyttää, ihmiset jotka ei osaa käyttää pilkkuja tai päättää lausetta pisteeseen
KAIKKI ÄRSYTTÄÄ!!!!! REVIN PERSEKARVANI YKSITELLEN IRTI KUN NIIN PALJON ÄRSYTTÄÄ!!!
Miksi pikkuasiat pitäisi ärsyttää? Mitä se kertoo ihmisestä, jota pienetkin asiat ärsyttää.
Että tällaista pilkun.. Ei kun pisteen nu**intaa tällä kerta...
Minua ärsyttää tylsät ihmiset, jotka yrittävät sulautua huomaamattomasti joukkoon. Kaksi-pisteiset erottuvat edukseen tuosta joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pikkuasiat pitäisi ärsyttää? Mitä se kertoo ihmisestä, jota pienetkin asiat ärsyttää.
Että pienet asiat ärsyttää? Voihan olla, että isot asiat ei taas sitten ärsytäkään. Mitä se kertoo ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.. lisäksi ärsyttää, ihmiset jotka ei osaa käyttää pilkkuja tai päättää lausetta pisteeseen
Virke päätetään pisteeseen tai kolmeen pisteeseen, jos merkitystä halutaan muuttaa. Kaksi pistettä ei ole välimerkki.
Ei ärsytä. Käytän joskus itse. Sen tarkoitus on jättää lause ikään kuin ilmaan..
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Käytän joskus itse. Sen tarkoitus on jättää lause ikään kuin ilmaan..
Kirjoita sitten kolme pistettä. Kaksi pistettä ei ole välimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pienet asiat ärsyttää? Voihan olla, että isot asiat ei taas sitten ärsytäkään. Mitä se kertoo ihmisestä?
Se että on pikkumainen.
Kyllä kahden pisteen väeltä puuttuu jotain....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kahden pisteen väeltä puuttuu jotain....
Iteltäs puuttuu..
Ei mutta siitä valittavat ihmiset ärsyttää..