Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen askarteluhuone kerrostalossa?

Vierailija
14.08.2020 |

Oon muuttamassa ja tossa lukee häkkivarastojen etc lisäksi askarteluhuone. Netistä ei löydy tietoja, pelkästään vuokrailmoituksia.

Mikä kumma tuo on? Onko se vaan iso huone jossa on paljon pöytätilaa? Hmm

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön käytössä olevia tiloja, näitä on yleensä vanhemmissa kerrostaloissa, näissä tiloissa on siis voitu vaikka ommella kun on ostettu ompelukone talon yhteiseen käyttöön.. Nykyään näillä tiloilla ei ole juuri mitään virkaa, pelkkiä tyhjiä tiloja, sillä ihmiset eivät kaipaa samanlaista yhteisöllisyyttä ja tuotteiden hinnat ovat nykyään alhaiset...

Vierailija
2/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön käytössä olevia tiloja, näitä on yleensä vanhemmissa kerrostaloissa, näissä tiloissa on siis voitu vaikka ommella kun on ostettu ompelukone talon yhteiseen käyttöön.. Nykyään näillä tiloilla ei ole juuri mitään virkaa, pelkkiä tyhjiä tiloja, sillä ihmiset eivät kaipaa samanlaista yhteisöllisyyttä ja tuotteiden hinnat ovat nykyään alhaiset...

Okei, eli aikalailla turha sitten?

Olishan se loistava jos olis ollut jotain yhteisiä koneita, mä ompelen paljon mutta mun vuoden -56 koneella ei saa mitään siksakkia tm erityisommelta tehtyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti käytetään esim. yhtiökokouksissa näitä tiloja.

Vierailija
4/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa nikkarointia tms. onhan se kiva, jos tilat löytyy siihen kerrostalostakin.

Itselläni olisi askarteluhuoneelle kyllä käyttöä jos betonikuutioon muuttaisin.

Vierailija
5/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se loistava jos olis ollut jotain yhteisiä koneita, mä ompelen paljon mutta mun vuoden -56 koneella ei saa mitään siksakkia tm erityisommelta tehtyä

Onhan tuo kuitenkin hyvä juttu. Osta parempi kone, jos haluat ommella, eivät nykyään paljon maksa.

Vierailija
6/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen viimeisintä remonttia kaksikin sellaista tilaa.

Toisessa oli tosiaan ompelukone käytettäväksi (siellä pidettiin myös kokouksia , kävin itse siellä kirjoittamassa, koska siellä sai olla lapsilta rauhassa :) yms.) ja toisesta löytyi höyläpenkki ja tilaa lautatavaralle.

Molempia tuli käytettyä, mutta ymmärrän kyllä että olin yksi viimeisiä dinosauruksia. Niistä tehtiin säilytystilaa vuokrattavaksi niille, jotka ensin ehtivät.

Vierailija
7/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla niillä oli käyttöä.

Vierailija
8/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan, joskus 80 -luvulla oman aloni askartelu huoneessa oli asukkaien käytössä mm. pingispöytä, ompelukone ja sinne oli tilattu taloyhtiön nimellä Helsingin sanomat 

Vierailija
9/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhotilat on hyvä paikka pitää kokoukset sekä pihatalkoiden kahvitukset yms. Lasten synttäreitä niissä on järjestetty kavereille jne. Meidän taloyhtiössä on lapsilla omia kerhoja ollut ja toisessa kerhotilassa tekee jotkut pikkunikkarointeja omilla työvälineillään.

Nykyään joihinkin uusiinkin taloihin joissa yhteisöllisyyttä on rakennettu yhteisiä tiloja, esim. Setlementtiyhdistyksen talot.

Vierailija
10/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kuitenkin hyvä juttu. Osta parempi kone, jos haluat ommella, eivät nykyään paljon maksa.

Mulla on noita moderneja halpiskoneita tällä hetkellä asunnossa 3kpl, yksikään ei toimi kunnolla. Toki ovat muiden vanhoja, mutta silti en ymmärrä miten huono tuuri mulla noiden kanssa on. Tämä vanha poljettava toimii niin kauniisti ja nautin sen käyttämisestä etten vaihda muuhun pelkän erityisompeleen vuoksi - jos joskus on varaa niin voisin silloin kyllä ostaa sähköisen saumojen päättelyä ym varten :)

Vierailija
11/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noille käyttöä vieläkin olisi, jos ihmiset edes "tietäisivät" niistä. Jos vaikka pitää jotain pientä korjausta tehdä (esim. polkupyörään) tai haluaa vaikka maalata pienen huonekalun tmv. "pikkuremppaa".

Meillä on taloyhtiössä nk. kerhohuone, mutta sen käyttö on tehty hankalaksi, avain pitää hakea toiselta puolen kaupunkia, sen kai saa ottaa itselle säilöön, mutta ymmärtääkseni avaimia (tällä hetkellä) ei ole kun muutamia kappaleita, pitkälti tuon takia tila on tyhjillään, vaikka siellä on mm. pöytätennis.

Vierailija
12/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai noille käyttöä vieläkin olisi, jos ihmiset edes "tietäisivät" niistä. Jos vaikka pitää jotain pientä korjausta tehdä (esim. polkupyörään) tai haluaa vaikka maalata pienen huonekalun tmv. "pikkuremppaa".

Meillä on taloyhtiössä nk. kerhohuone, mutta sen käyttö on tehty hankalaksi, avain pitää hakea toiselta puolen kaupunkia, sen kai saa ottaa itselle säilöön, mutta ymmärtääkseni avaimia (tällä hetkellä) ei ole kun muutamia kappaleita, pitkälti tuon takia tila on tyhjillään, vaikka siellä on mm. pöytätennis.

Jep, uskon kyllä että varmasti tulis käytettyä - etenkin näinä aikoina- jos ihmiset tietäisi näistä huoneista ja niihin panostettaisiin jollakin tavalla! On hankala pienessä asunnossa ruveta tekemään kauheammin mitään. Kyselen vuokraisännältä tästä huoneesta enemmän kun soitellaan!

Vierailija
13/28 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerhohuone on liian pieni yhtiökokoukselle, mutta talon hallituksen kokoukset siellä pidetään. Varsinkin vanhempi väki kokoontuu sinne juttelemaan, jolloin kenenkään omasta asunnosta ei muodostu yleistä olohuonetta. Siellä on pitänyt myös muutaman kerran konsulentti/esittelijä esittely-myyntititilaisuuksiaan, silloinkaan tilaisuuden "emännän" ei tarvitse kutsua ketään kotiinsa, tuo kun on jonkinlainen puolijulkinen paikka.

Vierailija
14/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vois rakentaa pienen kuntosalin. Meilläkin on kotona käyttämättömiä kuntovälineitä.

Vierailija
15/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin keittiönpöydän ja tuolit askarteluhuoneessa. Hyvät tuli! Joissakin yhtiöissä on niin että askerteluhuoneeseen saa avaimet isännöitsijältä tms, niin jos joku projekti siellä kesken niin se saa olla siellä rauhassa.

Vierailija
16/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole koskaan tullut mieleen ostaa uusi kone, kai harrastukseensa hiukan kannattaa sijoittaa!?

Vierailija
17/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole koskaan tullut mieleen ostaa uusi kone, kai harrastukseensa hiukan kannattaa sijoittaa!?

Kyllä, sen takia ostin tuon koneen. Se toimii aivan moitteettomasti ja on niin yksinkertainen, että osaan ja voin itse korjata jos tulee jotain vikaa. En mä mitään siksakkeja tarvitse joka projektiin, tällä vanhalla menee kaikki saumat hyvin ja yleensä oon viimeistellyt saumat käsin kun tykkään ommella. Välillä jos on kiire projektissa niin sillon vaan olis mukava surauttaa erityisompeleella.

Mulla ei tuu olemaan varaa ostaa halpiskonetta parempaa ja ne ei kestä vuosikymmeniä samoin kun tämä mun kone, joka tulee jatkamaan ompelemista vuosikymmeniä sen jälkeen ku minäkin täältä katoan. :)

Vierailija
18/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin asuntoilmoituksia ja Etelä-Helsingissä oli myynnissä asunto kerrostalossa, jossa oli askarteluhuone. Viehättävä tila, jossa oli kirjahyllyjä, joista lainata kirjoja jne.

Vierailija
19/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta, jokaisella tulisi olla oma askarteluhuone kerrostalossa jossa voi nikkaroida ja paukutella.

Vierailija
20/28 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrataloissa noita on edelleen, ainakin opiskelija-asuntosäätiöillä, ja ovat kyllä kovassa käytössä. Aikanaan kun asuin opiskelija-asunnossa niin meidän kerhohuoneella oli jatkuvasti jotakin meininkiä ja omankin ainejärjestön kokoukset pidettiin siellä usein, kun tilaa sai maksutta käyttöönsä tietyn määrän kuukaudessa. Synttäreitä, ainejärjestöjen ja harrastuskerhojen tapaamisia, asukaskokouksia, asukastoimikunnan juhlia, jotkut varmaan varasivat ihan vaan saadakseen olla rauhassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän