Suomessa saa elää lapsettomana sinkkuna
Kommentit (13)
Se on varmaan valtion ihanne. Perheellisenä on paljon vaikeampi elää, etenkin jos talouden kanssa tulee haasteita. Nyt on esim työttömyysturvan lapsikorotukset poistettu ja samaan aikaan leikattu myös asumistukea ja silti lasten kulut pitää saada katettua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut monen vanhuksen katuvan, kun ei aikanaan hankkinut lapsia.
Edes yhtä.
Se on ihmisen elämä melkoisen tyhjää ja yksinäistä, jos ei ole perhettä.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Tylsä ja yksinäinen on taivas seksiaddiktin väkivaltahullun ja tämän lasten kanssa elämiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Mistä SINÄ sen tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Tiedän perheen, jossa on 8 aikuista lasta eikä yksikään heistä käy syystä tai toisesta iäkkään äitinsä luona.
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Juuri eilen/toissapäivänä oli juttu siitä kun Hämenlinnassa poika tappoi äitinsä. Aika paljon ollut näitä tappoja jossa tappaja oma lapsi. Aina se lapsi ei ole vanhuuden tuki ja turva, vaikka kuinka olisi rakastettu.
Onneksi nyky suomi ei tarvitse lapsia. Hallitus on näyttänyt suunnan kun kaikesta leikataan. Ja onneksi ei suomeen ole ulkomailta tulijoita. He valitsevat toisen eu-maan 🤗
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Onhan heitäkin varmasti mutta paljon on myös heitä joita ne lapset kaduttaa. Koko elämä meni lasten ehdoilla eikä saanut elää sellaista elämää kuin olisi halunnut.
Se on ihmisen elämä melkoisen katkeraa ja turhauttavaa jos sitä ei saa viettää omia unelmiaan toteuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
Suurimmalla osalla nykyvanhuksia on lapsia. Suurin osa yksinäisistä vanhuksista ovat lapsellisia.
Kyllä lapset ovat taakka silloin kun he ovat 4-kymppisiä ja pärjäävät heikosti. Ei kunnon ammattia, ollaan ulkona kaikista yhteiskunnan asioista. Eivät koskaan käy minun luona. No toisaalta parempi, kun eivät osaa auttaa. Ennemmin minun pitäisi auttaa heitä vielä 7-kymppisenä, mutta en koe sitä velvollisuudekseni.
Vierailija kirjoitti:
Edes yhtä.
On varmaan tyhjää, kun oma lapsi ei joku yö murhaa rahan toivossa (uutisista). Miksi höpötät tuollaista kakkelia? Jotkut meistä eivät todellakaan halua lasta, saati lapsia. Miksi sinun vanhempasi eivät osanneet kasvattaa sinusta sellaista, joka kunnioittaa toisten ihmisten valintoja? Eivät olleet kyllin kypsiä lapsentekoon, mutta tekivät sinut silti. Olisivat saaneet jättää tekemättä.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset ovat taakka silloin kun he ovat 4-kymppisiä ja pärjäävät heikosti. Ei kunnon ammattia, ollaan ulkona kaikista yhteiskunnan asioista. Eivät koskaan käy minun luona. No toisaalta parempi, kun eivät osaa auttaa. Ennemmin minun pitäisi auttaa heitä vielä 7-kymppisenä, mutta en koe sitä velvollisuudekseni.
Sinun tehtäväsi oli kasvattaa lapsistasi onnistujia, mutta epäonnistuit. Millainen vanhempi -sellaiset lapset.
Edes yhtä.