Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bentsoista taas

Vierailija
14.08.2020 |

Ero alla. Suhde kuluttava ja pääsen vielä eheytymään mutta on ikävä ja itkettää, en meinaa selvitä normaalista mitenkään.
Jos otan opamoxin 15 esim 1-2 kertaa päivässä, niin kuinka pitkään uskallan jatkaa?
Mulle siis määrätty paniikkikohtauksiin ja ollut vuosia satunnaisessa käytössä, purkissa lukee 1-3 päivässä pahimpiin oireisiin ja tuo purkki kestää yleensä muutaman kuukauden.

Nyt en vaan jaksa, en tiedä kestänkö.
Oon ihan liian herkkä muutenkin ja ahdistunut koko ajan, kaikki itkettää, tunnen itseni todella huonoksi enkä oikein haluaisi pysyä hengissäkään näiden arvottomuuden tunteiden takia, pidättelen itkua koko ajan ilman ja romahdan kun pääsen olemaan yksin ja tää ahdistus luo myös pahaa dissosiaatiota.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois bentsoista ja tilalle Ketipinor 15mg. Ei jää koukkoon ja on turvallinen.

Vierailija
2/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka siis antipsykootti auttaa akuuttiin ongelmaan?

Käytin niitä joskus unettomuuteen, aina olin pöhnässä pitkälle päivään, sain sydämen tykytyksiä eikä ne kyllä dissosiaatioonkaan auttaneet. Muutuin ihan vieraaksi.

Hyvä unilääke kyllä.

Ja siis kuinka edes muotoilisin asian lääkärille että tuota määräisi? En ole psykoosissa/psykoottinen (ainakaan vielä). Pohjattoman masentunut ja toivoton vaan ja tiedän että aikanaan helpottaa, nyt vaan tarviisin ehkä oikeasti apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maallikkona sanoisin, että kaksi viikkoa on maksimi, mitä noita kannattaa käyttää. Opamox on miedoimmasta päästä bentsoja, joten tuskin mitään kummoisia fyysisiä vieroitusoireita tulee, mutta psyykkinen koukku voi vaivihkaa tulla.

Varaa aika psykologille tai mielenterveyshoitajalle, niin saat lääkkettömiä keinoja kriisistä selviytymiseen.

Paljon voimia. Paha olo ei kestä ikuisesti. Pidä itsestäsi nyt huolta ja ota vastaan kaikki mahdollinen apu.

Vierailija
4/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor turvallinen? Ok...

Aloittajana menisin nyt ihan ammattiavun pakeille. Sitten pikkuhiljaa vaikka puolittaen tuo Opamox -annos ja pikkuhiljaa siitä pois. Elämäkin kirkastuu.

Itselläkin Opamox satunnaisesti unilääkkeeksi (stressistä johtuva unettomuus) ja lentopelkoon, eli tuttu lääke. Mutta äkkiähän tuohon jää koukkuun säännöllisellä käytöllä eli siksi olisi tärkeä päästä purkamaan itse ongelmaa ja käyttää Opamoxia vaan pahimman yli ja sen jälkeen vaan tarvittaessa

Vierailija
5/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt hetki leikitään että kyse ei olisi trollista, niin älä nyt v-tussa ainakaan tältä palstalta kysy.

Mieluiten lekurilta.

On myös muita palstoja, jotka alan ihmiset tuntevat, joissa oikeasti keskustelua turvallisista annoksista ja keskustelua mikä potkii minkäkin kanssa miten, mutta niitä osoitteita ne paljasta.

Kysy lääkäriltäsi.

Pyri eroon nappuloista kokonaan, lupaan että elämänlaatusi kohoaa jo pelkästään sillä isosti

Vierailija
6/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota määrätyn annoksen puitteissa sen aikaa kun tunnet tarvitsevasi, ja jos se auttaa. Opamox on mieto bentso, ja tuolla annoksella ei kukaan ammattitaitoinen lääkäri sitä kyseenalaista.

Usean vuoden käyttö on ihan ok, jos käyttää tarpeeseen eivätkä annokset nouse.

Kyllä sitä käyttävät tarvittaessa monet ihmiset, ihan tavikset, jopa vuosikymmeniä. Hyvä lääke, jolla on älytön stigma joidenkin väärin- ja sekakäyttäjien takia.

Vierailija
7/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan neuroleptejä bentson tilalle - herrajumala sentään.

Vierailija
8/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotapa muutama vuosi kun neurolepti syö kognitiosi - ja kyllä, myös pienillä annoksilla. Olet psykiatrian uhri pahinta laatua.

Vierailija
9/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan neuroleptejä bentson tilalle - herrajumala sentään.

Kyllä näitä määrätään ihan lääkärien toimesta bentsojen tilalle. Bentsot on niin suuri kirosana, että etenkään nuoremmat lääkärit eivät niitä enää suostu kirjoittaa. Vaikka tosiaan esim. tuo Opamox on hyvin mieto ja bentsoista vähiten koukuttavia ja on kyllä ihan lääke paikallaan tarvittaessa.

Vierailija
10/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis pyrkinyt olemaan ilman ja aika hyvin onnistunut kun mielestäni vaikka kurkkua kuristaa koko ajan. Olen myös kerran vierottautunut kun käyttö meni päivittäiseksi, muutama päivä oli vain ahdistunut olo. Liikun siis myös ja syön terveellisesti, yritän kovasti parantaa itseäni.

Ennen tätä siis kului ehkä yksi viikossa, joskus puolikaskin riitti, ja välillä meni viikkoja ilman, eli siinä mielessä ei pitäisi olla ongelmaa.

Kysyin myös viimeksi lääkäriltä jotain toista lääkettä vaihteeksi juurikin riippuvuusriskin takia, mutta oli sitä mieltä että tätä ei vaihdeta.

Mutta tosiaan olen herännyt aamuisin viiden kuuden aikaan jo itkuilemaan kun ahdistaa niin tämä tilanne, en saa nukuttua tarpeeksi, mutta koetan puskea rutiinit läpi.

Nytkin kun otin yhden niin rauhoituin sen verran että sain syötyä edes tänään, näläntunnekin katoaa aina kokonaan eikä ruoka maistu.

Miks pitää olla niin herkkä kaikelle. Säälittävää.

Vierailija
11/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin nuorempana jännitykseen ja paniikkikohtauksiin Oxepamia 15 vuotta ilman, että lääkeannos koskaan kasvoi max 2x/15 mg/pvä suuremmaksi. Lopetin ennen raskautta. Ei ollut vaikeutta lopettaa. Ihmettelen, että tällaiset lääkkeet on demonisoitu sellaisiksi, että ei niitä edes pitkäaikaiseen unettomuuteen saa. Ketipinoriin en koske ja nukahtamislääkkeet ne vasta kummallisesti toimivat. Puuhastelin nukahtamislääkettä otettuani unissani kotona kaikenlaista mitään asiasta tietämättä. Jossain vaiheessa sitten nukahdin uudestaan ja ihmettelin, miksi pölynimuri on keskellä olohuonetta tai sämpylöiden leipominen keittiössä aluillaan.

Melatoniini on yhtä tyhjän kanssa. Olen suunnitellut matkustavani jossain vaiheessa maahan, jossa rauhoittavia myydään apteekissa ilman reseptiä. Postitan sitten lääkkeet itselleni hyvin pakattuina ja toivon parasta. Huumeiksihan ne luokitellaan.

Vierailija
12/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox piti minut työkykyisenä vaikean elämäntilanteen uuvuttamana, kun paniikkikohtaukset olivat arkipäivää. Pääsin sen käytöstä ihan omalla päätöksellä, kun elämä alkoi jotenkuten näyttämään valoisammalta ja paniikkikohtaukset vähenivät. Käytin sitä ainoastaan tarpeeseen, ensin päivittäin yhden ja sen turvin uskalsin yrittää ilman, kun tiesin, että tarpeen tullen sen voin ottaa.

Iso kiitos työterveyslääkärilleni! ❤️

Vierailija
13/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ehkä 5 viikkoa putkeen. Koukutti aika paljon

Vierailija
14/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivatril rentoutti ja auttoi nukahtamaan. Toleranssi kasvoi nopeasti enkä uskaltanut käyttää sitä paria viikkoa pidempään. Olen myös kokeillut ketipinoria. Söin sitä useamman kkn. Ei mitään muutosta mihinkään suuntaan. Sen sijaan sain viekkarit kun lopetin, vaikka sen piti olla mahdotonta. Kokeilussa ollut myös nukahtamislääkkeet ja mirtazapin sekä ennen näitä kaikkia myrkkyjä kamomillatee, kauratyyny jne. Nykyään käytän 5mg melatoniinia joka ilta. Toimii hyvin alkoholin kanssa :p

Vierailija
15/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse söin ehkä 5 viikkoa putkeen. Koukutti aika paljon

Millaisella annoksella, mihin vaivaan ja minkälaiset olivat vieroitusoireet?

Vierailija
16/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivatril rentoutti ja auttoi nukahtamaan. Toleranssi kasvoi nopeasti enkä uskaltanut käyttää sitä paria viikkoa pidempään. Olen myös kokeillut ketipinoria. Söin sitä useamman kkn. Ei mitään muutosta mihinkään suuntaan. Sen sijaan sain viekkarit kun lopetin, vaikka sen piti olla mahdotonta. Kokeilussa ollut myös nukahtamislääkkeet ja mirtazapin sekä ennen näitä kaikkia myrkkyjä kamomillatee, kauratyyny jne. Nykyään käytän 5mg melatoniinia joka ilta. Toimii hyvin alkoholin kanssa :p

Jos pyydän nukahtamislääkkeitä niin tyrkyttävät juurikin mirtaa, tolvonia ja muita masennuslääkkeitä. Oon siis yli kymmenen vuotta jutellut lääkäreille unettomuudesta. Sentään paketin zopinoxia sain nyt kun tarpeeksi pitkään jankutin, täytyy säästää niitä oikeeseen hätään. Onneksi ei tarvitse herätä töihin nyt, haluaisin silti nukkua enemmän kuin 5-6h yössä. Normaalisti olen urheilullinen ja menevä, tällä levolla ei jaksa.

Alkoholi antaa seuraavaksi päiväksi aina vieläkin kamalamman ahdistuksen ja paniikkikohtaus on taattu, sen verran itsesuojeluvaistoa että pysyn erossa jos on kriisi päällä, ne olot on jo osastokamaa melkein.

Mutta hyvä jos toimii sulla.

Ap

Vierailija
17/39 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt hetki leikitään että kyse ei olisi trollista, niin älä nyt v-tussa ainakaan tältä palstalta kysy.

Mieluiten lekurilta.

On myös muita palstoja, jotka alan ihmiset tuntevat, joissa oikeasti keskustelua turvallisista annoksista ja keskustelua mikä potkii minkäkin kanssa miten, mutta niitä osoitteita ne paljasta.

Kysy lääkäriltäsi.

Pyri eroon nappuloista kokonaan, lupaan että elämänlaatusi kohoaa jo pelkästään sillä isosti

Lääkäriä nyt ei viikonlopun aikana saa kiinni, eikä se ehdi tähän hätään. Ja todennäköisesti sanoisi että syö vaan kuten purkissa lukee, uusi resepti kun loppuu ja laittaisi pihalle.

Pyrin nappuloista eroon kun pääsen tästä yli. Oon mieluummin pienessä pöhnässä ja suoritan normaalia elämää kun sängyn pohjalla toimintakyvyttömänä ajattelemassa kuolemaa.

Siksi kysyn täällä kun on suht yleinen lääke.

Ap

Vierailija
18/39 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä neurolepti auttais? On turvallinen?

Vierailija
19/39 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin ketipinorit kun sain tajuuttomuus kohtauksia, nyt menee juurikin opamoxia tarvittaessa.

Hyvä lääke.

Vierailija
20/39 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mömmöjä vaan kroppa täyteen sillä kaikki paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä