Vuokranantaja käski maksaa vakuuden suoraan hänen tilille?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.
Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.
Mikä hemmetin hässäkkä siinä tilissä on? Ai niin, pitää kävellä pankin tiskille.
Siis pitääkö kävellä tiskille? Jos pitää, niin onhan se aika kömpelöä mobiilimaksuun verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokravakuustili! ei kannata antaa vuokranantajan omalle tilille.On kokemusta ilmeni myöhemmin vakuuden ajoittaista omakäyttöä,mutta onneksi olin siisti vuokralainen ja sain vakuuden kokonaisuudessaan takaisin.Vuokravakuustili on molemmille kaikkein paras vaihtoehto.
Täh, kyllähän nyt vuokranantaja tietää, minkä verran vuokratuloa vuodessa tulee. Helppo se vakuus on omallakin tilillä säilyttää, jos ei ihan pa ole.
Kummasti moni vaan on niin pa, että käyttää vakuusrahat itse johonkin ja keksii sit tekosyitä, kun ne pitäisi maksaa vuokralaiselle takaisin. Ihan kaikki vuokranantajat ei ymmärrä, että ne on edelleen vuokralaisen rahoja, kunnes toisin määritellään. Tuskinpa säkään mielellään antaisit omia rahojas jollekin randomille säilytettäväksi. Ja tuskinpa sä ainakaan korkoa maksat niille vuokralaisen vakuusrahoille, sit kun annat ne takaisin.
Silloin kun vielä asuin vuokralla, maksoin kyllä vuokravakuuden vuokranantajan tilille. Ja arvostin sitä nopeutta, millä se maksettiin takaisin omalle tililleni heti kun asunnon kunto oli hyväksi todettu. Vuokravakuustili kuulostaa kankeammalta.
Vakuustilillä sen on sun omalla tilillä koko ajan=)
Olen vuokranantaja ja aina viime vuosina vakuudet on maksettu tililleni. Ei ole vielä tarvinnut kertaakaan pidättää mitään, vaan olen palauttanut summan kokonaisuudessaan vuokralaisen lähtiessä. Vuokravakuustili on vähän hankalampi, tämä joustava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.
Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.
Mikä hemmetin hässäkkä siinä tilissä on? Ai niin, pitää kävellä pankin tiskille.
Siis pitääkö kävellä tiskille? Jos pitää, niin onhan se aika kömpelöä mobiilimaksuun verrattuna.
En kyllä ole tutkinut vaikka sen pantin voisi nykyään vapauttaakin mobiilisti. Mulle vaan ei ole mikään ongelma käydä pankissa. Nään, että sen verran voin vaivaa nähdä vuokralaisen eteen. Hän sentään maksaa siitä asumisestaan mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole tutkinut vaikka sen pantin voisi nykyään vapauttaakin mobiilisti. Mulle vaan ei ole mikään ongelma käydä pankissa. Nään, että sen verran voin vaivaa nähdä vuokralaisen eteen. Hän sentään maksaa siitä asumisestaan mulle.
No mä en oikein nää vuokralaisen kannalta mitään haittaakaan siinä, jos se vuokravakuus mun tilillä lojuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en oikein nää vuokralaisen kannalta mitään haittaakaan siinä, jos se vuokravakuus mun tilillä lojuu.
Mä näen. Koska tuskinpa sä maksat talletuskorkoa niille rahoille sit kun sä palautat ne. Ei sitä korkoa paljoa nykyään enää tule, mutta joka kerta, kun olen pantin vapauttanut, niin vuokralainen on saanut tililtä enemmän rahaa, minkä hän on sinne laittanut. En ole kuullut, että yksikään vuokranantaja, joka on säilönyt rahat omalla tilillään, niin olisi niille talletuskorkoa maksanut.
Minä olen aina pyytänyt tavalliselle pankkitilille. Tosin se ei ole mun käyttötili, vaan mulla on joka asunnolle (muutama kpl) oma tili. Sinne tulee aina kunkin asunnon vuokrat ja sieltä maksan vastikkeet, korjaukset ym. Koen helpommaksi seurata kassavirtaa ja tehdä verotuksen.
Vuokravakuustili vaatii konttorissa käyntiä ja koen sen hankalaksi. Jos korko on jollekin vuokralaiselle deal breaker, niin kirjaisin mieluummin sopimukseen, että maksan sen pienen koron itse. Mutta ei ole ollut vaikeuksia löytää vuokralaista, niin ei ole tarvinnut neuvotella asiasta koskaan.
En luottaisi vuokranantajaan joka vaatii vakuutta omalle tililleen.
IKINÄ en takuuta makseta vuokranantajan tilille. Vaan sitä varten perustetaan oma tili.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina pyytänyt tavalliselle pankkitilille. Tosin se ei ole mun käyttötili, vaan mulla on joka asunnolle (muutama kpl) oma tili. Sinne tulee aina kunkin asunnon vuokrat ja sieltä maksan vastikkeet, korjaukset ym. Koen helpommaksi seurata kassavirtaa ja tehdä verotuksen.
Vuokravakuustili vaatii konttorissa käyntiä ja koen sen hankalaksi. Jos korko on jollekin vuokralaiselle deal breaker, niin kirjaisin mieluummin sopimukseen, että maksan sen pienen koron itse. Mutta ei ole ollut vaikeuksia löytää vuokralaista, niin ei ole tarvinnut neuvotella asiasta koskaan.
Niin, se vaatii sen käynnin tiskillä, kun vapautat pantin. Mä yleensä käyn vapauttamassa sen samalla reissulla kun tarkastan asunnon.
Nykyään on aivan tavallista, että vuokravakuus maksetaan vuokranantajan tilille. Pankit eivät myöskään maksa talletuksille korkoa enää. Tiedän tämän asuntosijoittajana, joka sekä itse vuokraa asuntojaan, että on käyttänyt vuokravälityspalvelua.
Osuuspankin vakuustilissä ei tarvitse vuokralaista kuulla.