Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja käski maksaa vakuuden suoraan hänen tilille?

Vierailija
14.08.2020 |

Onko normaalia?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokravakuustili! ei kannata antaa vuokranantajan omalle tilille.On kokemusta ilmeni myöhemmin vakuuden ajoittaista omakäyttöä,mutta onneksi olin siisti vuokralainen ja sain vakuuden kokonaisuudessaan takaisin.Vuokravakuustili on molemmille kaikkein paras vaihtoehto.

Vierailija
22/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy, voitko tehdä vuokravakuustilin, Jos et voi tehdä, niin se herättää kysymyksiä.

Mutta miten vuokranantaja saa sieltä itselleen korvaukset, jos vuokralainen oikeasti rikkoo asunnossa paikkoja? Itse sanoisin sellaiselle vuokralaiselle tervemenoa, joka vaatii jotain hänen selkänsä suojaavaa tiliä.

Nostamalla tarvittavan määrän rahaa siltä tililtä, ennenkuin luovuttaa pantin takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten vuokranantaja saa sieltä itselleen korvaukset, jos vuokralainen oikeasti rikkoo asunnossa paikkoja? Itse sanoisin sellaiselle vuokralaiselle tervemenoa, joka vaatii jotain hänen selkänsä suojaavaa tiliä.

Vuokravakuustililtäkin vuokranantaja voi nostaa rahat ilman vuokralaisen suostumusta jos katsoo vuokralaisen laiminlyöneen asunnon hoidon.

Vierailija
24/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy, voitko tehdä vuokravakuustilin, Jos et voi tehdä, niin se herättää kysymyksiä.

Tää tuntuu luotettavalta kun olisi hyväksynyt myös Kelan vakuuden mutta en saanut sitä vaikka hain.

Jos se on luotettava, niin se hyväksyy myös vuokravakuustilin. Yllättävän monella vuokranantajalla on valuuttakriisi just silloin, kun pitäis vakuus maksaa takaisin. Siks en koskaan suosittele sekoittamaan vuokralaisen ja vuokranantajan rahoja samalle tilille.

T. yks vuokranantaja

Liittyykö siihen vuokravakuustilin riskejä vuokranantajan kannalta? Jos vuokralainen jättää vuokran maksamatta tai tuhoaa asuntoa, miten se vuokravakuus saadaan ne korvaamaan.

Mulla siis vuokralainen vaihtumassa ja mietin tuota vuokravakuustiliä kun sitä nykyään suositellaan. Kerran on ollut vuokralainen, joka tuhosi asuntoa.

Vierailija
25/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se suojaa vuokralaisen rahoja muuten kuin olemalla erillään sun rahoista.

No sillälailla ne ovatkin.

Vierailija
26/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on valokuvata asunto tarkasti ennen muuttoa ja myös vuokranantajan valokuvata asunto.Me tehtiin kuvaus samaan aikaan,eikä ongelmia syntynyt poismuuttaessa.

Vierailija
27/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se suojaa vuokralaisen rahoja muuten kuin olemalla erillään sun rahoista.

No mulla ainakin vuokratili on ihan omansa. Sinne tulee vakuus ja vuokrat ja sieltä lähtee vastike. Toki nostan vuokratuottoja omaan käyttööni, mutta vakuuden verran siellä aina on rahaa.

Vierailija
28/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokravakuustili! ei kannata antaa vuokranantajan omalle tilille.On kokemusta ilmeni myöhemmin vakuuden ajoittaista omakäyttöä,mutta onneksi olin siisti vuokralainen ja sain vakuuden kokonaisuudessaan takaisin.Vuokravakuustili on molemmille kaikkein paras vaihtoehto.

Mitä välä sillä on, missä se raha välillä on, kunhan saat sen asianmukaisesti ja ajallaan itse. Olen mäkin välillä sekoittanut vakuusrahoja omiini. Niin ei saisi tehdä, mutta eihän siinä ole mitään ongelmaa, jos vuokranantajalla on aina esim. 100 000 euron osakesalkku. Sen kun myy sieltä vaikka. Sulla köyhempänä ei ole sitä vaihtoehtoa tietenkään, niin joudut epäilemään ja pelkäämään. En tietenkään tarkoita, etteikö vaikeuksiin jääviäkin vuokranantajia olisi, mutta siis ei se rahojen käyttely siitä kerro välttämättä.

Vierailija
29/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.

Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.

Vierailija
30/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tuntuu luotettavalta kun olisi hyväksynyt myös Kelan vakuuden mutta en saanut sitä vaikka hain.

Jos se on luotettava, niin se hyväksyy myös vuokravakuustilin. Yllättävän monella vuokranantajalla on valuuttakriisi just silloin, kun pitäis vakuus maksaa takaisin. Siks en koskaan suosittele sekoittamaan vuokralaisen ja vuokranantajan rahoja samalle tilille.

T. yks vuokranantaja

Liittyykö siihen vuokravakuustilin riskejä vuokranantajan kannalta? Jos vuokralainen jättää vuokran maksamatta tai tuhoaa asuntoa, miten se vuokravakuus saadaan ne korvaamaan.

Mulla siis vuokralainen vaihtumassa ja mietin tuota vuokravakuustiliä kun sitä nykyään suositellaan. Kerran on ollut vuokralainen, joka tuhosi asuntoa.

Ainakin Osuuspankin vuokravakuustililtä saa vuokranantaja nostaa rahaa vuokralaista kuulematta. Ei tarvii kuin henkkareiden kanssa kävellä pankin tiskille ja kertoa, minkä verran rahaa haluaa sieltä nostaa.

Vierailija
31/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana haluan takuun mieluiten suoraan tililleni. Todellakin palautan sen jos asunto on kunnossa, pari naarmua jossain ei haittaa.

