Oliko teidän perheessä aikuisilla flunssaa helmi-huhtikuussa? Todennäköisesti koronaa.
Lievää lyhytaikaista kuumetta, päänsärkyä, yskää tai tuntemuksia keuhkoissa tai rinnan alueella? Enemmänkin aikuisilla, ei mikään pikkulasten tauti.
Silloin testeihin oli vaikea päästä tai ei edes tullut mieleen, että korona kävi kylässä.
Koronan on sairastanut huomattavasti useampi kuin on tilastoissa. Ja oireettomia saman verran päälle.
Kommentit (65)
Maaliskuun alussa (muistan ajankohdan siitä, että olin vielä toimistolla töissä ja mietin, että kai voin tulla töihin) mulla oli yhtäkkistä, voimakasta kurkkukipua muutaman päivän. Olo oli kuumeinen, mutta lämpöä ei ollut kuin nippa nappa 37. Oli sellainen kipeä olo. En silloin pitänyt mahdollisena että kyseessä olisi korona, koska Suomessa ei tainnut tuolloin vielä olla kuin muutamia tapauksia ainakaan täällä meillä päin.
Tammikuusss oli influenssan oireet, ja sama toistui helmi-maaliskuun vaihteessa, mutta tuplasti rajumpana ja jälkitautina keuhkokuume, koko kevät meni sairastaessa. Koronatestiin en silloin maaliskuun alussakaan päässyt koska kuulemma oli niin epätodennäköistä että olisi koronaa, enhän itse ollut matkustanut Kiinassa.
Maaliskuussa juuri ennen koulujen sulkemista oli todella moni flunssassa.
Mulla oli tukkoisuutta, lievää lämpöä, jyrän alle jäänyt olo, ei ollut yskää. Perheelle ei tarttunut. Diagnosoin sen flunssaksi, joka oli seurausta pitkittyneen stressin takia alentuneesta vastustuskyvystä.
Kevään mittaan loppui flunssat kuin seinään, vaikka olin normaalisti töissä.
Mulla ei ole ollut koko vuonna yhtäkään flunssaa, mikä on muuten epätavallista jo itsessään. Pitäisikö tässä siis epäillä sairastaneensa oireettoman koronan?
Miehellä oli yhtenä päivänä koronan oireita (ripuli, lihaskipu, kuuma otsa, vähän keuhkot outo), mutta meni ohi tämä tyyliin viidessä tunnissa. Minulla ei mitään.
Ollaan aika nuoria ja ei riskiryhmää, mutta en oikein usko, että oli korona.