Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen äitityyppi saa niskavillani pystyyn.

Vierailija
16.08.2013 |

"Mamma"

Mamman puheenaiheet liittyvät aina tavalla tai toisella lapsiin. Muut puheenaiheet ovat turhia ja pinnallisia. Mamman mielestä ainoa kiinnostava ja syvällinen keskustelu koskee lastenvaatteita, lasten harrastuksia, lastenmessuja, lastenhuoneen sisustusta tms.

Kaikki mamman tekemiset koskevat myös tavalla tai toisella lapsia. Ainoat antoisat harrastukset ovat muskari, perheliikunta, lastenvaatekirppari ja toisten lapsiperheiden kanssa ennen päikkyaikaa tapaaminen. Poikkeuksena voi olla töissä käynti. Näin vain siinä tapauksessa, että kyseinen mamma sattuu olemaan niin onneton, ettei miehen tulot yksinään riitä elättämään mammaa ja pesuetta. Tällöin työ koetaan välttämättömänä pahana, aikana pois lasten luota. Usein työ onkin vähäisen koulutuksen vaativaa, suorittavaa työtä, sillä mamman mielenkiinto ei riitä opiskeluun tai muuhun mikä vie paukkuja pois perhe-elämältä.

Mamman mies sitten? Mamman mies on kiltti ja kuuliainen. Käy töissä ja kaksi kertaa viikossa sulkapalloa pelaamassa. Muu aika vietetäänkin sitten perheenä esimerkiksi edellä mainituin tavoin. Parisuhdeaika on mamman mielestä sellaisille, jotka eivät ole kypsiä perhe-elämään. Poikien saunaillat tai muut vastaavat eivät myöskään kuulu mamman mielestä perheellisen miehen elämään.

Kerran vuodessa mamma repäisee. Tällöinkin yleensä pakonsanelemana äitikaveri-Tiinan polttareiden johdosta. Tällöin mamma kirjoittaa facebookiin tavanomaisen "nyt tää mamma pakkaa muksut autoon ja lähtee kohti lapsimessuja"- päivitysten sijaan "nyt tää mamma lähtee viihteelle".

Jos kohtaat tällaisen mamman ensimmäistä kertaa, tunnistat hänet tällaisista repliikeistä "Minkä merkkinen toi teidän haalari on? Ei ainakaan Ticketti tai Jonathan.", "Huutiksessa saa tosin hyvin kun myy vaatteita paketteina", "Tilasin lastenhuoneeseen aivan ihanat uudet verhot", "Mitä harrastuksia teidän tytöllä on?" jne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP:n ongelma oli?

Vierailija
22/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia huolestuttaa äidit,kotka ei puhu lapsistaan. T ammattikasvattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini, nuori mies, oli aivan ihmeissään tajutessaan, että minulla on 3 pientä lasta. Hän oli olettanut, että olen perjantaisin etäpäivällä enkä osittaisella hoitovapaalla. En puhunut lapsista töissä, mikään ei kertonut, että minulla on lapsia. En tiennyt haalareista, turvaistuimista, itkuhälyttimistä, kestovaipoista jne. asioista, jotka hänen perheessään olivat ajankohtaisia.

Miksikö. No siksi, että en halunnut tulla leimatuksi mammaksi. Kaikki, mitä äiti sanoo, kuunnellaan aina äitikorvalappujen kautta.

Vierailija
24/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma ja ylpeä siitä. Tosin minä imetis vain 6kk ja sisustus-ja vaatekeskustelut ei ole ikinä kiinnostanut lasten osalta. Sitä kun on pieniä lapsia, ei oikein muuta elämää tällä hetkellä ole. Haluaisin, että on, mutta ,minkäs voi. Puheet itselläni kulkee akselilla lapset, viini, matkustelu, futis :) Ja miehestä valitus, vaikka ei siinä oikeasti mitään vikaa ole.

Vierailija
25/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolestuta eikä ärsytä, vaan ihmetyttää: 
Tämä lastenvaatebuumi. Lastenvaateblogeja, lastenvaatekirppiksiä, lastenvaate sitä-ja-tätä... Epäilen että jos joskus saisin lapsia, ompelisin ja neuloisin heille taatusti kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mutta että pitäisin niistä erikseen blogia, hehkuttaisin joka ostosta ja hankkisin niitä tuhottomasti, niin lyhyelle ajalle kuin pikkulapsiaika?

Älkää nyt närkästykö, te jotka harrastatte. Olen itse ikäpolvea, joka vaelsi serkkujensa vanhoissa vaatteissa ja uusia vaatteita oli melko harvoin - ja tokkopa ne edes kiinnostivat. Suututti vain jos piti mekko laittaa. :)

Vierailija
26/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa: 
Tai itse asiassa ei suututtanut pelkkä mekko. Vanhempieni puheiden mukaan heittelin pääsääntöisesti kaikki vaatteet pois ja kirmasin pihalle, etenkin jos olisi pitänyt varta vasten mennä jonnekin. Että voi äitiparkaa, jos olisi hamstrannut minun vaatteisiini... :D

Vierailija
27/28 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyr, mamma-sanakin jo saa niskavillat pystyyn. Yhdestä ystävästäni kuoriutui tämmöinen mamma. Olen ihan ällikällä lyöty miten ihminen voi muuttua niin kovin ja niin nopeasti. Yhtäkkiä itsestäänkään ei puhuta enää "minä" tai "mä", vaan aina kummallisessa persoonamuodossa "tää mamma..."

Vakioaiheita on tuputtaa oman mussukan uudet temput oli keskustelunaihe mikä tahansa. Aina pitää päästä mainitsemaan, että vauva on oppinut päristelemään, viuhtomaan käsillä  ja muuta peruskauraa. Hohhoijakkaa. Ja tämä oli uutinen,että vauvat päristelevät? Kaikkien muidenkin lapset tekee niin, muut ei vaan jaksa joka julmetun asiaa ja elintoimintoa raportoida.

Ja sitten nämä vakiofraasit fb:ssa:

"tää mamma lähtee nyt iltalomalla ;-)"

"tää maitobaari lähtee nyt jumppaan, poitsu jää nauttimaan laatuajasta isukin kanssa ;-) <3 <3"

"tää mamma ottaa nyt arskaa, poitsu päikkäreillä ;-)"

"tää mamma oli pienissä häissä, poitsu käyttäytyi hyvin ja hurmasi kaikki ;-)"

"tää mamma on kuumeessa, onneksi poitsu sentään on toistaiseksi säästynyt siltä <3"

"työpaikalla tätejä hurmaamassa <3"

"mamma ja poitsu sitä ja tätä..."

Mamma sitä ja mamma tätä...Voi oksennus ja aivokuolema.

Vierailija
28/28 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi keskustelupalstan käyttäjät pähkinänkuoressa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi