voiko prepaid-liittymän omistajan tietoja löytää jotenkin
tapasin mielenkiintoisen olosen ihmisen, mutta numerohauissa sanotaan että tietoja ei löytynyt tai numero on salainen tai prepaid-liittymä
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:38"]oi ei auta tuohon tippaakaan. puhelinmyyjät kun ei soita summittaisiin numeroihin vaan ne numerot otetaan muualta. sunkin numero päätyy edelleenkin niihin tietokantoihin salaisuudestaan huolimatta.
[/quote]
Mulla on suoramarkkinointikielto ja Robinson-esto. Kerran soitti Hesarin myyjä, ja kysyin mistä hän on saanut numeroni. "Oot tilannut Hesaria 2007-2008", myyjä sanoi. "Niin olen, mutta mun numero oli silloin eri", sanoin hänelle. Myyjä kertoi katsoneensa uuden numeroni numerotiedustelusta. En tiedä miten laillista tai moraalisesti kestävää tuollainen on, mutta silloin pyysin operaattoria ottamaan tietoni pois numerotiedusteluista.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:34"]
Huvittavaa lukea kun jonkun puupään mielestä on heti rikollinen tai huono ihminen jos on prepaid-liittymä. Täytyy vain todeta että näin ajatteleva ihminen on aika suppeasti ajatteleva, eli toisin sanoen aika vitun tyhmä.
[/quote]
Näen mielessäni, miten sinä hikoilet kylmää hikeä ja kurkit kerrostaloyksiösi pimennysverhojen takaa, joko pihalle saapuvat poliisit hakeakseen pois sinun kannabisviljelmäsi ja viedäkseen sinut poliisiasemalle.
Minulla ei ole kannabisviljelmiä enkä muutenkaan ole rikollinen, ja viranomaisten (mm. Kela) tiedossa prepaid-numeroni on. Minä soitan harvoin itse puhelimella ja nettiä en tarvitse muualla kuin kotosalla ollessa tätä vanhaa pöytäkonetta käyttäen (ei ole siis älypuhelinta). Lataan yleensä kaksikymppiä kerralla ja se kestää sellaiset 10-11 kuukautta, kunnes on ladattava lisää.
Millä muulla tavalla voisin pitää puhelinkuluni näin alhaisina? Kertokaapa se minulle!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:45"]
Minulla ei ole kannabisviljelmiä enkä muutenkaan ole rikollinen, ja viranomaisten (mm. Kela) tiedossa prepaid-numeroni on. Minä soitan harvoin itse puhelimella ja nettiä en tarvitse muualla kuin kotosalla ollessa tätä vanhaa pöytäkonetta käyttäen (ei ole siis älypuhelinta). Lataan yleensä kaksikymppiä kerralla ja se kestää sellaiset 10-11 kuukautta, kunnes on ladattava lisää.
Millä muulla tavalla voisin pitää puhelinkuluni näin alhaisina? Kertokaapa se minulle!
[/quote]
Kyse olikin siitä, että prepaidia käyttävillä ihmisillä on yleensä ainakin jonkinlaisia taloudellisia ongelmia. Kommenttisi todistaa, että itsekin olet vähintään vähävarainen: numero Kelalla, vanha pöytäkone, ei älypuhelinta, budjetoit n. 20 € vuodessa puhelinkuluihin yms.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:45"]
[/quote]
Kyse olikin siitä, että prepaidia käyttävillä ihmisillä on yleensä ainakin jonkinlaisia taloudellisia ongelmia. Kommenttisi todistaa, että itsekin olet vähintään vähävarainen: numero Kelalla, vanha pöytäkone, ei älypuhelinta, budjetoit n. 20 € vuodessa puhelinkuluihin yms.
[/quote]
Miten niin kyse oli siitä, että prepaidin käyttäjät on vähävaraisia? Täällähän yksi haukkui kaikki prepaidin käyttäjät rosvoiksi. Ja minä en esimerkiksi ole vähä varainen. Niinkuin jo aiemmin mainitsin, niin olen valmis maksamaan ekstraa (koska prepaid tulee normaalissa käytössä kalliimmaksi ) siitä, että voin luottaa liittymääni.
Eikös juuri vähävaraiset ostele näitä paketteja, missä kuukaudessa maksetaan samalla laskulla puhelinta ja liittymää?
T: nro 6
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:58"]
[/quote]
No, on minulla sentään pankkiltilillä yli kahdeksan tonnia, määräaikaisella 7500 € ja rahastossa 2500 €.
En vaan tykkää käyttää rahaa toissijaisiin asioihin. :)
Natsi-Hesarin myyjät eivät enää soita minulle, kun sanoin parille vinkujalle, että jos eivät saa totaalisesti pyyhittyä minua tietokannastaan pois, minun on pakko tulla itse paikan päälle se tekemään, enkä tule yksin... :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:31"]
Aika monella, esim. itselläni, ei löydy normaalinkaan liittymän numeroa numerotiedusteluista. Tämän voi kieltää ihan ilmoittamalla asiasta operaattorille. Oma syyni on puhelinmyyjien välttely. :)
[/quote]
toi ei auta tuohon tippaakaan. puhelinmyyjät kun ei soita summittaisiin numeroihin vaan ne numerot otetaan muualta. sunkin numero päätyy edelleenkin niihin tietokantoihin salaisuudestaan huolimatta.