Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikonloppuna parhaan ystävän häät. 160 vierasta juhlapaikalla. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
14.08.2020 |

Otsikossahan se tulikin. Perheenjäsenteni jälkeen tärkeimmän ihmisen häät tiedossa. Valitettavasti juhlat ovat näin isot ja pelkään koronaa. Olen ollut muutenkin tosi varoivainen, niin tuntuu ihan hullulta mennä. Ystäväni on sairaanhoitaja ja iso osa vieraista on vielä hoitohenkilökuntaa.

Mitä teen? Menenkö häihin ja otan riskin? Vai jätänkö väliin ja leimaudun mahdollisesti hysteeriseksi sekopääksi? Olen kuitenkin alle 30-vuotias enkä kuulu riskiryhmään. Eipä sitä silti voi tietää, miten sairastuu.

Mietin myös, jos menisin vain vihkimiseen ja pysyisin kaukana muista. Mielipiteitä?

PAINA PEUKKU YLÖS, JOS MENISIT HÄIHIN JA PEUKKU ALAS, JOS ET MENISI!

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, ilmoita kohteliaasti, että et pääse. "On kurkku kipeä ja vähän lämpöä." Kukaan ei katso sinua silloin kieroon ;)

Vierailija
42/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty aloitus. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että järjestäisi keskelle vuosisadan pahinta epidemiaa 160 hengen häät? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän itse paljon pienemmätkin juhlat nyt väliin. Ennemmin oon poissa juhlista, ja vaikka joku syyllistäisikin ja naureskelisi varoivaisuuttanii kuin koronassa ja vielä pahimmillaan sairaalassa/teholla tai arkussa sit myöhemmin. Minusta nyt ei ole aika juhlille ja laukata muutenkaan porukoissa ympäriinsä.

Itsekin olen jättänyt välistä synttärijuhlia nyt ihan surutta. Tämä on nyt ensimmäinen kerta, kun oikeasti joudun miettimään kunnolla. Ei ole mikään pieni juttu jättää parhaan ystävän ainutkertaisia häitä väliin. Sen varmaan ymmärtävät nämä typerän "trolli trolli byhyy" -jankkaajatkin. Fakta on se, että häitä järjestetään ja päätöksen mennä/olla menemättä on oikeasti vaikeita ja latautuneita.

Ap

Vierailija
44/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että järjestäisi keskelle vuosisadan pahinta epidemiaa 160 hengen häät? 

Olisitko ystävällinen ja kertoisit, mikä saa sinut kirjoittelemaan tällaista toisen keskusteluun? Oon ihan aidosti kiinnostunut. Aloitukseni ei ole trolli ja en oikein tiedä, miten sen todistaisin aiheuttamatta hääparille harmia.

Vierailija
45/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä että järjestää suuren tapahtuman tänä aikana, pitää olla kyllä vielä huomattavasti tyhmempi jos loukkaantuu siitä kun joku kieltäyyy osallistumasta kyseiseen koronalinkoon.

Vierailija
46/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut ystäväsi kanssa asiasta? Hoitoalan ammattilainen osaa varmasti kertoa, miten korona on huomioitu juhlissa.

Vierailija
47/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko ystävällinen ja kertoisit, mikä saa sinut kirjoittelemaan tällaista toisen keskusteluun? Oon ihan aidosti kiinnostunut. Aloitukseni ei ole trolli ja en oikein tiedä, miten sen todistaisin aiheuttamatta hääparille harmia.

Se, että viimeisen puoli vuotta ei ole muusta puhuttukaan kuin maailmanlaajuisesta pandemiasta. Viimeksi vastaava on toistunut tasan sata vuotta sitten. Mutta silti porukalle ei mene perille se että nyt ei tapahtumia kuulu järjestää. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää. Naimisiin saa tietysti mennä, mutta älä kutsu porukkaa koolle.

Vierailija
48/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sellaisia terveisiä, että älä nyt ainakaan tuo peukutustuloksen perusteella tee päätöstä oli sen lopputulema sitten mitä hyvänsä. Oma peukutukseni ei nimittäin ainakaan rekisteröitynyt ollenkaan eli määrä pysyi ennallaan, mutta samalla tuli kaksi peukkua lisää toiseen vaihtoehtoon..

Vierailija
49/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä osallistuisin ”varovasti” eli osallistuisin ainakin ulkona järjestettäviin osiin. Hyvät kelit tiedossa eli osa juhlasta varmaan järkätään ulkona? Voit varmaan kysyä ystävältäsi asiasta. Sisällä en kököttäisi, eli kirkko ja buffet olisivat nou nou. Vähän vaikea tilanne.

Toki jos et halua leimautua fanaatikoksi, voithan käyttää valkoista valhetta ja sanoa että sinulla on ollut vähän kurkkukipua tai että joku kenen kanssa olet hengaillut, on joutunut menemään testiin ja haluat odotella hänen testitulostaan ettet vaan ole altistunut. Inhaa huijata mutta tämä on ainakin helppo tapa jättää juhlat välistä ilman että pahoittaa ystävänsä mielen.

Melko vastuutonta toimintaa kyllä tuollaiset megajuhlat.

Vierailija
50/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Tai menisin kirkkoon vain, pitäisin suojaetäisyyden ja maskia.

Vierailija
51/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Eikä varmasti mene kaikki muutkaan kutsutut.

Aika älytöntä pitää isoja häitä tähän maailman aikaan.

Vierailija
52/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tyhmä ystäväni olisi entinen ystävä pian. En todellakaan menisi.

Vierailija
53/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. Tuntuu harvinaisen piittaamattomalta minäminämeiningiltä järjestää häänsä nyt kun tämä koronatilanne on ollut tiedossa ja päällä yli puoli vuotta. 

