Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja käski maksaa vakuuden suoraan hänen tilille?

Vierailija
14.08.2020 |

Onko normaalia?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy, voitko tehdä vuokravakuustilin, Jos et voi tehdä, niin se herättää kysymyksiä.

Tää tuntuu luotettavalta kun olisi hyväksynyt myös Kelan vakuuden mutta en saanut sitä vaikka hain.

Jos se on luotettava, niin se hyväksyy myös vuokravakuustilin. Yllättävän monella vuokranantajalla on valuuttakriisi just silloin, kun pitäis vakuus maksaa takaisin. Siks en koskaan suosittele sekoittamaan vuokralaisen ja vuokranantajan rahoja samalle tilille.

T. yks vuokranantaja

Liittyykö siihen vuokravakuustilin riskejä vuokranantajan kannalta? Jos vuokralainen jättää vuokran maksamatta tai tuhoaa asuntoa, miten se vuokravakuus saadaan ne korvaamaan.

Mulla siis vuokralainen vaihtumassa ja mietin tuota vuokravakuustiliä kun sitä nykyään suositellaan. Kerran on ollut vuokralainen, joka tuhosi asuntoa.

Ainakin Osuuspankin vuokravakuustililtä saa vuokranantaja nostaa rahaa vuokralaista kuulematta. Ei tarvii kuin henkkareiden kanssa kävellä pankin tiskille ja kertoa, minkä verran rahaa haluaa sieltä nostaa.

Vähän epäilyttää, koska itse asioidessani piti olla niin vuokralaisen ja vuokranantajan allekirjoitus, että rahat sai ulos.

Osuuspankin vakuustilissä ei tarvitse vuokralaista kuulla.

Vierailija
42/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.

Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.

Mikä hemmetin hässäkkä siinä tilissä on?  Ai niin, pitää kävellä pankin tiskille.

Siis pitääkö kävellä tiskille? Jos pitää, niin onhan se aika kömpelöä mobiilimaksuun verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokravakuustili! ei kannata antaa vuokranantajan omalle tilille.On kokemusta ilmeni myöhemmin vakuuden ajoittaista omakäyttöä,mutta onneksi olin siisti vuokralainen ja sain vakuuden kokonaisuudessaan takaisin.Vuokravakuustili on molemmille kaikkein paras vaihtoehto.

Täh, kyllähän nyt vuokranantaja tietää, minkä verran vuokratuloa vuodessa tulee. Helppo se vakuus on omallakin tilillä säilyttää, jos ei ihan pa ole.

Kummasti moni vaan on niin pa, että käyttää vakuusrahat itse johonkin ja keksii sit tekosyitä, kun ne pitäisi maksaa vuokralaiselle takaisin. Ihan kaikki vuokranantajat ei ymmärrä, että ne on edelleen vuokralaisen rahoja, kunnes toisin määritellään. Tuskinpa säkään mielellään antaisit omia rahojas jollekin randomille säilytettäväksi. Ja tuskinpa sä ainakaan korkoa maksat niille vuokralaisen vakuusrahoille, sit kun annat ne takaisin.

Silloin kun vielä asuin vuokralla, maksoin kyllä vuokravakuuden vuokranantajan tilille. Ja arvostin sitä nopeutta, millä se maksettiin takaisin omalle tililleni heti kun asunnon kunto oli hyväksi todettu. Vuokravakuustili kuulostaa kankeammalta.

Vakuustilillä sen on sun omalla tilillä koko ajan=)

Vierailija
44/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja ja aina viime vuosina vakuudet on maksettu tililleni. Ei ole vielä tarvinnut kertaakaan pidättää mitään, vaan olen palauttanut summan kokonaisuudessaan vuokralaisen lähtiessä. Vuokravakuustili on vähän hankalampi, tämä joustava.

Vierailija
45/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.

Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.

Mikä hemmetin hässäkkä siinä tilissä on?  Ai niin, pitää kävellä pankin tiskille.

Siis pitääkö kävellä tiskille? Jos pitää, niin onhan se aika kömpelöä mobiilimaksuun verrattuna.

En kyllä ole tutkinut vaikka sen pantin voisi nykyään vapauttaakin mobiilisti. Mulle vaan ei ole mikään ongelma käydä pankissa. Nään, että sen verran voin vaivaa nähdä vuokralaisen eteen. Hän sentään maksaa siitä asumisestaan mulle.

Vierailija
46/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole tutkinut vaikka sen pantin voisi nykyään vapauttaakin mobiilisti. Mulle vaan ei ole mikään ongelma käydä pankissa. Nään, että sen verran voin vaivaa nähdä vuokralaisen eteen. Hän sentään maksaa siitä asumisestaan mulle.

No mä en oikein nää vuokralaisen kannalta mitään haittaakaan siinä, jos se vuokravakuus mun tilillä lojuu.

Vierailija
47/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en oikein nää vuokralaisen kannalta mitään haittaakaan siinä, jos se vuokravakuus mun tilillä lojuu.

Mä näen. Koska tuskinpa sä maksat talletuskorkoa niille rahoille sit kun sä palautat ne. Ei sitä korkoa paljoa nykyään enää tule, mutta joka kerta, kun olen pantin vapauttanut, niin vuokralainen on saanut tililtä enemmän rahaa, minkä hän on sinne laittanut. En ole kuullut, että yksikään vuokranantaja, joka on säilönyt rahat omalla tilillään, niin olisi niille talletuskorkoa maksanut.

Vierailija
48/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pyytänyt tavalliselle pankkitilille. Tosin se ei ole mun käyttötili, vaan mulla on joka asunnolle (muutama kpl) oma tili. Sinne tulee aina kunkin asunnon vuokrat ja sieltä maksan vastikkeet, korjaukset ym. Koen helpommaksi seurata kassavirtaa ja tehdä verotuksen.

Vuokravakuustili vaatii konttorissa käyntiä ja koen sen hankalaksi. Jos korko on jollekin vuokralaiselle deal breaker, niin kirjaisin mieluummin sopimukseen, että maksan sen pienen koron itse. Mutta ei ole ollut vaikeuksia löytää vuokralaista, niin ei ole tarvinnut neuvotella asiasta koskaan.

Vierailija
49/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi vuokranantajaan joka vaatii vakuutta omalle tililleen.

Vierailija
50/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKINÄ en takuuta makseta vuokranantajan tilille. Vaan sitä varten perustetaan oma tili.

Vierailija
51/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina pyytänyt tavalliselle pankkitilille. Tosin se ei ole mun käyttötili, vaan mulla on joka asunnolle (muutama kpl) oma tili. Sinne tulee aina kunkin asunnon vuokrat ja sieltä maksan vastikkeet, korjaukset ym. Koen helpommaksi seurata kassavirtaa ja tehdä verotuksen.

Vuokravakuustili vaatii konttorissa käyntiä ja koen sen hankalaksi. Jos korko on jollekin vuokralaiselle deal breaker, niin kirjaisin mieluummin sopimukseen, että maksan sen pienen koron itse. Mutta ei ole ollut vaikeuksia löytää vuokralaista, niin ei ole tarvinnut neuvotella asiasta koskaan.

Niin, se vaatii sen käynnin tiskillä, kun vapautat pantin. Mä yleensä käyn vapauttamassa sen samalla reissulla kun tarkastan asunnon.

Vierailija
52/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on aivan tavallista, että vuokravakuus maksetaan vuokranantajan tilille. Pankit eivät myöskään maksa talletuksille korkoa enää. Tiedän tämän asuntosijoittajana, joka sekä itse vuokraa asuntojaan, että on käyttänyt vuokravälityspalvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme