Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikonloppuna parhaan ystävän häät. 160 vierasta juhlapaikalla. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
14.08.2020 |

Otsikossahan se tulikin. Perheenjäsenteni jälkeen tärkeimmän ihmisen häät tiedossa. Valitettavasti juhlat ovat näin isot ja pelkään koronaa. Olen ollut muutenkin tosi varoivainen, niin tuntuu ihan hullulta mennä. Ystäväni on sairaanhoitaja ja iso osa vieraista on vielä hoitohenkilökuntaa.

Mitä teen? Menenkö häihin ja otan riskin? Vai jätänkö väliin ja leimaudun mahdollisesti hysteeriseksi sekopääksi? Olen kuitenkin alle 30-vuotias enkä kuulu riskiryhmään. Eipä sitä silti voi tietää, miten sairastuu.

Mietin myös, jos menisin vain vihkimiseen ja pysyisin kaukana muista. Mielipiteitä?

PAINA PEUKKU YLÖS, JOS MENISIT HÄIHIN JA PEUKKU ALAS, JOS ET MENISI!

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi tulla taas kokoontumisrajoitukset, niin ei oliis tällaisia ongelmia.

Järkyttävää, että noin isoja tilaisuuksia järjestetään.

Mä toivon todella paljon, että kokoontumisrajoitukset tulisivat ennen häitä. Ei tarvitsisi perua osallistumistaan itse, vaan asia vaan tapahtuisi.

Olen päätynyt nyt siihen (jos tilanne pysyy samana kuin nyt), että menen kirkkoon ja otan siellä mahdollisimman syrjäisen paikan. Menen myös häissä syömään (pöytääntarjoilu), jonka jälkeen olen ulkona niin kauan kuin kehtaan/voin ja sitten poistun kotiin.

En vaan pysty jättämään parhaan ystävän häitä väliin. Helppo se on sanoa, että pitäisi (ja niin pitäisikin), kun ei itse ole tässä tilanteessa. Peruisin vaikka tuhansien matkan mielummin kuin näihin häihin osallistumista.

No, täysin paska valinta tämäkin, mutta tällä mennään. Toivon sitä kokoontumisrajoitusta ja häitä ensi vuonna. Jos ei, niin juhlin hillitysti ja toivon parasta.

Ap

Ap lisää vielä, että otan käsidesin mukaan ja aion pitää maskia koko juhlan ajan, vaikka olisin ainoa.

Vierailija
102/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä osallistua, ja täysin vastuutonta järjestältä. Jättäisin aivan varmasti menemättä, ja jos joku siitä loukkaantuu, sitten loukkaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti paikalliset terveysviranomaiset antavat sinne 50 hlö kokoontumisen rajoituksen huomenna klo 6.

Sehän ratkaisisi tilanteen.

🤧😷🤕😵🤒🤒🤒

Vierailija
104/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänä olisin odella loukkaantuntunut jois jätät väliin

Vierailija
105/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävänä olisin odella loukkaantuntunut jois jätät väliin

Mä olisin ystävänä tosi loukkaantunut, jos mun ystävä järjestäisi 160 henkilön juhlat tällaisena aikana.

Vierailija
106/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että järjestäisi keskelle vuosisadan pahinta epidemiaa 160 hengen häät? 

Älähän nyt. Vuosisata on vasta alussa.

Vierailija
107/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen perhe on kutsuttu siskon häihin syyskuun toinen vklp, vieraita lienee noin sata. Turku. Tulisipa rajoitustoimet ennen sitä, sillä todella haluaisin häihin, mutta mitään järkeä niihin osallistumisessa ei ole. Yksin voisin vielä erityisjärjestelyin mennä, mutta ei nuo päiväkoti-ikäiset viikarit osaa yhtään mitään turvatoimia, vähän väliä koskevat naamaan yms.

Vierailija
108/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Varmaan itsellä sama tilanne edessä syyskuussa :/ Jos epäilisin että hääpari loukkaantuu verisesti, niin saattaisin valehdella sairastuneeni. Jos tiedän että kestävät totuuden, niin kertoisin oikean syyn.

Vierailija
109/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää ja vastuutonta järjestää näitä juhlia nyt. Yhtä typerää on kannustaa tällaisiin järjestelyihin menemällä paikalle.

Vierailija
110/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ottaa joitakin syyllistäviä läheisriippuvaisia päähän näköjään, kun kerrankin elämässään pistää oman hyvinvointinsa ja terveytensä muiden itsekeskeisyyden edelle! No, olen huomannut tämän heiltä kyllä jo ajat sitten muissakin asioissa ja minkä arvoinen jopa henkeni on näille. Hyvää koronalinkoa vaan teille!

Vierailija
111/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että järjestäisi keskelle vuosisadan pahinta epidemiaa 160 hengen häät? 

Älähän nyt. Vuosisata on vasta alussa.

Eikös tämä ole sen Espanjantaudin jälkeen pahin ja siitä on se vuosisata?

Vierailija
112/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa korona on levinnyt nopeammin viime aikoina kuin Uudellamaalla. Jättäisin itse juhlan väliin, mutta menisin vihkimiseen ja pysyttelisin etäällä muista vieraista. Kertoisin myös ystävälleni syyn ratkaisuuni ja veisin lahjan jo etukäteen juhlapaikalle tai parin kotiin.

Vierailija
113/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä kyllä kaikkien näiden järjestäjiltä laittaa vieraansa pohtimaan, pitäisikö altistaa itsensä koronalingolle vai ei.

Silläkään ei näin lomakautena ole hirveästi väliä, mistä päin Suomea vieraat tulevat. Huonolla onnella riittää vain yksi ulkomailla juuri koronan saanut vieras, joka tulee häihin ja tartuttaa puolet porukasta.

Vähän niin kuin kävi jo kerran maaliskuussakin, kun joku oli oireettomana häissä mutta oli saanut tartunnan Itävallan matkallaan ja tartutti monen häihin osallistujan:

Koronavirus riehui hääjuhlassa Etelä-Suomessa – morsian ja suuri osa vieraista sai tartunnan: ”Sairastuneet istuivat eri puolilla juhlatilaa”

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-riehui-haajuhlassa-etel…

Etelä-Suomessa viime viikonloppuna järjestetyt hääjuhlat ovat synnyttäneet melkoisen jälkipyykin koronaviruksen tartuttua uskomattomalla vauhdilla useisiin vieraisiin.

– Meitä oli juhlissa yhteensä 96 henkilöä, minä ja aviomieheni mukaan lukien. Tällä hetkellä paikalla olleista henkilöistä 22 on saanut koronaviruksen. Ja saattaahan tässä olla vielä paljon muitakin, joista en tiedä, kertoo morsian MTV Uutisille.

Morsian kertoo, että suurin osa vieraista oli saapunut juhliin pääkaupunkiseudulta.

Tirolista palannut vieras tuli kuumeiseksi häiden jälkeen

Hääjuhlien vieraista yksi oli palannut juuri laskettelureissulta Tirolista. Tirolia ei oltu vielä listattu tuolloin koronaviruksen epidemia-alueeksi.

Hänellä ei ollut edes oireita juhlissamme. Hänellä oli noussut kuume vasta yön aikana. Häneltä otettiin testi hääviikonloppumme jälkeen ja todettiin, että hänellä on korona. Sitten alettiin testata muita vieraita.

Vierailija
114/119 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikalla voisi järjestää virtuaalihäät. Vieraat olisivat ”paikalla” skypen tms välityksellä.

Vierailija
115/119 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vastuutonta!

Vierailija
116/119 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha

Vierailija
117/119 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vastuutonta!

Elokuussa oli eri tilanne kuin nyt. Kannattaa kurkata aloituksen päivämäärä ennen mesoamista :D

Vierailija
118/119 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi.... pas... . Kukaan ei järjestä 160 hengen häitä nyt.

Vierailija
119/119 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He EIVÄT SAA JÄRJESTÄÄ ( kukaan ei saa järjestää mitään juhlia) HÄÄJUHLA ❗❗❗👮 👮 👮🚨🚨.

Se on LAKI joka näin määrä 🚔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi