Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Bridget Jonesia on pidetty lihavana?

Vierailija
14.08.2020 |

Tuollahan on ihan mielettömän hyvä kroppa!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta elokuvastahan on aikaa jo 20 vuotta. Silloin Bridget Jonesin tyyppinen nainen oli tuhdissa kunnossa. Nykyään alkaa olla normi.

Vierailija
42/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ajan ihanteet... Harmi, että itse näyttelijäkin piti itseään lihavana, mielestäni oli kauneimmillaan tuollaisessa normaalipainoisessa kropassa.

Muistaakseni lihotti itseään roolia varten yli 20 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä missä vika mut toi Renee ei ole koskaan ollut hyvänäköinen!!

Näyttää aina niin löysältä. Lihavana oli laiha pläski ja nyt laihana näyttää nälkintyneeltä laihalta pläskiltä.

Vierailija
44/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan ihannoitiin anorektisia vartaloita. Eli se elokuva on oman aikansa tuote niin kuin hänkin ihmisenä.

Kyllä muakin haukuttiin koulussa läskiksi vaikka olin normaalipainossa. Mulla vaan oli pyöreät muodot etenkin pepussa ja reisissä, nythän se on muotia ja mimmit treenaa saadakseen sellaiset.

Ei siihen aikaan todellakaan katsottu hyvällä että on iso perse! Mua haukuttiin isoperseeksi ja pojat inhosivat muotojani.

Juuri näin. Mä harrastin urheilua, joten reidet oli vahvat, vatsa timmi ja pakarat muhkeat. Katselin nuoruuskuviani ja tajusin että olin ihan nykyihanteiden näköinen. Silloin olin isoperse.

Niin ja esimerkiksi Lola Odusokaa arvosteltiin hieman liian paksuista reisistä silloin hänen missivuosinaan, koska hän oli tanssija ja hänellä oli "liian treenatut reidet."

Katsokaa hänen missikuviaan nyt jälkeen päin ja miettikää sitä!

Vierailija
45/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reneellä on harvinaisen rumat jalat ja hartiat.

Vierailija
46/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ajan ihanteet... Harmi, että itse näyttelijäkin piti itseään lihavana, mielestäni oli kauneimmillaan tuollaisessa normaalipainoisessa kropassa.

Jestas, sehän on ollut sitten ihan anorektinen ennen tuota roolia!

Vierailija
47/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan ihannoitiin anorektisia vartaloita. Eli se elokuva on oman aikansa tuote niin kuin hänkin ihmisenä.

Kyllä muakin haukuttiin koulussa läskiksi vaikka olin normaalipainossa. Mulla vaan oli pyöreät muodot etenkin pepussa ja reisissä, nythän se on muotia ja mimmit treenaa saadakseen sellaiset.

Ei siihen aikaan todellakaan katsottu hyvällä että on iso perse! Mua haukuttiin isoperseeksi ja pojat inhosivat muotojani.

Jep. Ei saanut olla persettä. Hyvä perse oli olematon perse eli lankkusuora. Farkkujenkin piti roikkua kuin tyhjä pussi perseen kohdalta.

Vierailija
48/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, sehän on ollut sitten ihan anorektinen ennen tuota roolia!

No niinhän se olikin ja myös sen jälkeen. Tosi kuivakan näköinen. Mutta siihen aikaan se oli seksikästä. Ei naisilla saanut olla muotoja muualla kuin tisseissä ja sekin vain kohtuudella.

Vierailija
49/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta mietin aivan samaa. Ja muistan katsoneeni silloin elokuvaa että ”tosiaan, nyt on vähän makkaraa kanipuvussa”. Ja nyt en näe niitä missään!!! Ei ole Bridget Jones kestänyt aikaa.

Vierailija
50/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan se aika pulskan näköinen!

Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.

No höpö höpö. Juuri tulee telkkarista ja kroppa paremmassa kunnossa kuin 90% suomalaisista naisista.

No tämä nyt ei kerro mitään itse näyttelijästä tai normaalista painosta vaan siitä, että me ollaan kansana todella sairaan ylipainoisia. Muistaakseni n.60% miehistä ja 55% naisista yli kolmekymppisenä omistaa yli 25 painoindeksin.

