Onko luokanvalvojilla kännykkä työn puolesta?
Kommentit (15)
Minulla on luokassa lankapuhelin ja siihen työpuhelinnumero. Kännykkä on meidän koulussa johdolla (rehtori, ap. rehtori ja vastaava) sekä liikkuvaa työtä (esim. resurssiopettaja) tekevillä opettajilla.
Luokanvalvojalle voi soittaa oman puhelinnumeron puuttuessa opettajanhuoneeseen tai koulusihteerille, he ohjaavat puhelut eteenpäin.
Meillä vanhempainyhdistys osti jokaiseen luokkaan kännykät ja liittymät + maksaa laskut. Hyvin on toiminut jo pari vuotta.
Helsingissä opettajan työsuhde-etuina taitaa tulla lähinnä homemyrkytys ja haistattelu. Itse olen työskennellyt 550 oppilaan koulussa, josta löytyi 3 kännykkää opettajille työpuheluita varten. Yksi niistä taisi jopa toimia. Itse soitin yleensä omaan laskuun kaikki työpuhelut, sillä muu olisi ollut liian vaikeaa ja aikaa vievää.
Juu ei ole eikä opettajille ole tarkoitus soitella iltaisin tai viikonloppuisin vaan arkena normaaliin työaikaan.
Opettajaystäväni ovat joutuneet laittamaan oman numeronsa salaisiksi iltaisin häiriköivien vanhempien vuoksi.
Yleensä ei ole. Työpuhelimet on rehtorilla, apulaisrehtorilla, opolla ja erityisopettajalla.
Koulussamme on johtohenkilöiden lisäksi, kahdella opettajalla työn puolesta kännykkä.
Kunnassamme jokaisella opettajalla alakouluista lukioon on omat työkännykät ja kunta maksaa laskut.
Joissakin kouluissa pohjoisessa Suomessa on luokanvalvojilla kännykkä. Sen numero annetaan vanhemmille.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 11:07"]
Kunnassamme jokaisella opettajalla alakouluista lukioon on omat työkännykät ja kunta maksaa laskut.
[/quote]
Mun kotikunnassa myös näin. Tosin se on veroetupuhelin ja liittymä, mutta on siinä se hyvä puoli että sitä saa käyttää kuin omaansa eikä henkilökohtaisten puhelujen puhumista mitenkään rajoiteta, eikä merkitse kuin 20 euroa kuukaudessa kun itse puhun varmaankin vähintään 400 euron edestä omia ja työpuheluita.
Viestit Helmen kautta tai perinteisesti lapulla jos ei osaa käyttää Helmeä. Kansliaankaan on turha soittaa kesken tunnin, ei sieltä ketään kiinni saa. Opettajan pitää joka tunti merkitä poissaolijat Helmeen tms. joten viestit sinne kiitos!
koulusihteeri
Ei meilläpäin. Joissakin lähinnä valtion tukirahaa saaneissa kouluissa on ipadeja yms., mutta normaalisti mitään koneita tai puhelimia ei opettajilla ole työsuhde-etuna. Ei peruskoulussa eikä lukiossa.
Ei ole meillä, mutta on sentään yksi lankapuhelin / 60 opettajaa.
Ei ole ainakaan Helsingissä. Erityisopettajilla meidän koulussa on.