Miksi Bridget Jonesia on pidetty lihavana?
Kommentit (60)
Olen samaa ihmetellyt. Älytöttömän vääristynyt käsitys omasta kropastaan. Nuori nainen parhaassa iässään kukkeimmillaan.
Niinpä. Katsoin ekan leffan ja ihmettelin että mikä minä sitten olen jos tuo on lihava.
Sen ajan ihanteet... Harmi, että itse näyttelijäkin piti itseään lihavana, mielestäni oli kauneimmillaan tuollaisessa normaalipainoisessa kropassa.
No ei se nyt varsinaisesti lihava ollut mutta melkoisen pulska kuitenkin. Siinä kolmososassa on normipainoinen.
Bridget on yksi ärsyttävimpiä kliseisiä naisrooleja ikinä. Nainen tuskailee aina painonsa kanssa, on hömppä ja tarvitsee aina jonkun miehen pelastamaan itsensä pulasta. Enkä ole edes mikään feministi, mutta toi hahmo saa mut raivon partaalle.
Joo tosiaan tuohon aikaan oli erilaiset ihanteet. Nykyään suositaan vähän vankempia naisia. Näyttelijä tosiaan lihotti itseään tuota roolia varten. Itsekin pidin tuota hahmoa pulskana, nykyään olen eri mieltä.
Kokoajan jotain ihme vitsiä tuon Bridgetin lihavuudesta. What?! Täydellinen vartalo.
No niinpä. Siinäkin kuin koikkelehtii kadulla Darcyn perään pelkissä pikkareissa, näkyy vain ohuet jalat. Ei todellakaan ole lihavaa nähnytkään.
Ärsyttävää, että täysin normaalipainoista väitetään lihavaksi.
Ei näytä Anna Nyströmiltä. On siis lihava.
Renee Zellweger oli kauneimmillaan tuossa normaalipainossa, en ymmärrä miksi lauhduttu takaisin luikuksi.
Todella kauniit ja treenatut jalat. Ei jälkeäkään selluliitista.
Ei se silloinkaan näyttänyt edes pulskalta. Ihmeteltiin silloinkin, kun mainostettiin näyttelijän lihottaneen itsensä ylipainoiseksi roolia varten. Normaalipainoisen näköinen oli silloin ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Bridget on yksi ärsyttävimpiä kliseisiä naisrooleja ikinä. Nainen tuskailee aina painonsa kanssa, on hömppä ja tarvitsee aina jonkun miehen pelastamaan itsensä pulasta. Enkä ole edes mikään feministi, mutta toi hahmo saa mut raivon partaalle.
Niinpä, sen leffan katsoo ihanien miesten takia, Colin ja Hugh, nam!
Renee lihotti itseään 10-15kg tätä roolia varten, eikä koskaan ole näyttänyt paremmalta. Kuvausten jälkeen laihdutti itsensä takaisin luikuksi. Tyhmää 😔
Muistan lukeneeni aikanaan, että Zellweger nimenomaan lihotti itseään voimakkaasti tuohon rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni aikanaan, että Zellweger nimenomaan lihotti itseään voimakkaasti tuohon rooliin.
Sorry päällekkäin meni. Mutta koska perustuu kirjaan, jossa tyyppi kamppailee päihteitä ja kiloja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset elää edelleen samanlaisessa pumpulissa, mutta nyt on muodikasta mukavälittää ilmastosta, monikulttuurisuudesta, mokkamiehistä ja twerkkauksesta. Pthui!
Muistan kuinka luin kirjoja joskus 12-vuotiaana. Bridget kirjoitti siihen aina painonsa. Muistaakseni se suhasi 52-58 kg välissä. Pituuttaan en muista, mutta painoindeksi varmasti alle 25. Varmasti tuosta iskostunut mieleen että tuo paino tarkoittaa lihavaa.
En antaisi oman tyttären kyllä lukea.
Koska se oli elokuvan juoni?