Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teidän perheessä aikuisilla flunssaa helmi-huhtikuussa? Todennäköisesti koronaa.

Laumasuoja
14.08.2020 |

Lievää lyhytaikaista kuumetta, päänsärkyä, yskää tai tuntemuksia keuhkoissa tai rinnan alueella? Enemmänkin aikuisilla, ei mikään pikkulasten tauti.

Silloin testeihin oli vaikea päästä tai ei edes tullut mieleen, että korona kävi kylässä.

Koronan on sairastanut huomattavasti useampi kuin on tilastoissa. Ja oireettomia saman verran päälle.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nousta sohvalta. En pääse koronatestiin. Sama vaiva koko vuoden. Viestittelen Tesla-Jonin kanssa. Hän ymmärtää.

Vierailija
42/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on ollut monta vuotta nenä tukossa ja hengenahdistusta? Voiko senkin laittaa koronan syyksi?

Minulla on kans ollut yöllistä hengenahdistusta viitisen vuotta. Herään yöllä tukehtumisen tunteeseen ja seuraavat puoli tuntia keuhkojen kapasiteetti tuntuu todella pieneltä. Kummallista, että vieläkään ei ole otettu koronatestiä. Kaiken lisäksi sairastin vuosi sitten malarian. Sekin oli oikeasti koronaa. Meni malarian piikkiin, koska asuin silloin riskialueella.

Uniapneaa tuo on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuodenvaihteessa ulkomailla. Euroopassa mutta turistipaikassa.

Paljon kiinalaisia, espanjalaisia ja italialaisia. Palattuani sairastin monioireista kuumetautia kolmisen viikkoa. Jälkioireet jatkuivat kuukauden, toistakin.

Oli korona eli ei, koskaan en ole ollut noin kipeä.

Vierailija
44/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli helmikuussa muutaman päivän ajan korkeaa kuumetta ja todella kovaa päänsärkyä, johon lääke ei tepsinyt. Silloin ei testiin päässyt. Monesti olen pohtinut, että oliko se koronaa.

Vierailija
45/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on ollut monta vuotta nenä tukossa ja hengenahdistusta? Voiko senkin laittaa koronan syyksi?

Minulla on kans ollut yöllistä hengenahdistusta viitisen vuotta. Herään yöllä tukehtumisen tunteeseen ja seuraavat puoli tuntia keuhkojen kapasiteetti tuntuu todella pieneltä. Kummallista, että vieläkään ei ole otettu koronatestiä. Kaiken lisäksi sairastin vuosi sitten malarian. Sekin oli oikeasti koronaa. Meni malarian piikkiin, koska asuin silloin riskialueella.

Uniapneaa tuo on

Joskus näin käy ihan hereillä ollessakin. Uniapnea ja moni muukin mahdollisuus on tutkittu, kolmessa eri maassa. Eli pakko olla koronaa.

Vierailija
46/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri koskaan ollut aikuisiällä kipeä ja ikää on jo 49v. Toukokuussa aivan järkyttävä flunssa, kävin testissä, negatiivinen, pari viikkoa sitten oksensin kuutisen tuntia, en käynyt testissä. Olkoon mitä hyvänsä mutta omituiselta tuntuu.

Vierailija
47/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime marraskuussa mieheni oli italiassa kolme viikkoa aivan järkyttävässä taudissa. Varmasti oli corona.

Vierailija
48/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi mennä mammografiaan, koska pelottaa, kun korona ilmeisesti altistaa rintasyövälle ja jos mulla on ollut korona, niin varmasti on myös rintasyöpäkin, kun on muitakin altistavia tekijöitä.

Vierailija
49/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Koko ajan tulee lisää vinkkejä että sairastin. Samoihin aikoihin kun sairastin oudon flunssan ihmettelin miksi lähtee niin paljon hiuksia. Olen 45+ eikä minulla ole ikinä aiemmin yhtäkkiä lähtenyt hiuksia tuolla siivolla. Mietin että nytkö ne vaihdevuodet alkoi jne. Nyt sitten on tullut tietoa että hiusten lähtö on yksi oireista.

Oikeastiko? Minulla oli maaliskuussa 1,5 viikkoa kuumetta ja flunssaoireita. En päässyt testeihin. Hiuksia lähti keväällä ja kesällä valtavasti.

Vierailija
50/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Koko ajan tulee lisää vinkkejä että sairastin. Samoihin aikoihin kun sairastin oudon flunssan ihmettelin miksi lähtee niin paljon hiuksia. Olen 45+ eikä minulla ole ikinä aiemmin yhtäkkiä lähtenyt hiuksia tuolla siivolla. Mietin että nytkö ne vaihdevuodet alkoi jne. Nyt sitten on tullut tietoa että hiusten lähtö on yksi oireista.

Oikeastiko? Minulla oli maaliskuussa 1,5 viikkoa kuumetta ja flunssaoireita. En päässyt testeihin. Hiuksia lähti keväällä ja kesällä valtavasti.

Ja kuumeilu jatkui pitkin kevättä.

Vierailija
51/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastin juuri. Pelottaa mennä nukkumaan. En välttämättä enää herää aamulla. :(

Vierailija
52/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut ihottumaa nivustaipeeseen, sekin taisi olla koronan oire? En mene testeihin, koska en usko että sinne pääsee, kun Suomessa on vähättelyä eikä uskota tätäkään korona-oireeksi vaikka monessa muussa maassa on ollut ihan varmoja tapauksia.

Vierailija
53/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivastin juuri. Pelottaa mennä nukkumaan. En välttämättä enää herää aamulla. :(

Mulla tuli verta nenästä, se se vasta paha onkin, pitäisikö soittaa ambulanssi varmuuden vuoksi? :(

Vierailija
54/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tippui ainakin 10 hiusta päästä juuri, kun haroin hiuksia, pitääkö huolestua?

Vierailija
55/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut ihottumaa nivustaipeeseen, sekin taisi olla koronan oire? En mene testeihin, koska en usko että sinne pääsee, kun Suomessa on vähättelyä eikä uskota tätäkään korona-oireeksi vaikka monessa muussa maassa on ollut ihan varmoja tapauksia.

Suomessahan testataan juuri nyt ihan hulluna. Sinne vaan jonon jatkoksi. Sanot vaikka että pääsi vahinkopieru. Tai että varvasta särkee.

Vierailija
56/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpöhpö. Ei ollut koronaa. Voi helvetti kuinka ärsyttää nämä koronaintoilijat.

Vai höpö höpö. Tiedän ihmisiä jotka tuli riskimaista (kuten kiina) vuodenvaihteen jälkeen ja koronan oireilla. Ei tietenkään täällä silloin edes viranomaiset ole uskoneet koronaan. Ihan varmasti jo silloin tullut maahan.

Itselläni oli myös hyvin erikoinen kuumetauti Helmikuun lopussa, kuume kesti useamman päivän ja siihen liittyi pahoinvointia. Lievää nuhaa jne. Minulla tulee joka vuosi perus flunssakuume sen pari kertaa, tuo oli jotain ihan muuta.

Vierailija
57/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti? Kaikkein todennäköisimmin on ollut jotain muuta kuin koronaa. Totta kai kun oikein muistelee, niin tuntuu siltä, että viime flunssassa oli jotain erityistä muihin flunssiin verrattuna. Mutta jos olisi yhtä innolla ja tarkkuudella miettinyt mitä tahansa flunssaa elämänsä aikana, niin kyllä löytyisi vaikka mitä havaintoja.

Itse olen joka vuosi kuullut joltakulta tutulta (siis vuorotellen eri henkilöiltä) kuinka on ollut pahin flunssa vuosiin. Ja ihmettelyä, miten kummassa on ollutkin niin kova tauti, kun yleensä tulee tuskin mitään. Jälkioireitakin kaikenlaisia ja kestäneet tosi kauan. Siis tällaista ihmettelyä on ollut aina!

Vierailija
58/65 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että meidän perheellä oli korona helmikuun alussa. Kaksi lasta tuli ilman flunssan oireita 40 asteen kuumeeseen. Sitten alkoi niillä kurkkukipu, yskä ja päänsärky. Minulle tuli 5 päivää myöhemmin kuumetta 39 astetta, ei ensimmäisenä päivänä muuta. Toisena päivänä alkoi yskä, nuha ja päänsärky. Burana ei auttanut päänsärkyyn. Panadol vain hetken.. kuume lopulta sahasi 8 päivää minulla, saattoi olla yksi kuumeeton päivä välissä, mutta kuume vain nousi samantien korkealle 39. Keuhkot oli arat..

Kävin 5 päivän kohdalla terveyskeskuksessa näytillä, ja hoitaja sanoi että minulla on ” tuntematon viirus ja sitä on nyt paljon liikkeellä”.

Poikki olin varmaan kuukauden taudin jälkeen. En vain palautunut.

Muistan kyllä itsekin kun lapsia oli pois paljon päiväkodista kuumeen takia.

En ole edes lapsena sairastanut noin montaa päivää kun silloin. Olen myös terve, ei mitään perussairauksia. En ole käynnyt vasta- ainetestissä, mutta tiedän että meillä oli se.

Vierailija
59/65 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä itselleen koronan diagnosoineet ovat varmaan samoja ihmisiä, jotka ovat ilman testiä päätelleet, että jokainen rajumpi flunssa on heillä ollut influenssa ja noro on synonyymi vatsataudille.

Minulla myös kaveri, joka jankkasi koko alkuvuoden, että meillä kaikilla on varmasti ollut lähes oireeton korona. Loppui vasta, kun vasta-ainetestejä alettiin julkaista.

Sama ihminen kun kuuli, että Helsingissä on pähkinäpensaat kukkineet ennätysaikaisin tammikuussa, niin sanoi, että ilmankos aivastin pari kertaa silloin 😁. Hänelle on tehty allergiapolilla erittäin laajat testit ja mitään ei löytynyt, mutta silti oireiden syy on yleensä allergia. Tai oli ennen tätä kevättä.

Osalla sairastaneista tietysti on ollut koronakin, mut testatuista ei missään vaiheessa kai yli 30 % ole ollut positiivisia, vaikka oli kuinka tiukat pääsykriteerit.

Vierailija
60/65 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi