Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömille tulossa kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työnhausta

Vierailija
14.08.2020 |

Nyt alkaa työttömien todellinen hiostaminen. Varmasti hyvä mutta kestääkö jokaisen työttömän kuuppa tällaista.

Kommentit (793)

Vierailija
601/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön: kirjastoon mars ja sieltä käteen Työstäkieltäytyjän käsikirja ja Ossi Nymanin Röyhkeys. Näät itsesi taas ihmisenä.

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuollaiset asenteet ovat mahdollisia.

Meillä on tosi huonot palkat, jos tuollaiset asenteet ovat mahdollisia?

Vierailija
602/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan. Kuka noita muka ehtii vahtimaan, että varmasti suoritetaan? Kuka muka ehtii soittelemaan työnhakijoille jatkuvasti?

Sehän toimii niin, että palkataan osa työttömistä vahtimaan ja kyykyttämään muita työttömiä.

Entinen työkaveri on ollut monta kertaa töissä te-toimistossa. Valitti, että siellä saa vaan lyhyitä määräaikaisia työsuhteita ja työttömyysjaksoja tulee onallekin kohdalle usein eteen. Yrittää aina työttömyyden aikana tehdä mitä hyvänsä töitä.

Tätä samaa tullaan todennäköisesti lisäämään. Ensin on yksi työttömien porukka valvonnassa muita työttömiä ja välillä sitten osat vaihtuu.

Entisessä Itä-Saksassa olivat kehittäneet oikein tehokkaan valvontajärjestelmän. Naapurit kyttäsivät toisiaan ihan ilmaiseksi. Se on varmaan mariinin lopullinen tavoite. Oikea vasemmiston unelma 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin äänestänyt Persuja, Demareita ja joskus jopa Vasemmistoakin mutta kun kaikki ajavat näitä kyykytyksiä niin joutuuko tässä alentumaan ja äänesrämään Liberaalipuoluetta tai jopa feministipuoluetta jos ei halua antaa ääntä kyykytykselle? M34

Vierailija
604/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi olemassa joku viisas joka edes yrittäisi luoda uusia työpaikkoja, eikä vain kiusaisi työttömiä.

Vierailija
605/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisi olemassa joku viisas joka edes yrittäisi luoda uusia työpaikkoja, eikä vain kiusaisi työttömiä.

Äänestämällä voit vaikuttaa. Jos jäät äänestyspäivänä kotiin, on turha valittaa.

Vierailija
606/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä joudu entiset kansanedustajat tuohon rumbaan, kun heiltä ei eläkeputki poistu.

Vierailija
607/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei työkkäri itse tule ja tarjoa nitä töitä meille?

Vierailija
608/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos tästä on mielenterveysongelmat, patoutunut ja arvaamattomasti purkautuva turhautuminen (en pätkääkään ihmettelisi jotain kyykytykseen lopen kyllästyneen agressiivista iskua esim. päättäjiä tai työkkäriä kohtaan) ja ehkä lisääntyneet itsemurhat.

Tai "heikoimman aineksen" (enkä nyt puhu koulutetuista työttömistä) loputon lisääntyminen, jotta pääsee eroon ahdistavasta kuulustelukierteestä. On helpompi roikkua loputtomiin äitiyslomalla ja hoitovapaalla kuin työttömänä muiden nöyryyttävää. Muut maksaa köyhyyden kierteen sukupolvelta toiselle. Ei tällä ainakaan Suomea nousuun saada.

Aloitettaisiin nyt vaikka siitä, että verot ja kustannukset olisi sellaiset, että valtio itsekin viitsisi tuotteet ja palvelunsa hankkia kotimaasta. Eikä kaikkea raahattaisi tänne Kiinasta.

Vierailija
609/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täyttä asiaa tuo Nmanin Ossin Röyhkeys, hyvin kuvasi mm. pupukurssien turhuutta kirjassaan ja muutenkin työttömän arkea ja asemaa yhteiskunnassa! Suosittelen niin työttömille kuin työttömiä haukkuville lämpimästi! Josko sieltä avartusi haukkujillekin vähän, miksei ne pupukurssit ym.shaisse oikein maistu työttömille...

Myös "Lähikaupan nainen"(JPN) kuvaa varsin hyvin työn (ja parisuhteen)merkityksen yhteiskunnassa. On kyllä Japanissa vielä korostetumpaa kuin Suomessa yhä nykyäänkin, miten ilman työtä ja perhettä ei oikein ole mitään vaan "alinta pohjasakkaa"kuten teoksessa kuvataan, mutta kyllä nämä tuntemukset tulee Suomessakin kaikesta syrjäytetylle tai jos ei edes halu elää "oikein"sen ainoan, yhden mallin mukaista elämää.

Miksi työttömällä pitää olla jokin "asema" yhteiskunnassa? Asema on jotain, mihin päästään ponnistelemalla.

Vierailija
610/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei tästä aiheesta voi mitään rationaalista keskustella, koska täällä on suhteellisen iso osuus työttömiä.

Sosialismi kokee palkkojen olevan liian pienet, jos sosiaaliturva muodostaa kannustinloukun. Kuitenkin korkean sosiaaliturvan taso tarkoittaa sitä, että veroja maksetaan paljon sen ylläpitämiseksi, mikä tarkoittaa sitä, että työllistämisen kustannukset ovat korkeat. Yritykset eivät työllistä, ellei se työntekijä ole tuottava eli tuottaa lisäarvoa. Tappiollako te vaaditte teitä työllistettäväksi? Että yritys pitäisi ajaa konkurssiin, jotta se voi ensin hetken aikaa työllistää? Kannattaa perehtyä siihen, mistä Suomen yritykset muodostuvat. Kyse ei ole mistään miljoonaosinkoja nostelevista suuryrityksistä. Osingot ovat muutenkin palkkio investoinnista eli palkka siitä, että on investoinut omaa rahaansa riskillä. Ilman investointia ei ole yrityksiä, jotka voivat työllistää. Ei kannata niistä osingoista jauhaa oikeasti mitään, ellei ymmärrä aihetta.

Eli sosialistinen sosiaaliturva nykymuodossaan on itse osasyy työllistymisen hankaluuteen. Teidän on itse tuotettava työllistämiseenne vaadittava lisäarvo yritykselle, ei sitä kukaan hyväntekeväisyyttään tee.

Ay-liitot ovat tehokkaasti estäneet nykyaikana työllistämistä helpottavat toimet kuten paikallisen sopimisen. Kyllä, TES suojelee työntekijöitä, mutta sen kolikon kääntöpuolena työllistämisen kustannukset ja työllistämisriski on vakioitu erittäin korkealle tasolle, mikä heikentää työllistämisen tuottavuutta.

Jos haluatte työpaikkoja lisää, on työllistämisestä tehtävä kannattavaa. Eivät yritykset jätä työllistämättä, jos työllistäminen tuottaa arvoa, se on yksiselitteinen fakta.

t. ekonomisti

Vierailija
611/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ei tästä aiheesta voi mitään rationaalista keskustella, koska täällä on suhteellisen iso osuus työttömiä.

Sosialismi kokee palkkojen olevan liian pienet, jos sosiaaliturva muodostaa kannustinloukun. Kuitenkin korkean sosiaaliturvan taso tarkoittaa sitä, että veroja maksetaan paljon sen ylläpitämiseksi, mikä tarkoittaa sitä, että työllistämisen kustannukset ovat korkeat. Yritykset eivät työllistä, ellei se työntekijä ole tuottava eli tuottaa lisäarvoa. Tappiollako te vaaditte teitä työllistettäväksi? Että yritys pitäisi ajaa konkurssiin, jotta se voi ensin hetken aikaa työllistää? Kannattaa perehtyä siihen, mistä Suomen yritykset muodostuvat. Kyse ei ole mistään miljoonaosinkoja nostelevista suuryrityksistä. Osingot ovat muutenkin palkkio investoinnista eli palkka siitä, että on investoinut omaa rahaansa riskillä. Ilman investointia ei ole yrityksiä, jotka voivat työllistää. Ei kannata niistä osingoista jauhaa oikeasti mitään, ellei ymmärrä aihetta.