Vierailija
51/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ekoissa leffoissa on hieman pullea, viisi kiloa ylimääräistä suunnilleen, mutta ei mitenkään kohtuuttoman lihava.

Vierailija
52/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan se aika pulskan näköinen!

Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.

No höpö höpö. Juuri tulee telkkarista ja kroppa paremmassa kunnossa kuin 90% suomalaisista naisista.

No tämä nyt ei kerro mitään itse näyttelijästä tai normaalista painosta vaan siitä, että me ollaan kansana todella sairaan ylipainoisia. Muistaakseni n.60% miehistä ja 55% naisista yli kolmekymppisenä omistaa yli 25 painoindeksin.

Niin, miesten keskimääräinen painoindeksi 27,7 ja naisten 27,5. Eli totta kai , jos tällaiseen norsukansaan vertaa .:D

https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…

Vierailija
53/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tuon ajan normaali. Esimerkiksi Marisa Tomei lihotti itsensä johonkin rooliin, en nyt muista enkä ehdi etsiä kun menee pian lukkoon tää palsta. Mikään läski se ei kuitenkaan ole ollut missään elämänsä roolissa. Ennemminkin käskettiin lihottaa itsensä anorektisesta normaalipainon ylärajalle. Muistan yhä kun häntä haastateltiin, että kuinka oikein sai itsensä lihotettua "siihen kuntoon" ja kertoi sen olleen helppoa, veti vaan pirtelöitä joka päivä.

Vierailija
54/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Zelleweger lihotti itsensä 66-kiloiseksi eli hänen pituudellaan normaalipainon ylärajalle, kun taas "normaalisti" Renee on normaalipainon alarajalla. Kirjoissa Jones on tuotakin hoikempi, mutta leffoissakin hän on normaalipainoinen, vaikka pari tai kolme kiloa lisää veisikin lievän ylipainon puolelle. Oon kyllä samaa mieltä siitä että hyvältä näyttää, mun puolestani naisten paino kyllä saisi pelata vähän vähäisempää roolia sekä viihteessä että julkisessa keskustelussa, oli kyseessä chick lit(/movie) tai ei.

Vierailija
55/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vähän pulskanpuoleinen on tänään normaali, huomenna kohtuuttoman ylipainonen on normaali.

Vierailija
56/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bridget on yksi ärsyttävimpiä kliseisiä naisrooleja ikinä. Nainen tuskailee aina painonsa kanssa, on hömppä ja tarvitsee aina jonkun miehen pelastamaan itsensä pulasta. Enkä ole edes mikään feministi, mutta toi hahmo saa mut raivon partaalle. 

Ehkä siinä ärsyttää se että me tosiasiassa ajattelemme aika lailla kuin Bridget vaikka muuta koetamme esittää. Suosio perustuu siihen että tunnistamme itsemme. Minä ainakin löydän hahmosta paljon itseäni nuorena. Siitä on kyllä hyvä pyrkiä eroon.

Vierailija
57/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitä aikaa, kun yli 60 kg tarkoitti läskiä pituudesta huolimatta. Tennispelaaja Maria Sharapova on 188 cm ja ilmoitti painokseen 59 kg. Moni hölmö mies vielä uskoi, vaikka kamera näytti hurjia lihaksia, ei luurankoa.

Vierailija
58/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitä aikaa, kun yli 60 kg tarkoitti läskiä pituudesta huolimatta. Tennispelaaja Maria Sharapova on 188 cm ja ilmoitti painokseen 59 kg. Moni hölmö mies vielä uskoi, vaikka kamera näytti hurjia lihaksia, ei luurankoa.

Niin oli. Painoindeksi alarajalla olit vielä ihan normaalisti tukeva. Nykyään kun on 10kg ylipainoinen kaikki väittää normaalipainoiseksi. Painoindeksi ylärajalla alkaa voivoittelut kun on niin hoikan näköinen. Onkohan syömishäiriö. Silmämme on vaan tottunut lihavuuteen.

Vierailija
59/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritgetti on taas tv vitosella.

Vierailija
60/60 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli pulska. Ei sillä että liian lihsva, mutta pulska kuitenkin,