Jos on pakko päästä naimisiin just nyt, niin sitten ihan kaksin vain maistraatissa ja max lähisuvun (n 10 hlöä) kanssa syömään johonkin ulkosalle.

Vierailija
54/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastaus: Keksi kehittävämpää puuhaa kuin satuilu. Ja hyödyllisempää.

Jos tänne voisi liittää kuvan, laittaisin sensuroituna kuvan hääkutsusta. Ja vaikka mun mekosta, jonka just silitin ja joka roikkuu tuossa ovenkarmissa.

Mulle on sinänsä ihan sama, uskotko sinä, mutta asia on tosi ja en siksi toivo tällästa paskakommentointia. Toivon asiallista keskustelua aiheesta ja mietin oikeesti, mitä teen.

Tietenkin se kertoo jo itsessään jotain, että tätä epäillään trolliksi. On siis oikeesti älytöntä pitää näin isot häät tässä hetkessä. Se on minustakin älytöntä. Mutta valitettavasti totta.

On ihan sama, mitä tänne yrittää kirjoittaa, jotkut ovat heti huutelemassa 0/5, provoa ja porvoota. Ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. En minäkään tietäisi, mikä olisi lopulta oikea tapa toimia.

Vierailija
55/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänne voisi liittää kuvan, laittaisin sensuroituna kuvan hääkutsusta. Ja vaikka mun mekosta, jonka just silitin ja joka roikkuu tuossa ovenkarmissa.

Mulle on sinänsä ihan sama, uskotko sinä, mutta asia on tosi ja en siksi toivo tällästa paskakommentointia. Toivon asiallista keskustelua aiheesta ja mietin oikeesti, mitä teen.

Tietenkin se kertoo jo itsessään jotain, että tätä epäillään trolliksi. On siis oikeesti älytöntä pitää näin isot häät tässä hetkessä. Se on minustakin älytöntä. Mutta valitettavasti totta.

On ihan sama, mitä tänne yrittää kirjoittaa, jotkut ovat heti huutelemassa 0/5, provoa ja porvoota. Ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. En minäkään tietäisi, mikä olisi lopulta oikea tapa toimia.

Vierailija
56/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Toi on tietenkin totta, mutta tuntuu tylsältä joutua todistelemaan asiaa saadakseen aikaan järkevää keskustelua.

Mä en vieläkään tiedä mitä teen, mutta luultavasti nyt menen ainakin kirkkoon. Nähtäväksi jää, menenkö juhliin. Ei tunnu helpolta jättää välistä, mutta juhlia ei minustakaan saisi nyt järjestää

Vierailija
57/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en voi ymmärtää että mikä tuossa tilanteessa on niin vaikeaa päättää: 

- tuollaisia suurtapahtumia ei tulisi kenenkään nyt järjestää keskellä pandemiaa

- jos joku järjestää, on täysin outo minäminäminä-ihminen 

Eli mikä tuossa on vaikeaa päättää? Tuollaisia tapahtumia ei ole nyt järkevää järjestää, eikä niihin ole varsinkaan järkeä osallistua. 

Vierailija
58/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en menisi. Tuntuu harvinaisen piittaamattomalta minäminämeiningiltä järjestää häänsä nyt kun tämä koronatilanne on ollut tiedossa ja päällä yli puoli vuotta. 

Jos on pakko päästä naimisiin just nyt, niin sitten ihan kaksin vain maistraatissa ja max lähisuvun (n 10 hlöä) kanssa syömään johonkin ulkosalle.

Juuri näin, en menisi itsekään. On tässä nyt itse kukin joutunut erinäisiä kalliiksikin tulleita peruutuksia tekemään. En ymmärrä yhtään että järkätään nyt isoja juhlia, enkä etenkään sitä jos joku vetää herneen nenään ettei joku halua osallistua.

Vierailija
59/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en voi ymmärtää että mikä tuossa tilanteessa on niin vaikeaa päättää: 

- tuollaisia suurtapahtumia ei tulisi kenenkään nyt järjestää keskellä pandemiaa

- jos joku järjestää, on täysin outo minäminäminä-ihminen 

Eli mikä tuossa on vaikeaa päättää? Tuollaisia tapahtumia ei ole nyt järkevää järjestää, eikä niihin ole varsinkaan järkeä osallistua. 

Jos asia olisi näin päivänselvä kuin minä sen esität, ongelmaahan ei olisi, koska ei olisi juhliakaan. Nyt kun juhlat on, on ihan ymmärrettävää, että on vaikea ystävälle sanoa, ettei tule. Ystävä selvästi kokee, että juhlat on ok järjestää. Itse en asiaa ymmärrä/kannata, mutta näin selvästi on. Ja ilmeisesti juhlavieraista useammat ovat tulossa, kun juhlat kerran järjestetään.

Vierailija
60/119 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä panikoida, koska voi olla niin että tämä pandemia/epidemia tilanne on " uusi normaali". Voi kestää vuosia ja sen kanssa kaikkien on opittava elämään ja toimimaan.

Eli menet häihin, yrität noudattaa hyviksi todettuja käyttäytymissääntöjä koronan suhteen. Voit tietysti pitää kasvomaskia, jos oikein pelottaa ja oma käsidesi mukaan. Niitä on pikkupulloissakin.

Mutta todella ei pidä alkaa välttää koronan vuoksi mitään ei ainakaan kotimaassa. Yhteiskunnan rattaat lakkaavat pyörimästä jos aletaan linnouttautua kotiin neljän seinän sisään. Ei sekään ole pitkällä tähtäimellä kenenkään etu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä