Ei noita maskeja pidä Helsingissä julkisissa juuri kukaan
Ihan turha "suositus". Eilen tein kolme bussimatkaa jan otannan perusteella max 20 prosentilla oli maski. Olisi pitänyt olla määräys, jota myös valvotaan. Kuten esim että bussiin ei saa tulla ilman maskia, ja lipuntarkastajat + vartijat sitä vahtimaan. Nyt tuo on ihan hyödytöntä, kun suurin osa viittaa kintaalla koko hommalle.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Maski on harvalla, mutta kyllä ne selvästi lisääntyi suosituksen myötä. Esim. minä käytän nyt maskia julkisilla liikkuessa. Ihan vain sen vuoksi, että se on virallinen suositus. Luulen jaksavani tätä muutaman viikon ja jos toiset eivät niitä käytä, lopetan minäkin. Miksi suojella muita, jotka eivät välitä?
Periaatteesta? Jos luovut, olet samanlainen kuin ne muut. Itse teen oman päätöksen ja toimin sen mukaan. Muut eivät saa minua käyttäytymään vastoin omaa päätöstäni.
Voiko joku kertoa mulle miksi kaikki kokoukset ja koulutukset menee teamsiin, kaikki on etänä vaikka yökerhoilu, festarit, täpötäydet junat, riskialueille lentäminen on OK?
Nyt ei mee kaaliin.
Alkaa nimittän vtuttaa tämä, ettei koskaan näe ihmisiä kun ei kerta harrasta noita juttuja mitä saa harrastaa.
Eniten olen yllättynyt siitä, että nuoriso käyttää nyt maskeja Helsingin julkisessa liikenteessä. Näyttävät olevan paljon valveutuneimpia tässä kuin vanhempansa.
Kyllä noita maskeja nyt näkee ihan mukavasti ympäri kaupunkia julkisilla liikkuessa. Ehkäpä nuo ovat jossain vaiheessa myös kuljettajilla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Hyvä, että siellä pääkaupungissa ollaan otettu tilanne tosissaan. Toista on täällä Jyväskylässä. Ei täällä juurikaan näy maskipäisiä ihmisiä missään. Ei busseissa tai kadulla. Paria hassua poikkeusta lukuun ottamatta.
Tyttäreni laittoi tänään maskin ekas kertaa junaan mennessääN. Hän koki asian olevan ok, kun on suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missäpäin liikuit mutta kyllä ne ainakin idässä on lisääntynyt heti torstaina. Paljon näkyi varsinkin nuorilla ja kaupoissa oli myös lisääntynyt käyttö
Bussi numero 550 välillä Itis-Pitsku ei ollut juuri kellään kumpaankaan suuntaan ja vielä ruuhka-aikoina.
550 = Mamubussi/pummibussi.
Hetki sitten tulin kotiin ja junalla matkustin. Nyt oli jo ehkä joka viidennellä maski suojanaan. Itsekin ehkä uskaltaudun huomenna jo sellaisen myös laittamaan.
Ei noissa ruuhka-ajan junissa voi kuin haaveilla jostain turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Hetki sitten tulin kotiin ja junalla matkustin. Nyt oli jo ehkä joka viidennellä maski suojanaan. Itsekin ehkä uskaltaudun huomenna jo sellaisen myös laittamaan.
Voisivat lisätä vaunuja entisestään.
Tampereella näkyy jonkun verran.
Kannattaa pitää huolta omasta osuudesta ja näyttää esimerkkiä pitämällä itse maskia jos pystyy.
Vähiten maskeja näyttäisi pitävän about 35-50v naiset ja miehet. Sitä nuoremmat ja iäkkäämmät taas näyttäisivät ottaneen suosituksen vastaan. Tällaisen huomion olen tehnyt bussipysäkeillä.
Veikkaanpa, että jos syksyllä tulee pahempia tartunta ryppäitä, niin valtaosa matkustajista alkaa käyttämään noita maskeja.
Itselleni tämä on ihan sama, koska kuljen autolla enkä käy kaupoissa fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat lisätä vaunuja entisestään.
Eivät voi. Jos lisäävät vielä vaunujen määrää ruuhka-aikojen lähijunissa, niin silloin niistä tulee ylipitkiä joillekin asemille. Eli asemien laiturien pituus loppuu kesken.
Eikä matkustajia voi tuupata ulos oikein kiskoillekaan.
Odotan, että tilaamani maskit saapuvat USA:sta. Kun ne on tulleet, niin sitten käytän niitä. Mitään valkoista tylsää sairaalastailia en naamalleni pistä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa vouhotusta. Suurin osa pelkää kuten on tarkoituskin jotta rokote saadaan kaupaksi.
Lampaat tottelee.
Uhrilampaat.
Ajattelet varmaan samalla tavalla turvavöistä, kypäräpakosta, pelastusliiveistä, turvavaljaista jne.
Kaupallista hapatusta ja lampaat tottelee.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin turhauttaa tämä pullamössömeininki, jossa kaikki perustuu utopistiseen oletukseen, että ihmismassoilla olisi kyky vastuulliseen ja yhteishyvään tavoittelevaan ajatteluun ja toimintaan. Kun ei ole. Ihminen on itsekäs ja subjektiivinen, joka ikävä kyllä tarvitsee selkeitä sääntöjä. Se, että 10 prosenttia kykenee itsehillintään ja käsittää asioita oman itsensä ympärillä, ei poista sitä että 90 prosenttia ei sitä tee. Siksi on olemassa esim kovasti pilkattu "Sääntö-Suomi", ja hyvä että onkin. Nyt tässä maskiasiassa on joko annettava periksi tai sitten annettava sellaiset määräykset valvontoineen ja sanktioineen, että ne toteutuvat.
Hommaa sinä itsellesi sellainen maski joka suojaa sinua ja vedä uimalasit päähän ja pipo kanssa ettei virus tule silmien kautta.
Vapaassa maassa ei voi pakottaa ketään käyttämään maskia tai vaikka juudean tähteä rinnassa. Ei olla missään totalitaarisessa maassa vaan länsimaisessa sivistysvaltiossa jossa yksilöilllä on oikeus ja vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Odotan, että tilaamani maskit saapuvat USA:sta. Kun ne on tulleet, niin sitten käytän niitä. Mitään valkoista tylsää sairaalastailia en naamalleni pistä.
No oispa edes noita valkoisia :( Ne siniset on ihan hirveän näköisiä, yök!1 Tulee joku hammashoitola tai leikkaussali mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa maassa ei voi pakottaa ketään käyttämään maskia tai vaikka juudean tähteä rinnassa. Ei olla missään totalitaarisessa maassa vaan länsimaisessa sivistysvaltiossa jossa yksilöilllä on oikeus ja vapaus.
Kyllä voi, nimittäin vapauden ja oikeuden mukana tulee suurimpana liitteenä velvollisuus.
Kansalaisaloitteen sivulla voi käydä laittamassa nimensä maskipakko-aloitteeseen. Toimikaamme me vastuulliset suomalaiset, kun 99% ei välitä.
Ite en voi käyttää astman takia. En huvikseni ole käyttämättä.
Uusimaa voitas pistää taas säppiin, tällä kertaa tonne ens vuoden maaliskuuhun saakka.
Vertaus ehkä hiukan ontuu...