Eli sosialistinen sosiaaliturva nykymuodossaan on itse osasyy työllistymisen hankaluuteen. Teidän on itse tuotettava työllistämiseenne vaadittava lisäarvo yritykselle, ei sitä kukaan hyväntekeväisyyttään tee.

Ay-liitot ovat tehokkaasti estäneet nykyaikana työllistämistä helpottavat toimet kuten paikallisen sopimisen. Kyllä, TES suojelee työntekijöitä, mutta sen kolikon kääntöpuolena työllistämisen kustannukset ja työllistämisriski on vakioitu erittäin korkealle tasolle, mikä heikentää työllistämisen tuottavuutta.

Jos haluatte työpaikkoja lisää, on työllistämisestä tehtävä kannattavaa. Eivät yritykset jätä työllistämättä, jos työllistäminen tuottaa arvoa, se on yksiselitteinen fakta.

t. ekonomisti

ilmiannettu asiattomana.

Vierailija
612/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan.

Ei meillä ole varaa roikottaa 350 000 kantasuomalaista työttömänä tilanteessa jossa valtio velkaantuu kuin Toni Nieminen konsanaan

Nykyään jo paljon enemmän - varmasti jo 500 000.

Muuten miksi puhut vaan kantasuomalaisista, miksi unohtui allahinsoturit ja kaavutetut naiset täysin??? Sillä he, jos ketkä eivät halua töitä tehdä lainkaan.

Ketkä noita pitserioita ja partureita sitten pyörittää? Tai on siivoamassa? Seuraava selitys on varmaan että pimeänä tekevät. Pitseriasta olen saanut kuitin, ikinä ei kotimaisilta kiropraktikoilta.

Eli lainkaan-sana oli liikaa, mutta kun piti taas tämäkin asia kääntää tähän. Ei sillä, lisätyövoiman tarve tulee vasta kun ikäpyramidi on pahimmillaan mutta kotimaan työttömät pitää työllistää ensin.

Vierailija
613/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan. Kuka noita muka ehtii vahtimaan, että varmasti suoritetaan? Kuka muka ehtii soittelemaan työnhakijoille jatkuvasti?

Sehän toimii niin, että palkataan osa työttömistä vahtimaan ja kyykyttämään muita työttömiä.

Entinen työkaveri on ollut monta kertaa töissä te-toimistossa. Valitti, että siellä saa vaan lyhyitä määräaikaisia työsuhteita ja työttömyysjaksoja tulee onallekin kohdalle usein eteen. Yrittää aina työttömyyden aikana tehdä mitä hyvänsä töitä.

Tätä samaa tullaan todennäköisesti lisäämään. Ensin on yksi työttömien porukka valvonnassa muita työttömiä ja välillä sitten osat vaihtuu.

Entisessä Itä-Saksassa olivat kehittäneet oikein tehokkaan valvontajärjestelmän. Naapurit kyttäsivät toisiaan ihan ilmaiseksi. Se on varmaan mariinin lopullinen tavoite. Oikea vasemmiston unelma 😱

Itse ollut myös joskus harjoittelussa ja hetken töissä. Muutama vakiguru oli mutta muuten vaihtuvuus ihmetytti.

Kaikissa töissä joissa puututaan kansalaisten perusoikeuksiin ja käytetään julkista valtaa pitäisi ehdottomasti palkata pitkiin työsuhteisiin jotta lait ja uusimmat ohjeistukset ovat hallussa. Olen saanut työkkäristä useasti väärää tietoa epävarmalta virkailijalta ja näitä on jopa valtakunnallisissa palvelunumeroissa.

