Eroa ammattiliitosta! Tee se HETI!
Laskin, kuinka paljon PAM:in jäsenyys maksaa minulle vuodessa. Se maksaa rapiat 520 € joka vuosi. Kaksi kertaa niin paljon kuin kirkollisveroni, jonka maksamisen myös lopetin aiemmin eroamalla kirkosta. Niinpä erosin myös PAM:ista.
PAM:ille (ja sen edeltäjälle Liikealan ammattiliitolle) maksamani rahat ovat vuosikymmenten varrella todennäköisesti menneet liiton johtoporukan ruotsinkielisten naisten hilpeiden seminaarimatkojen ja juhlaillallisten kustantamiseen.
Mitä olen saanut kaikkina näinä vuosikymmeninä liitolta tuolla 520 eurolla, jonka olen joka vuosi maksanut? Ivallista naurua ja halveksuntaa pääluottamusmieheltä silloin, kun olen joutunut työnantajani painostuksen kohteeksi. Palkkaanikin pienennettiin siirtämällä minut matalapalkkaisempaan työhön talon sisällä, ja pääluottamusmies vain nauroi ja sanoi, että työnantajalla on oikeus siirtää minut muihin töihin ja siihen ei liitto puutu.
Sinäkin voit säästää satasia eroamalla PAM:ista. Näin se tapahtuu:
http://www.pam.fi/fi/jasenyys/liiton...eroaminen.aspx
Se ei riitä, että eroat liitosta, koska sinä kuulut silti vieläkin Palvelusalojen Työttömyyskassaan ja maksat siitä. Sinun pitää erota kassastakin. Ohjeet siihen:
http://www.ytk.fi/fi/liity_jaseneksi...n_vaihtaminen/
Tuon linkin kautta voit vaihtaa kassan jäsenyyden huomattavasti halvempaan YTK:n kassaan.
Kommentit (263)
Nyt on joulukuu, viimeiset ajat erota ammattiliitosta ja siirtyä Loimaan kassaan, jos haluaa ensi vuonna säästää rahaa!
Kyllä se tietysti hieman pännii, jos on ensin maksanut maksuja vaikka 15 v, esim. yht. 7000 e, ja sitten eroaisi ja jäisi vaikka vuoden päästä työttömäksi.
AY-maksut voi vähentää verotuksessa ansiotulosta.
Vakuutus se on siinä missä muutkin. Onko ammattiyhdistysvastaisilla muutenkin sama linja vakuutuksiin?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:57"]
Kyllä se tietysti hieman pännii, jos on ensin maksanut maksuja vaikka 15 v, esim. yht. 7000 e, ja sitten eroaisi ja jäisi vaikka vuoden päästä työttömäksi.
AY-maksut voi vähentää verotuksessa ansiotulosta.
Vakuutus se on siinä missä muutkin. Onko ammattiyhdistysvastaisilla muutenkin sama linja vakuutuksiin?
[/quote]
Kyllä on sama linja. Kun varovaisesti ja turvallisesti elää, ei vakuutuksia tarvitse. Takana 50 vuotta ilman sen isompia sairasteluja, olen terve kuin pukki, eikä taloni ole palanut, en ole töissä hankkiutunut onnettomuuksiin enkä koskaan kolaroi autolla. Jumala varjelee sitä, joka itseään varjelee. Kaikkina näinä vuosikymmeninä olen säästänyt vakuutusmaksuissa kymmeniä tuhansia euroja.
Työttömyyskassaan voi kuulua ja ansiosidonnaiseen on suten oikeutettu ilman ay-jäsenyyttäkin
[/quote]
Oletko hieman yksinkertainen vai yritätkö tahallasi hämätä? Ei täällä kehoteta eroamaan kassasta, vaan ammattiliitosta. Ne ovat kaksi eri asiaa, vaikka liitot yrittävätkin pimittää ihmisiltä tätä tietoa parhaansa mukaan. Sellaisiakin tarinoita on kuultu, että liitossa on yritetty estää ihmistä eroamasta pelkästään liitosta ja väitetty, että samalla pitää erota kassastakin. Jo tällainen kieroilu on minulle riittävä syy olla rahoittamatta liittojen touhuja!
[/quote]
Minä en ota mitään vakuutuksia yhdistyksiltä, jotka haaskaavat heille maksamiani rahoja ylimitoitettuun ja ammattitaidottomaan henkilöstöön ja johdon porsasteluun, ja lisäksi aktiivisesti lisäävät eriarvoisuutta prekariaatin ja jatkuvasti harvenevan hyvässä asemassa olevan työväestön välillä. Haluan, että Suomessa luodaan edellytykset siihen, että mahdollisimman moni voi saada työtä, vaikka tämä merkitsisi joistakin työntekijöiden eduista luopumista. Nykyiset ammattiliitot pyrkivät siihen, että työtä voidaan tarjota vain harvoille, koska työntekijästä aiheutuvat kulut kaikkine sovittuine etuineen ovat niin suuret, että moni ei sitä työpaikkaa enää saa, vaan joutuu esim. vuokratyöfirmojen palvelukseen tai sitten kokonaan työttömäksi.
En siis tosiaankaan ota mitään maksullisia "vakuutuksia" tällaista politiikkaa ajavalta taholta!
No paljonko se Pamin jäsenyys käytännössä sitten maksaa?? Onko tietty prosentti palkkatuloista vai miten?? Rupesi kiinnostamaan... enkä löytänyt sitä missään mainittavan.
No ni loppuhan tääkin shaissen jauhaminen tohon.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:34"]
Erosin koko yhteiskunnasta tuli pitemmän päälle paljon halvenmaksi.
Kuin yks ay. maksu.
[/quote]
Taas yksi syy erota. Jäsenmaksuilla maksellaan liittojen johdon suosikin vaalikampanjointia:
Minä en ainakaan halua rahojani hassattavan moiseen! Kommenteissa asia on sanottu paremmin kuin itse osaan:
"Verottomilla ay-rahoilla on kiva puuhastella. AY-liike on Suomessa osa rakenteellista korruptiota, jossa ensin sovitaan miten rahaa kerätään poliittisilla päätöksillä , sitten ketä kavereita liittoihin sillä työllistetään ja lopuksi kenet nostetaan poliittiseksi päättäjäksi taas päättämään samoista asioista.
Miten voi olla että työttömyyskassaa pidetään yllä satasella vuodessa ja osa saa kerätä moninkertaisen määrän liiton jäsenmaksuja vain ja ainoastaan ylläpitääkseen erilaista joukkoa töissä vallan kalliissa linnakkeissa."
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:26"]
Taas yksi syy erota. Jäsenmaksuilla maksellaan liittojen johdon suosikin vaalikampanjointia:
Minä en ainakaan halua rahojani hassattavan moiseen! Kommenteissa asia on sanottu paremmin kuin itse osaan:
"Verottomilla ay-rahoilla on kiva puuhastella. AY-liike on Suomessa osa rakenteellista korruptiota, jossa ensin sovitaan miten rahaa kerätään poliittisilla päätöksillä , sitten ketä kavereita liittoihin sillä työllistetään ja lopuksi kenet nostetaan poliittiseksi päättäjäksi taas päättämään samoista asioista.
Miten voi olla että työttömyyskassaa pidetään yllä satasella vuodessa ja osa saa kerätä moninkertaisen määrän liiton jäsenmaksuja vain ja ainoastaan ylläpitääkseen erilaista joukkoa töissä vallan kalliissa linnakkeissa."
[/quote]
Kiva on puuhastella. Kun eroat liitosta, ei liitto enää ainakaan sinun rahoillasi puuhastele.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 15:53"]
Minä jouduin työtapaturmaan, josta työnantaja joutui maksamaan minulle 5000euroa korvauksia. Ilman liiton asianajajaa minulla ei olisi ollut minkäänlaista mahdollisuutta haastaa työnantajaa oikeuteen työturvallisuusrikoksesta. Tässä tapauksessa en joutunut maksamaan penniäkään asianajajasta tai muutenkaan oikeudenkäyntikuluja, vaan liitosta hoidettiin kaikki.
[/quote]
Mahdollisuudet on myös YTK-yhdistyksen jäsenellä. Googleta YTK-yhdistys, vuosimaksu 19 euroa. Oikeudenkäyntikulut korvataan. Ei paha, eh?
Irti vaan kaikista sosialistisista neuvostoliittokytkennöistä
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:01"]Laskin, kuinka paljon PAM:in jäsenyys maksaa minulle vuodessa. Se maksaa rapiat 520 € joka vuosi. Kaksi kertaa niin paljon kuin kirkollisveroni, jonka maksamisen myös lopetin aiemmin eroamalla kirkosta. Niinpä erosin myös PAM:ista.
PAM:ille (ja sen edeltäjälle Liikealan ammattiliitolle) maksamani rahat ovat vuosikymmenten varrella todennäköisesti menneet liiton johtoporukan ruotsinkielisten naisten hilpeiden seminaarimatkojen ja juhlaillallisten kustantamiseen.
Mitä olen saanut kaikkina näinä vuosikymmeninä liitolta tuolla 520 eurolla, jonka olen joka vuosi maksanut? Ivallista naurua ja halveksuntaa pääluottamusmieheltä silloin, kun olen joutunut työnantajani painostuksen kohteeksi. Palkkaanikin pienennettiin siirtämällä minut matalapalkkaisempaan työhön talon sisällä, ja pääluottamusmies vain nauroi ja sanoi, että työnantajalla on oikeus siirtää minut muihin töihin ja siihen ei liitto puutu.
Sinäkin voit säästää satasia eroamalla PAM:ista. Näin se tapahtuu:
http://www.pam.fi/fi/jasenyys/liiton...eroaminen.aspx
Se ei riitä, että eroat liitosta, koska sinä kuulut silti vieläkin Palvelusalojen Työttömyyskassaan ja maksat siitä. Sinun pitää erota kassastakin. Ohjeet siihen:
http://www.ytk.fi/fi/liity_jaseneksi...n_vaihtaminen/
Tuon linkin kautta voit vaihtaa kassan jäsenyyden huomattavasti halvempaan YTK:n kassaan.[/quote]Kirkolta jos olisit osannut apua pyytää, niin olisivat sinua auttaneet.
Liittykää toki loimaan kassaan vain kaikki. Työnantaja tykkää kun vähäisetkin järjestäytymiset työpaikoilla murenevat. Tutkikaa myös millainen taho on loimaan kassan perustanut. Kyllä tavallisten työläisten kandee itse etunsa ja palkkansa neuvotella vain. Sisältää sarkasmia ellei joku tajunnut.
Lukekaa hyvä artikkeli hakusanalla ytk:lla yhteyksiä kokoomukseen ja työnantajiin.
Kuka hullu vielä kuuluu PAM:iin?!?