Miksi Bridget Jonesia on pidetty lihavana?
Kommentit (60)
Birjan idea on nimenomaan, että Bridget kokee olevansa lihava - täysin riippumatta siitäonko vai eikö ole. Kirjassa Asioita katsotaan Bridgetin silmin, joten siinä ei kerrota, onko hän oikeasti lihava, mutta kerrotaan että pitää itseään sellaisena ja siitä seuraa nöyryyttäviä juttuja. Hän esim yrittää kiristää muhkuroitaan sitä jollain kumispandekseillä ja ne Sitten kiertyvät rullalle hänen päällään juhlissa.
Kirjssa ei kuitenkaan ole yhtään sellaista kohtaa, jossa ylipaino esimerkiksi estäisi häntä tekemästä jotain tai mahtumasta johonkin (muuta kuin niihin itse ostamiinsa vääränkokoisiin spankseihin), joten Lukija jää ajattelemaan, että tämäkin ilmiö on oikeasti vain osa Bridgetin surkeaa itsetuntoa, josta koko kirja hupinsa raapii. (Mikä sinänsä on aika surkea ja hyvin ysäri huumorin muoto).
No olihan se aika pulskan näköinen!
Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu katoin vai että iso peppu!
OOOOHHH!! (‿O‿) RUISSKKK!!!!
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.
No höpö höpö. Juuri tulee telkkarista ja kroppa paremmassa kunnossa kuin 90% suomalaisista naisista.
Karmeeta esineellistävää shaibaa koko leffa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.No höpö höpö. Juuri tulee telkkarista ja kroppa paremmassa kunnossa kuin 90% suomalaisista naisista.
Miksi on aina pakko päästä haukkumaan suomalaiset naiset? Jos siitä lähdetään, niin ovat tuon leffan miehetkin komeampia kuin 90% suomalaismiehistä.
Tuohon aikaan ihannoitiin anorektisia vartaloita. Eli se elokuva on oman aikansa tuote niin kuin hänkin ihmisenä.
Kyllä muakin haukuttiin koulussa läskiksi vaikka olin normaalipainossa. Mulla vaan oli pyöreät muodot etenkin pepussa ja reisissä, nythän se on muotia ja mimmit treenaa saadakseen sellaiset.
Ei siihen aikaan todellakaan katsottu hyvällä että on iso perse! Mua haukuttiin isoperseeksi ja pojat inhosivat muotojani.
Se elokuva tulo ulos silloin, kun vielä ihannoitiin ihan langanlaihoja malleja jne. Nykyään vähän muodokkaampi nainen on in.
Sen maha pullistui ja paisui silloin kun se oli raskaana. Lopulta Bridget Jones oli vain sellainen löllyvä hyllyvä pömpöttävä pallomaha.
Mietin juuri samaa! Painoksi mainittiin juuri edellisessä kohtauksessa 62,5kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vääristynyt kehonkuva jos ette sitä huomaa.No höpö höpö. Juuri tulee telkkarista ja kroppa paremmassa kunnossa kuin 90% suomalaisista naisista.
Miksi on aina pakko päästä haukkumaan suomalaiset naiset? Jos siitä lähdetään, niin ovat tuon leffan miehetkin komeampia kuin 90% suomalaismiehistä.
No niinhän he ovatkin.
Kirjat joihin kaksi ensimmäistä elokuvaa perustuvat on kirjoitettu 90-luvun puolivälissä, jolloin naisihanne oli todella laiha.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan ihannoitiin anorektisia vartaloita. Eli se elokuva on oman aikansa tuote niin kuin hänkin ihmisenä.
Kyllä muakin haukuttiin koulussa läskiksi vaikka olin normaalipainossa. Mulla vaan oli pyöreät muodot etenkin pepussa ja reisissä, nythän se on muotia ja mimmit treenaa saadakseen sellaiset.
Ei siihen aikaan todellakaan katsottu hyvällä että on iso perse! Mua haukuttiin isoperseeksi ja pojat inhosivat muotojani.
Juuri näin. Mä harrastin urheilua, joten reidet oli vahvat, vatsa timmi ja pakarat muhkeat. Katselin nuoruuskuviani ja tajusin että olin ihan nykyihanteiden näköinen. Silloin olin isoperse.
Ei sillä mikään hyvä vartalo ole tuossa. Siis pitääkö teidän kaikkien käydä optikolla?
Pahimmillaan 58-59 kg. Ysärillã fläsä.
Kysehän on vain Bridgetin omasta kehonkuvasta, koska kirja on Bridgetin päiväkirja. Se on parodia 30-vuotiaasta sinkkunaisesta, joka yhdistelee hulluja ulkonäköpaineita, modernin naisen stereotypiaa (munankipeä uranainen) ja prinsessasatuja, näin kuvittelen.
Olen katsonut pätkän tätä leffaa vain "pulskan" Reneen takia.
Oli vielävän seksikäs.
Typerä leffa, ei sitä kestänyt pidempään katsoa.