Mutta jos on yhtään mitään ongelmaa ja tuhoa, haluan että voin käyttää sen vakuuden, tai osan, korvaukseksi ilman mitään vakuustilihäslää. On niin hirveitä kokemuksia.

Mikä hemmetin hässäkkä siinä tilissä on?  Ai niin, pitää kävellä pankin tiskille.

Vierailija
32/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ainakin omalla kohdalla ollut kolmessa asunnossa ja en suosittele. Edellinen uhkasi viedä vakuuden ellen anna hänen esitellä asuntoa uusille vuokralaisehdokkaille ja ilmeisesti näin olisikin voinut tehdä. Ongelma voi myös tulla vuokravakuutilin kanssa, eräs vaati takuuta itselleen kun muovimatossa oli pari pikaliimatahraa ja vanha matto olisi kuulemma pitänyt vahata. Rahojen vieminen olisi varmasti onnistunutkin, jos ne olisivat olleet hänen tilillään. Et voi tietää miten ahne vuokranantaja on. Suurin osa kyllä ollut inhimillisiä ja asiallisia.

Lain mukaan asuntoa pitää saada esitellä uusille vuokralaisille vaikka vanha vuokralainen vielä asuu. Toki vuokralaiselle sopivana aikana. Muutenhan saattaa käydä, että asunto on jopa kuukauden tyhjillään edellisen lähdettyä.

Työhöni kuuluu myös vuokrausasioita.

Vierailija
33/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, kyllähän nyt vuokranantaja tietää, minkä verran vuokratuloa vuodessa tulee. Helppo se vakuus on omallakin tilillä säilyttää, jos ei ihan pa ole.

Vierailija
34/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. yks vuokranantaja

Ainakin Osuuspankin vuokravakuustililtä saa vuokranantaja nostaa rahaa vuokralaista kuulematta. Ei tarvii kuin henkkareiden kanssa kävellä pankin tiskille ja kertoa, minkä verran rahaa haluaa sieltä nostaa.

Vähän epäilyttää, koska itse asioidessani piti olla niin vuokralaisen ja vuokranantajan allekirjoitus, että rahat sai ulos.

Vierailija
35/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saat takaisin vuokravakuuden vakuustililtä, joudut roudaamaan alkuperäisen panttaussopimuksen fyysisesti pankkiin. Eka odottelin lappua kolme viikkoa ex-vuokranantajalta, nyt pankilta rahoja kolmatta päivää.

Vierailija
36/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, kyllähän nyt vuokranantaja tietää, minkä verran vuokratuloa vuodessa tulee. Helppo se vakuus on omallakin tilillä säilyttää, jos ei ihan pa ole.

Kummasti moni vaan on niin pa, että käyttää vakuusrahat itse johonkin ja keksii sit tekosyitä, kun ne pitäisi maksaa vuokralaiselle takaisin. Ihan kaikki vuokranantajat ei ymmärrä, että ne on edelleen vuokralaisen rahoja, kunnes toisin määritellään. Tuskinpa säkään mielellään antaisit omia rahojas jollekin randomille säilytettäväksi. Ja tuskinpa sä ainakaan korkoa maksat niille vuokralaisen vakuusrahoille, sit kun annat ne takaisin.

Vierailija
37/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saat takaisin vuokravakuuden vakuustililtä, joudut roudaamaan alkuperäisen panttaussopimuksen fyysisesti pankkiin. Eka odottelin lappua kolme viikkoa ex-vuokranantajalta, nyt pankilta rahoja kolmatta päivää.

Oletko nyt vuokranantajan vai vuokralaisen ominaisuudessa? 

Vuokranantajana mä olen heti saanut lopetetta tilin, kun on ollut tarvis. Tai vapautettua sen pantin, jotta rahat on heti vuokralaisen käytössä. Mä en nyt ymmärrä, mikä sulla on  noin kauan kestänyt?

Jos olet vuokralainen ja noin kauan olet pelkkää lappua joutunut odottamaan, niin tiedät, että niitä rahoja sen tililtä odottaisit vieläkin.

Vierailija
38/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään vuokravakuustilejä. A) monet pankit perii tilistä kk maksun B) se on ihan sama sinulle missä se raha majailee, kunhan saat kuitin siitä.

Haluatko lähteä pankkiin jonottamaan jotain tilin aukaisua? Ensin varaat ajan, sitten teet veronkierto selvityksen ja viikon päästä se tili onkin jo auki.

Vierailija
39/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti moni vaan on niin pa, että käyttää vakuusrahat itse johonkin ja keksii sit tekosyitä, kun ne pitäisi maksaa vuokralaiselle takaisin. Ihan kaikki vuokranantajat ei ymmärrä, että ne on edelleen vuokralaisen rahoja, kunnes toisin määritellään. Tuskinpa säkään mielellään antaisit omia rahojas jollekin randomille säilytettäväksi. Ja tuskinpa sä ainakaan korkoa maksat niille vuokralaisen vakuusrahoille, sit kun annat ne takaisin.

Silloin kun vielä asuin vuokralla, maksoin kyllä vuokravakuuden vuokranantajan tilille. Ja arvostin sitä nopeutta, millä se maksettiin takaisin omalle tililleni heti kun asunnon kunto oli hyväksi todettu. Vuokravakuustili kuulostaa kankeammalta.

Vierailija
40/52 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään vuokravakuustilejä. A) monet pankit perii tilistä kk maksun B) se on ihan sama sinulle missä se raha majailee, kunhan saat kuitin siitä.

Haluatko lähteä pankkiin jonottamaan jotain tilin aukaisua? Ensin varaat ajan, sitten teet veronkierto selvityksen ja viikon päästä se tili onkin jo auki.

Ai tulostaa vaan itte kuitin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi