Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teidän perheessä aikuisilla flunssaa helmi-huhtikuussa? Todennäköisesti koronaa.

Laumasuoja
14.08.2020 |

Lievää lyhytaikaista kuumetta, päänsärkyä, yskää tai tuntemuksia keuhkoissa tai rinnan alueella? Enemmänkin aikuisilla, ei mikään pikkulasten tauti.

Silloin testeihin oli vaikea päästä tai ei edes tullut mieleen, että korona kävi kylässä.

Koronan on sairastanut huomattavasti useampi kuin on tilastoissa. Ja oireettomia saman verran päälle.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Tää on muutenkin edelleen korona vapaata aluetta.

Vierailija
22/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa oli viikon hengenahdistusta ja rinnasta painoi ja mahakipua, meni viikossa, mutta jalat heikot ja särkee vieläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Koko ajan tulee lisää vinkkejä että sairastin. Samoihin aikoihin kun sairastin oudon flunssan ihmettelin miksi lähtee niin paljon hiuksia. Olen 45+ eikä minulla ole ikinä aiemmin yhtäkkiä lähtenyt hiuksia tuolla siivolla. Mietin että nytkö ne vaihdevuodet alkoi jne. Nyt sitten on tullut tietoa että hiusten lähtö on yksi oireista.

No hohhoijjaaa :D Tämä menee jo aivan naurettavaksi, vai että nyt on hiustenlähtökin koronan syytä.

Mulla oli kynsivallintulehdus varpaassa tuosta alkuvuodesta, sekin oli varmaan koronan jälkitauti.

Vierailija
24/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maaliskuun aikana muutaman viikon sahaava kuume (ja etenkin öisin hikoilin hulluna), päänsärkyä, yskää ja vinkuva hengitys. Mielenkiintoisinta oli kuitenkin kylkikipu – mulla oli kylkiluut kosketusarat, siis ihan päältä koskettaminen teki kipeää. Sellaista ei ole ikinä ollut.

Paranin hyvin, ei mitään jälkioireita. Kiinnostaisi kyllä mennä ottamaan vasta-ainetestit, vielä ehtisi ja alle satasellakin saisi.

Vierailija
25/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut finnejä naamaan, onko se merkki koronasta?

Vierailija
26/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen lihakset ovat jumissa ja niitä joskus särkee, ihan selvästi mulla on korona :(

Vierailija
27/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella todennäköisesti? Tälläkin hetkellä hengitystieoireet ovat noin tuhatkertaisesti todennäköisemmin jotain muuta kuin koronaa. Tämä päätelmä siis pohjautuu positiivisten testien osuuteen kaikista testeistä.

Vierailija
28/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme koko perhe maaliskuussa karmeassa taudissa. Kuumetta ja viiltävää kipua keuhkoissa sekä hirveä yskä. Lapsi toipui melko nopeasti, vaikka oli tosi kipeä. Meillä aikuisilla kesti pitkään. Oma yskä loppui huhtikuun lopulla. Epäilen koronaa vahvasti. Testiin ei päästy, koska ei kuoltu.

Vierailija
29/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ollut monta vuotta nenä tukossa ja hengenahdistusta? Voiko senkin laittaa koronan syyksi?

Vierailija
30/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä tulee aivan luulotautisia, ei mitään järkeä, valot päälle nyt!

Vierailija
31/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös painetta rinnassa, lämpöä kolme viikkoa, järkyttävä väsymys ja aivosumu. Voipi olla koronaa, rhinoa, pneumokokkia tai jotakin niistä sadoista flunssapöpöistä, jotka oireilevat samaan tapaan. Tuskin kuitenkaan covid 19. Silloin on ollut maaliskuun puolessa välissä jokin muukin pöpö liikkeellä, joka aiheuttaa ihan samoja oireita. Olisiko joku niistä koronaviruksista sitten. Niitähän on koko ajan liikkeellä muitakin.

Vierailija
32/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli maaliskuussa parin viikon ajan kummaa flunssaa, välillä nousi päiväksi lämpöä, oli flunssainen olo on-.off, väsymystä ja sitten kummallista keuhko-oiretta, oli raskas hengittää ja ihan kuin joku olisi istunut rinnanpäällä. Nuo flunsaoireet olivat helmikuun lopussa ja maaluskuun alussa, keuhko-oireet muutamaa viikkoa myöhemmin.

Luulin tavalliseksi flunssaksi, ehkä olikin koronaa? Olen opettaja ja monessa ryhmässä oli oppilaita, jotka olivat olleet hiihtolomalla Alpeilla ja muualla reissussa.

Vierailija
33/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin luulin. Olin varma siitä että olin sairastanut koronan (ja niin oli moni ystäväkin). Tein vasta-ainetestin kahdesti. Negatiivinen. Plääh.

Vierailija
34/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni paloi auringossa, olen kuullut, että korona herkistää sille. Joten uskon sairastaneeni koronan, enkä siis tarvitse enää mitään turvatoimia, kun on immuniteetti.

Vierailija
35/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kiitos tästä tiedosta. Voinkin nyt lahjoittaa maskini tarvitsijoille, kun eihän mulla nyt voi olla koronaa enää. Eikä meidän muulla perheelläkään.

Vierailija
36/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itselleen koronan diagnosoineet ovat varmaan samoja ihmisiä, jotka ovat ilman testiä päätelleet, että jokainen rajumpi flunssa on heillä ollut influenssa ja noro on synonyymi vatsataudille.

Vierailija
37/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että vaikka eletäänkin korona-aikaa, liikkeellä on ollut jatkuvasti myös joukko muita viruksia, joten ei se mitenkään todennäköisesti korona ole ollut. Mahdollisuus toki on olemassa, mutta niin on muihinkin viruksiin.

Vierailija
38/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä itselleen koronan diagnosoineet ovat varmaan samoja ihmisiä, jotka ovat ilman testiä päätelleet, että jokainen rajumpi flunssa on heillä ollut influenssa ja noro on synonyymi vatsataudille.

Mulla ei ole koskaan ollut influenssaa eikä kovin usein tavallista flunssaakaan. Myöskään vatsatautia en ole elämässäni sairastanut.

Olet siis väärässä. Emme päättele.

T. Edelle kirjoittanut

Vierailija
39/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on ollut monta vuotta nenä tukossa ja hengenahdistusta? Voiko senkin laittaa koronan syyksi?

Minulla on kans ollut yöllistä hengenahdistusta viitisen vuotta. Herään yöllä tukehtumisen tunteeseen ja seuraavat puoli tuntia keuhkojen kapasiteetti tuntuu todella pieneltä. Kummallista, että vieläkään ei ole otettu koronatestiä. Kaiken lisäksi sairastin vuosi sitten malarian. Sekin oli oikeasti koronaa. Meni malarian piikkiin, koska asuin silloin riskialueella.

Vierailija
40/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmesty jalkapohjaan syylä helmikuussa, eikä ole vieläkään lähtenyt pois, mahdanko kärsiä koronan jälkitaudista nyt loppuikäni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme