Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te reagoitte, jos satutte esim. kuolonkolaripaikalle?

Vierailija
14.08.2020 |

Oletteko kylmän rauhallisia? Alatteko miettiä kuolleita ja heidän omaisiaan? Heidän elämäänsä tapahtuman jälkeen?
Itse meinaan seota, en pääse yli tuskasta, jota tunnen jälkeen jääneiden puolesta ja heidän vuokseen. Satuin paikalle, jossa nuori poika oli kuollut moottoripyörän ja auton törmäyksessä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan matkaa koska minua ei kiinnosta randomit alle 2700+ rated ihmiset.

Multi Gladiator Rank One Fire Mage

Vierailija
2/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en ole koskaan joutunut tuohon tilanteeseen. Onneksi. Kyllä se varmasti aika kamalaa olisi. Uskoisin kuitenkin, että pystyisin jotenkin järkevästi toimimaan, ainakin soittamaan apua ja jotenkin auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen kriisitilanteessa jähmettyjä. Eli todennäköisesti olisin näitä tuijottelijoita. Ehkä tajuaisin soittaa häkeen.

Vierailija
4/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on jokaisen poliisin suosikkitehtävästä, ns kuningaskeikasta, jollaisilla koulitaan poliisien keskuudessa jyvät akanoista.

Vierailija
5/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa miten toimisin. Onneksi en ole joutunut tuohon tilanteeseen. Ymmärrettävää, että aiheuttaa huonoa oloa.

Vierailija
6/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se vaihtelee. Jos ajaudun ns. sivustakatsojan roolissa (eli apua on jo paikalla) onnettomuuspaikalle, käännän pääni pois. 

Vierailija
7/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut tilanteeseen, vaikea arvatakaan mitään. Jotenkin aattelen että jos ei ole vaihtoehtoja ja mun on oltava se joka toimii, niin toimisin ja stressaisin jälkikäteen. Mutta jos olisin osallisena tai edes nähnyt tilanteen, tärisisin kyllä ja voi olla että olisin autettavien joukossa

Vierailija
8/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kukaan etukäteen tiedä eikä edes välttämättä toisella kertaa reagoi kuin ekalla.

Vierailija
9/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoin ja sometan, tietysti

Vierailija
10/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleita ei ole kohdalle osunut, mutta kylmän rauhallisesti selvitän tilanteen, soitan hätänumeroon, noudatan ohjeita ja käsittelen omat tunteeni sitten myöhemmin.

Tiedän, etten ole tilanteessa jähmettyjä tai panikoija, mutta jälkikäteen ylianalysoin, märehdin ja murehdin aivan turhan paljon, joten toivottavasti ei kuolonuhreja vaativia onnettomuuksia tulekaan kohdalle. Jäisi vainoamaan iäksi.

Vierailija
11/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saapunut kolaripaikalle, jossa oli kyllä jo kymmeniä ihmisiä, mutta kaikki vaan huusi ja heilutti käsiään. Tämä tapahtui Sambiassa. Elvytin kunnes eräs mies pysähtyi autollaan ja tarjoutui viemään uhrin sairaalaan.

Olin ihan rauhallinen. Enemmän mietin jälkikäteen sitä, millainen paikka Sambia on ja millaisia ihmisiä siellä on kuin sitä uhria ja hänen omaisiaan. Ajatukseni eivät läpäisisi tämän palstan moderointia.

Vierailija
12/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata luulla kuolleeksi, ellei ole todella joku varmistamassa sitä.

Vierailija
13/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta kuin selfien ottoon ja kuva jakoon.

Vierailija
14/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kukkarot uhrien taskuista, uhrien tunnistaminen on tärkeää, rahat laitan taskuun säilöön.

Poistun paikalta koska kohta tulee joku ammattitaitoisempi.

Vierailija
15/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisin niin että tekisin kaikkeni auttaakseni. Kykenisin toimimaan kylmähermoisesti ja sujuvasti tilanteessa. Tilanteen jälkeen tuntisin raastavaa surua jos olisin esim.tuon nähnyt/kokenut kuin ap. Luultavasti velloisin surussa pitkään ja ajatellen uhrin läheisiä. Itsellä 2 poikaa ja tuon ap:n jutun lukeminenkin jo raastoi.

Olen itse joutunut soittamaan kummallekkin lapselleni ambulanssin ja antamaan ensihoitoa, toinen tapauksista oli vaarallinen. Pystyin toimimaan tilanteessa kuin robotti.

Vierailija
16/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikadullamme, parvekkeidemme alla tapahtui äsken kuolonkolari. Tuntuu pahalta, hirveältä. Haluaisin muuttaa pois.

Vierailija
17/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on järkyttävä, luin juuri wilmaviestin koulun lähellä sattuneesta omnettomuudesta, en siis ole itse ollut paikalla. Ajattelen nuoren vanhempia ja samalla mieleen tulee monia tässä lähellä asuvia mopoilijoita ja toivon heidän olevan kunnossa.

Vierailija
18/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun puukotusepisoidin yhteydessä eräs nainen otti selfien kuolleen uhrin kanssa, hymyili ja jatkoi tyynesti matkaansa.

Vierailija
19/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kolaritilanne kummittelee mielessä kuin aloittajalla, jos puhut tämän päiväisestä. han kamalaa ja itku herkässä. Itselleni tekee juuri pahaa perheen ja ystävien suru. Niin nopeasti tapahtuneella asialla niin pysyvät seuraukset.

Vierailija
20/30 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne kolaritilanne kummittelee mielessä kuin aloittajalla, jos puhut tämän päiväisestä. han kamalaa ja itku herkässä. Itselleni tekee juuri pahaa perheen ja ystävien suru. Niin nopeasti tapahtuneella asialla niin pysyvät seuraukset.

Tänään tapahtui ja liippaa todella läheltä muutenkin kuin asuinpaikan suhteen, omat lapset samoja ikiä, samoissa kouluissa olleita. Tuntuu - ei ole sanoja, miltä tuntuu. Kuvittelen vain omaisten tuskaa, ajatuksia, elämää ennen, nyt ja jatkossa. Pakko kirjoittaa pahaa oloa tänne. Olen idiootti, ja tiedän sen.