Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei noita maskeja pidä Helsingissä julkisissa juuri kukaan

Vierailija
15.08.2020 |

Ihan turha "suositus". Eilen tein kolme bussimatkaa jan otannan perusteella max 20 prosentilla oli maski. Olisi pitänyt olla määräys, jota myös valvotaan. Kuten esim että bussiin ei saa tulla ilman maskia, ja lipuntarkastajat + vartijat sitä vahtimaan. Nyt tuo on ihan hyödytöntä, kun suurin osa viittaa kintaalla koko hommalle.

Kommentit (247)

Vierailija
121/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei maski ole niitä kaikista tehokkaimpia, itä ei edes peruskaupasta saa, suojaa se muita, ei maskin käyttäjää sinällään.

Tässä olet väärässä. Vaikka maski suojaisi käyttäjää vaikkapa vain 50-prosenttisesti, se on paljon parempi kuin ei mitään. Virustaudeissa taudin vakavuuteen vaikuttaa hyvin paljon saatu viruskuorma. Mitä vähemmän virusta tartunnassa saa, sen paremmin kehon puolustusjärjestelmät ehtivät siihen reagoimaan. Hyvin vähän virusta saadessa voi olla, ettei koko tautia edes tule. Tai tauti on ainakin lievä. Jättikuorman virusta saadessaan elimistön omat puolustusmekanismit eivät ehdi toimimaan kunnolla, tai ne lyövät yli ja aiheuttavat omat vaaransa.

Mikään maski ei ole sataprosenttinen suoja.

Aivan helvetillinen määrä maskeja tulee käytettyä ympäri maailmaa joka päivä, jos suurin osa käyttäisi niitä. Ihan jäätävä määrä roskaa. Lisäksi voihan olla, että moni lääppii niitä maskeja väärin ja lopulta tuloskin on minimaalinen. Eli hukumme roskaan, mutta emme hyödy paljoakaan. Lopulta se rokote joskus vasta ratkaisee tilanteen.

Siksi kangasmaskit ovat paras vaihtoehto.

Kangasmaski on myös suurempi riski väärinkäytöllä haalia se virus itselleen.

Kun ei se alun perinkään kuulu suojata sinua vaan muita! Miten voi olla että vielä monen kuukauden pandemian jälkeen kukaan ei näytä tajuavan että ne maskit ei suojaa sinua tartunnalta, ainoastaan suojaa muita sinun mahdolliselta oireettomalta tartunnalta.

Vierailija
122/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei maski ole niitä kaikista tehokkaimpia, itä ei edes peruskaupasta saa, suojaa se muita, ei maskin käyttäjää sinällään.

Tässä olet väärässä. Vaikka maski suojaisi käyttäjää vaikkapa vain 50-prosenttisesti, se on paljon parempi kuin ei mitään. Virustaudeissa taudin vakavuuteen vaikuttaa hyvin paljon saatu viruskuorma. Mitä vähemmän virusta tartunnassa saa, sen paremmin kehon puolustusjärjestelmät ehtivät siihen reagoimaan. Hyvin vähän virusta saadessa voi olla, ettei koko tautia edes tule. Tai tauti on ainakin lievä. Jättikuorman virusta saadessaan elimistön omat puolustusmekanismit eivät ehdi toimimaan kunnolla, tai ne lyövät yli ja aiheuttavat omat vaaransa.

Aivan helvetillinen määrä maskeja tulee käytettyä ympäri maailmaa joka päivä, jos suurin osa käyttäisi niitä. Ihan jäätävä määrä roskaa. Lisäksi voihan olla, että moni lääppii niitä maskeja väärin ja lopulta tuloskin on minimaalinen. Eli hukumme roskaan, mutta emme hyödy paljoakaan. Lopulta se rokote joskus vasta ratkaisee tilanteen.

Kun ei se alun perinkään kuulu suojata sinua vaan muita! Miten voi olla että vielä monen kuukauden pandemian jälkeen kukaan ei näytä tajuavan että ne maskit ei suojaa sinua tartunnalta, ainoastaan suojaa muita sinun mahdolliselta oireettomalta tartunnalta.

Oireeton ”tauti” :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei taudin leviämisen kannalta ole kenenkään etu, että ihmiset haalivat virusta itselleen "suojatessaan muita". Jos minä sen saan likaisesta maskista, on melko todennäköistä, että levitän sitä eteenpäin, maskilla tai ilman. 

Vierailija
124/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei maski ole niitä kaikista tehokkaimpia, itä ei edes peruskaupasta saa, suojaa se muita, ei maskin käyttäjää sinällään. Siksi tuntuu oudolta pitää sitä itse suojaten muita kun muut eivät suojaa minua. Tarvittaisiin siis yhtenäisempi linja, harva jaksaa loputtomiin maksella uusia maskeja ja tunnollisesti niitä vaihtaa, jos junassa vieressä aina joku köhii menemään ilman maskia

Tämä! V*tuttaa nähdä vaivaa sen eteen että suojaa muita, kun ne muut eivät laita tikkua ristiin. Eivät peitä kasvoja, eivät ota käsidesiä vaikka ilmaiseksi saisi, änkeävät iholle silloinkin kun olisi tilaa pitää turvaväliä ja typerimmät menevät koko perheella kauppaan köhivien lastensa kanssa.

On se kumma kun aikuiset ihmiset eivät viitsi kantaa minkäänlaista vastuuta muista kuin itsestään.

Teen saman minkä teen vaikka kolera-alueilla tai influenssa aikaan. En ala hyppimään sinun mukaan, koska sinä et tähän asti ole influessa-aikaan hyppinyt minun mukaan. Kukaan joka ei esim.ota influenssa rokotetta, ei ole oikeutettu kritisoimaan kenenkään muun toimia. Miksi et itse siirry pois nopeammin, jos alkaa olla ahdasta?

No tässä nyt ei ollu mitään järkeä. Influenssarokotteesta puhut itsekin, jos sen otat onko muiden rokotuksilla väliä? Koronaan taas ei ole rokotetta

Koska samat jotka nyt vaativat maskeja, eivät influenssa-aikaan suojaa muita ottamalla esim.rokotteen. ja pitävät kissaa vapaana levittämässä toksoplasmoosia? Nyt on on oma pelkopersiissä, niin vaaditaan kaikkia muita toimimaan. Itse ei haluta edes vähentää hajusteiden käyttöä, koska migreeni on henkilön oma ongelma. Ja vaaditaan toimia vasten parempaa tietoa. Voin kulkea kadulla ja osoittaa sormella jokaista, joka maskilla lisää omaa ja jopa muiden tartuntavaaraansa. Jos ihmiset alkaa kiertämään maskittomat kaukaa, niin se on erittäin hyvä juttu. Se tuo oikeaa ehkäisyä tartuntoja vastaan.

Vierailija
125/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireeton ”tauti” :D

Niin? Suurin osa taudeista alkaa oireettomalla jaksolla jolloin olet silti kantaja ja saatat tartuttaa muita. Tämä ei ole mitenkään vain korona-asia, vaan suurin osa kaikista taudeista alkaa samalla tavalla. Joillakin on lyhyempi oireeton kausi, toisilla pidempi.

Vierailija
126/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei maski ole niitä kaikista tehokkaimpia, itä ei edes peruskaupasta saa, suojaa se muita, ei maskin käyttäjää sinällään. Siksi tuntuu oudolta pitää sitä itse suojaten muita kun muut eivät suojaa minua. Tarvittaisiin siis yhtenäisempi linja, harva jaksaa loputtomiin maksella uusia maskeja ja tunnollisesti niitä vaihtaa, jos junassa vieressä aina joku köhii menemään ilman maskia

Tämä! V*tuttaa nähdä vaivaa sen eteen että suojaa muita, kun ne muut eivät laita tikkua ristiin. Eivät peitä kasvoja, eivät ota käsidesiä vaikka ilmaiseksi saisi, änkeävät iholle silloinkin kun olisi tilaa pitää turvaväliä ja typerimmät menevät koko perheella kauppaan köhivien lastensa kanssa.

On se kumma kun aikuiset ihmiset eivät viitsi kantaa minkäänlaista vastuuta muista kuin itsestään.

Teen saman minkä teen vaikka kolera-alueilla tai influenssa aikaan. En ala hyppimään sinun mukaan, koska sinä et tähän asti ole influessa-aikaan hyppinyt minun mukaan. Kukaan joka ei esim.ota influenssa rokotetta, ei ole oikeutettu kritisoimaan kenenkään muun toimia. Miksi et itse siirry pois nopeammin, jos alkaa olla ahdasta?

No tässä nyt ei ollu mitään järkeä. Influenssarokotteesta puhut itsekin, jos sen otat onko muiden rokotuksilla väliä? Koronaan taas ei ole rokotetta

Koska samat jotka nyt vaativat maskeja, eivät influenssa-aikaan suojaa muita ottamalla esim.rokotteen. ja pitävät kissaa vapaana levittämässä toksoplasmoosia? Nyt on on oma pelkopersiissä, niin vaaditaan kaikkia muita toimimaan. Itse ei haluta edes vähentää hajusteiden käyttöä, koska migreeni on henkilön oma ongelma. Ja vaaditaan toimia vasten parempaa tietoa. Voin kulkea kadulla ja osoittaa sormella jokaista, joka maskilla lisää omaa ja jopa muiden tartuntavaaraansa. Jos ihmiset alkaa kiertämään maskittomat kaukaa, niin se on erittäin hyvä juttu. Se tuo oikeaa ehkäisyä tartuntoja vastaan.

Mitä väliä? Jos SINÄ otat rokotteen se suojaa sinua influenssalta, täysin eri asia, et sinä siihen muiden rokotteita tarvitse

Vierailija
127/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos SINÄ otat rokotteen se suojaa sinua influenssalta, täysin eri asia, et sinä siihen muiden rokotteita tarvitse

Tarvitsen ja on monia, jotka eivät voi ottaa sitä rokotetta.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti tekopyhyys näiden maskien kanssa. Heti kun korona pandemian laantuu, kukaan ei muista suojata toisia niiltä taudeilta joita itse ei pelkää , vaikka ne voi olla muille varrallisia. Vähintäänkin yhteiskunnalle kalliita.

Vierailija
128/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikkoja liikenteessä 😁

Vierailija
129/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni maskia vaativa on valmis ottamaan korona rokotteen tai edes seurantaAppin?

Vierailija
130/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka ottaa influenssa rokotteen suojaa myös toisia. Miksei tämä ole mennyt jo jakeluun?

Vierailija
131/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona en voi maskia käyttää, vaikeuttaa hengitystä liikaa. Töihin on kuitenkin pakko mennä julkisilla.

Vierailija
132/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon Porista, täällä maskeja on hyvin harvalla näkynyt. Luulen, että niitä näkee siellä pääkaupunkiseudulla eniten yleensäkin.

Vierailija
133/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa oli 0-2 henkilöllä maski ja bussit oli täynnä. Maskia eivät käytä kuskitkaan.

Meillä bussi pysäkki ihan olkkarin ikkunan edessä ja eilen huvikseen seurailin pysäkillä olijoita ja bussiinkin näki hyvin.

Vierailija
134/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhka-aikaan oli yli puolella maskit. Itse pidän silloin kun on ahdasta. Jos voin pitää penkin väliä ja on väljää, en laita maskia.

Te ette voi vaatia sellaista, joka voi vaarantaa henkilön. Maski voi lisätä taudin riskiä. Se voi myös vähentää sitä. Siksi on paras kun annatte ihmisten itse päättää ovatko he valmiita maskiin vai ei.

Itse olen lastani opastanut käytössä ja seurannut sitä. Ei hän käytä sitä oikein. Hän on koko ajan korjaamassa maskin asentoa.

Mistä tiedät etukäteen voitko pitää väliä? Se maski pitää laittaa etukäteen.

Se pitää muuten laittaa pestyin/desifioiduin käsin.

Ja mikä tärkeintä ottaa myös pois pestyin tai desifioiduin käsin. Tätä ei taida juuri kukaan tehdä!

Ihan kokoajan näkee niitä jotka käyttää maskia väärin jollain tapaa. Veikkaan, että ehkä 1% onnistuu sitä oikein käyttämään.

Vierailija
135/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni maskia vaativa on valmis ottamaan korona rokotteen tai edes seurantaAppin?

Avaatko vähän, ei ihan aukea miten nämä liittyy toisiinsa. Itse käytän maskia ja otan rokotuksen kun se on riittävän turvallinen. Appia en aio ladata.

Vierailija
136/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski suositus ei ole kuin joidenkin viranomaisten vallankäytön halua. Korona on pelkkä uusi nuhakuume joka tappaa niitä joiden on jo aika kuolla. Ei ole mitään syytä estää sen leviämistä taloudelle vahingillisilla toimilla. Se mistä on keskusteltava on kuinka suuria taloudellisia voimavaroja käytetään täysin muiden avun varassa olevien vanhusten elossaoitämiseen. Hoivakodit ovat täynnä 90v kuolaavia dementikkoja jotka eivät osaa edes syödä itse. Näiden olisi jo inhimillisyyden vuoksi pitänyt antaa kuolla jo aikaa sitten. Vanhuksen mahdollisimman pitkä elinikä ei voi olla hoidon tavoite. Vanhusten hoidon budjetista pitäisi leikata puolet lopettamalla niiden joiden elinaika on biologiselta kannalta lopussa hengissä pitäminen raskailla hoidoilla. Potilailla joilla ei ole odotettavissa muutenkaan kuin alamäki.

Vierailija
137/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän, ei ihan aukea miten nämä liittyy toisiinsa. Itse käytän maskia ja otan rokotuksen kun se on riittävän turvallinen. Appia en aio ladata.

Sinulla on oikeus noihin valintoihin. Itse pidän Appia tärkeämpänä kuin maskia ja myös rokotusta, jopa testivaiheenrokotetta. Olen valmis ensimmäisenä sen ottamaan.

Maskiuskovaiset eivät tunnu ymmärtävän, että asioihin on erilaisia näkemyksiä. Itse uskon omiin näkemyksiini ja kokemukseeni. En ole haukkumasana ihmisiä, jotka eivät halua seurantaApp vaikka se on nopean testauksen lisäksi yksi parhaimmista välineistä koronaa vastaan. Nyt juuri pullonkaula on jäljityksessä. Pidän tirvavälin ja maskin laitan vain poikkeustapauksissa. Minulla ei ole mahdollisuutta käyttää arkielämässä maskia tarpeeksi huolellisesti, että se tyydytyäisi mielenrauhaani.

Vierailija
138/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhka-aikaan oli yli puolella maskit. Itse pidän silloin kun on ahdasta. Jos voin pitää penkin väliä ja on väljää, en laita maskia.

Te ette voi vaatia sellaista, joka voi vaarantaa henkilön. Maski voi lisätä taudin riskiä. Se voi myös vähentää sitä. Siksi on paras kun annatte ihmisten itse päättää ovatko he valmiita maskiin vai ei.

Itse olen lastani opastanut käytössä ja seurannut sitä. Ei hän käytä sitä oikein. Hän on koko ajan korjaamassa maskin asentoa.

Mistä tiedät etukäteen voitko pitää väliä? Se maski pitää laittaa etukäteen.

Se pitää muuten laittaa pestyin/desifioiduin käsin.

Ja mikä tärkeintä ottaa myös pois pestyin tai desifioiduin käsin. Tätä ei taida juuri kukaan tehdä!

Ihan kokoajan näkee niitä jotka käyttää maskia väärin jollain tapaa. Veikkaan, että ehkä 1% onnistuu sitä oikein käyttämään.

Saan maskin vaikka steriilisti naamaani tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta en pysty pitämään sitä pitkään siinä kunnossa, että se oikeasti auttaisi. Siksi käytän sitä vain paikoissa, joissa ei ole muuta mahdollisuutta.

Vierailija
139/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oireita. Maskittomia ei varmasti haittaa, jos yskin julkisessa liikenteessä. Vielä ei tiedetä onko korona.

Voisin toki käyttää maskia, jottei bakteerit leviäisi, mutta täällä ihmiset sanoo, ettei siitä ole hyötyä.

Ihmiset toki myös sanovat, ettei rokotteista ole hyötyä, eikä kondomeista eikä käsien pesusta, joten miksipä en uskoisi heitä.

Vierailija
140/247 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oireita. Maskittomia ei varmasti haittaa, jos yskin julkisessa liikenteessä. Vielä ei tiedetä onko korona.

Voisin toki käyttää maskia, jottei bakteerit leviäisi, mutta täällä ihmiset sanoo, ettei siitä ole hyötyä.

Ihmiset toki myös sanovat, ettei rokotteista ole hyötyä, eikä kondomeista eikä käsien pesusta, joten miksipä en uskoisi heitä.

Tässä juuri hyvä esimerkki missä maski saa ihmiset toimimaan järjettömästi. Ja kuvitellaan että maski tai maskittomuus olisi ratkaisu. Sama tuo joka ei halua seuranta Appia. Sana maski ja kaikki oikeasti järkevä unohtuu.

Tähän asti on ollut ettei oireisena mennä julkisiin. Nyt kun ihmisillä on maskit, niin saa sitten mennä, vai?