Itsehän en enää tuonne töihin koska olen ylikoulutettu, enkä kyllä nykymenoon halua sotkeutuakaan. Ottakoot kaksvitosia restonomeja ja tutuntuttujaan😁

Vierailija
614/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ekonomisti

Miten niin ei saa keskustella? Juurihan keskustelet. Ja pidätkö meitä työttömiä jonain homogeenisena, yksinkertaisena massana?

Kyllä minä tiedostan kannustinloukut ja talouden tosiasiat ja yritysten esteet palkata ihmisiä. Työssäkäyntiäkö tuon ymmärtämiseen muka tarvitaan?

t. akateeminen työtön

Vierailija
615/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön eikä mua yhtään haittaisi kerran viikossa kertoa mihin paikkoihin oon hakenut ja kaksi kertaa kuussa jutella ja kertoa mitä oon suunnitellut. En ees kokisi sitä minään painostamisena, itseasiassa oon yllättynyt siitä miten vähän työkkäri on mukana työnhaussa. Toisaalta en tiedä mitä tällainen hyödyttäisi kun ei se lisää työpaikkoja tuo.

Vierailija
616/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijöistä on pula eikä tylöpaikoista, tällaisia otsikoita ei pitäis olla tarpeen kirjoittaa:

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmai…

Miksi maksaa siis palkkaa? Tervetuloa köyhien eläkeläisten Suomi.

Vierailija
617/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ekonomisti

Suomessa ei ole korkea sosiaaliturvan taso, vastikäänhän Suomi sai asiasta nuhteita EU:lta.

Vierailija
618/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on täyttä asiaa tuo Nmanin Ossin Röyhkeys, hyvin kuvasi mm. pupukurssien turhuutta kirjassaan ja muutenkin työttömän arkea ja asemaa yhteiskunnassa! Suosittelen niin työttömille kuin työttömiä haukkuville lämpimästi! Josko sieltä avartusi haukkujillekin vähän, miksei ne pupukurssit ym.shaisse oikein maistu työttömille...

Myös "Lähikaupan nainen"(JPN) kuvaa varsin hyvin työn (ja parisuhteen)merkityksen yhteiskunnassa. On kyllä Japanissa vielä korostetumpaa kuin Suomessa yhä nykyäänkin, miten ilman työtä ja perhettä ei oikein ole mitään vaan "alinta pohjasakkaa"kuten teoksessa kuvataan, mutta kyllä nämä tuntemukset tulee Suomessakin kaikesta syrjäytetylle tai jos ei edes halu elää "oikein"sen ainoan, yhden mallin mukaista elämää.

Miksi työttömällä pitää olla jokin "asema" yhteiskunnassa? Asema on jotain, mihin päästään ponnistelemalla.

Perintörikkaatkin ovat ponnistelleet syntyäkseen oikeaan sukuun?

Vierailija
619/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työtön eikä mua yhtään haittaisi kerran viikossa kertoa mihin paikkoihin oon hakenut ja kaksi kertaa kuussa jutella ja kertoa mitä oon suunnitellut. En ees kokisi sitä minään painostamisena, itseasiassa oon yllättynyt siitä miten vähän työkkäri on mukana työnhaussa. Toisaalta en tiedä mitä tällainen hyödyttäisi kun ei se lisää työpaikkoja tuo.

Ei se raportointi, mutta raporttien läpikäyntiin menevä aika. Yhdellä virkailijalla voi jo nyt olla satoja asiakkaita jolloin lisävirkailijoita palkattava. Samaan aikaan sairaanhoitopiireillä miljoonien säästötavoitteet ja väsyneet työntekijät. Kumpaan halutaan julkisia rahoja laittaa?

Vierailija
620/793 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät pitäisi houkutella töihin vastustamattomilla eduilla eikä uhaten rangaistuksilla. Mitä järkeä on teettää kannattamatonta työtä väkipakolla. Kaikki on tyytymättömiä.