Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille tulossa kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työnhausta

Vierailija
14.08.2020 |

Nyt alkaa työttömien todellinen hiostaminen. Varmasti hyvä mutta kestääkö jokaisen työttömän kuuppa tällaista.

Kommentit (793)

Vierailija
421/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli taannoin s-postia TE-toimistolta. Mulla ei ole opettajan pätevyyttä, mutta teen määräaikaisia open töitä alakoulussa, ja olen sen takia kesäisin työtön. Näin on ollut pitkään, ja olen tilanteeseen ihan tyytyväinen. Nyt TE-toimisto halusi minun osallistuvan sairaanhoitajien isoon rekrytapahtumaan!! Olen täyttänyt molin lomakkeet asiallisesti ja koulutukseni näkyy siellä. Missään ei lue sairaanhoitajan koulutusta tai kokemusta. En tiedä, mistä ne sen repivät. 

Karanteeniuhkaa ei sentään heitetty kehiin, mutta ihmettelen, millä perusteella ne noita aktivointitempauksiaan tekevät.

Tuo on ollut ilmeisesti näitä tiedotteita, jotka kuuluvat työkkärin "lakisääteiseen työnvälitystehtävään" eivätkä velvoita työtöntä mihinkään? Niitä lähetetään kaiketi aika umpipähkään.

Onhan se huvittanut, kun minulle, 5-kymppiselle monisairaalle humanistinaiselle lähetetään tiedote esim. Valmetin autonrakentajien pestuumarkkinoista. :D

Mutta eihän näistä tarvitse välittää, koska ne eivät tosiaan velvoita mihinkään.

*umpimähkään

Vierailija
422/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Kas kun ei työkkärissä jaeta nailonnarun pätkiä silmukanteko-ohjeineen.

Still unemployed? Kick the bucket!

Kun meni se laumasuojan hakukin pieleen, niin monta työtöntä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joissain tapauksissa ansiosidonnainen on liian hyvä. Puututaan näihin eikä luoda kyttäysverkostoa.

En usko, että yksikään hyvä paikka jää ilman työtekijää siksi, että muutama tyyppi elelee ansiosidonnaisella. 

Sehän tästä vielä puuttuisi, että he tulisivat markkinoille kilpailemaan jo nyt vähistä paikoista. Minä en ansiosidonnaista saa, joten turha tulla nyt jonkun lässyttämään, että siksi heitä puolustan. 

Voi hyvänen aika, onko pakko ymmärtää tahallaan väärin?

Selvä, ei puututa kahden tonnin ansiosidonnaisiin jotka rahoitetaan yhteisistä rahoista jotka tulevat olemaan todella tiukalla? Lisätään kaikille vielä saunalisät niin elo on kuin vanhan demarin märästä unesta. Mitäpä mitään uudistamaan. Mieluummin siis karensseja ja kyttäysjärjestelmä.

Kerro minulle, kuinka moni saa kahden tonnin ansiosidonnaista ja kuinka moni heistä käyttää koko sen ajan kotonaan. Sitten ehkä on järkevämpää jatkaa keskustelua. 

Puhut ihan kuin itse kieltäytyisit siitä rahasta muiden hyväksi. Me kaikki tiedämme, ettei niin kävisi. 

Tiedän useita hyväpalkkaisia ihmisiä jotka saavat hyvää ansiosidonnaista, olen kuulunut heihin itsekin monta kertaa akateemisena pätkätyöläisenä. Tunnen yhden entisen järjestöjohtajan joka sai aivan pöyristyttävää ansiosidonnaista tukea.

Totuus on että paremmalla tuella valkkaa työpaikkoja enemmän ja välillä tulee kiusaus ottaa rankan määräaikaisuuden jälkeen ansiosidonnainen ikään kuin lomana. En yhtään paheksu, työelämä vie mehut. Se kuitenkin maksaa yhteiskunnalle. Joo, ei tämä työttömyysongelmaa ratkaise mutta on ihmisryhmiä jotka tarvitsevat tukea kipeämmin.

Mutta tämä aihe on ilmeisesti tabu eikä siitä saa puhua.

Ei ole tabu, olen itsekin aikoinaan kuulunut samaan porukkaan. Ei nyt kauhean suuren suuri palkka, mutta verrattuna normipalkkaisiin työttömyyskorvaus oli suuri. Siitä on kyllä jo aikaa.

Mutta tätähän juuri pyritään nyt alentamaan, kun ansiosidonnaista Hetemäen ehdotuksen mukaan alennetaan porrastetusti? Alkuun korvaus on tietenkin suurempi, mutta näin pyritäänkin kai estämään pitkäaikaistyöttömyyttä?

Poikkeuksena aiempiin lamavuosiin, nyt sanottiin ihan uutisissa, että työhyvinvointiin pyritään panostamaan eri tavalla. Itselläni ei koskaan ole ollut ne isot johtajat ongelma, ne on usein ihan ok, mutta ne pikkupomot on usein pahoja, täytyy päästä jonkun kustannuksella pätemään. Ja niistä on vaikea mennä kielimään, voivat kostaa. Mutta on monia asioita, millä voidaan vaikuttaa työhyvinvointiin, kunhan eivät ole joitain tyhjänpäiväisiä virkistyspäiviä, vaan itse työhön liittyviä.

Minusta tuo porrastus on väärin. Siinä rangaistaan niitä, jotka toimivat aloilla, joilla pätkät ja projektit ynnä muut epäsäännölliset työsuhteet ovat jo normi. He saavat sen takia jo huonompaa ansiopäivärahaa kuin muut. Eli taas vaan luotaisiin järjestelmä, joka suosii niitä hyvin toimeentulevia. Korkealla palkalla vakituisessa virassa ollut YT-inssi taas porskuttaisi. Kehtaanko lisätä että voisi myös olla sukupuolispesifinen ratkaisu, koska naisethan enemmän ovat pätkähommeleissa.

Eiköhän meillä olisi jo sen verran tasa-arvoinen yhteiskunta, että lopetettaisiin nämä kahden kerroksen väet ansiopäivärahan sisällä ja koko työttömyysturvajärjestelmän sisällä.

Voisiko olla sellainen systeemi että kaikki työttömät saavat saman minimisumman. Oli nuori, vanha, nainen, mies, siltä väliltä, korkeakoulutettu tai amis. Ihan pöllöä että toiset työttömät ovat etuoikeutetumpia kuin toiset.

Suomen ongelma ei ole työn uuvuttamat eläkeläiset tai ansiosidonnaista saavat isopalkkaiset, ne ei usein ole vuosia pois työelämästä. Ongelma on ns. elämäntapatyöttömät, usein ovat myös päihdeongelmaisia. Tämä elämäntapa periytyy seuraaville sukupolville, puhutaan syrjäytymisestä kolmanteen sukupolveen saakka. Tämäkään ei olisi ongelma, jos heitä ei olisi niin paljon kuin nyt on. En kategorisoi samaan nippuun kuitenkaan mielenterveysongelmaisia, vaikka sosiaaliala niin tekeekin.

Ongelma VM:n ehdotuksessa on se, että luultavasti tällä menetelmällä ei edelleenkään saada niitä töitä vieroksuvia töihin, mutta kyykytetään esimerkiksi muita, jotka jostain syystä eivät onnistu työllistymään. On vaikka joku fyysinen este, tai taidot ei vaan riitä tai jotain muuta sellaisia hakijasta riippumattomiakin syitä. Ei ne siellä te-toimistoissa jaksa joidenkin piripäiden ja juoppojen kanssa tapella, ne pääsee aina helpommalla.

Sitten on tietenkin se yksi ryhmä, josta täällä ei saa puhua. Eivät työllisty, ja monet saapuneista ovat jo eläkeiässä. Tästä puhutaan hyvin vähän mediassakaan.

Päihdeongelmaiset "elämäntapatyöttömät" eivät ole useinkaan enää työttöminä työnhakijoina eli TE-toimiston leivissä, sen verran usein saavat karenssin. He elävät toimeentulotuella, eivät työttämyyskorvauksella.

Mielenterveysongelmaiset saavat usein iästä riippumatta työkyvyttömyyseläkkeen, joten hekään eivät ole työttömiä virallisen määritelmän mukaan. Ne jotka pyrkivät kuntoutumaan työelämään ovat kuntoutustuella eivätkä siis virallisesti saa työttömyyskorvausta hekään.

En tiedä mikä on tuo nimeämätön ryhmä josta puhut.

Tämä tarkoittaa että työttömissä työnhakijoissa on paljon työelämässä olleita ihmisiä, vastavalmistuneita, eli usein korkeasti koulutettujakin. Lisäksi on yli 50-vuotiaita, hekin työuralla olleita, ammattitaitoisia, jotka eivät saa töitä ikäsyrjinnän takia. Tai alalla ei enää ole töitä, koska työelämä muuttuu nopeasti. Vastavalmistuneet nuoret eivät saa töitä, koska työkokemus puuttuu. Osa on duunariammateista, joissa eivät saa töitä koska työnantajat käyttävät halpatyövoimaa jota ostetaan alihankkijoilta. Sitten ovat ne, joilla on lääkärintodistus siitä että ovat työkyvyttömiä, mutta eivät ole saaneet Kelalta työkyvyttömyseläkettä. Sitten on ammatinvaihtajia, ihmisiä, jotka sairauden tai muun syyn takia eivät voi työllistyä entiselle alalle. Jne...

On laskettu että ns, työnvieroksujia työttömistä olisi vain 1% (tämä erään vanhemman tutkimuksen mukaan, mutta tuskin luku on enempää kuin 5% missään nimessä).

Lainaan ko. tutkimuksesta hyvän kommentin:

Suomen työmarkkinoiden keskeisenä ongelmana ei ole työttömien työhaluttomuus. Kaikki tutkimukset ja tilastot kertovat tämän yhtenevästi. Siksi kannustavuutta lisäämällä ei työttömyyttä juurikaan pystytä parantamaan. Vastaavasti työnantajien halukkuus ja aktiivisuus työllistää työttömiä on pulmallisen vähäinen.Työnantajat pitäisi saada haluamaan työllistää työttömät.

Tämä siis totesi jo vuonna 2003 Jouko Martikainen artikkelissa Tahattoman ja vapaa-ehtoisen työttömyydenosuudet Suomessa.

Muuten oikein, mutta koittakaa ymmärtää että ihmisiä on iso liukuva sarja niistä jotka tekevät töitä vaikka ilmaiseksi 24/7 niihin joita ei ikinä missään tilanteessa kiinnosta työnteko.

Voin olla erittäin halukas oman alani tai osaamistasoni töihin 70-100 % työajalla alle 40 min. työmatkan päässä per suunta kutakuinkin tessin mukaisella palkalla ja erittäin vähän halukas menemään mäkkäriin töihin kokoaikaisesti 80 km. päähän tai osa-aikaiseksi siivoamaan.

Voi olla, että olen työhaluinen 10, 5 kk vuodesta mutta miehen loma-aikaan en hae raivona töitä tai kieltäydyn keikasta koska olen luvannut mennä mummon luo viikonlopuksi.

Voi olla että kouluttautuu kahteen-kolmeen tutkintoon ja hakee töitä ja on valmis muuttamaan työn perässä ja toteaa viisikymppisenä että ei tule enää saamaan pätkätyöputken jälkeen lähellekään järkevää palkkatyötä jossa voisi käyttää osaamistaan ja edetä. Työhalukkuus ihan mihin vain voi olla vähäisempää kuin nuorena, tai toisinpäin -riippuu myös varoista.

Ja yllättävän moni hyväpalkkaisessa työssä oleva stressaantunut saatika pienipalkkainen huokaa että voittaispa lotossa ettei tarvisi tehdä kuin satunnaisesti töitä tai ei ainakaan tätä työtä.

Että sellaiset 1-5 %:)

Vierailija
424/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 57 on niin pihalla Todellisuudesta kuin Itä-Eurooppa.

Parempi olisi kysyä: milloin jokaiselle suomessa sosiaaliturvaa nauttivalle henkilölle lyödään käteen Y-tunnus, joka velvoittaa työllistämään vain ja ainoastaan ammatinharjoittajan itse.

Tämän jälkeen taitaa loppua kitinä siitä, että joku saa kassasta enemmän.

Koko kassa pitää lopettaa. Ei ole markkinataloutta.

Vierailija
425/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sipilän hallitus pyrki viemään Suomen 1950-luvulle niin nykyhallitus vie näillä toimillaan maamme jo pimeälle keskiajalle.

Vierailija
426/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö kuitenkin käyttää nämäkin rahat johonkin muuhun? Oikeistohallituksen aikana ammattikoulutuksesta säästettiin. Mun lapseni aloitti juuri ammattikoulun alalla jolla on lahjakas, ja hän on nyt alussa hirveän innostunut. Mutta ammattikoulutuksen tasosta on kuulunut huolestuttavia uutisia viime aikoina, ja tämä korona vielä päälle. Lapsi sanoi että heillä on perjantait yleensä etäopiskelua ja toisena ja kolmantena vuotena etäopiskelu vain lisääntyy. Mä vain rukoilen että lahjakas lapseni saa hyvän koulutuksen ja työharjoittelua.

Pointtini on, että eikö ne rahat voisi ohjata koulutukseen ja syrjäytymisen ehkäisemiseen mieluummin kuin työttömien rankaisemiseen?

Huom käyn siis itse töissä mutta, surettaa tämä nuorten laiminlyönti. Se kostautuu tulevaisuudessa.

Vierailija
427/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Ps kanta tähän? Muutakin kuin GLUNKS?

Halla-ahon kanta on tietenkin kyllä. Hänen ainoa mieleenmuistuva talouspoliittinen kommenttinsa on halu verojen alentamiseen. Ja huomion arvoista on se, että hän tietenkin tarkoittaa valtionveroa, sillä mitä ihmeen päätäntävaltaa kansanedustajalla  on kunnallisveroon, joka on kuntien ja kaupunkien asia.  Ja edelleen: pienituloisethan eivät maksa valtionveroa lainkaan. Eli persujen puheet veronalennuksista tarkoittavat vain veronalennusta hyvätuloisille. Ja silti jotkut pienituloiset kannattavat persuja...ymmärtämättä että valtion tuloveron alennus tarkoittaa aina valmisteverojen (bensa, viina, tupakka ym,) ym. tasaverojen korotuksia.

Aika ykspuolinen maailmankuva sulla. Yleistät, että kaikki pientuloiset ovat juoppoja, vetävät sikkee ketjussa ja ajelevat huvin vuoksi liikenneympyröissä. Olen pienituloinen, en juo kuin kerran puolessa vuodessa kaljan tai kaksi, en polta, en omista autoa. Ja kannatan persuja.

Käsitit luultavasti tahallasi väärin tai olet palstan riesatrolli.  Tasaveroja ovat myös arvonlisävero ja veronluonteiset maksut.

Vierailija
428/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minulle on ainakin jäänyt täydelliseksi mysteeriksi, että miten ihmeessä etuuksien leikkaaminen ja muu tällainen oikein lisää työllisyyttä. Sillä ainakin minun tietääkseni työttömyyden pääsyy on se, että kukaan työnantaja ei halua palkata töihin.

Kaikki järkevöittäminen ei ole leikkaamista. Sillä voi olla yhtenä toimenpiteenä edesauttava vaikutus ja rahaa siirtyy muuhun. Ei tietenkään lisää työpaikkojen määrää.

Vierailija
429/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa tuo eläkeputki esimerkiksi puuttuu, ja siellä työllisyys on 11 % Suomea korkeampi, just siitä syystä, sanoittiin iltalehdessä. Että voi olla, että luokin työpaikkoja.

Jos esität väitteen, mitä Iltalehdessä sanottiin, olisi asiallista lisätä mukaan linkki juuri siihen juttuun, jossa sanottiin, jotta voi nähdä, sanottiinko todella. Itse en onnistu tuollaista väitettä löytämään.

Ruotsin työllisyysaste on kyllä tuon verran Suomea korkeampi, mutta ei eläkeputkettomuus sitä kaikkea selitä. Ei edes ikääntyneiden osalla. Yksi todella merkittävä tekijä heillä on se, että irtisanomiset on aloitettava vähemmän aikaa töissä olleista työntekijöistä, siis yleensä nuoremmista. Vanhojen työntekijöiden asema työelämässä on hyvä.

Suomessa tuollainen järjestely ei työnantajille tietenkään käy. 

Vierailija
430/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pääresursseilla? Nytkään mua ei ole vuoteen lähestytty työkkäristä. Aion kyllä hakea jos aukeaa haastattelijan paikkoja.

Sama kokemus. Ihmiset eivät tiedä, joilla ei ole kokemusta työttömyydestä, kuinka vähän siellä on oikeasti palveluja tarjolla, puhumattakaan töistä. En ole saanut yhtään tarjousta TE-toimistosta koko työttömänäoloaikanani. Olisin miellelläni ottanut mitä vain. Koulutukseni olisi riittänyt moneen työhön.

Minusta olisi mahtavaa, jos oikeasti TE-toimistosta saisi noin paljon palveluja kun ehdotetaan. Ei takuulla tule toteutumaan.

Siis etkö osaa hakea netistä TE-palveluiden avoimista työpaikoista itsellesi sopivaksi kokemaasi työpaikkaa ja hakea sitä vaan haluat, että tuntematon virkailija lähettää sinulle tiedon tietystä paikasta (joka auki sivuilla) ja sinun on pakko hakea karenssin uhalla?

Se tarjous on siis pakko-osoitus hakea työtä eikä sinulle sitä paikkaa tarjota otettavaksi. Apua.

Olen varmaan laiska mutta en sentään noin uusavuton.

Jos ei TE-virkailija kykene järjestämään työttömille töitä, niin tehköön sitten jotain muuta palkkansa vastineeksi. Voisi vaikka pestä minun auton sillä aikaa, kun minä haen itse töitä. T. eri.

Öö, normaalit ihmiset järjestää ihan itse itselleen työpaikan. Oikeastiko kuvittelette että joku TE-toimiston mamma sen työsopimuksen kiikuttaa teille vaan allekirjotettavaksi?

Työnhaku on sitä että laitetaan _satoja_ hakemuksia työnantajille että saataisiin edes jotain duunia ja rahaa elämiseen.

No kyllähän ko. organisaation alkuperäinen tehtävä on ollut TYÖNVÄLITYS, nimikin oli TYÖNVÄLITYSTOIMISTO.

Vierailija
431/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikeasti nyppii työttömien sosiaalietuuksulla keplottelu.

Itse kuljin autolla 9 kk ajan 4 tunnin työmatkan päivittäin, työajan ollessa vain 3 h/pv.

Mutta se kannatti. Nyt on kovapalkkainrn kokoaikatyö.

Joskus pitää työsuhteen alussa olla nöyrä. Nyt on kokoaikatyö 7-8 h/pv ja palkka noin 5000€/kk.

Kyllä kannatti yksi vuosi kulkea pitkää matkaa. Nyt muutin työpaikan lähelle omistusasuntoon.

Vierailija
432/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma VM:n ehdotuksessa on se, että luultavasti tällä menetelmällä ei edelleenkään saada niitä töitä vieroksuvia töihin

Ei niitä kukaan työnantaja riesoikseen edes halua. Olemme kaikki tyytyväisempiä, jos työtä vieroksuvat pysyvät työelämästä poissa. Meitä työhaluisia työttömiä on ihan tarpeeksi eikä meillekään riitä töitä. Ei tarvitse ruveta työhaluttomia viimeisenä hätävarana töihin patistamaan. 

Ongelma on, jos koko työllisyyspolitiikka suunnitellaan pienen työhaluttoman ihmisryhmän mukaan. Silloin ammutaan tykillä kärpästä ja saadaan aikaan vain vahinkoa.

Näin on.

Tutkimusta aiheesta on, mutta vuosi vuoden jälkeen mennään vaan mutulla että suomalaiset työttömät eivät halua töihin.

Mua se sapettaa koska olen jopa tehnyt ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi valtiolle töitä, silloin kun heillä ei ole ollut rahaa palkata ketään.

Vierailija
433/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Voi olla, en ymmärrä vieläkään, mutta ei haittaa. Voi rauhassa pilkata Hetemäkeä ja virkamiehiä, mutta jotenkin luulen, että tietävät sittenkinnparemmin, miten niitä työpaikkoja luodaan. Ruotsissa tuo eläkeputki esimerkiksi puuttuu, ja siellä työllisyys on 11 % Suomea korkeampi, just siitä syystä, sanoittiin iltalehdessä. Että voi olla, että luokin työpaikkoja.[/quote]

Ei siellä työllisyys ole 11% korkeampi vaan sen vanhemman ikäluokan eli yli 55-vuotiaiden työllisyys on 11 prosenttia tai prosenttiyksikköä (en muista kumpaa) korkeampi. Eli luultavammin vanhemman ikäluokan parampi työllisyysaste tarkoittaa että jokin muu ikäryhmä kärsii.

Hoituuhan se eläkepommi noinkin. Pidetään vanhemmat ikäluokat töissä ja nuoremmat työttöminä, opiskelijoina tai palvelujen piirissä jolloin nuorempien eläkekertymä ei pääse kasvamaan. Tai vaihtoehtoisesti pidetään vanhempi ikäluokka työttöminä eikä putkessa jolloin vanhemman ikäluokan eläkekertymä ei kasva.

Itse kannatan kyllä putken poistoa. Ikäsyrjintä pitäisi lopettaa ja putki joko kaikille ikäluokille tai ei kenellekkään. Työpaikkoja se ei kyllä luo.

Vierailija
434/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on siis 350 000 vapaata työpaikkaa (yllätys varmaan kaikille!?) ja ongelma onkin koko ajan ollut etteivät ihmiset ole ymmärtäneet hakea näitä paikkoja. Nyt on siis hyväpalkkaisia töitä jaossa kaikille, eikä tarvitse muuta kun ilmoittaa tulostaan.

Ehkä tätä kautta myös rupusakki, kuten eduskunnasta pudonneet sopeutumiseläkettä nauttivat ex-kansanedustajamme, työllistyy?

Vierailija
435/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oikeasti nyppii työttömien sosiaalietuuksulla keplottelu.

Itse kuljin autolla 9 kk ajan 4 tunnin työmatkan päivittäin, työajan ollessa vain 3 h/pv.

Mutta se kannatti. Nyt on kovapalkkainrn kokoaikatyö.

Joskus pitää työsuhteen alussa olla nöyrä. Nyt on kokoaikatyö 7-8 h/pv ja palkka noin 5000€/kk.

Kyllä kannatti yksi vuosi kulkea pitkää matkaa. Nyt muutin työpaikan lähelle omistusasuntoon.

Hienoa. Ja sitten on aloja joilla ei ole etenemismahdollisuuksia vaan pätkää ja hyväksikäyttöä. Kulkisin itsekin jos tietäisin että pääsen noille palkoille. Ilmaisnöyristelyt ja kesätyöt on nähty

Vierailija
436/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuultaa maailma pyöri ilman TUOTTAVAA työtä.

Vierailija
437/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen ja virkamiesten ongelma on että ne eivät enää osaa rakentaa uutta. Ainoastaan leikata ja myydä.

Vierailija
438/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää. Muutenkin on talouskriisi ja nyt vielä veronmaksajien taakaksi kaavaillaan lisää ja lisää tarpeetonta hallintokuormaa. Nyt virkamieshallitus hoitamaan koronakriisi loppuun ja sen jälkeen uudet vaalit. Eduskunnan ulkopuolelta löytyy aidosti byrokratiakriittsiä puolueita, kuten piraatit ja liberaalit.

Luettuasi virkamiesten laatimia pölhöjä ja byrokratiaa lisääviä ehdotuksia huudat avuksi virkamieshallitusta?

Nuo ehdotetut toimet eivät ole hallituksen tai minkään eduskuntapuolueiden ehdotuksia.

Vierailija
439/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa vielä Kekkonen elossa ja pistäisi kelvottomat virkamiehet vaihtoon.

Vierailija
440/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole varaa roikottaa 350 000 kantasuomalaista työttömänä tilanteessa jossa valtio velkaantuu kuin Toni Nieminen konsanaan

Joo, eli palkataan muutama tuhat työtöntä haastattelemaan loppuja työttömiä, niin onkin enää 348 000 kantasuomalaista työtöntä! Siihen kyllä on varaa!

Onhan noita töitä, mutta ne on ns. paskaduuneja. Siivousalan hommia jne. Ne duunit missä näkee lähinnä ulkomaalaisia, koska ne hommat ei kantasuomalaiselle kelpaa. Ei oo herkkua mutta kyllä niistä sen tes-palkan saa ja itsensä elättää kunnes löytää kivemman työpaikan.

Kantasuomalaisena en ole ns. paskahommiin päässyt. Nuoret ehkä vielä pääsee, jos ei ole mitään koulutusta muuhun, mutta muuten tosi vaikeaa. Itse olen jo lähemmäs kuusikymppinen, ihan turha kuvitella että kelpaisin siivoojaksi. Pikkupaikkakunnilla voi olla toisin, jos ei ole ketään sopivaa ulkkaria tai nuorta palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä