REHELLISIÄ kommentteja pidennyksistä (hiukset)
Haluaisin kuulla, kannattaako oikeasti ottaa. Harkinnassa, mutta melko kalliit. Kampaaja jolla käyn, suositteli sinettejä . Mulla on liukas hiuslaatu (paksut hiukset), joten siksi suosittelee sinettejä... mutta olen kuullut taas sineteistä pelkkää huonoa, joten vähän mietityttää pilaako sitten omat hiukset. Tällä hetkellä mulla on pitkä polkka.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:28"]Minä olen kaunis ja oikein hyvä juuri tällaisena, kuten ovat kaikki muutkin kauneimpia ja parhaimmillaan luonnollisena.
[/quote]
Höpö höpö. Mulla kasvaa hiuksia vain osittain. Tasan tarkkaan pidät minua nätimpänä peruukki päässä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:26"]
Mielipiteeni hiustenpidennyksistä: turhaa, turhamaista, tuhlausta. Ällöttää kaikki tuollainen teennäinen pidentely, oli kyse sitten hiuksista, kynsistä tai ripsistä. Tyhmät ihmiset menevät mukaan tuollaiseen bimboiluun.
[/quote]
Niin eli tyhmiä ovat siis ihmiset jotka meikkaavat, lakkaavat kynsiään yms. myöskin? Samalla lailla ne ulkonäköön vaikuttavat, meikki varsinkin. Miten ripsipidennykset eroaa siitä että joku meikkaa silmistään suuremmat, kauniimmat...? Aina siis pitäisi tyytyä siihen mille näyttää ja vain luonnostaan pitkäripsiset saisivat olla sen näköisiä kuin ovat? Hohhoijaa, harmi että joku on niin yksinkertainen, ettei ymmärrä että vaikka on lainakarvaa päässä niin ei se älykkyysosamäärään vaikuta;)
[/quote]En ole ko. kommentin kirjoittaja, mutta mielestäni myös meikkaus, kynsienlakkaus jne. on turhamaisuutta. Jokainen on kaunis juuri sellaisena kuin on, pitkillä tai lyhyillä ripsillä, pitkillä tai lyhyillä hiuksilla, maantienvärisellä tai oranssilla tukalla. Luonnollisuus on kaunista!
Mulla on ollut ja olivat ihan luonnollisen näköiset ja muutenkin tykkäsin. Sittemmin en ole ottanut, ovat Suomessa liian kalliit ylläpitää, ainakin meikäläisen kukkarolle. Tekijästä riippuu onko hyvät vai huonot
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:15"]
Olisi ilmeisesti pitänyt laittaa eri otsikko???? Miksi tulette ilkeilemään tänne, jos ei ole mitään sanottavaa? Ei se nyt tietenkään ole mitenkään yllättävää tällä palstalla...
ap
[/quote]
Niin, ei kannata kysyä rehellistä mielipidettä hiustenpidennyksistä, jos ei halua kuulla niitä. Kysy vaikka kehuja erilaisista hiustenpidennystekniikoista seuraavalla kerralla.
[/quote]En ole ko. kommentin kirjoittaja, mutta mielestäni myös meikkaus, kynsienlakkaus jne. on turhamaisuutta. Jokainen on kaunis juuri sellaisena kuin on, pitkillä tai lyhyillä ripsillä, pitkillä tai lyhyillä hiuksilla, maantienvärisellä tai oranssilla tukalla. Luonnollisuus on kaunista!
[/quote]
Kultainen keskitie, oletko kuullut sellaisesta? Miksi täällä menee aina puurot ja vellit sekaisin? Joko on täysin feikki tai sitten naturelli meikkaamaton hiirulainen...No mutta siis, tässä nyt unohtui taas alkuperäinen kysymys kokonaan. Olen harkinnut pidennyksiä, mulle on aivan sama mitä mieltä muut niistä on, jos haluan ne laittaa.
ap
Mulla oli teippipidennykset ja olihan se ihanaa kun oli paksu ja hyväkuntoisen näköisen tukka. Kävin nostamassa teippejä parin kuukauden välein ja toki hiukan omia hiuksia irtosi samalla mutta ei mitenkään hälyyttävän paljon. Mun mielestä pidennykset/tuuhennukset on tosi kauniit, kunhan ei vaan ole liian pitkät. Hiusten pesu ei ollut hankalaa, mutta kuivauksessa meni ikuisuus, kun hiusta oli niin paljon enempi.
Niin, ei kannata kysyä rehellistä mielipidettä hiustenpidennyksistä, jos ei halua kuulla niitä. Kysy vaikka kehuja erilaisista hiustenpidennystekniikoista seuraavalla kerralla.
[/quote]
Niin olisi pitänyt, koska sitä juuri tarkoitin. Halusin kuulla juuri niitä KOKEMUKSIA, hyviä tai huonoja. Väännänkö vielä rautalangasta?
ap
Mulla on itselläni toistaiseksi vaain clip-on pidennykset, koska halusin kokeilla ensin, miten elämä sujuu niiden kanssa. Ne saa helposti pois, kun alkaakin nyppiä :) ja ne on halvin vaihtoehto. Seuraavaksi mietin teippi- tai sinettipidennyksiä, ja itse olen saanut neuvon välttää sinettejä, koska mulla on liukas ja sileä hiuslaatu. Ne sinetit kuulemma saattavat lähteä liukumaan hiuksia pitkin ja irrota itsekseen. Näin kertoi naapurin parturi-kampaaja, jolla itsellään kävi juuri niin, ja kyllästyi siihen kun joutui juoksemaan huoltamassa pidennyksiään jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:41"]
Mulla on itselläni toistaiseksi vaain clip-on pidennykset, koska halusin kokeilla ensin, miten elämä sujuu niiden kanssa. Ne saa helposti pois, kun alkaakin nyppiä :) ja ne on halvin vaihtoehto. Seuraavaksi mietin teippi- tai sinettipidennyksiä, ja itse olen saanut neuvon välttää sinettejä, koska mulla on liukas ja sileä hiuslaatu. Ne sinetit kuulemma saattavat lähteä liukumaan hiuksia pitkin ja irrota itsekseen. Näin kertoi naapurin parturi-kampaaja, jolla itsellään kävi juuri niin, ja kyllästyi siihen kun joutui juoksemaan huoltamassa pidennyksiään jatkuvasti.
Mulla on ne clip on- pidennykset, muutaman kerran käyttänyt. En jaksa sitä ripustamisrumbaa jne, haluan että ne on päässä koko ajan.
ap
Mun kokemus:
Hiukseni olivat pitkät ja ohuehkot, joten laitatin lettipidennykset. Niissä omista hiuksista tehdään esim. kolme minikokoista ranskanlettiä päätä myöten vaakatasossa, ja ommellaan hiusnauha kiinni lettiin. Oma hius säilyy paremmassa kunnossa kuin liimalla laitettavissa pidennyksissä, tai sitten ei.
Mulla lähti omat hiukset kahdessa vuodessa ihan olemattomiksi, koska jatkohius oli raskasta ja voimakasta, ja harjasin niitä sillä volyymilla. Omat hennot ja ohuet katkeilivat tietysti joukossa. =( Niinpä kahden vuoden jälkeen minulla oli ohuet ja lyhyet omat hiukset.
Nyt koitan kasvattaa omia takaisin, ja hitaastihan ne kasvaa. En siis suosittele ainakaan pysyviä pidennyksiä. Osta mieluummin klipsipidennykset, jotka voit kiinnittää silloin tällöin, esim. juhliin. Tässä nopea ohje, miten ne saa hiuksiin: (ohjeeseen lisäisin itse, että tupeeraa hieman kohtaa, johon kiinnität hiukset, niin ne pysyvät paremmin).
Mikroringeistä olen kuullut hyvää, mutta siltikään en pitäisi pysyviä pidennyksiä vuosikausia, koska kaikki ne jollakin tavalla huonontavat omia hiuksia. Lisäksi tykkään itse nykyään freshistä mallistani! =) Ei aina tarvitse olla kunnon puuhkat.
Edellinen jatkaa: sorry nyt vasta huomasin, että olit kirjoittanut, että käytät jo klipsipidennyksiä.
Sinetit: Mulla on hieno ohut tukka jota on paljon. Niskasta noita sinettejä välillä tippui (ja ohimoilta) jossa tukka vielä ohkaisempaa. Noita kävin kiinnittämässä uudestaan n. 2 vk:n välein. Tuo huolto ei paljoa maksanut kun kyse oli usein n. 3-5 sinetistä. Oma tukka toki oheni hieman, mutta ei mitenkään niin rankasti kuin peloteltiin. Kun tukka oli kuiva aina sormin erottelin sinettejä juuresta etteivät takkuunnu.
Sen jälkeen oli Microringit: lähtivät koko ajan, hermo meni ja huono valinta.
Nyt kun sain oman tukan pitkäksi käyn laittamassa sinetit tuuhentamaan ja tuomaan sen 5 senttiä lisää pituutta. :)
Jos otat niin mene hyvälle parturille ja katso että hiukset leikataan hyvin muotoon että se oman ja lisäkkeen raja on mahdollisimman huomaamaton! :)
Yhdellä tutulla on hiuslisäkkeet jatkuvasti, vuodesta toiseen, toki vaihdattaa ne uusiin välillä, mutta näyttää aina (uudet tai vanhemmat lisäkkeet päässään) suorastaan takkukarvaiselta. Sinänsä mielestäni kukin tavallaan ja makuja on monenlaisia, mutta siinä minun mielipiteeni. Jos lisäkkeet olisivat siistit ja aidon näköiset niin sitten mikä ettei, mutta tuksulaatuiset reuhkat kannattaa kiertää kaukaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:37"]
[/quote]
Kultainen keskitie, oletko kuullut sellaisesta? Miksi täällä menee aina puurot ja vellit sekaisin? Joko on täysin feikki tai sitten naturelli meikkaamaton hiirulainen...No mutta siis, tässä nyt unohtui taas alkuperäinen kysymys kokonaan. Olen harkinnut pidennyksiä, mulle on aivan sama mitä mieltä muut niistä on, jos haluan ne laittaa.
ap
[/quote]
Miksi kysyit mielipiteitä jos sinulle on aivan sama mitä muut ovat mieltä? Sen verran ei ihan sama tuo asia on että vaivauduit tekemään aiheesta aloituksen. Kaikenlaista...
Mulla on ollut teippipidennys. Oli liian työläs.
Ei voi vetästä tuosta vaan ylös ponnarille, kun pitää asetella, etti liitoskohdat näy. Pakko pestä aina illalla, että sen ehtii kuivata (kuivuu tosi hitaasti, kun omani tosi nopeasti ilman fööniä). Ja siihen kuivaajalla kuivaamiseen meni ikuisuus. Sitten se harjaaminen ja kampaaminen ja hoitoaineen kanss läträys. Lisäksi peseminen oli vaikeata. Ei päässyt kunno pesemään päänahkaa. Päänahka alkoi kutista ja oma hiukset takkuuntua. Että ei. Kasvatin oman pitkäksi, eihän siinä mene kauaa. Mun hiukset kasvaa 15 cm vuosi...
[
ap
[/quote]
Miksi kysyit mielipiteitä jos sinulle on aivan sama mitä muut ovat mieltä? Sen verran ei ihan sama tuo asia on että vaivauduit tekemään aiheesta aloituksen. Kaikenlaista...
NIIN, MIELIPITEITÄ HEILTÄ JOILLA JO ON PIDENNYKSET. En kysynyt yleisesti mileipiteitä pidennyksistä. YMMÄRRÄTKÖ??
Ota ihmeessä, jos mieli kovasti tekee.
Mulla on ollut vuosikausia pidennykset ja ovat olleet tosi rakkaat ja ihanat. Sairastelujen vuoksi mulla on ollut tosi vähän omaa tukkaa, ja olen tykännyt kun saa silti tuuheat hiukset. :)
huolto on kuuden viikon välein ja samalla värjätään tyvi. Lisäksi tyvivärjäys teipit päässä kerran huoltjoen välillä. Teipit ovat se tämän hetken paras konsti. Ranskanletin pohjalle tehty ompelupidennys on hyvin vanhanaikaineN. Siinä pidennyshius laitetaan kolmeen kerrokseen, eikä tuloksesta saa sen vuoksi mitenkään tosi luonnollista. Metallisia kiinnityksiä ei kannata huolia, sillä ne vaikeuttavat pään alueen röntgenkuvauksia ja voivat jopa estää magneettikuvauksen. Liimasinettejä ei toivottavasti enää missään laitetakaan. :) Niiden kanssa ei voi saunoa, eikä niistä saa kovin huomaamattomia.
Kaikkihan on kiinni kampaajan ammattitaidosta. Väittäisin, että suurin osa pidennyksiä tekevistä kampaajista ei osaa touhua riittävän hyvin. Jos pidennyksen huomaa pidennykseksi, se on huonosti tehty. pidennyshiuksissa on myös isot laatuerot. vain niitä parhaita (ja kalleimpia) kannattaa käyttää, huonolaatuisesta hiuksesta tulee helposti em. takkupallo. Oikein tehty pidennys ei myöskään vahingoita omaa hiusta.
Muuta huonoa näissä ei ole kuin hinta ja säännöllisen huollon tarve, 3 h joudun aina vapaapäivästä uhraamaan kuuden viikon välein. :)
Mun työkaveri totesi kun puhuttiin alennusmyyntiostoksista ettei hänen tarvitse ikinä enää ostaa vaatteita, kaappi on ihan täynnä. Tällöin hänellä omi päällä vihreät suorat housut joissa oli isot polvipussit ja colitsipaita. Hän on erittäin epäsiistin näköinen eikä häntä voi ikinä ottaa mukaan esim. asiakastapaamisiin.
Jos haluat pidemmän hiukset, hanki ne !
37 lisää, että mulla oli oikein aluekouluttaja, joka laittoin aitohiuksiset teipit varmaan juuri niin kuin pitää. Mutta ei niitä silti saa mitenkään hienosti ylös, koska teippi kinnaa. Ja, jos on allerginen sille liimalle, niin ei kiva. Ja jos on hento oma hius ja se pidennys on karhempaa (usein on, kun tulee intiasta), tulee helposti takkuja ja oma hius kärsii...
Mä olen miettinyt samaa. Mulla luonnonkihara ja todella harva. Voin käyttää vain hajusteettomia tuotteita ja tuntuu etteivat ne kosteuta tarpeeksi. Mun hiuksia lähtee n. kerran vuodessa tukottain päästä eli niiden kasvattaminen ei auta mitään. Kauhea liru jäljellä ja vaikka uusia kasvaa koko ajan lisää, niin ei auta, kun taas tietyn ajan päästä koen hiuskadon.
Mä ottaisin heti hiustenpidennykset, jos olisin varma ettei mun hiukset kärsi siitä liikaa.