Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

REHELLISIÄ kommentteja pidennyksistä (hiukset)

Vierailija
16.08.2013 |

Haluaisin kuulla, kannattaako oikeasti ottaa. Harkinnassa, mutta melko kalliit. Kampaaja jolla käyn, suositteli sinettejä . Mulla on liukas hiuslaatu (paksut hiukset), joten siksi suosittelee sinettejä... mutta olen kuullut taas sineteistä pelkkää huonoa, joten vähän mietityttää pilaako sitten omat hiukset. Tällä hetkellä mulla on pitkä polkka.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, mutta "kasvattaminen on työlästä"? 

en ota sen kummemmin kantaa pidennyksiin, itsellä ei kokemusta, mutta eikö noin simppelisti ajateltuna olisi paljon vaivattomampaa antaa vain hiusten kasvaa itsestään pitkiksi kuin alkaa käydä kampaajalla, maksaa ja huollattaa pidennyksiään? mikä siinä hiustenkasvussa on työlästä?

Vierailija
42/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mulla oli teipit, kun oma tukka oli liian lyhyt, halusin nopeasti pidempää ja tuuheampaa. Vuoden pidin teippejä ja kokemukseni on tässä:

-Alkuun tykkäsin tosi paljon, kun sain kerralla niin upean pitkän tukan. Tulos oli luonnollinen eikä liitoskohtaa huomannut mistään. Kampaaja on tehnyt paljon pidennyksiä tuolla tekniikalla ja hyvä tekijä.

-pidemmän päälle alkoi kyllästyttää, koska hiuksia ei voinut pitää kuin auki tai ponnarilla alhaalla, yläponnaria ei voinut ajatellakaan teippien näkymisen takia.

-kun hiukset kasvoi, pidennykset tuli tosi helposti näkyviin, tämän vuoksi pidin enemmän ja enemmän tukkaa kiinni.

-peseminen hankalaa, piti pestä pää ylöspäin. Urheilen joka päivä ja tämä rajoite tuntui tylsältä.

-huolto neljän viikon välein oli aikaavievää (3-4 h) ja kallista, ja sattui! Pidennykset kiskottiin irti päästä, öljy vain helpotti tuota hiukan. Öljyä jäi tukkaan pitkäksi aikaa ja oli tosi vaikea pestä pois.

-loppuaikana teipit alkoi valua alaspäin ja niitä piti huollattaa usein. En tiedä mistä johtui. Eri teippi, liian liukas hius, vuoden ikäiset pidennykset?

Vuoden aikana oma hius onneksi kasvoi siedettäviin mittoihin ja paksuuskin tuntuu jo hyvältä. Olen syönyt hiusvitamiineja, ehkä ne on auttaneet. Teipit ei sinänsä huonontaneet omia hiuksia, mutta lähti niitä mielestäni kyllä aina huollon yhteydessä.

Eli Jos aikaa ja viitseliäisyyttä riittää niin joo. Itse ottaisin vain, jos jossain mielenhäiriössä leikkuuttaisin liian lyhyen polkan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula on ollut sekä teipit että sinetit useampaan kertaan. Oma tukka on ohut mutta ei se ole kärsinyt pidennyksistä. Jos ne on hyvin laitetut ja jaksat huoltaa niitä, niin tukka näyttää hyvältä. Rahaa siinä kyllä palaa mutta jos se ei ole ongelma, niin laita ihmeessä.

Vierailija
44/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele. itselläni oli pitkän aikaa sinettipidennykset ja vaikka niitä hoisi ja huolsi, niin alkoi rastoittumaan takaraivolta. oli kiva leikata niitä sitten. se myös ällötti että hiuspohjaa ei voinut käytännössä kunnolla shampoolla vaahdottaa ja pestä. jos sinne sinettien kiinnityskohtaan ja oman tukan + päänahan väliin jää vettä, niin homehtuminen on tietty vaarana. ja se pesemätön talin haju.. hyh

Vierailija
45/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sinettejä, ollut jo vuosia. Ne mahdollistavat sen, että voin pitää hiuksia ponnarilla tai letillä. Omia hiuksiani en juuri sääli, koska olen luonnostaan lähes kalju, ei mulle voi edes laittaa niin montaa sinettiä kuin ihmisille yleensä laitetaan, ei ole materiaalia minne kiinnittää.

Omat hiukset ei kasva hartiaa pidemmälle, ja niin ohuissa hiuksissa letti näyttäisi lähinnä koomiselta. Lyijykynän paksuinen.

Pidennyksillä näytän edelleen ohuttukkaiselta, mutta normalailta. Moni on yllättynyt kun on kuullut että hiukset ei ole mun omia, joten kai ne jotenkin siedettävästi saan piiloteltua.

Vierailija
46/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 19:53"]

Mulla on sinettejä, ollut jo vuosia. Ne mahdollistavat sen, että voin pitää hiuksia ponnarilla tai letillä. Omia hiuksiani en juuri sääli, koska olen luonnostaan lähes kalju, ei mulle voi edes laittaa niin montaa sinettiä kuin ihmisille yleensä laitetaan, ei ole materiaalia minne kiinnittää.

Omat hiukset ei kasva hartiaa pidemmälle, ja niin ohuissa hiuksissa letti näyttäisi lähinnä koomiselta. Lyijykynän paksuinen.

Pidennyksillä näytän edelleen ohuttukkaiselta, mutta normalailta. Moni on yllättynyt kun on kuullut että hiukset ei ole mun omia, joten kai ne jotenkin siedettävästi saan piiloteltua.

[/quote]

ot kohta kalju, kannattais hankkia vaikka selllanen aitohiusperuukki.

klipsejä en myöskään suosittele, aktiivisessa käytössä tekevät kaljuja kohtia hiuksiin. vahingossa kun repäiset niitä tai harjaat pikkasen rivakammin niin klipseissä kiinni olevat hiukset irtoaa.. ja niin niitä irtoilee kun kuukausikaupalla pistää ne klipsit aina smoihin kohtiin, niin alkaa se oma tukka niistä klipsikohdista kärsiä kun joutuvat kannatteleen painoa, niin tokihan se venyy ja vanuu ja lopulta irtoaa..

47/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin toukokuussa ensimmäiset hiustentuuhennukset. Laitettiin sineteillä. Itselläni on todella ohuet hiukset, ja laitettiin lisukkeita vain sen verran, että näyttää luonnolliselta. Olen ollut erittäin tyytyväinen!! Nyt menossa tosiaan kolmas kuukausi ja yhtään ei ole lähtenyt irti. Kohta tosin pitää mennä poistattamaan ja aion pitää pari kuukautta väliä ennen kun otan uudet, jotta omat hiukset saavat levähtää. Hoito on ollut yllättävän helppoa. Hellä pesu ja kuivaus pyyhkeellä. Pesun yhteydessä aina föönaan ja suoristan, ei ole kärsinyt. Yöksi kiinni letillä! Värjätty on kaksi kertaa sinettien aikana. Jos löydät hyvä tekijän niin pidennykset ovat myös hyvät! ja kerrankos sitä kokeilee, niin itsekin aattelin ja tyytyväisiä ollaan! :)

Vierailija
48/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota! Kokemusta on. Ne on niin työläät ja rumat! Hankala pestä päänahkaa, saattaa kutista luonnollisesti.. ei voi pitää hiuksia miten tahtoo kun liitoskohdat näkyy, peseminen ja kuivaaminen työlästä jne jne. Toistan. ÄLÄ OTA PIDENNYKSIÄ.

Vierailija
49/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Harkinnassa edelleen, saa nähdä jaksaako siihen ruljanssiin lähteä vai kasvatanko omia. ;) Tosiaan tuuhennusta en tarvitse koska itselläni on paksut ja hyväkuntoiset hiukset...

ap

Vierailija
50/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans kuullut, että sinetit vahingoittaa hiuksia. Itse tilasin sellaiset klipsi pidennykset netistä, jotka eivät vahingoita hiuksia. Itsestäni ei niin luonnollisen näköiset, mutta ehkä olen vain hieman liian kriittinen, koska kaikki muut sanoivat että näyttää luonnollisilta ja eivät aina olleet edes varmoja, oliko minulla pidennykset hiuksissa vai ei. Ja itsestä aina toisten pidennykset ovat luonnollisemman näköiset kuin omat. Tosin hiukseni olivat silloin vähän yli olkapäiden, että pidennykset oli paljon pidemmät, toisin kuin nykyään.

Vierailija
51/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu molemmat ensin teipit mutteivät pysyneet niin hyvin joten sinetit paremmat,tosin enemmän kyllä lähtee hiuksiakin silloin,juurineen.Nytkin ottaisin mutta imetyksen jälkeen kauheesti irtoo muutenkin hiuksia,mietin myös ettei ole varaa enää kun on kaksi lasta ja kauheasti tehtävä hankintoja uuteen kotiinkin.Ja nyt koko perheelle uudet talvivaatteet ja kengät.Itse 10v kuljeksin samoissa talvirytkyissä jotka alunperin ostin lasten osastolta,koska sopivat siellä mulle parhaiten(olen lyhyt sekä lyhyet kädet) sekä halvemmat.Mulla tosin kamu kampaaja joka laittaa asevelihintaan ne

Vierailija
52/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:39"]

Mulla oli teippipidennykset ja olihan se ihanaa kun oli paksu ja hyväkuntoisen näköisen tukka. Kävin nostamassa teippejä parin kuukauden välein ja toki hiukan omia hiuksia irtosi samalla mutta ei mitenkään hälyyttävän paljon. Mun mielestä pidennykset/tuuhennukset on tosi kauniit, kunhan ei vaan ole liian pitkät. Hiusten pesu ei ollut hankalaa, mutta kuivauksessa meni ikuisuus, kun hiusta oli niin paljon enempi.

[/quote]

Mun kokemus oli myös tämmöinen. Sain siinä samalla kasvatettua puolipitkän tukkani pitkäksi. Oma tukka oheni aavistuksen mutta se ei haitannut - ohenemisen ainoastaan tunsi käteen, se ei näkynyt päällepäin.

Vierailija
53/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin kylmäkeratiinipidennykset, jos jotkut ottaisin. Vaikuttavat kaikin puolin parhaimmilta. Väliaikaisista pidennyksistä myös flip-in ois ihan jees, mutta mun pään muoto on jotenkin vääränlainen.

Vierailija
54/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:23"]

jos hiukset ovat sinulle onglema, joka poistuu sillä, että otat pidennyksen, niin ota. Mutta jos ottaisit ne muuten vaan, tahtoisit pitemmät hiukset mutta et jaksa kasvattaa (paksuudesta ei taida olla kyse), niin jätä väliin - riski siitä, että hiukset menee pilalle on aina olemassa, sitä paitsi niin monella on nykyään hiuspidennykset, että se alkaa olla jo ihan naurettavan näköistä. Sama juttu tekoripsien kanssa.

Mutta huom: tämä on vain minun mielipiteeni, eikä varmaan edusta yleistä mielipidettä. PIkemminkin vähemmistön mielipidettä, luulen. Ehkä se on väärä, ehkä pidennykseet on sitten kivat ja kauniit, minä vaan en tajua niitä (muussa tapauksessa kuin silloin, jos todella on hiusten kanssa sellainen ongelma, jonka pidennykset ratkaisee, monilla ihan nätit hiukset ennestään, ja silti otetaan pidennykset ja ollaan saman näköisiä kuin kaikki muutkin teko-tukkaiset....)

[/quote]

Sinä tuskin tunnistat kadulla ihmisiä, joilla on luonnolliset hiustenpidennykset. Niitä kun ei huomaa yhtään mistään, toisin kuin jonkun oikeasti halvan tekotukan.

Vierailija
55/58 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kylmäkeratiinipidennystä. Itselläni on ollut pidennyksiä kaikilla eri tekniikoilla: sinetti-, letti-, teippi-, ompelu ja kylmäkeratiinipidennys. Näistä kaikista ehdottomasti paras ja hellävaraisin omille hiuksille on tuo kylmäkeratiini. Itselläni on ohuet, hennot ja luonnonkiharat hiukset ja jopa minun tukkani on pysynyt päässä kylmäkeratiinimenetelmällä.

Jos olen 100 % rehellinen, niin sinuna kyllä jättäisin ottamatta pidennykset, jos omat hiuksesi ovat paksut ja hyväkuntoiset. Itse en käyttäisi pidennyksiä, jos en olisi omaa tukkaani pilannut värikäsittelyillä. Parhaat hiukset loppupeleissä ovat omat luonnolliset hiukset. Antaisin mitä tahansa, jos saisin omat hyväkuntoiset hiukseni takaisin, eikä tarvitsisi käydä kolmen kuukauden välein laittamassa lisää karvoja päähän....mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Vierailija
56/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen mielipide:

- Hiustenpidennykset saattavat taidokkaasti tehtyinä, laadukkaasta hiuksesta tehtyinä näyttää tosi hyvältä, sillon kun tukka on siis laitettu. Hiustenpidennykset voivat näyttää myös epäsiisteiltä ja luonnottomilta (useimmiten näin).

- Hiustenpidennykset vaativat paljon hoitoa ja huoltoa, sinettipidennykset pitää vaihtaa yleensä noin 4kk välein, eli sinettien määrästä riippuen neljän kuukauden välein tulee maksettavaksi noin 350-600€ summa.

- Hiustenpidennykset tuhoavat omaa hiusta, eli vaikka olisivatkin nopea tie pidempään tukkaan niin oma hius alla menee usein pilalle tai vaurioituu tai omaa hiusta lähtee juurineen pidennysten painon takia tai poiston yhteydessä.

Ylipäätänsä, en suosittele pidennyksiä. Kannattaa mielummin pitää oma tukka hyväkuntoisena ja terveenä ja kammata se niin että näyttää hyvältä. Tervettä tukkaa on helpompi ja nopeampi kasvattaa kun pidennyksistä vaurioitunutta tukkaa.

Vierailija
57/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sinettipidennykset noin 5 kk. Hankalaa oli se, että sai sinetit pysymään piilossa. Vaikka mulla on paljon omaa hiusta, tuntui, että koko ajan joku niistä pikku "palloista" vilahteli omien hiusten välistä näkyviin. Tukkaa ei voinut nostaa ylös, vaan ponnari piti pitää alhaalla niskassa, koska muuten sinetit näkyi.

Pesu ja selvittely vei aikaa. Alkoi pidemmän päälle ärsyttää. Loppuaikana myös useampi sinetti irtosi (olisiko ollut joku 10-15 kpl). 

Summaus: ei ollut niin kivaa ja huoletonta "hiukset hulmuten" -meininkiä kuin mitä olin odottanut.

Vierailija
58/58 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin klipsipidennykset ja pidin niitä n. pari vuotta, kunnes omat hiukset oli kasvaneet sen verran että kehtasin olla ilman. Maksoivat 150€ ja kukaan ei huomannut että ne ei olleet omat. Mä halusin nukkua normaalisti, pestä hiukset normaalisti ja harjata hiukset normaalisti ilman että jouduin varomaan mitään.

Kun on hyvät ja tuuheat klipsipidennykset, niin ne riittää ihan hyvin sen aikaa kunnes se oma letti kasvaa pitkäksi. Ja tulee paaaaljon halvemmaksi.