Mikä ihmeen askarteluhuone kerrostalossa?
Oon muuttamassa ja tossa lukee häkkivarastojen etc lisäksi askarteluhuone. Netistä ei löydy tietoja, pelkästään vuokrailmoituksia.
Mikä kumma tuo on? Onko se vaan iso huone jossa on paljon pöytätilaa? Hmm
Kommentit (28)
Lasten synttärit voi juhlia siellä
Meilläkin taitaa olla askarteluhuone mutta se on lukossa eikä siellä ole mitään askartelukoneita tai edes huonekaluja ollut aikoihin. Taloyhtiö käyttää sitä varastona.
Kun olin lapsi, asuimme 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa oli askarteluhuone. Siellä oli pöytä, tuoleja, kaappitilaa ja ainakin höyläpenkki puutöitä varten. Isäni teki minulle siellä optimistijollan eräänä talvena, ja muitakin nikkarointihommia.
Me talon kakarat istuimme aina joskus askarteluhuoneessa leikkimässä, pelaamassa ja piirtämässäja taidettiinpa siellä joskus jonkun synttäritkin viettää.
Meillä askartelu- ym yleiset tilat ovat muuttuneet joidenkin röyhkeimpien asukkaiden yksityisiksi tiloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin sellainen vielä on, siellä on matonkutomislaite (en tiedä nimeä) ja mankeli ainakin. Kuntosali on sitten erikseen. Kummassakaan ei tungosta ole.
Matonkutomislaite on nimeltään kangaspuut.
Nuo tilat ovat ongelmallisia. Kaikilleko pääsy - kyllä noin olisi oltava, mutta siitä voi tulla ongelmia, kohtako ollaan yökaudet yhteisissä tiloissa? Otetaan tila itselle haltuun, mikä ei ole tarkoitus, eikä kellonajoista piitata. Lisäksi askarteluista tulee melua, hajua ja pölyä, toki hiljaisempiakin toimintoja on. Kerrostalon ongelma kyllä on, ettei ole mitään tilaa esim. maalaustöihin. Ja romuja alettaisiin kuskata yleiseen tilaan, jonne on pääsy. On nähty.
Kaikuvassa talossa kaikki äänetkin kuuluvat koko taloon, ping-pong ei tule kysymykseen!
Itse ”sain” siivota entisen asuintaloni 50 vuotta vanhat sahanpurut ym., oli kivaa! En kestänyt katsoa sitä sotkua.
Meidän taloyhtiön askarteluhuoneessa on kangaspuut, ei mitään muuta. En ole koskaan nähnyt kenenkään käyttävän niitä.
Meilläkin sellainen vielä on, siellä on matonkutomislaite (en tiedä nimeä) ja mankeli ainakin. Kuntosali on sitten erikseen. Kummassakaan ei tungosta ole.